Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pffffff…..leer toch eerst eens wat over hondengedrag.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Pffffff…..leer toch eerst eens wat over hondengedrag....

Ongelezen bericht door lieke »

Jaap* schreef:Ik zit me rot te prakkiseren, maar ik ken eigenlijk niet echt vervelende herders.
Ja, ik ben ook wel eens een zenuwenmechelaar tegengekomen, en ééntje heeft felix ook een blijvende oorlogswond aan de onderkant én de bovenkant van z'n kop opgelevert, maar dat neem ik die klotebaas meer kwalijk dan die hond.
Godskolere wat was dat een vervelend stuk vreten, die vent.

Maar afijn, ik kom hier en daar wel eens duitse herders tegen, maar die hoeven gelukkig niet zo hysterisch onder appèl enzo. Dat zijn allemaal wel leuke honden.
Ik wordt juist altijd plaatsvervangend zenuwachtig van dat überstrakke appèl-gedoe. Ik ga er zelf ook bijna zo nerveus van hijgen. Dan ben ik altijd maar blij dat ik die hond niet ben.

Ik ken ook eigenlijk geen vervelende herders. Of ja, één dan. Een bejaarde duitse herderteef die ontzettend vervelend was tegen andere honden. Ze werd weliswaar aangelijnd uitgelaten maar dat belette haar niet om iedere hond in een straal van 2m in de keel te hangen. Mijn honden waren doodsbang voor haar en weigerden om langs haar heen te lopen. Maar zij is al een jaar of 3 dood.
Verder lopen er wat duitse herders en een mechelaarteef. Allemaal hartstikke leuke en goed opgevoede honden. De teven kunnen ook prima met Cody opschieten de eigenaren van de reuen kennen Cody dus houden ze hun honden keurig bij zich en laten ze alleen met de meiden snuffelen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:Het was ook heel algemeen gesteld, DH's wel en Schapendoezen niet. Maar er zit natuurlijk wel iets in. Ik heb werkelijk nog nooit gezeik gehad met Schapendoezen meer dan wat gepats naar Bram. DH's die grauwen, opjagen etc heb ik meer dan genoeg gezien. Dus ja, ik denk bij een Schapendoes eerder 'wat gezellig' dan bij een DH :wink:
De Duitse herders hier in de buurt zijn op één na vervelende lijers. Bijters en opjagers. Laatst heeft er eentje zelfs een oude man vanuit het niets gebeten in zijn arm en kont, en die baas van die kuthond maar stoïcijns doorlopen.
Want daar zijn ze goed in. :19:
Ik moet ook niks hebben van dat geloer en gejaag, roep uit de verte of ze hun hond aan willen lijnen (als ik hen niet ken) en anders zijn de gevolgen voor hun hond. Want no way dat ik mijn honden laat bijten of opjagen.
Wat ik nu even niet snap Nanna is dat je vaak genoegd zegt als er gelazer is tussen honden in een topic dat jij zegt dat dat je dat nauwelijks tegenkomt. Vervolgens als het om staffs of dh's gaat heb je wel veel voorbeelden te noemen.

Zelf laat ik mijn duo niet op anderen afgaan, maar dan krijg je ook weer commentaar omdat je nooit laat kennismaken. Laat ik ze benaderen en er wil er 1 op ze gaan rijden of in mijn reu gaan hangen die er niet van gedient is krijg ik ook weer commentaar. Ik speel lekker met ze, roep ze bij me als ik dat nodig acht, laat niet zoveel interacten met vreemden en ik roep ook wel eens naar een andere hondeneigenaar of ze aub de hond bij zich willen roepen omdat die met vreemde intenties op mijn honden afloopt, stiert of wat dan ook. Krijg dan te vaak te horen, dat wil ik wel maar hij luistert toch niet :19: dus lijn ik braaf mijn honden aan die dus wel luisteren en als de eigenaar de hond weer gegrepen heeft kan ik de mijne weer los klikken.
We hebben allemaal rekening met elkaar te houden, jij laat jouw honden ook niet overal op af gaan. Degenen die je minder in de hand hebt of niet in je roedel passen worden herplaatst en de min of meer makkelijke honden houd je aan.
Makkelijk lullen zo.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

dweysel schreef:
Lillith schreef:
dweysel schreef:Dus als je niet wilt dat je hond gecorrigeerd wordt houdt je ook je kleine hond bij je indien je die niet onder controle hebben. Het feit dat de meeste bazen van een groter en/of sterker hond alerter zijn in bepaalde situaties kan niet als een must gezien worden door een baas van een kleiner hondje die denkt alles te mogen maken.
Ha, we draaien de boel om, Ollie zal jouw schatje niet eens beschadigen...
Terwijl ik een nieuw hondje kan zoeken.. :jank:
Lilltih joeg laatst een herder weg die Ollie te na kwam en dat was toen een helleveeg(je) 10kg :F:
Tja wat moet ik zeggen als dat schattige hondje onderin Ollie is...
Maar op de een of andere manier gaat mijn stoere stafford op 4 meter afstand liggen en dan kruipt hij erheen om het snoetje te likken ff te ruiken en lopen we verder..(tenminste als ik het toelaat omdat ik het hondje en de baas ken voordat er een discussie losbarst)

Mijn reactie was meer gericht op een hele discussie gericht op de de plaatser van dit topic veelal omdat haar hond groter is. De discussie werd dus al direct omgedraaid. Wellicht renden de hondjes om en naast de herder en net wanneer de herder dacht mee te spelen, wordt het hondje weggehaald: herder teleurgesteld en laat dat blijken. Misschien waren beiden bazen iets te laks.
Van morgen een berichtje getypt, flikkert hij hem er zouit...
Mijn Ollie wil wel kennismaken met jouw zo te lezen, lieverd....een wildvreemde Staff laat ik er niet bij :pffff: :ok:

Wat mij bij dat stel van mij opvalt is dat ze wel herders begroeten maar spelen echt niet.
Het gaat niet om het lompe, Lille loopt ze er zo uit...
Ze gaan liever met labs, RR's, doggen(ja,ja) en jachthonden om, misschien omdat herders regeliger zijn.. :U:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

renee-uk schreef:
tollerlover schreef:
Nanna schreef:De Duitse herders hier in de buurt zijn op één na vervelende lijers. Bijters en opjagers.
.
ik vraag af waar dat gedrag vandaan komt. je ziet dat nl idd erg vaak bij de duitse herder en in mindere mate bij de belgen. is er iemand met een duitse herder die hier op kan antwoorden?
ellen
het is gewoon een kutras en dan krijg je dat :lol1:
nee renee, ff zonder dollen. ik zie dit gedrag vaak bij de duitsers en vraag mij dus af hoe dat komt. een buurvrouw van mij had ook een duitse herder teef. cursus mee gedaan, altijd met andere honden om kunnen gaan en ze werd volwassen en bingo, er was niks meer veilig voor haar als zij los liep. aan de lijn of lange lijn ging het goed.
zo heb ik meerdere duitse herders gezien.
ellen
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

tollerlover schreef:
renee-uk schreef:
tollerlover schreef:
Nanna schreef:De Duitse herders hier in de buurt zijn op één na vervelende lijers. Bijters en opjagers.
.
ik vraag af waar dat gedrag vandaan komt. je ziet dat nl idd erg vaak bij de duitse herder en in mindere mate bij de belgen. is er iemand met een duitse herder die hier op kan antwoorden?
ellen
het is gewoon een kutras en dan krijg je dat :lol1:
nee renee, ff zonder dollen. ik zie dit gedrag vaak bij de duitsers en vraag mij dus af hoe dat komt. een buurvrouw van mij had ook een duitse herder teef. cursus mee gedaan, altijd met andere honden om kunnen gaan en ze werd volwassen en bingo, er was niks meer veilig voor haar als zij los liep. aan de lijn of lange lijn ging het goed.
ellen
ja maar dat is toch al tachtigduizend keer gezegd
doorsnee dh's zijn geen honden om gezellie mee op veldjes rond te hangen, daar zijn ze niet voor gemaakt
en dh's met mechelaars vergelijken is hetzelfde als tollers en labjes over eenzelfde kam scheren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mmm dan heb ik denk ik geluk met Dh's. Ik vind degene die ik hier ken eigenlijk wel leuk. Wel de baas, maar daar schikken mijn honden zich ook wel naar. Ik vind persoonlijk hier in de buurt juist van de zenuwachtige mechelaars en Tevurense herders lopen. Die zijn vanuit het ogenschijnlijke niets ineens mega sjachie.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Jaap* schreef:Ik zit me rot te prakkiseren, maar ik ken eigenlijk niet echt vervelende herders.
ik denk dat het wel scheelt dat jij (en lieke) een grote hond hebt.
ik heb met mijn tekkel ook nauwelijks leuke ervaringen met herders, wit, duits, of belgisch :19:
gisteren nog, kwam er weer eentje aangeslopen met z'n ogen gefixeerd op ebertje achter me. vraag ik aan de baas hou je je hond bij je? kijkt me schaapachtig (heel gepast :mrgreen: ) aan en laat z'n hond gewoon op ebertje af denderen......
aarzel dan altijd of ik m'n been zal uitsteken als hij langs me rent, maar daar ben ik dan weer te laf voor.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

tekkel schreef:
ik heb met mijn tekkel ook nauwelijks leuke ervaringen met herders, wit, duits, of belgisch :19:
gisteren nog, kwam er weer eentje aangeslopen met z'n ogen gefixeerd op ebertje achter me. vraag ik aan de baas hou je je hond bij je? kijkt me schaapachtig (heel gepast :mrgreen: ) aan en laat z'n hond gewoon op ebertje af denderen......
aarzel dan altijd of ik m'n been zal uitsteken als hij langs me rent, maar daar ben ik dan weer te laf voor.
Dat scheelt zeker. En vaak worden juist die kleine (of bange honden) beslopen en opgejaagd. Silka had het, toen ze net bij ons was, ook gemunt op die kleine en/of bange honden. Bij groter (of kleine stoere!) haalde ze dat niet in haar hoofd.
En hoewel Sil ook geen gaatjes maakt, vind ik het niet nodig dat ze steeds als een malle om zich heen aan het corrigeren is. Door het stelselmatig te voorkomen is het trouwens helemaal uitgedoofd bij Silka. Ze doet het alleen nog wel eens als ze keer op keer bereden wordt door een lompe reu en dan mag het. :pffff: :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:

Ik heb daar idd. niet bij stilgestaan. Behalve grote honden loop ik er natuurlijk ook met 4 en zelfs de hond met de grootste bek zal natuurlijk niet gauw zoiets flikken bij een roedel.
Aan de andere kant is het ook zo dat ,et name Kyra maar ook Lyndie altijd een buitengewoon kalmerende uitwerking hebben op zelfs de meest rabiate hond.
Afbeelding
tekkel
Erelid

Rami schreef:
tekkel schreef:
Dat scheelt zeker. En vaak worden juist die kleine (of bange honden) beslopen en opgejaagd. Silka had het, toen ze net bij ons was, ook gemunt op die kleine en/of bange honden. Bij groter (of kleine stoere!) haalde ze dat niet in haar hoofd.
En hoewel Sil ook geen gaatjes maakt, vind ik het niet nodig dat ze steeds als een malle om zich heen aan het corrigeren is. Door het stelselmatig te voorkomen is het trouwens helemaal uitgedoofd bij Silka. Ze doet het alleen nog wel eens als ze keer op keer bereden wordt door een lompe reu en dan mag het. :pffff: :wink:
eebie is redelijk klein en tegenwoordig behoorlijk attent en op haar hoede als er een hond met puntoren aankomt. vroeger was ze helemaal niet zo, minde ze her own business en besteedde ze weinig aandacht aan andere honden. maar sinds een stuk of wat slechte ervaringen is ze veranderd :ugh: kortom: haar houding maakt niet veel uit, als puntorige honden het in zich hebben en de baas treedt niet op, is ze bijna altijd de pineut.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Nanna schreef: Puntoor-herders betekent hier meteen de hoogste staat van paraatheid mijnerzijds. Niet voor de anderen want die redden hun reet wel, maar wel voor mijn kleine zwarte ratje.
nou, precies.
zou jij in zo'n geval je maat 43 uit durven steken?
ben niet alleen bang dat die hond mij dan bijt, maar ook bang voor de eigenaar -- die heeft vaak z'n trainingspak al aan :mrgreen:
tekkel
Erelid

Nanna schreef:
tekkel schreef: zou jij in zo'n geval je maat 43 uit durven steken?
ben niet alleen bang dat die hond mij dan bijt, maar ook bang voor de eigenaar -- die heeft vaak z'n trainingspak al aan :mrgreen:
Als ik daar Simone mee red trap ik een Kaukaas nog aan de kant. Op dat moment ben ik toch verblind van woede ;-)
tsja, ik ben nooit verblind. reageer nogal secundair. zal ik wel of zal ik niet.... :19:
en dan hoor ik achter me het speenvarkentje al gillen en zie ik haar nog nèt wegscheuren, met dat monster er achteraan :schrik:
en ik dáár dan weer amechtig achteraan. staat ze weer braaf bij de auto te wachten :I:
blondie
Zeer actief

Dit is ook zo stuk, toch liep ze los en kwam het te pas en te onpas onder mijn hek door
Afbeelding
Hier het resultaat :80:
Afbeelding

oh verkeerde foto dat is een mol die ook in de tuin kwam dolen, hij zag het allemaal niet meer zo goed :cool2:
tekkel
Erelid

ebertje 10 (als ik m'n best doe, het is nu 11....), en als het moet bijt ze wel hoor, met dat enorme gebit van d'r :pffff:
Lillith
Zeer actief

Ohh, Simone :I: .
Ik heb eigenlijk geen last van herders, de bazen die er hier meelopen weten donders goed wat ze hebben.
Wel af en toe, door vreemde honden, een wat wilde kennismaking maar dat gaat best :ok:
blondie
Zeer actief

Jip schreef:Ik liep laatst in de straat met mijn aangelijnde Herder keurig naast me en toen ging er een deur open en kwam buurvrouw naar buiten om snel nog even een vuilniszak in de container te proppen en haar 2 Shih Tzu's huppelde vrolijk mee de straat op.........zagen mijn Herder en kwamen luid blaffend op me af.....

Nou dan ga ik ook gillen hoor! :schrik:
Ik had gewoon de herders opgetild en wee de shih tzu die omhoog had gesprongen omdat ze dachten dat de honden in je armen zich hoger in rangorde voelden dan zij waren:pffff:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nanna schreef:
tekkel schreef: zou jij in zo'n geval je maat 43 uit durven steken?
Als ik daar Simone mee red trap ik een Kaukaas nog aan de kant. Op dat moment ben ik toch verblind van woede ;-)
:smile2: :smile2: Ik zou daar toch niet op gokken Nanna :mrgreen:

Maar Baco mag geen kleien hondjes lastigvallen, dus niemand hoeft hem ook weg te schoppen. :pffff:
Afbeelding
spike&kyra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bull terrier

Ongelezen bericht door spike&kyra »

Jammer dat die mensen met die kleine hondjes ze altijd los laten lopen.
En dan zeggen hij doet niets hoor en ondertussen luid keffend in de poten van mijn hond bijten.
En als hij dan corrigeert zeiken dat het zo een gevaarlijke pitbull is of zo een vechthond.
Ik ben altijd blij als ze opgetild worden dan kan ik zeggen dan mijn hond allergisch is voor keffers.
renee-uk
Zeer actief

spike&kyra schreef:Jammer dat die mensen met die kleine hondjes ze altijd los laten lopen.
En dan zeggen hij doet niets hoor en ondertussen luid keffend in de poten van mijn hond bijten.
En als hij dan corrigeert zeiken dat het zo een gevaarlijke pitbull is of zo een vechthond.
Ik ben altijd blij als ze opgetild worden dan kan ik zeggen dan mijn hond allergisch is voor keffers.
maar verder hou je niet zo van generaliseren?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:
spike&kyra schreef:Jammer dat die mensen met die kleine hondjes ze altijd los laten lopen.
:D Wat een heerlijk ingetogen en beleefde reactie. Ik had al een heel verhaal getypt over enge dikke bullterriers, maar ik sluit me maar gewoon bij jou aan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lillith
Zeer actief

Dat zie ik hier (in de buurt) mensen met "gevaarlijke" herders niet zeggen, scheelt wel het ras :pffff: :ok:
Laatst gewijzigd door Lillith op 25 aug 2011 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Jammer dat die mensen met grote honden altijd die mensen met kleine hondjes over 1 kam scheren! Ik heb toevallig 3 kleine hondjes en je zal ze nooit los zien lopen, behalve als ik in het bos ben of elders waar ze wandelen en los mogen lopen... 2 van mn kleine "kef" hondjes talen niet naar andere honden, groot/klein, het boeit ze niet... zolang ze hun met rust laten, hoor of zie je ze niet.. De kleinste daar in tegen, til ik ALTIJD op, dan wordt hij idd een kleine klote keffer die luid hysterisch laat horen dat hij groter is... laat ik hem los, zal je hem niet horen en loopt hij inderdaad naar de andere hond toe om vanaf de grond eens goed te bekijken hoe groot die andere hond wel niet is.. hij blijft alleen staan en kijkt de hond aan.. maar dat risico wil ik niet lopen dat hij aan gort gevroten wordt en daarom til ik hem dus op omdat ik vaak de "vreemde" hond niet ff snel kan inschatten hoe die zal reageren op die kleine rat van mij...

Dus wat ik ook doe, het is nooit goed.. optillen mag niet want dan (in jouw geval maar goed, want je hond krijgt uitslag van mijn kleine hondje)..... Loslaten lopen kan ook niet omdat.... aan de riem is geen optie omdat hij dan nog gekker wordt (kan wel uitleggen waarom hij "gedrag gestoord" is hoor, maar ik wordt over 1 kam geschoren en heeft het dus geen zin en doe ik het dan ook niet)

Maar bedankt voor die stempel, goed bezig :ok:
renee-uk
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
renee-uk schreef:
:D Wat een heerlijk ingetogen en beleefde reactie. Ik had al een heel verhaal getypt over enge dikke bullterriers, maar ik sluit me maar gewoon bij jou aan.
Een heel enkel keertje kan ik het wel :lol1:
Afbeelding

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

tollerlover schreef:nee renee, ff zonder dollen. ik zie dit gedrag vaak bij de duitsers en vraag mij dus af hoe dat komt. een buurvrouw van mij had ook een duitse herder teef. cursus mee gedaan, altijd met andere honden om kunnen gaan en ze werd volwassen en bingo, er was niks meer veilig voor haar als zij los liep. aan de lijn of lange lijn ging het goed.
ellen
Hmm.. Ik ken de verhalen over dh's, maar hier in de buurt zijn eigenlijk nooit incidenten, dus écht erover mee praten kan ik niet. (Maar doe het lekker toch :wink:) De herders hier in de buurt geven geen problemen. Hier zijn juist de JR's (zonder het ras te beschuldigen, mogelijk een kwestie van opvoeding) de onruststokers. Ik kan werkelijk waar geen JR voorbij lopen zonder dat het beestje opgefokt raakt en probeert bij mijn x herder te komen. De herders hier in de buurt lopen eigenlijk altijd los en passeren zonder problemen... Ik ken het probleem dus niet zo :U:
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

blondie schreef:Dit is ook zo stuk, toch liep ze los en kwam het te pas en te onpas onder mijn hek door
Afbeelding
Hier het resultaat :80:
Afbeelding

oh verkeerde foto dat is een mol die ook in de tuin kwam dolen, hij zag het allemaal niet meer zo goed :cool2:
:F:
If i trow a stick...... will you leave????
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Als liefhebber van puntoorherders kijk ik wel beter uit dan er gezellig mee te doen met mijn honden. Zijn ze niet geschikt voor.

Kan best hoor maar de kennismaking moet je op protocol zetten en zeker niet zelf laten regelen. Ook dat kan maar dat zal doorgaans de gemiddelde hondeneigenaar niet pruimen.
Kijk, dat soort herder eigenaren (DH, HH, MH en ZWH) is wat ik gelukkig vrijwel altijd tegen kom hier en in mijn vorige woonplaats ook :ok:
Honden die nauwelijks gericht zijn op andere honden, maar op de baas en gewoon even bij zich worden geroepen met passeren.

En dat terwijl dat nu juist het type hond is waar Charlie wel mee door 1 deur kan.
Jammer, maar begrijpelijk, ik zou me er ook niet aan wagen.
Aan de ene kant heb je er onverantwoordelijke bazen tussen zitten en aan de andere kant heeft zowat ieder omahondje een enorm trauma door een snauw :roll:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Aan de ene kant heb je er onverantwoordelijke bazen tussen zitten en aan de andere kant heeft zowat ieder omahondje een enorm trauma door een snauw :roll:
't Is niet het hondje dat een trauma heeft maar de eigenaar :mrgreen: .

Ik ben overigens blij dat ik geen puntoorherders heb (nou ja, Lyndie heeft 1 prikoor :oeps: ) dus ik ben dolblij dat mensen en honden niet in de stress schieten als met mijn k-herders plus mislukte terrier aankom. :8):

Toch ga ik nog eens een staff en een duitser of mechelaar aanschaffen om - uiteraard op wetenschappelijke basis - eens proefondervinderlijk uit te zoeken of alle vooroordelen over hedders en vechthonden nou kloppen.
O ja, moet ik natuurlijk ook een swiffertje aanschaffen om de andere kant ook te kunnen zien.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:
dagmar88 schreef:Aan de ene kant heb je er onverantwoordelijke bazen tussen zitten en aan de andere kant heeft zowat ieder omahondje een enorm trauma door een snauw :roll:

Ik ben overigens blij dat ik geen puntoorherders heb (nou ja, Lyndie heeft 1 prikoor :oeps: ) dus ik ben dolblij dat mensen en honden niet in de stress schieten als met mijn k-herders plus mislukte terrier aankom. :8):

Toch ga ik nog eens een staff en een duitser of mechelaar aanschaffen om - uiteraard op wetenschappelijke basis - eens proefondervinderlijk uit te zoeken of alle vooroordelen over hedders en vechthonden nou kloppen.
O ja, moet ik natuurlijk ook een swiffertje aanschaffen om de andere kant ook te kunnen zien.

niet kopen joh. we gaan wel een keer zonder die van jou met sam en lot wandelen :ok:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

lieke schreef:

Je mag Oliviertje wel leasen :F:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Oké, *noteert* staff: geregeld, swiffertje: geregeld.

Wie heeft er een heddur in de aanbieding?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”