Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Visite met hond....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lillith
Zeer actief

Re: Visite met hond....

Ongelezen bericht door Lillith »

Van mij mag iedereen zijn hond meenemen, tenzij die hond niet bij mijn beesten kan...
In nood wil ik wel scheiden maar echt niet voor de LOL.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nee, voor de lol niet, maar het is een beetje geven en nemen.

Ik wil ook wel 's een vriendin over de vloer waarvan ik weet dat het met haar hond en Merlijn niet altijd voegt. Dan kan ik wel een partijtje lastig gaan doen, maar het is dan ook wel 's "makkelijk" om Merlijn te verwijderen (tuin.. bench.. boven) en de andere hond er gezellig bij te hebben.

Daar krijgt Merlijn niets van; sterker nog; het geeft alles en iedereen rust.

Als visite gaat eisen dat ik mijn honden wegberg, dan zitten ze verkeerd ;-) maar als er sprake is van angst voor mij honden of ik wil ook andermans hond 's knuffelen ;-) dan vind ik het totaal geen probleem om die van mij die enkele keer even naar elders te doen.

Soms is de situatie zo dat een bezoekende hond de auto ingaat ( :engel: ) omdat dat praktischer is, maar in de basis moeten we dan gewoon even onderling overleggen; welke hond gaat nu waar en probleem opgelost.

Dat gezegd hebbende; als jij niet wilt dat die mensen die hond meenemen is dat jouw goed recht.
Het is hun keuze of ze dan (zonder hond) alsnog komen ja of nee.

Suzanne
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb het liever niet eerlijk gezegd.
Heb zelf vaak genoeg mijn honden in de auto laten zitten als ik ergens op visite ging.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bij ons is een intacte reu meenemen geen optie. Ik kan de honden nergens naartoe doen. Maar zou dat wel het geval zijn, dan zou ik ze rustig even wegsluiten.

Ik neem Bram regelmatig mee op visitie. Ik overleg dat dan even. Lijkt mij een normale zaak. Niet aankondigen, maar overleggen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

hier is een intacte reu ook geen optie.
En wegsluiten kan ik niet :)
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Jouw huis dus jouw regels.

Zelf nemen wij Joey alleen mee als we bij fam. op visite gaan. Als klein pupje ging hij overal mee naar toe aangezien we hem neit alleen thuis wilden laten. Tegenwoordig kan hij prima aantal uur alleen thuis zijn dus blijft hij lekker thuis.
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Joey.K schreef:Jouw huis dus jouw regels.
Inderdaad.

Voor sommige mensen die hun hond meenemen op visite wil ik best mijn honden eventjes opsluiten. Met de meeste bezoekhonden is er ook geen enkel probleem en gaat het gewoon goed. Maar mensen moeten niet verwachten dat ik mijn eigen honden een paar uur opsluit omdat ze niet gaan met de bezoekhond. Daar zoeken ze dan zelf maar een oplossing voor.
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

-
Laatst gewijzigd door Turrie op 22 sep 2014 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

hier komen ook geen andere honden in huis. ik heb 1 hond die er zo
gestresst van raakt dat ze dagen bij moet komen. maar iedereen weet dat ook
en daarom neemt niemand ze mee. ik vind het raar dat je bezoek niet weet
dat jouw hond het niet zo fijn vindt.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Hier mogen best andere honden binnen als ze goed met andere honden zijn. Tessa en Max vinden het allemaal wel best, maar als het niet klikt dan ga ik ze niet van elkaar scheiden. Dan blijft die andere hond maar thuis.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Madelief schreef:Ik maak er dan weer helemaal geen punt van dat mijn honden eens een keer even niet door het hele huis kunnen :ok: en zou ze gewoon even apart zetten. Zéker voor familie (mits je groot genoeg woont natuurlijk). Maar dat vinden ze ook helemaal niet zo erg hoor. En als het mogelijk was zou ik na een tijdje even wisselen...reu apart, eigen honden even gezellig erbij. Ik begrijp best dat het soms moeilijk is om oppas te vinden, en mijn honden hebben er geen centje pijn van. Soms heeft het leven even zijn minder leuke kanten, en als dát het ergste is.... :ok:

Maar, je moet natuurlijk doen wat voor jou goed voelt en misschien is dat met zwangerschapshormonen een beetje anders dan normaal. In de auto laten ben ik geen fan van, tenzij je heel zeker weet dat het niet te warm kan worden, dan is dat ook een prima optie.

Ik vind het wel opvallend dat veel hondenmensen hier altijd alleen vanuit de honden rekenen (niet persoonlijk in deze draad hoor ;-))
-Als ze niet tegen honden komen, komen ze maar niet, boeie.
-Ik ben niet welkom met mijn honden dus ik kom er gewoon niet meer
-Mijn honden gaan dus écht niet aan de kant voor bezoek hè..

Dus kennelijk gaan we én niet meer weg als de honden niet mee mogen (mijn broer wil ook niet dan de honden meekomen, maar dat is natuurlijk geen reden om niet meer te komen), én we passen ons niet meer aan als bezoek het onprettig vindt (ik sluit de honden ook even weg als er onzekere/angstige mensen op bezoek komen, no problem), maar anderen mogen ook niet met de honden komen.
Ieder zijn ding, maar hier hebben ze gewoon soms even niks te willen, want mevrouw de baas wil soms gewoon iets anders.

Maar zwanger zijn is weer wat anders, en je hebt er niks aan als je je het hele bezoek kapot zit te ergeren. Even overleggen misschien?
dit dus
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik vind er wel een verschil in zitten om mijn honden weg te sluiten voor mensen die er angstig voor zijn dan om datzelfde te doen als er een andere hond in huis komt.
Het ligt er ook aan hoeveel ruimte je hebt denk ik.
In Deurne vond ik het nooit zo'n probleem als er andere honden mee kwamen, dan deed ik mijn troublemakers wel in een bench en hield ik de andere honden daarbij weg, maar in dit piepkleine huisje zie ik dat echt niet gebeuren.
Denk dat Jan met bench en al door de kamer komt schuiven als er een andere reu in huis komt en dat wil ik toch echt liever niet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Foetsie
Actief
Mijn ras(sen): boomer

Ongelezen bericht door Foetsie »

Gewoon doen wat je zelf prettig vind.
Zelf ben ik niet zo happig met andere honden over de vloer ivm haren (mijn hond verhaard niet), te kleine woning, vogels en katten.
Heb een keer een lieve Duitse Herder gehad, een week later vond ik nog zijn haren. :gvd:
Ook van een kennis vond ik het niet zo prettig dat hij zijn hond steeds mee nam, hond sprong ook in de stoel en ik was weer druk met alle haar verwijderen en met een kwispelende staart sloeg hij de glas van de tafel af.
Daarbij vinden mijn katten andere honden maar niets en het geloer bij de vogels is ook stressvol.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik wil ook niet dat mensen hier honden meenemen. Voor Jazz geeft dat veel stress. Dan komen ze maar niet. Ik doe mijn honden ook niet apart als er iemand langs wil komen die honden niet leuk vind. De honden wonen in dit huis, als je ze irritant vind, kom je maar niet langs en spreken we ergens anders af. :U:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”