Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naturis brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Naturis brok

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik las laatst wat over Naturis brok en dat leek me wel wat. Ik krijg donderdag of vrijdag een proefzakje. Nu had ik hier wat terug zitten zoeken over Naturis maar dat waren niet zo positieve ervaringen, maar dat ging geloof ik vnl over de kvv. Is er iemand die ervaring heeft met de brok van Naturis?
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Re: Naturis brok

Ongelezen bericht door Meike »

Serieus? Wat slecht! Ik ben heel benieuwd welke ingrediënten er op de verpakking staan! Ik heb eens een proefpakketje gehad, volgens mij kreeg Daisy er wat slappe ontlasting van.
Meike
Zeer actief

Hmmm ok. Dankje. Ik weet denk ik wel waarom op de site het vlees vooraan staat en op de verpakking niet. Er zit vleesmeel in, maar ze rekenen het als vers vlees. Dus ze zeggen er zit als eerste kip en vis in, namelijk 60%. Maar deze 60% is de hoeveelheid van het verse vlees. Dit verse vlees is eerst nog tot vleesmeel gemaakt en daarna pas in de brok gedaan. Dus op de verpakking, volgens de regels, mogen ze niet de hoeveelheid van het verse vlees rekenen. Op de website hebben ze daar dus geen boodschap aan.

Als het wel klopt dat er geen extra plantaardige eiwitten inzitten, schat ik het vleespercentage op 26% (en het percentage dierlijke eiwitten op 20%)

Mijn ervaring met de klantenservice is helaas slecht. Ze beantwoorden bijna nooit mailtjes. En een telefoonnummer geven ze niet.
SuzieC1970
Zeer actief

Oei, dat klinkt niet echt positief! Ik las info op MP en dat was van iemand met goede ervaringen hier in de buurt die verkooppunt was geworden. Op de site stond vlees idd eerst vermeld en de prijs was heel netjes en het word ook nog gratis thuisbezorgd, dat klonk dus heel goed. Maar als ik dit zo lees....
SuzieC1970
Zeer actief

Nu, ik heb vandaag 500 gram krokant brok gekregen om uit te proberen. De ingredienten bevallen me wel, ik zie wel wat de honden ervan vinden...
Joke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih-Tzu

Ongelezen bericht door Joke »

Mijn vriendin heeft juist weer heeeeeeeeeele goede ervaringen met Naturis, haar zus ook en oppashondje doet het er ook goed op. (KVV)
Meike
Zeer actief

Joke schreef:Mijn vriendin heeft juist weer heeeeeeeeeele goede ervaringen met Naturis, haar zus ook en oppashondje doet het er ook goed op. (KVV)
Maar dit gaat juist over de brok...
SuzieC1970
Zeer actief

Voer het nu net een paar dagen dus kan er nog niet zo veel over zeggen. Het word goed gegeten, brok is klein maar wel vrij hard. Dat vind ik voor Max wel fijn, dan schrokt hij iets minder nl... Ontlasting is tot nu toe netjes stevig en niet overdreven veel dus tot nu toe gaat het goed. (Proefzakje was trouwens 1,5 kg ipv 0,5 kg...) Heb trouwens van verschillende mensen ook wat positieve berichten over zowel de brok als de kvv gehoord! Ik wacht even af..
SuzieC1970
Zeer actief

Meike schreef:
Joke schreef:Mijn vriendin heeft juist weer heeeeeeeeeele goede ervaringen met Naturis, haar zus ook en oppashondje doet het er ook goed op. (KVV)
Maar dit gaat juist over de brok...
Ja, maar als de brok goed bevalt kan het best zijn dat ik de smuldier die ze nu krijgen af en toe af ga wisselen met Naturis kvv, dus alle ervaringen zijn welkom hoor! :ok:
SuzieC1970
Zeer actief

Nou, even een updateje: Voer het Max nu sinds een week of 5. Hij eet het goed maar poept er wel 4 of 5 keer per dag van! Wel mooi stevig overigens maar ik vind het wel vaak! Van de Meradog poepte hij 2 a 3 keer per dag. Hij krijgt s'morgens eten en moet de volgende ochtend zo nodig poepen dat hij het park net haalt, eerder nooit last van gehad...? Verder hangt er nu weer een hele sterke hondenlucht om hem heen, vind hem echt stinken en dat had hij eerst ook niet. Hij ziet er verder prima uit en glanst goed maar als deze zak op is(heb nog een kilo of 10, zucht...) ga ik gauw weer terug op de Meradog!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”