Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pffffff…..leer toch eerst eens wat over hondengedrag.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Pffffff…..leer toch eerst eens wat over hondengedrag....

Ongelezen bericht door Lief »

Correcties tussen honden onderling horen thuis in de eigen roedel, naar honden buiten heb ik in eerste instantie te corrigeren en niet mijn honden.
Rijdende honden worden eerst toegegromd door mijn hond, ik waarschuw de baas van de andere hond dan wel dat ze bij aanhoudend rijden feller wordt. Het is dan aan de baas van de andere hond om te bepalen of hij zijn hond daaraan wil blootstellen. Wil hij dat niet, haalt hij de rijder er meestal zelf wel bij weg.
Maar dit kan ik doen omdat ik weet dat mijn hond eerst waarschuwt. Zou ze dat niet doen, zorg ik zelf voor verwijdering van rijders. Je grote hond kan honderd keer gelijk hebben, maar een te stevige correctie naar een kleintje toe kan einde hondje betekenen en dat wens je niemand toe (hoe onopgevoed het mormel ook is).
Ook ik erger me dood aan mensen die hun kleine hondje mijn hond maar laten aanblaffen en in de billen bijten, maar ik laat daarmee niet mijn hond vrij om dit zelf op te lossen.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Als ik mijn hond aangelijnd heb en die ander niet, ben ik niet fout.

Het is daarna ook niet meer gebeurt, omdat ze hun hondjes nu wel gewoon aanlijnen. Vaak staan ze ook nog wat na te praten bij hun huis, waarvan hun straat grenst aan die van ons en dan loopt dat dominante hondje wel vaak los.

Jullie moeten niet denken dat wij Haakon gewoon zijn gang laten gaan, want als dit gebeurt, halen we hem uiteraard meteen weg. :wink: En bij die hondjes laten we m sowieso niet meer in de buurt.

Met dat hondje dat werd opgetild, was het misschien niet helemaal zoals het hoort, maar het was ook allemaal behoorlijk druk, want Haakon was samen met de Staff aan het spelen en dat ging dus behoorlijk lomp. Toen kwam die man aan met dat hondje en gingen ze met z'n 2tjes erop af. Maar dat hondje en de baas schrok ervan, omdat zowel Haakon als de Staff best lomp zijn. Het ging ook allemaal heel snel en ik ben met Haakon samen met de mensen van de staff en de staff een andere kant op gelopen. De mensen van de Staff hebben ook een Maltezer en dat gaat hardstikke goed met Haakon samen. Maar ja, die is natuurlijk ook gewend aan een lompe hond. :lol1:

Ik vind dat sommige reacties een beetje overdreven zijn. Een correctie is ook gewoon normaal hondengedrag. Een moederhond geeft haar pups ook weleens een correctie wanneer nodig. Dan is een hond nog niet agressief ofzo..... :scratch:

Haakon is echt een enorm tollerante hond, maar sommige honden weten nu eenmaal van geen ophouden.... :boos:

Maar ja, ik heb natuurlijk een angstaanjagende herder en die heeft al geen beste reputatie.....
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Een correctie is inderdaad normaal hondengedrag. Hoeft niet te zeggen dat een correctie wenselijk is.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Die Maltezer is van die mensen met die staff.
Dat is dus niet het hondje dat werd opgetild, want met dat hondje kan Haakon wel prima overweg.
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lief schreef:Correcties tussen honden onderling horen thuis in de eigen roedel, naar honden buiten heb ik in eerste instantie te corrigeren en niet mijn honden.
Rijdende honden worden eerst toegegromd door mijn hond, ik waarschuw de baas van de andere hond dan wel dat ze bij aanhoudend rijden feller wordt. Het is dan aan de baas van de andere hond om te bepalen of hij zijn hond daaraan wil blootstellen. Wil hij dat niet, haalt hij de rijder er meestal zelf wel bij weg.
Maar dit kan ik doen omdat ik weet dat mijn hond eerst waarschuwt. Zou ze dat niet doen, zorg ik zelf voor verwijdering van rijders. Je grote hond kan honderd keer gelijk hebben, maar een te stevige correctie naar een kleintje toe kan einde hondje betekenen en dat wens je niemand toe (hoe onopgevoed het mormel ook is).
Ook ik erger me dood aan mensen die hun kleine hondje mijn hond maar laten aanblaffen en in de billen bijten, maar ik laat daarmee niet mijn hond vrij om dit zelf op te lossen.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, als mijn hond bereden wordt door een vreemde hond mag hij daar best voor corrigeren, zeker als ze loslopen.
Als hetzelfde gebeurt als mijn hond aan de lijn zit pluk ik inderdaad de rijer er zelf wel af.

Maar mijn hond heeft niks te springen naar een hondje dat opgetild wordt en als ie dat zou doen kwam ie gewoon niet meer los in een gebied waar dat vaker voorkomt.
Misschien toch maar eens accepteren dat je een dh reu hebt Mireille en je maatregelen nemen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Mireillevdw schreef:Die Maltezer is van die mensen met die staff.
Dat is dus niet het hondje dat werd opgetild, want met dat hondje kan Haakon wel prima overweg.
O, dus een hondje waar hij niet prima mee overweg kan mag wel "gecorrigeerd" worden als de eigenaar dat optilt?
Sorry hoor, ik blijf het een heel vreemd gedoe vinden en die hond van jou moest mij niet tegenkomen met Simone, om haar eens te "corrigeren". Want hij kan rekenen op een fikse neusverkorting. Kijken of het daarna nóg zo leuk om je overal tegenaan te bemoeien waar je geen zak mee te maken hebt.
Nou, dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. :roll:
Natuurlijk heb ik liever niet dat het erop uitdraait dat hij het nodig vind om te corrigeren en dit zijn gelukkig ook de enige keren geweest dat hij ooit een hondje heeft gecorrigeerd.....
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

@renée-uk

Volgens mij bedoelen we hetzelfde..schrijf ik het misschien wat krom
renee-uk
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
Nanna schreef: O, dus een hondje waar hij niet prima mee overweg kan mag wel "gecorrigeerd" worden als de eigenaar dat optilt?
Sorry hoor, ik blijf het een heel vreemd gedoe vinden en die hond van jou moest mij niet tegenkomen met Simone, om haar eens te "corrigeren". Want hij kan rekenen op een fikse neusverkorting. Kijken of het daarna nóg zo leuk om je overal tegenaan te bemoeien waar je geen zak mee te maken hebt.
Nou, dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. :roll:
Natuurlijk heb ik liever niet dat het erop uitdraait dat hij het nodig vind om te corrigeren en dit zijn gelukkig ook de enige keren geweest dat hij ooit een hondje heeft gecorrigeerd.....
ja dat slaat wel ergens op!
ik zou er maar rekening mee houden dat het gedrag van jouw hond wel eens kan gaan veranderen, zou zo zeggen lees eens een boek over hondengedrag :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Lief schreef:@renée-uk

Volgens mij bedoelen we hetzelfde..schrijf ik het misschien wat krom
nu ik het nog een keer overlees denk ik ook dat we hetzelfde bedoelen hoor ;)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef: Eens. Anders is hij de zóveelste die toegevoegd wordt in de buurt als "daar hejje weer zo'n smerige kutherder" :19:
Ik zag het van de week ook nog gebeuren. Jongen met Beagle loopt rustig te wandelen, herder komt eraan gevlogen uit het niets, grijpt die Beagle en gaat er weer vandoor. Samen met die laffe baas van hem.
Zal ongetwijfeld ook wel een "correctie" geweest zijn :piew: Maar die jongen kon dus met zijn compleet overstuur zijnde Beagle naar de DA om het beest te laten hechten.
Ik ken die herder wel, dat Is Lexa. Een linke broeder die al veel meer honden gebeten heeft. Ik snap dat niet, dat je zo een onbetrouwbaar vals kutbeest los blijft laten lopen. Maar ja, er zal wel weer op gegeild worden :19:
Ik weet niet of ze er op geilen, ik denk dat heel veel mensen niks van hondengedrag weten en van hun eigen hond allerlei wangedrag maar goedpraten en er niks tegen doen.
Daar is dit topic toch een perfect voorbeeld van?
De meeste honden nemen nou eenmaal 2 handen als ze een vinger krijgen :U:
Afbeelding

Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef: Maar mijn hond heeft niks te springen naar een hondje dat opgetild wordt en als ie dat zou doen kwam ie gewoon niet meer los in een gebied waar dat vaker voorkomt.
Misschien toch maar eens accepteren dat je een dh reu hebt Mireille en je maatregelen nemen :ok:
Hij is niet gesprongen, want het hondje was toen nog niet zo ver van de grond.

Met sommige honden kan Haakon idd niet samen, maar als beide bazen dat weten is er ook geen probleem. Het is echt niet zo dat ik Haakon maar met alle honden laat spelen. In de meeste gevallen gaat het gewoon heel erg goed en is er niks aan de hand.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik vind dat een hond best mag corrigeren . als toots zoon gedrag vertoont en hij word gecorrigeerd word hij door mij niet opgepakt . jammer dan voor hem . maar hij doet dat al niet , maar als een hond zomaar hem een lesje zou willen leren dan heeft baasje van dat hondje de verkeerde aan mij . ik kan het vaak totaal niet vinden met kleine honden eigenaren die honden tegen alles laten blaffen en andere honden laten berijden . maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo.

maar ik vind dat de ts best aan de mensen mag vragen of ze de hondjes bij zich willen houden .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Als een voor mij onbekende herder en staf op mijn honden zouden afrennen zou ik ook schrikken :19: Vooral als ik niet kan zien/inschatten of het speelgedrag is of niet. Voor hetzelfde geld hebben de staf en de herder het idee dat mijn honden op hun terrein komen :O:
Nu zijn mijn mannen geen éénhapscrackers (zo, even alle kleine honden op een hoop gegooid :roos: ) maar ze gaan wel dergelijk stuk door lomp gedrag en correcties.

Kan ik zien dat ze willen komen spelen zal mijn reactie anders zijn. Maar ik moet wel toegeven dat ik het best lastig inschatten vind en dus het zekere voor het onzekere neem en mijn honden bij me hou (lees: achter me schuif). Een baas die ropet hij wil alleen maar spelen is voor mij ook niet maatgevend. Mijn ervaring is ondertussen wel dat ook niet elke baas dat kan inschatten :ugh:

(en vul voor de herder en de staf in de eerste zin rustig allerlei andere rassen in, mijn gedrag zou nagenoeg hetzelfde zijn)
En de groeten van de mannen :zwaai
renee-uk
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
renee-uk schreef: Maar mijn hond heeft niks te springen naar een hondje dat opgetild wordt en als ie dat zou doen kwam ie gewoon niet meer los in een gebied waar dat vaker voorkomt.

Met sommige honden kan Haakon idd niet samen, maar als beide bazen dat weten is er ook geen probleem. Het is echt niet zo dat ik Haakon maar met alle honden laat spelen. In de meeste gevallen gaat het gewoon heel erg goed en is er niks aan de hand.
Tja tot het een keer goed misgaat en dan ben je verder van huis.

Of ie nou wel of niet springt, hij heeft niks te doen tegen een hondje dat door iemand opgetild is of opgetild gaat worden. Hij heeft sowieso niks te maken met andere honden die bij hun baasje zijn!
Ik begrijp niet dat je dat niet wil zien en ik denk dat dat de beste manier is om straks een dh reu te hebben die zelf de dienst uit gaat maken.
Het zijn en blijven regelneven en hoe ver dat gaat heb je als baas zelf in de hand.
Laat je het aan hem over heb je grote kans dat het van kwaad tot erger wordt en loop je straks met een hond die het hele losloopveld terroriseert.
Lijkt mij dat je dat niet moet willen, of je moet het stiekem zelf wel leuk vinden natuurlijk maar goed dan moet je ook niet vreemd opkijken als ie dan een hond tegenkomt die dat allemaal niet pikt.
Kun je leuk naar de DA :cheer:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

toots schreef:Ik vind dat een hond best mag corrigeren . als toots zoon gedrag vertoont en hij word gecorrigeerd word hij door mij niet opgepakt . jammer dan voor hem . maar hij doet dat al niet , maar als een hond zomaar hem een lesje zou willen leren dan heeft baasje van dat hondje de verkeerde aan mij . ik kan het vaak totaal niet vinden met kleine honden eigenaren die honden tegen alles laten blaffen en andere honden laten berijden . maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo.

maar ik vind dat de ts best aan de mensen mag vragen of ze de hondjes bij zich willen houden .
Als een grote hond jouw chiwi een lesje gaat leren heb je grote kans dat dat het einde van je hondje is.
Ik zou er maar voor zorgen dat dat niet gebeurt!
Afbeelding

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Mireillevdw schreef:

Maar als je toch niet weet of het met iedere hond goed gaat, dan ga je dat met het formaat hond dat je hebt toch niet proberen?? Wat doet hij dan in die gevallen dat het niet goed gaat?? Ik moet er echt niet aan denken, dat er zo'n bakbeest richting mijn hondje komt, dan heb ik wel geen maat 43 van Nanna, maar dan zul je toch wel duidelijk ervaren dat ik het er niet mee eens ben.
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Ja hoor....ze is er weer !! :pffff: :mrgreen:
Honden die NIET onder appél staan aan de lijn...(ook de kleintjes)...

En IK ben degene die correcties uitvoerd :pffff: ....niet mijn hond...als hij zijn sterretje wil beschermen dan doet hij zijn staart maar naar beneden en draait de andere kant uit.

En als mijn klein krullebolletje naar andere honden of hondje wil...dan mag/kan dat als IK het goed vind...maar dient hij zijn vier poten op de grond te houden....
Ik zeg ook duidelijk "laag" of we zijn pleitte....je moet eens weten hoe snel ze dat doorhebben...

En waar staat het geschreven dat ik mijn hond niet mag optillen bij "in mijn ogen" dreigend gevaar ??? :piew:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Haakon is nu 3, dus heeft zijn volwassen leeftijd bereikt en ik verwacht ook niet dat hij nog heel veel gaat veranderen.

Ik bedoel met: In de meeste gevallen gaat het goed (het gaat nooit fout gelukkig) dat ze het gewoon leuk vinden om met elkaar te spelen. Als ik merk dat 1 van de honden het niet leuk vind, lopen we gewoon verder. Hij mag ook niet altijd alleen maar spelen natuurlijk.
Je kunt al vaak van tevoren zien (aan de lichaamstaal van een hond) of hij slechts wil spelen of iets anders in gedachten heeft.
Natuurlijk houd ik Haakon ook aangelijnd als de ander zijn/haar hond ook aanlijnt of aangelijnd heeft. Dat spreekt, wat mij betreft, voor zich.

Haakon is heel sociaal, maar ik weet ook heus wel dat hij niet met elke hond samen kan. :wink:
Wat ik wel lastig vind is dat sommige mensen een bepaald beeld hebben bij een DH reu en dit schijnbaar niet uit hun kop kunnen krijgen. Haakon kan heel goed met andere honden samen, maar in de meeste gevallen zijn dit de grote(re) honden.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Mireillevdw schreef:Haakon is nu 3, dus heeft zijn volwassen leeftijd bereikt en ik verwacht ook niet dat hij nog heel veel gaat veranderen.

Ik bedoel met: In de meeste gevallen gaat het goed (het gaat nooit fout gelukkig) dat ze het gewoon leuk vinden om met elkaar te spelen. Als ik merk dat 1 van de honden het niet leuk vind, lopen we gewoon verder. Hij mag ook niet altijd alleen maar spelen natuurlijk.
Je kunt al vaak van tevoren zien (aan de lichaamstaal van een hond) of hij slechts wil spelen of iets anders in gedachten heeft.
Natuurlijk houd ik Haakon ook aangelijnd als de ander zijn/haar hond ook aanlijnt of aangelijnd heeft. Dat spreekt, wat mij betreft, voor zich.

Haakon is heel sociaal, maar ik weet ook heus wel dat hij niet met elke hond samen kan. :wink:
Wat ik wel lastig vind is dat sommige mensen een bepaald beeld hebben bij een DH reu en dit schijnbaar niet uit hun kop kunnen krijgen. Haakon kan heel goed met andere honden samen, maar in de meeste gevallen zijn dit de grote(re) honden.
ach ik heb er zelf een en ik ken er een heleboel meer dus ik denk dat ik best wel wat weet over dh-reuen gedrag.
Alleen sluit ik mijn ogen niet voor de minder leuke kantjes daaraan, hou er rekening mee en speel er op in qua opvoeding.

En wat betreft dat niet meer veranderen..... daar zou ik maar niet zo van overtuigd zijn.
Je krijgt er binnenkort ook een pup bij als ik me niet vergis......
Afbeelding

Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Mireillevdw schreef:Haakon is nu 3, dus heeft zijn volwassen leeftijd bereikt en ik verwacht ook niet dat hij nog heel veel gaat veranderen.

ach ik heb er zelf een en ik ken er een heleboel meer dus ik denk dat ik best wel wat weet over dh-reuen gedrag.
Alleen sluit ik mijn ogen niet voor de minder leuke kantjes daaraan, hou er rekening mee en speel er op in qua opvoeding.

En wat betreft dat niet meer veranderen..... daar zou ik maar niet zo van overtuigd zijn.
Je krijgt er binnenkort ook een pup bij als ik me niet vergis......
Ja, klopt. Wordt ook een reu, als je dat soms wilde weten.

Hoe kom je er nu bij dat ik mijn ogen ervoor sluit????? Waar haal jij dat uit????
En ook niet iedere DH reu *of in mijn geval ODH* reu is hetzelfde.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Mireillevdw schreef:Wat ik wel lastig vind is dat sommige mensen een bepaald beeld hebben bij een DH reu en dit schijnbaar niet uit hun kop kunnen krijgen. Haakon kan heel goed met andere honden samen, maar in de meeste gevallen zijn dit de grote(re) honden.
Ik heb vooral weer een heel bepaald beeld bij een DH-eigenaar, niet zozeer bij de hond. Als ik mijn poedeltje optil omdat er een twee grote honden aan komen rennen, hebben jij en je hond op alle mogelijke manieren van hem af te blijven. Jouw hond heeft geen enkel recht mijn opgetilde poedel te 'corrigeren' en jij hebt nog minder recht je hond dat te laten doen en er vervolgens over te klagen. Ben je helemaal mal? Leer zelf eens wat hondengedrag.
renee-uk
Zeer actief

Mireillevdw schreef: Ja, klopt. Wordt ook een reu, als je dat soms wilde weten.

Hoe kom je er nu bij dat ik mijn ogen ervoor sluit????? Waar haal jij dat uit????
Dan wens ik je veel wijsheid!

Waar ik dat uithaal?
Uit jouw topics, waarvan dit een geweldig voorbeeld is.
Afbeelding

Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Haakon en Brutus (de staff) waren gewoon druk en aan het spelen en er was in eerste instantie ook helemaal niks aan de hand. Ik kan wel merken dat jullie er geen van allen bij waren, want het ging allemaal zo snel en natuurlijk heb ik daarna wel Haakon gecorrigeerd, voordat we doorliepen.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:

Waar ik dat uithaal?
Knap dat je dat uit topics haalt...... :roll:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Mireillevdw schreef:.....voordat je iets roept.

Sinds enkele maanden wonen wij in een andere plaats, waar we het overigens geweldig naar onze zin hebben. Haakon heeft al verschillende hondenvriendjes en –vriendinnetjes gemaakt :mrgreen:, maar ook enkele 'vijanden'. :wink:
In onze buurt wonen een paar personen met kleine hondjes, volgens mij Boomertjes.
Dit zijn buren van elkaar en hun lopen vaak gezamenlijk te wandelen. Echter is er met beide hondjes al eerder een confrontatie geweest en heeft Haakon de hondjes gecorrigeerd. Gewoon omdat hij van 1 van hun het dominante gedrag helemaal zat was (rijden) en van de ander, omdat hij voor Haakon’s neus werd opgetild door het baasje en dat dus dominant overkwam voor Haakon. Ze hadden verder niets gelukkig en het was dus een pure correctie. Haakon tollereert heel veel, maar voor hem is het op een gegeven moment ook genoeg geweest.
Mensen met kleine(re) hondjes schrikken vaak zo ontzettend als Haakon dan een beetje lomp zit te doen en denken dan meteen dat hij de hond iets aan wil doen :roll: , maar als ze nou eens iets zouden leren over hondengedrag dan zouden ze niet gaan staan lachen om hun reutje die tegen Haakon aan staat te rijden, maar zouden ze hem weghalen. Tja, en als Haakon daar op een gegeven moment op reageert, is dat voor mij volkomen normaal, maar die mensen hebben dus schijnbaar al tegen meerdere personen bij ons in de buurt gezegd dat Haakon niet zo’n lieve hond zou zijn. :o
Gelukkig zijn er mensen die zich er niets van aantrekken :ok: , maar ik vind het wel jammer dat dit gebeurt. Het zou beter zijn als ze eens een boekje over hondengedrag zouden gaan lezen……
Haakon heeft een Staffordvriend en die vrouw vertelde dat aan mijn vriend. Van haar Stafford hebben ze ook liever dat ze die vastlijnt als ze voorbij komt, terwijl die echt hartstikke lief is. :I: Maar ook natuurlijk een stuk groter, sterker en lomper.

Maarre "Pffffff…..leer toch eerst eens wat over hondengedrag....." wie moeten er nu eens wat leren over hondengedrag :denken:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief

het gaat ook niet om de eerste instantie, het gaat om de tweede instantie en naderhand corrigeren heeft weinig zin.
Zoals je al zei over anderen geldt dat ook voor jezelf "leer toch eerst eens wat over hondengedrag" :ok: :ok:
Ben blij dat ik niet de kans loop jou tegen te komen met je twee reuen straks, als je tenminste zo doorgaat en weigert objectief naar je eigen hond te kijken en naar je eigen invloed op hoe hij zich gedraagt :schrik:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
renee-uk schreef:

Waar ik dat uithaal?
Knap dat je dat uit topics haalt...... :roll:
nee hoor, gewoon een kwestie van lezen en dat heb ik lang geleden al geleerd :D
Afbeelding

Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Vlinder »

Sja.......mijn mening is dat er bij een normale hondse correctie geen schade wordt toegebracht, in ieder geval niet groter dan een krasje of een puntje van een tand :19: . Hierbij maakt het niet uit hoe groot de honden zijn. Een hond die zijn hondentaal spreekt weet precies tot hoe ver hij kan gaan. Je kunt, zeker in losloopgebieden, niet altijd voor je hond corrigeren en dat moet ook niet hoeven. Mijn honden kunnen dat, indien nodig, prima zelf.
Dit betekent overigens niet dat ik mijn honden alles zelf laat uitzoeken, ik probeer vooral om ze niet in situaties te brengen waar dat nodig is. Het zou wel fijn zijn als TS zich gaat realiseren dat je als bezitter van een grote hond gewoon meer te verantwoorden hebt. Ik zie dagelijks dat mensen veel meer tolereren van mijn kleine hondjes dan van mijn grote. Niet leuk, niet eerlijk, maar wel begrijpelijk. Daar heb je gewoon rekening mee te houden.
Groetjes!

Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef: Maarre "Pffffff..leer toch eerst eens wat over hondengedrag....." wie moeten er nu eens wat leren over hondengedrag :denken:
Ik ben nog steeds in de leer heb dit weekend weer een nieuw boekje besteld: Kalmerende signalen van Turid Rugaas. Ik heb nergens gezegd dat ik alles weet over honden, maar wel dat ik er meer van weet dat de personen in kwestie.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Mireillevdw schreef:Wat ik wel lastig vind is dat sommige mensen een bepaald beeld hebben bij een DH reu en dit schijnbaar niet uit hun kop kunnen krijgen. Haakon kan heel goed met andere honden samen, maar in de meeste gevallen zijn dit de grote(re) honden.
Dat weet je toch als een herder hebt?
Veel mensen vinden ze eng dus moet je daar rekening mee houden vind ik.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”