Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor de mensen met herplaatsers
Moderator: moderatorteam
- Marjolein.
- Actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 1
Re: Voor de mensen met herplaatsers
Ik vraag me dat inderdaad ook erg af! Ook hoe de ouders eruit zagen.
Mijn hond word namelijk boven op de rug steeds iets donkerder qua vacht. Ik had wel graag willen weten of moeder/vader dit ook heeft gehad.
Mijn hond word namelijk boven op de rug steeds iets donkerder qua vacht. Ik had wel graag willen weten of moeder/vader dit ook heeft gehad.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Ja dat heb ik mij ook afgevraagd
soms kom ik spaanse podenco puppen mixjes tegen en denk ik dat Browny er zo als pup ook uit heeft gezien, zo'n klein wollig maar wijs doorvechtertje
en zo bij het grofvuil gezet

en zo bij het grofvuil gezet

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik heb aan de vorige eigenaren van Misty om foto's gevraagd en heb er een aantal gekregen. En omdat ze een stamboom heeft kon ik haar ouders op het internet vinden.

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Nee, gelukkig heb ik puppyfoto's van Gordo.
De vorige eigenaresse zat op het zelfde forum, en zo ben ik aan Gordo gekomen.
De dochter van de eigenaresse heeft een nestbroer, en ook daar heb ik goed contact mee.
Dus die kon mij ook het een en ander door sturen.
Ben wel heel blij dat ik dit heb!
De vorige eigenaresse zat op het zelfde forum, en zo ben ik aan Gordo gekomen.
De dochter van de eigenaresse heeft een nestbroer, en ook daar heb ik goed contact mee.
Dus die kon mij ook het een en ander door sturen.
Ben wel heel blij dat ik dit heb!

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik heb een paar pupfoto's van Joan van de fokker gekregen.
Ik vraag me wel eens af hoe ze zou zijn geweest als ze meteen bij mij was gekomen en
niet eerst bij de vorige eigenaar waar ze erg mishandeld is.
Ik vraag me wel eens af hoe ze zou zijn geweest als ze meteen bij mij was gekomen en
Groetjes, Marjan
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Nawosh schreef:Ik heb een paar pupfoto's van Joan van de fokker gekregen.
Dat denk ik ook wel eens bij Zen hoor, hoe hij zou zijn als hij een onbezorgd leven had gehad voor hij bij ons kwam..
- Hanneke2
- Zeer actief
Herplaatsers zijn geweldig.Kit schreef:Ik weet door Hayley, Zen en Falera nu wel dat ik geen pup meer hoef, als ik ooit weer toe ben aan een "nieuwe" hond, wordt het weer zo'n leuke "affe" herplaatser. ( Maar dan wel als onze huidige clan ter ziele is)
Alleen bij Hayley wist ik precies wie ik in huis zou krijgen, maar bij Zen en Falera eigenlijk niet, van Zen wist ik iets, maar dat was maar heel summier, van Falera eigenlijk alleen haar profielomschrijving vanuit Spanje en wat Nen mij over haar vertelde.
Ze zijn zo leuk alle drie!!
En aan de ene kant zou ik wel pupfoto's willen zien van mijn stel, aan de andere kant lijkt dat me, kweetniet, bijna pijnlijk om ze te zien toen ze nog 'onbeschadigd' waren. Ik zou ze dan met terugwerkende kracht willen 'redden', maar dat slaat dan weer nergens op, omdat het dan misschien helemaal niet de honden waren geworden die ik nou heb en omdat ik helemaal geen pups zou willen.
Maar ik denk wel dat Jack het mooiste pupje uit het nest was, en dat hij het hardst kon rennen, en dat Lilo de brutaalste was van het nest.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zoiets denk ik:

En dan naar dit:

En dan naar dit:

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik zou het ook wel graag weten, en of hij broertjes/zusjes had, wat voor honden zijn ouders waren. Ik weet enkel dat hij van een jong koppel uit een dorp hier vlakbij komt, en dat ze minstens nog 1 hond hadden. En dat ze ooit een puppycursus met hem hadden gedaan. Eigenlijk wil ik graag aan het asiel vragen of ze mijn gegevens willen doorsturen naar zijn vorige eigenaars, maar ik weet niet of dat kan/mag. Met 1 puppie foto zou ik al dolblij zijn...
-
~Suzanne~
- Zeer actief
JA!
Ze kwam binnen als 12,5 jarige en ik zou er een lief ding voor over hebben om pupfoto's of anderszins foto 's te kunnen zien van haar in jaar jongere jaren.
Of, voor zover ze ooit geshowd is, showuitslagen, met name het keurrapport.
Echt, dat zou ik ZO graag willen...
Ik heb dat zelfs geprobeerd, maar de fokker heeft de gegevens niet meer (mede ivm echtscheiding) en de eerste eigenaar laat niets meer van zich horen. ;-(
Suzanne
Ze kwam binnen als 12,5 jarige en ik zou er een lief ding voor over hebben om pupfoto's of anderszins foto 's te kunnen zien van haar in jaar jongere jaren.
Of, voor zover ze ooit geshowd is, showuitslagen, met name het keurrapport.
Echt, dat zou ik ZO graag willen...
Ik heb dat zelfs geprobeerd, maar de fokker heeft de gegevens niet meer (mede ivm echtscheiding) en de eerste eigenaar laat niets meer van zich horen. ;-(
Suzanne
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik heb twee puppenfoto's van Branco, maar had er liever nog veel meer gehad...

En dit is 'm nu, vandaag, gelukkig al behoorlijk maar nog niet volledig hersteld van zijn verlamming:

En dit is 'm nu, vandaag, gelukkig al behoorlijk maar nog niet volledig hersteld van zijn verlamming:

- Pax-Dracona
- Actief
Ja, ik vind het erg jammer dat ik niets weet van Dana haar achtergrond. Ik heb haar met 8 maanden overgenomen, dus pup-af. Ik heb nog aan haar vorige baasjes gevraagd of ze pupfoto's van haar hadden, maar ik heb er nooit meer wat van gehoord 
Mijn fantasie zegt dat ze zoiets was:
,
hoewel dit een Pekinees is en Dana een maltezerkruising. Maar ja, iets in dat bekkie komt me 'bekend' voor
Mijn fantasie zegt dat ze zoiets was:
, hoewel dit een Pekinees is en Dana een maltezerkruising. Maar ja, iets in dat bekkie komt me 'bekend' voor
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
ik heb pupfoto's van mijn herplaatshondje, en weet alles van de eerste vijf jaar van haar leven.
lijkt me fijner dan helemaal niets weten van je hond.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik heb ook foto's gekregen van beide fokkers waar ik herplaatsers vandaan heb/had.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Kit
- Erelid
tekkel schreef:ik heb pupfoto's van mijn herplaatshondje, en weet alles van de eerste vijf jaar van haar leven.
Aan de ene kant zou ik wel meer willen weten, maar aan de andere kant vind/vond ik het ook wel weer een leuke uitdaging, ik hou wel van honden waar ik mee aan het werk moet
- Gittje
- Zeer actief
Nee, nooit. Voor mij telt enkel hoe de hond is op het moment van adoptie, zowel qua karakter als qua uitzicht. Maar ik ben dan ook geen puppenmensKit schreef:Vragen jullie je nou ook wel eens af hoe je hond er als pup uitzag?
- Kit
- Erelid
Gittje schreef:Maar ik ben dan ook geen puppenmens
Ik inmiddels ook niet meer
-
Lillith
- Zeer actief
Ik heb geen foto's van Lillith tot ze hier kwam, wel foto's gezien van Pa en Ma, ohja haar zus...
Foto's zouden vast erg zwartig en harig zijn geweest
.
Hoe ze qua karakter was of leuke dingetjes vind ik veel spannender
.
Foto's zouden vast erg zwartig en harig zijn geweest
Hoe ze qua karakter was of leuke dingetjes vind ik veel spannender
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Ik vraag me vooral af hoe mijn vorige hond zou zijn geworden als ik hem vanaf pupje had gehad. Hij was vast minder getikt geweest zonder de voorgeschiedenis...
- Foetsie
- Actief
- Mijn ras(sen): boomer
Jazeker! Vraag me af hoe hij eruit zag als pup en hoe hij zijn karakter heeft ontwikkeld (krijg zijn gebruiksaanwijzing al aardig door).
De vorige eigenaars hadden niet echt foto's van hem, hij stond er toevallig een stukje op als ze hun kids op de foto zetten.
Heb dan ook geen pup foto's van Tommie.
De vorige eigenaars hadden niet echt foto's van hem, hij stond er toevallig een stukje op als ze hun kids op de foto zetten.
Heb dan ook geen pup foto's van Tommie.

-
doggielover
Ja, ik vraag me vaak af hoe mijn Griekje als puppie was en ook vraag ik me af of hij ooit in een huis heeft gewoond en bij wie en waarom hij op straat is geraakt. Ik kan me daar niets bij voorstellen namelijk, een lievere hond dan hij kun je je niet wensen
Mijn Spaanse dame heb ik als pup van 3,5 maand gekregen
en er stonden wat pup foto's op de website van de stichting, dus bij haar heb ik het niet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik wel maar ik hoef geen puppenfoto's van mijn herplaatsers.Kit schreef:Ik inmiddels ook niet meerGittje schreef:Maar ik ben dan ook geen puppenmens
Ik heb die hondjes niet gekend toen ze klein waren en daarom zeggen puppenfoto's van ze me niks meer dan puppenfoto's van willekeurig elke andere hond.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik vraag me in het algemeen af waar Diesel vandaan komt.
Hij is gevonden op straat door de dierenambulance. Maar als ik zie wat hij allemaal kon/deed toen hij bij ons binnen stapte, dacht ik echt. Je hebt zoveel tijd gestopt in je hond en vervolgens wordt hij niet vermist
Ik vind dat moeilijk om te bedenken.
Vraag me serieus af of hij misschien wel vermist is geweest en niet meer gevonden en dat de eigenaren het op gegeven hebben ofzo.
Hij is gevonden op straat door de dierenambulance. Maar als ik zie wat hij allemaal kon/deed toen hij bij ons binnen stapte, dacht ik echt. Je hebt zoveel tijd gestopt in je hond en vervolgens wordt hij niet vermist
Vraag me serieus af of hij misschien wel vermist is geweest en niet meer gevonden en dat de eigenaren het op gegeven hebben ofzo.

- Kit
- Erelid
Was ik net aan het schrijven dat ik van Zen wel nooit puppiefoto's zal krijgen, vindt speurneus Nen zomaar puppiefoto's van Zen op het internet!!
pupje rechts voor de kijkers is Zen

Als halfwasje

En hier is ie ook nog vrij jong

Echt wel gaaf!
pupje rechts voor de kijkers is Zen

Als halfwasje

Echt wel gaaf!
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat bijzonder joh! Je ziet op die puppiefoto ook al echt dat 'eigen gezichtje' zal ik maar zeggen, hij heeft daar al een beetje diezelfde uitstraling.Kit schreef:Was ik net aan het schrijven dat ik van Zen wel nooit puppiefoto's zal krijgen, vindt speurneus Nen zomaar puppiefoto's van Zen op het internet!!
pupje rechts voor de kijkers is Zen![]()
Als halfwasje
Echt wel gaaf!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
blondie
- Zeer actief
Van Finn heb ik wel een paar foto's gekregen van toen hij pup was, maar wie van de twee hij is ben ik nog steeds niet achter
Ik denk de rechter pup

Heb wel iemand blij gemaakt met deze foto omdat zij zijn broertje had ook herplaatst
Endie en Erfinn

Van Bluf zou ik misschien nog wel wat pupfoto's kunnen krijgen van de fokster maar ik kreeg er eens 1 doorgestuurd via een forum van iemand die van haar eens een foto had gemaakt toen ze pup was, ik blijf de foto zo grappig vinden

Ze ligt nog steeds graag onder stoelen en tafels. En die grote oren heeft ze ook nog, als ze die nu eens iets vaker zou gebruiken

Heb wel iemand blij gemaakt met deze foto omdat zij zijn broertje had ook herplaatst
Endie en Erfinn

Van Bluf zou ik misschien nog wel wat pupfoto's kunnen krijgen van de fokster maar ik kreeg er eens 1 doorgestuurd via een forum van iemand die van haar eens een foto had gemaakt toen ze pup was, ik blijf de foto zo grappig vinden

Ze ligt nog steeds graag onder stoelen en tafels. En die grote oren heeft ze ook nog, als ze die nu eens iets vaker zou gebruiken
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
ik weet niet of dat wat uitmaaktKit schreef:tekkel schreef:ik heb pupfoto's van mijn herplaatshondje, en weet alles van de eerste vijf jaar van haar leven.
Aan de ene kant zou ik wel meer willen weten, maar aan de andere kant vind/vond ik het ook wel weer een leuke uitdaging, ik hou wel van honden waar ik mee aan het werk moetPersoonlijk vind ik dat het onze band versterkt heeft omdat je er zo mee bezig bent
ik heb nog nooit zo'n sterke band met een hond gehad als nu met eebie
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Karine
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruizing Boomer/Golden Retriever, Golden Retriever
Ik ben heel benieuwd hoe Montie was als pup en jonge hond. We hebben wel wat info over hem via de oude eigenaren. Hij was toen hij jonger was zo'n clown dat ze destijds het advies kregen om maar te stoppen met verdere cursussen omdat hij alles te lollig vond. Dat maakt me nog nieuwsgieriger. Hij is nog steeds een happy beppie, een onwijs leuke hond met wie ik een enorme klik heb.
Groetjes Karine, poot van Montie en Kaya

-
Muk
Hoe de honden eruitzagen niet (ik heb hele vage foto's van Jaymz als pup in het nest en ik heb een foto van Lobbes als pup van ongeveer 8 weken denk ik), maar wel hoe hun gedrag destijds was.
-
blondie
- Zeer actief
Dat vraag ik me ook wel eens af. En ook als ze anders waren opgevoed/andere omgeving of ze dan ook bepaald gedrag hadden vertoond.Muk schreef:Hoe de honden eruitzagen niet (ik heb hele vage foto's van Jaymz als pup in het nest en ik heb een foto van Lobbes als pup van ongeveer 8 weken denk ik), maar wel hoe hun gedrag destijds was.