Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Biofood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Limar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Biofood

Ongelezen bericht door Limar »

Hallo,

Gisteren sprak ik iemand die zijn hond sinds een paar weken over heeft gezet op biofood brokken.
Hij was er goed over te spreken.

Was eigenlijk wel benieuwd of er mensen (honden) zijn die biofood kennen of gebruiken en wat ze er van vinden?
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Biofood

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik heb het laatst geprobeerd maar ze poepten onwijs veel, mega stinkscheten, de reu kreeg gelijk weer oorontsteking,
toen mn ouders de zak gegeven en hun herder raakte ervan aan de diaree.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik geef het al een paar jaar aan Ragyo, hij doet het er goed op. poept redelijk wat maar dat deed ie op andere brok ook, alleen op vers vlees is dat minder. dit is 1 van de weinige brokken die hij lekker blijft vinden. hij krijgt er geen schilfers van in zijn vacht wat hij bij sommige andere brokken wel had (eukanuba bijv). scheten heeft hij geen last van. dus ik ben er wel tevreden over.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Meike »

Ik heb een tijdje Lam&Rijst gevoerd van Biofood, maar Daisy ging er ontzettend vaak en drapperig van poepen. Geen succes dus. Maar ik heb ook baasjes gehoord die er wel enthousiast over waren. Qua ingrediënten is het best een redelijke brok, alleen de tarwe zou ik eruit gelaten hebben.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Op de lam/rijst variant hadden ze hier wat slappe ontlasting maar de gewone krokant versie beviel hier prima! Ik voerde het niet meer omdat ik er hier wat lastiger aan kon komen maar heb nu weer een klein zakje, dat heb ik nl laatst gewonnen met een prijsvraag! Ben er best blij mee, vind het een prima brok !
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik ken verschillende mensen die het hun hond(en) voeren, vooral over de geperste brok hoor ik goede dingen. Heb het zelf nooit gevoerd, heb eerder wel Prins gevoerd maar mocht ik ooit (al dan niet deels) overgaan op brokken dan vind ik die geperste brok een goede kanshebber.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik geef normaal rauw aan mijn honden, maar sinds 3 maanden hebben we een oude hond uit het asiel die erg mager was.
Ik ben begonnen met een brok omdat ze dat gewend was en om haar dikker te krijgen.
Ik heb eerst Biofood Lam&Rijst geprobeerd. Ontzettend veel ontlasting en stinkscheten.
Nu Biofood geperste brok, maar ook daarbij erg veel poep met een oranje/rood kleurtje. Iets wat ik vreemd vind voor een brok zonder kleurstoffen.
Ik maak de zak op en dan ga ik weer op zoek naar iets anders en haar langzaamaan overzetten op alleen rauw. Scheelt een hoop ontlasting!
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Quasar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Quasar »

Hier ben ik afgelopen week met biofood geperst vlees begonnen. Tot nu toe met smaak opgegeten... Hier voor hadden we een paar jaar farmfood wat hij ook met smaak at, maar de laatste weken keek hij mij aan van, mot ik het echt op eten...?? En dat dus voor een labrador...? Voor de farmfood was het pro plan maar dit was echt een probleem met eten, vanaf pup af aan. Liet gewoon de bak staan met eten, maar hij keek er toen niet eens naar, dus eerder weghalen was niet echt een oplossing.
Maar iig gaat dit er als koek in, hihi
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar

Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Sjalot schreef:Ik geef normaal rauw aan mijn honden, maar sinds 3 maanden hebben we een oude hond uit het asiel die erg mager was.
Ik ben begonnen met een brok omdat ze dat gewend was en om haar dikker te krijgen.
Ik heb eerst Biofood Lam&Rijst geprobeerd. Ontzettend veel ontlasting en stinkscheten.
Nu Biofood geperste brok, maar ook daarbij erg veel poep met een oranje/rood kleurtje. Iets wat ik vreemd vind voor een brok zonder kleurstoffen.
Ik maak de zak op en dan ga ik weer op zoek naar iets anders en haar langzaamaan overzetten op alleen rauw. Scheelt een hoop ontlasting!
Dat van die kleur herken ik wel idd, een vrouw waarmee ik weleens een stukje oploop voert haar hond dus geperste brok van Biofood en de ontlasting van haar hond is idd een beetje bruin/oranje. Het viel me toevallig op omdat ze zelf zei: kijk ik geef stiekem Frolic (wijzend op de drol) :tongue:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Ik geef al een tijdje Biofood krokante brokken aan mijn hond.
Hij heeft nergens last van.
Poept 2 soms 3 keer per dag.
Gewone bruine kleur.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Hier ook al een hele tijd Biofood en smuldier. Ze doen het hier prima op. Het heeft veel moeite gekost om Arie op een brok te krijgen waar hij het goed op deed, dus hier heel tevreden :ok:
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ik heb de geperste versie ook een tijdje geprobeerd, maar ik vond het niets. Meerdere malen per dagen enorme hopen slappe ontlasting en de vacht ging meer ruiken. De honden vonden het overigens ook niet zo heel erg lekker.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb ze een tijd op Biofood Diner gehad en daar deden ze het super op, ontlasting was 1x daags en een goede huid :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”