Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ah, jeugdsentiment! Een schoolvriendinnetje had er ook een (Heman! ), leefde zomers in de tuin en in de winter binnen slapend in een houten kist. Beest is nog verrekte oud geworden ook.
Emma schreef:wat zien ze er eigenlijk nog prehistorisch uit
Dat dacht ik ook
Hij is wel leuk!
Hoe oud worden ze gemiddeld?
Ze kunnen wel 50 jaar worden. Schildpad Herman is nog mee verhuisd toen mijn buurmeisje van vroeger ging samen wonen en hij leefde nog toen zij kinderen kreeg.
Ik heb net contact gehad met Iguana in vlissingen. Ik ben dus in overtreding door hem te hebben. Als ik hem zou willen houden, moet ik hem aanmelden bij de politie en het ministerie van landbouw, en dan gaat er een cites procedure lopen, of ik moet hem afgeven. Eigenlijk moet ik hem nu zowiezo eerst bij de politie aanmelden. Dat ga ik maandag maar doen dan.
Qua verzorging: Hij moet elke dag op kunnen warmen tot 39 graden, dat lukt dus niet in de tuin. En 's nachts niet kouder dan 19 (dat lukt wel, want ik haal hem naar binnen). Eten is ook een verhaal apart, met de juiste hoeveelheid kalk die je toe moet voegen. En ze moeten elke dag een gevarieerde salade eten.
Ik ga hem dus wegbrengen. Ik rijd er graag een keer voor naar Vlissingen, maakt me niks uit. Het beste voor Patrick!
De schildpadverzorger zei ook nog dat een griek er 2 jaar over doet om te verhongeren. Ongelooflijk toch!?
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
OMG wat een regeltjes weer, valt zeker onder een uitheemse dierenwet..
Fijn dat hij nu naar een opvang gaat, 39 graden lijkt me alleen in een terrarium mogelijk.
Ja, en dan heb ik het nog beknopt beschreven hier. Heb meer dan een half uur geluisterd naar de beste man. Mag hem ook niet zomaar vervoeren, ook dan moet ik hem melden bij een opvang oid.
Ik mag hem zelf ook eigenlijk niet zomaar aan iemand meegeven die zegt dat hij de eigenaar is. Pff...
Hij blijft nog een weekje (heb echt geen tijd komende week om "even" op en neer naar vlissingen te rijden), maar dan gaat hij echt die kant op. Ben daar een paar keer geweest en die beesten zitten geweldig mooi daar. Mooi verblijf, verschillende plekken met lampen, een centrale verwarming die het verblijf warm houdt enz enz.
Hij zei ook dat mensen ze vroeger inderdaad gewoon in de tuin hielden, maar dat die schildpadden nu eigenlijk nog zouden moeten kunnen leven. En dat doen ze niet, dus dat bewijst dan maar weer dat dat echt niet goed is voor ze.
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
Patrick gaat de rest van zijn hopelijk verschrikkelijk lange leven daar slijten. In een heel mooi groot verblijf, wat altijd warm genoeg is, een verzorger die heel erg veel kennis heeft van schildpadden en waar hij precies het juiste eten krijgt.
Het is toch een stuk moeilijk om ze goed te houden, het in leven houden van een schildpad is niet moeilijk.
Toch jammer, ik vond hem erg leuk! Maar ik kan toch nog af en toe bij hem gaan kijken