Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe doen pakwerkers dat?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: hoe doen pakwerkers dat?

Ongelezen bericht door Emma »

Inge O schreef:iets wat ik me al veel langer afvraag maar net nog eens aan den lijve heb ondervonden : hoe houden pw'ers hun lijf heel :80: ? en dan bedoel ik niet omdat ze aan flarden zouden gebeten worden maar vanwege de krachten op rug, schouders enz.

relax en vonkje zitten sinds kort op ipo (en 'ouwe' sette mag ook af en toe eens mee :mrgreen: ) en een vriendin had me gisteren een jong hondenmouwtje meegegeven om thuis wat mee te 'prutsen'.

dat heb ik geweten :80: . ze hebben net allemaal (ook crunch en attack, kwiebje niet :mrgreen: ) even hun hartje kunnen ophalen en ik zit hier al met een kaduke schouder :jank: :mrgreen: . nu is mijn lijf wat dat betreft echt geen prijs waard maar toch, als je zoals een echt pw een aantal keer per week een aantal uren de meeste woeste (en soms zware) honden aan je arm hebt hangen dan val je na verloop van tijd toch in brokjes uiteen :80: :19: ?
je moet natuurlijk niet alle honden tegelijk aan je hebben hangen :F:

sterkte met je schouder :roos:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Dat snap ik ook niet hoor. Ik heb het één keer geprobeerd bij Reina. Ik werd meteen tegen de vlakte gewerkt en had een paar dagen een beurse rug :ugh:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

je moet ook iemand anders vragen om pakwerkertje te spelen. is veel beter voor je eigen rug en schouders :pffff:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Ik heb nooit rug -of schouderklachten ondervonden tijdens het maken van pakwerk.
Het enige waar ik last van heb, is beurze blauwe plekken op mijn bijtarm. Na een pakwerksessie van 3x 6 honden stelwerk en dat 4 x per week is dat onvermijdelijk.
Je moet er iets voor over hebben he :mrgreen: en heb ik dan een enkele keer dat ik denk "vandaag effe niet" is er altijd nog een collega pakwerker die de fakkel overneemt.
Pakwerk is niet weggelegd voor watjes :pffff:
De tijd dat mijn lichaam me verteld dat het genoeg geweest is, kap ik ermee en hopelijk duurt dat nog effe :ok:
Laatst gewijzigd door daywalker op 19 aug 2011 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
alm@
moderator

Inge O schreef:
alm@ schreef:Dat snap ik ook niet hoor. Ik heb het één keer geprobeerd bij Reina. Ik werd meteen tegen de vlakte gewerkt en had een paar dagen een beurse rug :ugh:
:LOL:

sorry, alma :engel: .
Nou hoor :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Heb het héél sporadisch wel eens aan met man revieren, dat vind ik acceptabel.
Ook een paar keer aangehad met heel kort stellen.... en daar lag Petra op de grond. Hard gelach natuurlijk, inclusief ikzelf.

Ik moet zeggen dat ik diep en diep respect voor pakwerkers heb! Ze komen nogal eens met blauwe plekken thuis! Of met gaatjes...
Pas had Leon een mega blauwe plek van Indy, dát vond ik wel weer grappig eigenlijk, haha.
alm@
moderator

Inge O schreef:
alm@ schreef:Nou hoor :pffff: :mrgreen:
laat ons maar pakwerken met een chihuahuaatje :engel: .
Scheelt een beurs achterwerk :F:
Afbeelding
daywalker
Zeer actief

Inge O schreef:
Daisy@ schreef: Ook een paar keer aangehad met heel kort stellen.... en daar lag Petra op de grond. Hard gelach natuurlijk, inclusief ikzelf.
stellen doen ze hier nog niet aan maar crunch schudde er wel zowat mijn arm af :vaag: :mep: .
:LOL: :LOL: :LOL: sorry :W:
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Het ligt er ook aan of je KNPV (politiehond) of IPO pakwerk doet
Bij KNPV krijgt de pakwerker een vele grotere klap te verwerken en bij IPO maak je als pakwerker veel meer gebruik van de snelheid van de hond. De hond wordt ook "uitgedraaid" en zo haalt de pakwerker de snelheid eruit. De KNPV pakwerker doet dat door de hond tegen zich aan te laten knallen.

Bij IPO is het gewoon een stukje techniek en dan heb je er niet zoveel last van.

En ja een jongehonden mouwtje heeft verder geen bescherming binnenin en bij een goed bijtende hond kan je dat wel voelen :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief

daywalker schreef:
Inge O schreef:
Daisy@ schreef: Ook een paar keer aangehad met heel kort stellen.... en daar lag Petra op de grond. Hard gelach natuurlijk, inclusief ikzelf.
stellen doen ze hier nog niet aan maar crunch schudde er wel zowat mijn arm af :vaag: :mep: .
:LOL: :LOL: :LOL: sorry :W:
En dat voel je best wel hé.
Ik liet Spike wel eens bijten, op een harde mouw. Hij vond het prachtig, maar ik moest mezelf toch góéd vasthouden!
Ook nog eens omdat hij behoorlijk hard beet.
Daisy@
Zeer actief

Zo leer je nog eens wat hé :mann:
Wij hadden voor Kelly zo'n jonge honden mouw, die had geen tand meer in haar bekje. Trainen ging niet echt mee rop het laatst, en af en toe bijten vond ze toch wel heel leuk!
Spike wilde ik daar niet echt op hebben, die sloopte ook heel dat ding.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dr staat een 'geweldig' filmpje van mij op hyves als pakwerkster .... :oeps: (let vooral niet op de compleet in een deuk liggende toeschouwers :S: )
ben ook nog net niet doormidden geknakt :Q: hoe ze het doen geen idee... maar niks voor mij :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daisy@
Zeer actief

Linkje van je hyves? :engel:

Ik had het ook best leuk op YouTube gedaan zeiden ze allemaal. Gelukkig niet gefilmd :cool2:

Edit: hyves gevonden, maar kan het niet zien :jank:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

hij staat toch openbaar bij iemand anders dus lach maar :oeps:

het zwanenmeer is er niks bij :engel:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Was ook wel een grote hond........ :wink:
Leuk en leerzaam topic zo! :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

En dan is dat pak nogeens loodzwaar...hoe kan je er in lopen, laat staan een paar passen in wegrennen.
Topsport dus.
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Ik heb ook een paar keer in het fransepak gestaan.

En dan vooral voor Magnum, eerst kort op dat ging wel.
Magnum bijt en trekt heel erg en het is een beensteller, dus ja als je niet oplet trekt hij je been onder je lijf vandaan en dan ga je onderuit. (is natuurlijk ook gebeurt, kwam toen met heelveel pijn en moeite weer omhoog).
Ook een keer bij de fokster op bezoek geweest, en toen ook weer in het pak gestaan, alleen dan leer/jutte en ik rende weg en Magnum mocht me stellen. Nou heb het geweten was in het bos, ik liep Magnum stelde me en ik lag ineens zand te happen :)

Maar ook ik heb respect voor de pakwerkers, want het is idem topsport.
Nu heb ik voornamelijk alleen nog het mouwtje om voor die 2 van mij.
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Even naar een paar filmpjes gezocht voor het verschil

KNPV pakwerk en IPO pakwerk

Je kan zo heel goed de verschillen zien in aankleding van de mannen en in de uitvoering
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Echt heel interessant zo! Ik zou echt wel eens in zo'n pak willen!!! Ben alleen bang dat ik omver gegooid word :jank:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
daywalker
Zeer actief

Amy schreef:Echt heel interessant zo! Ik zou echt wel eens in zo'n pak willen!!! Ben alleen bang dat ik omver gegooid word :jank:
Een aanval van vlakbij aan de lange riem valt wel mee hoor. Je voelt dan wel de kracht van de beet en dat kan bij sommige honden nogal indrukwekkend zijn.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

Haha Fennella, leuk filmpje hoor! En wat een commentaar van de kant ja!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

IPO is puur techniek. Dat ontbreekt me, dus ik stuur gewoon de honden op anderen af :engel: (in de hoop dat zij wél techniek hebben :oeps: )

in het verstek staan doe ik wel eens, maar dat houdt niets in :cool2:
IN een kostuum zal ik niet kruipen, gewoon al puur voor het feit dat ik me al op mijn rug zie liggen, hulpeloos spartelend met armen en benen in de lucht en al de rest die zich vermakelijk staat te amuseren me mij uit te lachen omdat ik niet meer recht geraak :jank:
Dat plezier gun ik hun niet :pffff: Gewoon een vest aan, heb ik al wel eens gedaan.
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Inge O schreef:
maar dat korte stelletje en drijven na het revieren, bij zoiets wordt ook niet uitgedraaid en hangt de hond ook met volle kracht aan die schouder, pfffff, dan was de mijne al aan gort - weet ik nu :F: .

hij is overigens nog niet beter, het mouwtje verdwijnt hier voor onbepaalde tijd in de kast, arme hondjes :knuffel1: :mrgreen: .

was die ipo-herder er eentje van jou, charles?

Dat stukje na het revieren heet vluchtverhinderen. Dat moet de hond doen door hard en vol in te bijten (volgens het reglement) en dan liefst natuurlijk ook nog werkzaam zijn met het lichaam.
Na de vlucht moet er gelost worden en dan komt er een aanval op de hond. De pakwerker stapt met rechts een beetje naar voren en zijn lichaam gaat naar een dreighouding. Tegelijk gaat de arm met de stok omhoog. De hond komt dan natuurlijk naar voren en omdat de pakwerker met rechts al net naast de hond staat kan hij draaien en overgaan in drijven waarbij hij ook stokslagen geeft.
De hond op dat IPO filmpje is Amai van Diana en Amai gaat hopelijk binnenkort puppies krijgen van die zwarte DH (Caro) uit dat KNPV filmpje.

Als ze het spelletje doorhebben doen ze eigenlijk niks liever dus Inge niet mauwen en gaan met die mouw .... (gun je hondjes en ons ook wat plezier)

Tip: probeer te voorkomen dat ze gaan schudden want door dat schudden kan het ook gebeuren dat ze niet vol meer op dat mouwtje bijten (en het is ook beter voor je schouder).
Probeer voor elkaar te krijgen dat je hond achteruit gaat trekken (ipv schudden). Dan heb je de vluchtverhindering alvast aangeleerd :LOL:
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Inge O schreef:
goh, die doet het goed zeg :ok: . even uit nieuwsgierigheid : is ze op het stukje uit het filmpje ergens punten verloren? voor mij ziet het er namelijk perfect uit maar ja, ik ben ook geen examenjury natuurlijk :engel: .
Ja ze is wel wat punten verloren her en der. Ik merk nu eigenlijk pas dat het geluid er niet bij staat.
Bij het aanbalffen was er halverwege een moment dat Amai even flink adem moest happen en dus even niet blafte. Toen ze aan de voet was geroepen en de pakwerker uit dat tent-verstek kwam moest ze beter en rustiger aan de voet blijven zitten. Bij de vlucht wilde de keurmeester wat meer werkzaamheid met het lichaam zien. Bij het rugtransport (net na de hoek) liep Amai even wat te ver voor en bij de basispositie vlak voor het afstandstellen moest Amai ook rustiger blijven zitten. Er bleven nog 94 van de 100 punten over.

weet ik, daarom doe ik het ook :mrgreen: . alleen gaat het bij relax wel héél erg moeizaam : ze is vanaf de start tot nu (ongeveer 5 maand) pas zés keer kunnen gaan : mevrouw is totaal niet aanspreekbaar tijdens haar schijndrachtperiode en heeft tot overmaat van ramp besloten dat ze om de 4 maand loops wordt :wall: :blauwoog: . ze heeft dus tussenin telkens één maandje waarop ze normaal aktief en vrolijk is :evil: .
eerst mijn lijf weer ietsje beter uit de kreukels - moet vanavond nog 400 pakjes hooi stapelen :vaag: .
Dat is wel een eerste vereiste, maar die 400 pakjes hooi zullen niet meewerken aan een snel herstel. Sterke !
alleen gaat het bij relax wel héél erg moeizaam : ze is vanaf de start tot nu (ongeveer 5 maand) pas zés keer kunnen gaan : mevrouw is totaal niet aanspreekbaar tijdens haar schijndrachtperiode en heeft tot overmaat van ramp besloten dat ze om de 4 maand loops wordt . ze heeft dus tussenin telkens één maandje waarop ze normaal aktief en vrolijk is
Ja dat kennen we hier ook. Amai is met haar loopsheid (en de enige keer dat ze schijndrachtig was) ook een heks op pootjes. Maar met 3 keer per jaar loops (en misschien wel even zovele keren schijndrachtig) ben je ook niet echt lekker.
vonkje (is pas gewisseld) schudt ook niet maar moet nog erg oefenen op niet 'pacmannen' :mrgreen: .
Dat zal vast wel goed gaan komen
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Ja dat was IPO-3 op een wedstrijd
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Mike maakt elke week pakwerk op de club. KNPV.
Weet dat hij als tip mee kreeg op het moment dat de hond van achter er op komt op het moment dat ie er op komt je even mee moet dribbelen. dat voorkomt vaak het voorover allen.
met een gevorderde hond die van voor komt loop je er recht op in, en blok je.
En dan is het ook weer hoe je je voeten het beste kunt zetten etc.

Ik vind het allemaal maar knap!

Ik heb hier thuis 1x het pak aan gedaan (franse broek en jute/leer als jas) en diego (toen nog niet aan PH1 begonnen) en Ivan (wel PH1) hebben beiden een keer gebeten bij mij.
Wilde dat ook voelen hoe dat voelde. maar dat was gewoon erop zetten :) dat was ff genoeg voor mij hihi.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Haha Fennella, leuk filmpje hoor! En wat een commentaar van de kant ja!
:Q: nou idd...
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat revieren ziet er prachtig uit, maar vroeg me af, zit die man altijd in het laatste hokje?

En wat ik me ook altijd afvraag, hoe hard is die stok waar ze mee slaan? Die honden geven geen krimp en het ziet er niet zo hard uit, maar volgens mij wil ik er geen klappen van :D

Mooi om te zien hoor! Ook dat eerste filmpje, als je zoń hond in je rug krijgt. Men dat lijkt me echt onprettig :D
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

je kan bij dat filmpje al zien dat die hond wel weet dat die vent daar zit. Je hebt toch ook zo'n opdracht dat er in 1 van die verstekken iemand zit en dat ze ze allemaal langsgaan en vervolgens naar degene terugmoet waar de 'boef' inzit?
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
sbientje schreef:je kan bij dat filmpje al zien dat die hond wel weet dat die vent daar zit. Je hebt toch ook zo'n opdracht dat er in 1 van die verstekken iemand zit en dat ze ze allemaal langsgaan en vervolgens naar degene terugmoet waar de 'boef' inzit?
:denken: dat snap ik niet helemaal :mrgreen: .
nou, dan loopt de hond langs al die hokjes, en zit de 'boef' in 1 van de hokjes, dus niet per se de laatste. De hond moet dan onthouden in welk hok de boef zit, maar komt wel eerst terug naar de baas. Volgesn mij krijgt ie dan commando om aan te wijzen waar de misdadige pakwerker zich bevindt.

zo duidelijker? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”