Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe lang kan een hond alleen zijn?
Moderator: moderatorteam
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: Hoe lang kan een hond alleen zijn?
bij mij weten ze nooit wanneer ze uit gaan en wanneer ze eten krijgen. gelukkig kunnen ze geen klok kijken. als ik een hele dag thuis ben liggen ze ook te slapen dat zullen ze ook wel doen als ik aan het werk ben of gewoon weg ben.
ellen
ellen
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
ALS wij zometeen Boni in huis hebben dan bestaat er altijd een kleine kans dat mijn vrouw straks aan het werk raakt en dat ze daarom wat uren alleen thuis is.
Afhankelijk van de uren ga ik bedenken wat ermee te doen.
Vrijdag is echt een probleemdag omdat ik dan een lange dienst heb van 10 1/2 uur van 07.00 t/m 17.30 uur. Als Puck dan een gewone dag werkt dan is Boni alleen van, pak m beet, 08.00 uur tot Puck eindelijk thuis is. DAT IS ME TE GEK!!
Die dagen laat ik uit me rooster halen door middel van ze alle 13 snipperen.
Dan blijven de maand en dinsdag over. Ik moet eerst zien wat Boni wel en niet kan hebben, dat weegt zeker mee, maar in het aller ergste geval geef ik haar dan mee aan een uitlaatservice voor die 2 dagen per maand.
Maar dat is vooruit lopen op de zaken. Het is nog onduidelijk wat Boni aankan, hoe lang de werkdagen van mijn vrouw gaan duren, wanneer ze uberhaupt weer aan het werk raakt etc. Teveel onzekerheden om echt een concreet antwoord op te geven, maar ik hou er wel al terdege rekening mee dat we daar misschien ooit mee te maken krijgen en dus denk ik nu al na over oplossingen. Dit in tegenstelling van een ex vrouwelijke collega van me, wat ik hieronder beschrijf. Een duidelijk vorbeeld van helemaal FOUT bezig zijn.
Een ex collega van me had een Malteser. Die was echt elke werkdag die zij had alleen. Ze draaide de zelfde diensten als ik. 7 nachten, 7 avonden en 5 ochtenddiensten per periode. Slechts 1 weekend per periode vrij.
Soms had ze nachtdienst, vanaf 23.30 uur t/m 07.30, kwam thuis, liet het beesie uit, en lag vervolgens van 09.00 uur t/m een uur of 22.00 uur op d'r nest te rotten
Ze heeft haar zelfs een keer verslapen na een nachtdienst omdat ze vanaf half 9 s'morgens t/m 00.00 had leggen pitten. Echt een lui kreng.....dus!!
In en in triest. Beesje poepte soms begrijpelijkerwijze in huis, en werd soms zelfs verbannen tot de badkamer, OMDAT BEP ZELF TE LUI WAS OM D'R NEST UIT TE KOMEN.
Maar het kan nog gekker................
Soms besloot ze spontaan om in Amsterdam te blijven slapen bij haar zus, want omdat we ook in Amsterdam werkte zat ze lekker dichtbij haar werk.
Dan was het hondje zomaar van maandag een uur of 22.00 uur t/m woensdagdag morgen alleen thuis. Niets of niemand die er naar uit keek.
Soms dus al bij voorbaat in de badkamer gestopt. Arm ding.
Het ergste van alles was, dat ze de planning elke maand belde of ze extra uren mocht werken. Ze wilde zoveel mogelijk extra overuren draaien, omdat madame er nogal een duur leventje op na hield, en haar gewone salaris was niet toereikend
Ja, als je een mobiele abbo afsluit met nieuwe telefoon, en 6 weken later zie je andere telefoon, en je sluit weer een abbo af (want ik zal en moet die telefoon hebben om mee te tellen), waardoor je vast zit aan de kosten van 2 abbo's en telefoons, en er vervolgens maar 1 gebruikt, dan gaan je centen hard.
Alles ten kostte van het hondje.
Ik heb op een gegeven moment na een paar waarschuwingen een keer de dierenbescherming gebeld, dit ging mij veel te ver. Helemaal toen ze over een 2e hondje begon
Ik vind dat ook het toppunt van egoisme eerlijk gezegt!!
Afhankelijk van de uren ga ik bedenken wat ermee te doen.
Vrijdag is echt een probleemdag omdat ik dan een lange dienst heb van 10 1/2 uur van 07.00 t/m 17.30 uur. Als Puck dan een gewone dag werkt dan is Boni alleen van, pak m beet, 08.00 uur tot Puck eindelijk thuis is. DAT IS ME TE GEK!!
Die dagen laat ik uit me rooster halen door middel van ze alle 13 snipperen.
Dan blijven de maand en dinsdag over. Ik moet eerst zien wat Boni wel en niet kan hebben, dat weegt zeker mee, maar in het aller ergste geval geef ik haar dan mee aan een uitlaatservice voor die 2 dagen per maand.
Maar dat is vooruit lopen op de zaken. Het is nog onduidelijk wat Boni aankan, hoe lang de werkdagen van mijn vrouw gaan duren, wanneer ze uberhaupt weer aan het werk raakt etc. Teveel onzekerheden om echt een concreet antwoord op te geven, maar ik hou er wel al terdege rekening mee dat we daar misschien ooit mee te maken krijgen en dus denk ik nu al na over oplossingen. Dit in tegenstelling van een ex vrouwelijke collega van me, wat ik hieronder beschrijf. Een duidelijk vorbeeld van helemaal FOUT bezig zijn.
Een ex collega van me had een Malteser. Die was echt elke werkdag die zij had alleen. Ze draaide de zelfde diensten als ik. 7 nachten, 7 avonden en 5 ochtenddiensten per periode. Slechts 1 weekend per periode vrij.
Soms had ze nachtdienst, vanaf 23.30 uur t/m 07.30, kwam thuis, liet het beesie uit, en lag vervolgens van 09.00 uur t/m een uur of 22.00 uur op d'r nest te rotten
Ze heeft haar zelfs een keer verslapen na een nachtdienst omdat ze vanaf half 9 s'morgens t/m 00.00 had leggen pitten. Echt een lui kreng.....dus!!
In en in triest. Beesje poepte soms begrijpelijkerwijze in huis, en werd soms zelfs verbannen tot de badkamer, OMDAT BEP ZELF TE LUI WAS OM D'R NEST UIT TE KOMEN.
Maar het kan nog gekker................
Soms besloot ze spontaan om in Amsterdam te blijven slapen bij haar zus, want omdat we ook in Amsterdam werkte zat ze lekker dichtbij haar werk.
Dan was het hondje zomaar van maandag een uur of 22.00 uur t/m woensdagdag morgen alleen thuis. Niets of niemand die er naar uit keek.
Soms dus al bij voorbaat in de badkamer gestopt. Arm ding.
Het ergste van alles was, dat ze de planning elke maand belde of ze extra uren mocht werken. Ze wilde zoveel mogelijk extra overuren draaien, omdat madame er nogal een duur leventje op na hield, en haar gewone salaris was niet toereikend
Ja, als je een mobiele abbo afsluit met nieuwe telefoon, en 6 weken later zie je andere telefoon, en je sluit weer een abbo af (want ik zal en moet die telefoon hebben om mee te tellen), waardoor je vast zit aan de kosten van 2 abbo's en telefoons, en er vervolgens maar 1 gebruikt, dan gaan je centen hard.
Alles ten kostte van het hondje.
Ik heb op een gegeven moment na een paar waarschuwingen een keer de dierenbescherming gebeld, dit ging mij veel te ver. Helemaal toen ze over een 2e hondje begon
Ik vind dat ook het toppunt van egoisme eerlijk gezegt!!
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Ik snap je verontwaardiging, want het voorbeeld wat je geeft is echt extreem...
Ik heb gisteren van 8.30 tot 15.30 gewerkt. dat betekent 8.00 uur de deur uit en 16.00 uur terug.
Ik werk 4 dagen per week en omdat ik soms op andere locaties werk, met meer reistijd, zijn ze incidenteel tot zo'n 9 uur alleen.
Gisteravond had ik een vergadering( niet van mijn werk) en ben even na 18.00 uur weer vertrokken en was omstreeks half een vannacht thuis. dit gebeurd ongeveer 1 maal per 3 maanden.
Ik heb drie honden, een hondenluik, zodat ze de hele dag de tuin in kunnen . Niet om hun behoefte te doen, maar om te spelen en om buiten te zijn...(Ze doen zelden hun behoefte in de tuin)
Ik stond vanochtend om half negen weer naast mijn bed.
Het spreekt namelijk vanzelf dat mij honden iedere dag voldoende uitgelaten worden en voldoende beweging krijgen.
Mijn honden komen niets tekort aan aandacht, beweging en training, getuige de resultaten van die training
Het is voor een jonge hond die enigst hond is wel wat anders en wat moeilijker, maar als je meerdere honden hebt , kunnen ze best een behoorlijk tijdje zonder de baas.
De mensen die honden en kinderen vergelijken en het hebben over keuzes kletsen m.i. uit hun nek: Ik heb 1 kind (door omstandigheden alleen groot moeten brengen) en ik heb al ruim 20 jaar honden. En neem van mij maar aan dat dat écht onvergelijkbaar is, tenzij je bezig bent met een of andere vorm van compensatie voor een of ander emotioneel gemis waar je last van hebt.
Ik heb gisteren van 8.30 tot 15.30 gewerkt. dat betekent 8.00 uur de deur uit en 16.00 uur terug.
Ik werk 4 dagen per week en omdat ik soms op andere locaties werk, met meer reistijd, zijn ze incidenteel tot zo'n 9 uur alleen.
Gisteravond had ik een vergadering( niet van mijn werk) en ben even na 18.00 uur weer vertrokken en was omstreeks half een vannacht thuis. dit gebeurd ongeveer 1 maal per 3 maanden.
Ik heb drie honden, een hondenluik, zodat ze de hele dag de tuin in kunnen . Niet om hun behoefte te doen, maar om te spelen en om buiten te zijn...(Ze doen zelden hun behoefte in de tuin)
Ik stond vanochtend om half negen weer naast mijn bed.
Het spreekt namelijk vanzelf dat mij honden iedere dag voldoende uitgelaten worden en voldoende beweging krijgen.
Mijn honden komen niets tekort aan aandacht, beweging en training, getuige de resultaten van die training
Het is voor een jonge hond die enigst hond is wel wat anders en wat moeilijker, maar als je meerdere honden hebt , kunnen ze best een behoorlijk tijdje zonder de baas.
De mensen die honden en kinderen vergelijken en het hebben over keuzes kletsen m.i. uit hun nek: Ik heb 1 kind (door omstandigheden alleen groot moeten brengen) en ik heb al ruim 20 jaar honden. En neem van mij maar aan dat dat écht onvergelijkbaar is, tenzij je bezig bent met een of andere vorm van compensatie voor een of ander emotioneel gemis waar je last van hebt.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wat erg ArCee
en helaas geen uitzondering. Mijn moeder is een keer op zo'n manier aan een hod gekomen, haar teckel was net overleden en ze mistte het hebben van een hond. Iemand gaf haar een adres en zei dat die mensen een hond (onbestemde kruisingshondje, leek op een Markiesje) hadden maar die zat dus altijd op de badkamer want dat ruimde makkelijker op qua ontlasting. Hond kreeg soms ook dagen niks te eten. Mijn moeder ging aan de deur en die vrouw zei achteloos (tegen een voor haar volstrekt onbekende!) 'Oh ja hoor, ga maar pakken, ze zit op de badkamer' Hond heeft daarna nog vele gelukkige jaren geleefd gelukkig.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Lieke67
- Zeer actief
Misschien leuk om nog even te vertellen hoe het gegaan is:)
We zijn in totaal 8 uur van huis geweest (ja ik heb de uren geteld), de honden waren natuurlijk helemaal dol toen we weer thuis waren maar zagen er niet gestresst uit
We hebben nog een lekkere lange wandeling gemaakt met ze en daarna zijn ze lekker bij ons op de bank gekropen:)
De volgende dag extra lang met ze gewandeld, dus het is helemaal goed gekomen, haha.
Voor herhaling vatbaar, natuurlijk niet te vaak
We zijn in totaal 8 uur van huis geweest (ja ik heb de uren geteld), de honden waren natuurlijk helemaal dol toen we weer thuis waren maar zagen er niet gestresst uit
We hebben nog een lekkere lange wandeling gemaakt met ze en daarna zijn ze lekker bij ons op de bank gekropen:)
De volgende dag extra lang met ze gewandeld, dus het is helemaal goed gekomen, haha.
Voor herhaling vatbaar, natuurlijk niet te vaak
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Gewoon lekker af en toe genieten hoor!
Je hebt gezien dat je honden het echt wel aankunnen!
Je hebt gezien dat je honden het echt wel aankunnen!
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Toen ik gisteren rond kwart over 5 thuiskwam en mijn pa belde hoe het gegaan was, bleek hij haar vergeten te zijn.Inge schreef:Komende zaterdag ben ik vanaf kwart voor 7 's ochtends weg en geen idee hoe laat ik thuis ben. Biène blijft thuis.
Ze krijgt een kluif als ik wegga en mijn pa komt haar een keer uitlaten. Voor de rest zoekt ze het maar uit die dag, het is niet anders.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
ZaZa zat bij haar vorige eigenaar ook altijd alleen.Expecting schreef:Wat erg ArCeeen helaas geen uitzondering. Mijn moeder is een keer op zo'n manier aan een hod gekomen, haar teckel was net overleden en ze mistte het hebben van een hond. Iemand gaf haar een adres en zei dat die mensen een hond (onbestemde kruisingshondje, leek op een Markiesje) hadden maar die zat dus altijd op de badkamer want dat ruimde makkelijker op qua ontlasting. Hond kreeg soms ook dagen niks te eten. Mijn moeder ging aan de deur en die vrouw zei achteloos (tegen een voor haar volstrekt onbekende!) 'Oh ja hoor, ga maar pakken, ze zit op de badkamer' Hond heeft daarna nog vele gelukkige jaren geleefd gelukkig.
Hij nam ZaZa mee uit het asiel, maar zijn vriendin vond haar niet leuk (of was allergisch, dat werd gezegd). Hij was altijd bij zijn vriendin en ZaZa mocht niet mee, die zat thuis (vaak ook 's nachts) alleen met kerst niet, zei hij toen hij afstand van haar deed