Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken met ?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Fokken met ?

Ongelezen bericht door tura »

Marjoleine schreef:
Inge O schreef: dat is uiteraard alleen maar toe te juichen maar ik heb niet de indruk (ook uit het topic van toendertijd) dat het bij alleen maar neutraal kenbaar maken is gebleven en tja, dan kan je in dit soort omstandigheden reactie verwachten :wink: .
Nou, ja, op zich heb je daar wel een punt, alleen maakt de reactie van toen wel dat ik nu begrijp dat ze niets meer zegt.
Dat is denk ik op zich een menselijke reactie. Daar ging het me hier om.

Hoe mensen dingen aanpakken is dan weer heel wat anders, hoewel het uiteraard ook handiger had gekund.
Het Bestuur vd NRC heeft zelf contact gelegd toen met Leane over het gebeuren rondom het CES nest en wat daarom heen hing. Hoe ik dat weet? Omdat ik het zelf heb aangekaart bij de NRC, want Leane gaf bij mij aan dat de NRC er niks mee wilde doen. Dit bleek dus niet zo te zijn en toen heeft de secreatris vd NRC direct Leane benaderd. Echter kwam er van Leane daarna geen reactie meer over. Toen daar dan via een forum naar gevraagd werd, hoe dat nu zat, want alle forums stonden inmiddels bol van het verhaal van haar CES nest, maar er werd geen info erover door gestuurd naar het NRC bestuur. Daarop is Leane toen zwaar gepikeerd geweest en heeft gezegd ik geef helemaal geen info aan de RV :19:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Marjoleine schreef:
Inge O schreef: hoe kan je op een faire manier 'iets open gooien' als je niet weet hoe het vererft? lijkt me niet onaannemelijk dat mensen daar dan niet kunnen om lachen, zeker niet als die reden dan wel wordt aangewend om winter wel weer in te zetten voor de fok maar er eerst wel vanalles geroepen werd wat ook anderen kon treffen.
Ze heeft opengegooid dat het om te beginnen voorkomt, iets dat in alle toonaarden ontkend wordt hier.Dát is haar niet in dank afgenomen.

Hoe ze het verder aanpakt nu vind ik niet handig, absoluut niet.
Maar feit is wel dat ze haar nek heeft uitgestoken door het publiekelijk te benoemen en toen direct de zwarte piet kreeg toegespeeld.
Alsof je, als je twee honden koopt en die een nest laat krijgen, opzettelijk honden hebt gekozen waar een probleem uitkomt. Alsof je dat expres doet. :piew:
Dat vond ik niet erg netjes.

Wat ze verder heeft gedaan weet ik niet, maar ik weet wel dat ze van harte heeft meegewerkt aan een artikel hierover. Dat alleen al bleek best uniek te zijn, helaas.

edit: rare typo
Waar is hier?

Door wie word het ontkent dan? Ik heb Leane zelf opgebeld toen ze met het verhaal naar buiten kwam en stond 100% achter haar. Maar ontkent Leane nu zelf niet het CES syndroom, door de teef weer in te zetten voor de fok?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jammer dat devel zo onderuit gehaald word.
Ik vind het dapper dat ze deze strijd aangaat . die ze natuurlijk op deze manier verliest.

Maar ook ik vind het niet slim om te fokken met een hond waarvan je weet dat er ziektes in die lijn voorkomen .
Moet je ook niet zeuren vind ik als er over gesproken word .

Voor de rest , weet ik niet wat er wel en niet in andere toppics hierover is besproken.
Maar zulke fok verhalen mogen van mij op elk honden forum vermeld worden , zodat mensen weten dat dat niet helemaal zuiver is.
Ik zou mijn pup daar niet vandaan willen halen iig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

tura schreef: Wat bedoel je met zusterclub? :denken:

Ik heb zelf geen HW, maar zal wel googlen en ze vragen om dat artikel. :ok:
Een club van hetzelfde ras als het jouwe maar in een ander land bedoel ik.

Als je een mail stuurt naar de redactie met de vraag of dat artikel in jullie clubblad mag, krijg je toestemming en kan ik je die tekst sturen.
Er zitten rechten op, vandaar dat je dat zo moet doen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

toots schreef:Jammer dat devel zo onderuit gehaald word.
Ik vind het dapper dat ze deze strijd aangaat . die ze natuurlijk op deze manier verliest.

Maar ook ik vind het niet slim om te fokken met een hond waarvan je weet dat er ziektes in die lijn voorkomen .

Voor de rest , weet ik niet wat er wel en niet in andere toppics hierover is besproken.
Maar zulke fok verhalen mogen van mij op elk honden forum vermeld worden , zodat mensen weten dat dat niet helemaal zuiver is.
Ik lees liever Marjoleine haar onderbouwende script dan jou, naar sensatie beluste, posting.

Devel is NIET de strijd aangegaan. Heel goed de openingsposting lezen. Devel had een VRAAG!
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ben het eens met IngeO. :ok:
Het is mij overigens niet helemaal duidelijk of er hier sprake is van een daadwerkelijke lijder of een vermoedelijke drager?
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Tjemig, wat heftig weer allemaal.

De fokker, en echt alleen de fokker, beslist of een hond ingezet wordt voor de fokkerij. Soms kun je emotioneel iets roepen waar je later op terug komt. Zeker als er ondertussen veel meer duidelijk is geworden over erfelijke factoren.
Ik kan me de frustratie van TS wel voorstellen als je meent te weten dat een hond niet geschikt is, maar weet je dat wel echt? Of is dat alleen op basis van die ene emotionele reactie destijds? Of die mislukte combinatie?
TS was waarschijnlijk een stuk wijzer geworden als ze Leane rechtstreeks benaderd had. Nu geeft ze geen antwoord en al helemaal niet inhoudelijk. Zou ik ook niet doen omdat alles tegen je gebruikt wordt, maar iedereen is welkom om hier aan de keukentafel met mij te discussieren over wat nu wel en niet goed is de fokkerij. Misschien kom je zelfs met goede argumenten waardoor we op andere ideeën komen. Maar deze topic raakt kant noch wal en brengt voor niemand wat goeds.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

chrico schreef:
Dianavdberkt schreef:of het nu wel of niet netjes is wordt alleen al op zich een discussie geloof ik.
Misschien dat het afgesplitst kan worden want het onderwerp is behoorlijk interessant. Het verbaasd mij namelijk ook en ben echt benieuwd waarom de keus gemaakt is toch verder te fokken met haar. Als er dingen bekend zijn die te maken heeft met de keuze van ouderdieren ben ik daar echt nieuwsgierig naar wat het geweest is om de mening te veranderen haar niet meer te gebruiken naar wel gebruiken.
Mee eens, zeker ook omdat Leane flink van leer heeft getrokken en zeer duidelijk was dat Winter nooit meer ingezet zou worden in de fok. En dat roept terecht vragen op als je dat dan wel doet.
Wilm@

Muk schreef:
chrico schreef:
Dianavdberkt schreef:of het nu wel of niet netjes is wordt alleen al op zich een discussie geloof ik.
Misschien dat het afgesplitst kan worden want het onderwerp is behoorlijk interessant. Het verbaasd mij namelijk ook en ben echt benieuwd waarom de keus gemaakt is toch verder te fokken met haar. Als er dingen bekend zijn die te maken heeft met de keuze van ouderdieren ben ik daar echt nieuwsgierig naar wat het geweest is om de mening te veranderen haar niet meer te gebruiken naar wel gebruiken.
Mee eens, zeker ook omdat Leane flink van leer heeft getrokken en zeer duidelijk was dat Winter nooit meer ingezet zou worden in de fok. En dat roept terecht vragen op als je dat dan wel doet.
Als jullie dit zo graag willen open dan een eigen topic? Jullie onderbouwende stelling lijkt mij legitiem en is gebaseerd op een eerlijkere uitgangspunt, dan het topic wat nu loopt. :ok:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

yamie schreef:
Inge O schreef:
crutz schreef:
ook ik heb eens een teef en haar nakomelingen uit de fok gehaald omdat ze 1x een onverklaarbare resobtie had & 1x een nest dat onverklaarbaar in de eerste week overleden is.
Enkel de puppen uit haar eerste nest voldoen meer dan goed & zijn met 5 jaar nog steeds gewoon gezond, de nakomelingen daarvan voldoen ook meer dan goed en zijn nu 3 jaar oud en zijn ook allemaal gerontgend en goed en vertonen ook geen andere gekke "gebreken" (dat nest waar die uit komen dus gefokt voor ik mn teef uit de fok haalde)

ben nu toch serieus aan het overwegen om de teef uit dat nest volgend jaar toch in te zetten voor de fok en heb de reu van nu ruim 5 afgelopen jaar ook gebruikt voor een dekking buiten de deur.
Waarom, omdat ik toch denk dat de lijnen wat toevoegen omdat ze in de NLse lijnen niet veel voorkomen. En dus omdat er niets geks meer is voortgekomen in haar lijnen/nakomelingen en nakomelingen daarvan...
maar dat vind ik een totaal andere situatie. jij bent niet van leer getrokken tegen fokkers die wetens willens met honden zouden fokken die dit probleem vertoonden, jij hebt niet gedaan alsof jij en jouw honden de dupe waren van slechte wil van andere fokkers.

dat stoorde me toen al in het topic over haar overleden pupjes : ga je eerst juist informeren voor je vanalles openbaar beweert en als je toch op je woorden terugkomt : wees dan zo fair om dat ook net zo goed openbaar te doen.

precies :ok:

ik vind dit ook wat makkelijk hoor, geen zin om uitleg te geven, maar eerst wel een boel : "oh wat triest en wat ben je een goede fokker dat je dit openbaar maakt en bespreekbaar wil hebben" aanvaarden. en nu gaat het niemand wat aan :19:

niemand is verplicht om uitleg of wat dan ook te geven op een forum, maar dat de vragen er zijn en komen? dat is niet zo raar wanneer je dan een advertentie op MP ( ook die begrijp ik niet, maar goed...) zet.

maar goed, succes er maar weer mee hoor :ok:
Over de manier waarop TS dit topic heeft gestart, kunnen we twisten. Maar Leane is zelf ook niet Roomser dan de Paus. Enkele weken geleden opende ik een topic over mijn dwergteckel Bella die loops was en zou worden gedekt. Zij was degene die off-topic mijn puppyplanning van mijn andere honden ter discussie ging stellen. Dat had ze ook via PB, Facebook bericht of e-mail kunnen doen, maar ook zij koos er zelf voor om dit openbaar op het forum te plempen. Geen probleem verder, maar dan moet je niet hier gaan zitten janken dat je niks wil zeggen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

op zich is het stuk dat niets met de dekking van winter te maken weghalen een goed idee. wil ik ook best doen op zich. alleen gaat het al even eigenlijk alleen nog maar over de dekking. dus met jullie goedvinden laat ik het even zo en laten wij ons als leden proberen het op de dekking te houden. ik denk dat devel ondertussen perfect doorheeft dat de vraag legitiem is maar dat de manier waarop het aan de kaak gesteld is minder handig was.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

En dan durven te betwijfelen of ik met lune nog
een nest zou moeten/kunnen fokken. :roll: :denken:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind er niks mis mee dat een fokker eens met de billen bloot moet. Ik begrijp zelf ook niks van dit verhaal in combinatie met hoe het na dat eerdere nest ging. Niks nada noppes. Het spijt me. Nooit meer zou er gefokt worden. Eerlijkheid boven alles. Ziektes willens en wetens verzwijgen was not done. Nu staat er een nest te koop waarin geen woord gerept wordt over in een eerder nest gestorven pups die vreselijke pijnen hebben geleden. Sorry, ik zou er een gekocht hebben en dan horen dat het eerdere nest ook zo gestorven is? Dan was ik daar dus echt nog lang niet klaar mee. En dat deze vraag gesteld wordt en dat de toon dan niet goed is gaat me ook te ver. Waarom mag een fokker niet eens met de billen bloot gaan?

Er zal vast een goede reden zijn voor dit nest. Het zal vast en zeker vast staan dat dit niet weer gebeurd en dat dit niet als probleem het ras in gefokt wordt nu. Want als dat niet vast staat dan begrijp ik er ook niks meer van. Eerst alles roepen en dan het tegenovergestelde doen. :denken: Hoe moeilijk is het voor een fokker om eens niet met een teef te fokken? Jezus he. Nog geen jaar geleden stierven de pups van Winter een voor een en nu krijgt ze haar tweede nest????
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wilm@ schreef:

Ik lees liever Marjoleine haar onderbouwende script dan jou, naar sensatie beluste, posting.

Devel is NIET de strijd aangegaan. Heel goed de openingsposting lezen. Devel had een VRAAG!

wat heeft mijn post nou weer met Marjoleine te maken ? :scratch: Of met sensatie ? Ben ik de gene die een ts onderuit haald ?
nadat ze een hele goede vraag heeft. waarna ze wel degelijk een strijd aan heeft moeten gaan , niet na haar eerste post . maar wel na de reacties daarop.

Ik hoop alleen maar dat er meer mensen zijn zoals de ts die wel iets durven te vertellen in de toekomst over fokkers die met een mogelijk zieke hond fokken , de koper van de pup is namelijk de dupe , een forum is voor mij ook om info op te doen . en goede info krijg je niet door dingen maar in de doofpot te stoppen.

Het is mischien niet sjiek zoals de ts dit doet , maar kennelijk kan dit niet sjiek want anders zou er wel heel makkelijk door gefokt gaan worden met honden die ziek zijn . want niemand die er wat van zegt , en als je er wat van zegt gebeurd er kennelijk dit , erg sjiek hoor :roos:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wilm@

toots schreef:
Wilm@ schreef:

wat heeft mijn post nou weer met Marjoleine te maken ? :scratch: Of met sensatie ? Ben ik de gene die een ts onderuit haald ?
nadat ze een hele goede vraag heeft. waarna ze wel degelijk een strijd aan heeft moeten gaan , niet na haar eerste post . maar wel na de reacties daarop.

Ik hoop alleen maar dat er meer mensen zijn zoals de ts die wel iets durven te vertellen in de toekomst over fokkers die met een mogelijk zieke hond fokken , de koper van de pup is namelijk de dupe , een forum is voor mij ook om info op te doen . en goede info krijg je niet door dingen maar in de doofpot te stoppen.

Het is mischien niet sjiek zoals de ts dit doet , maar kennelijk kan dit niet sjiek want anders zou er wel heel makkelijk door gefokt gaan worden met honden die ziek zijn . want niemand die er wat van zegt , en als je er wat van zegt gebeurd er kennelijk dit , erg sjiek hoor :roos:
Ts haar heel goede vraag is vanaf het begin gebaseerd op sensatie, daar ze het antwoord al wist. Strijd? Laat ik mij nou niet aan de indruk onttrekken dat het Devel juist daarom te doen is. Inderdaad, wat ts heeft gedaan is beslist niet sjiek. En dat is nog zwakjes uitgedrukt.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

ik denk dat het nu wel duidelijk is, dat het niet sjiek was,
je zegt het nu al 9x of zo, alleen telkens in een andere context
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tis heel simpel toch. Devel had haar bericht op een geheel andere manier kunnen plaatsen en er een "oprechte" vraag van kunnen maken. Dit heeft ze niet gedaan. Ze heeft idd op een "smerige" manier "hier" een topic geopend over Leane, maar hoe "smerig" ook. Kan aan mij liggen hoor, snap ik wel dat als ze elders "geen" antwoord op haar vraag krijgt en e.e.a. hier meer dan duidelijk besproken is ze hier denkt antwoorden te krijgen.

Laten we wel wezen zeg. Wie was er hier zo van de zeik en vertelde er hier dat Winter niet meer voor de fok ingezet zou worden omdat krap een jaar geleden meer dan de helft van het nest stierf en dat de onderste steen boven moest komen? Zij was toch ook zélf degene die vertelde dat ze dit nóóit meer wilde meemaken :19: Wie was degene die hier vertelde dat ze de fokkkers van xavier en winter wel kon uitkosten. Enige antwoord daarop is Leane zelf.

Weet het niet hoor, ik vind het persoonlijk gewoon zum kotzen dat men hier zich meer dan eens als de "goeiste" fokker profileert terwijl daar totaal geen sprake van is. Menig "fukker" doet hier naar mijn idee toch echt niet onder voor de ander. Klein voorbeeldje van kort geleden. Hercujess vertelde hier over haar tekkel (weet ff de naam niet meer) en het was leane die ervoor zorgde dat de "interesse" werd gewekt door aan te geven dat ze 6 nesten tegelijkertijd zou hebben. Dat zijn dingen waar ik dan idd toch weer naar ga kijken, en wat mijn "mening" over de fokkers (fuckers noem ze wta je wilt) alleen maar versterkt.

Wat ik me dan nu op dit moment afvraag is waarom leane wel haar "fokbeleid" ter discussie stelt terwijl haar "fokbeleid" nu ook niet bepaald je van het is zo te lezen :schrik:

Bedoel, zou zij (leane) niks hebben gezegd, zou het mij niet waarschijnlijk niet "opgevallen" zijn. Wat maakt dan dat zij daar "wel" haar kritiek mocht uiten en anderen (devel) hier niet. Oké de manier is misschien niet de juiste, maar sinds wanner doet dat ertoe als het gaat over het fokken van honden? Dan staat toch het belang van de honden (teef/reu/pups) altijd voorop :19:

Laat dat gelul (naar mijn mening) over hóe het hier ter sprake is gekomen dan maar achterwege. Daar is me het al over eens. Dat zou op een net iets andere (lees nettere en beter te begrijpen) manier kunnen. Maar dat doet totaal niets af aan het feit dat er hier nu ineens een ad op mp staat die er als je leane mocht geloven afgelopen jaar nooit had komen te staan.

Waar "fuk" je dan voor? Voor eigen "plezier?. Voor t geld?? In ieder geval niet ter "verbetering" van het ras. Vermeerderen/vernaggelen en al dat soort dingen schiet mij dan eerder te binnen :ugh: Daar hoort doorgaans een "term" bij die 9 van d 10x alleen maar weggelegd is voor "vreemden" :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Suuz!
Zeer actief

Ach smoek, het is altijd makkelijker te oordelen over een ander dan je eigen fouten onder ogen te moeten zien toch ;)

Zo oordeelde ze ook over mijn plannen om met lune nog een nest te doen terwijl een van lune haar pups een afwijking had bij het hart.
Ik vroeg toen enkel informatieover mogelijke herhaling van de mastitis en toen vond ze het nodig die informatie (uit de vet hoek) voor mijn voeten te moeten gooien. Alsof mij dat niet bekend was en ik niet van te voren mijn huiswerk had gedaan..

Als de desbetreffende cardioloog ook maar had gedacht dat dit nogmaals zou voorkomen had ik ala minuut gestopt met lune te fokken. Echter na het gesprek met de cardioloog en meerdere fokkers blijkt het risico op herhaling minimaal, maar fokken blijft ook een gedeelte gokken. Gelukkig ging het bij de pup om een afwijking die te opereren was en kan ze nu gewoon rustig 15 worden.
Laatst gewijzigd door Suuz! op 19 aug 2011 00:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
spike&kyra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bull terrier

Ongelezen bericht door spike&kyra »

Gezellige discussie en leuke wereld die van de hondenfokker.
Ik ben blij dat ik kippen fok daar gaat het nog om de gezelligheid en niet alleen over geld!!!!!!!!!
Muk

spike&kyra schreef:Gezellige discussie en leuke wereld die van de hondenfokker.
Ik ben blij dat ik kippen fok daar gaat het nog om de gezelligheid en niet alleen over geld!!!!!!!!!
En nu je inhoudelijke reactie?
Als je de geschiedenis niet weet, dan kun je deze opmerking maken, maar als je weet wat er is voorgevallen in het verleden, dan verbaast mij dit topic niet.
Suuz!
Zeer actief

Jammer dat ik kippen eng vind :LOL:
Muk

Suuz! schreef:Jammer dat ik kippen eng vind :LOL:
Ieder zijn ding, als ik van kippen hield zat ik wel op een kippenforum. Ik vind kipfilet weer wel lekker en een ei op zijn tijd kan ik ook waarderen.
spike&kyra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bull terrier

Ongelezen bericht door spike&kyra »

Muk schreef:
Als je de geschiedenis niet weet, dan kun je deze opmerking maken, maar als je weet wat er is voorgevallen in het verleden, dan verbaast mij dit topic niet.
Ik weet de geschiedenis niet en ik wil hem niet weten ook maar het verbaast mij dat mensen zich zo druk kunnen maken over dit soort dingen.
Iedereen weet dat de scheidslijn tussen hobbyfokker met liefde voor zijn dieren en broodfokker met liefde voor het geld erg dun is en dan worden er verantwoorde en onverantwoorde risico's genomen met fokken.
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

spike&kyra schreef:
Muk schreef:
Ik weet de geschiedenis niet en ik wil hem niet weten ook maar het verbaast mij dat mensen zich zo druk kunnen maken over dit soort dingen.
Iedereen weet dat de scheidslijn tussen hobbyfokker met liefde voor zijn dieren en broodfokker met liefde voor het geld erg dun is en dan worden er verantwoorde en onverantwoorde risico's genomen met fokken.

Wat probeer je hiermee te zeggen? Want voor mij komt het over alsof je zegt dat Leane een broodfokker is..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

spike&kyra schreef:
Muk schreef:
ach misschien maken we ons er hier druk om omdat honden nogal belangrijk zijn in ons leven en niemand zit te wachten op nog meer ongezonde exemplaren omdat die al genoeg voorhanden zijn :U:
Misschien zouden we het best fijn vinden als Leane wat opheldering van zaken gaf?
Het is maar net wat je verwacht op een hondenforum hè :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

spike&kyra schreef:Ik weet de geschiedenis niet en ik wil hem niet weten ook maar het verbaast mij dat mensen zich zo druk kunnen maken over dit soort dingen.Iedereen weet dat de scheidslijn tussen hobbyfokker met liefde voor zijn dieren en broodfokker met liefde voor het geld erg dun is en dan worden er verantwoorde en onverantwoorde risico's genomen met fokken.

Ik weet ook de "gehele" geschiedenis niet. Maar me dunkt dat ik me er wel terdege over verbaas als mensen (fokker) die zich als "goeiste" fokkers neerzetten door te vertellen dat ze bepaalde honden (en of dat nu honden/katten/ratten/kippen of weet ik veel wat zijn) uit de fok halen vanwege....toch wel met de betreffende "dieren" verder fokken.

Dat het jou verbaasd dat mensen zich druk maken om "dit doort dingen" zeg naar mijn idee dus al meer dan genoeg en vraag ik jou in alle eerlijkheid wat nu precies jouw "mening" is. Klaarblijkelijk heb jij er geen zo te lezen :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

ok , dan gaan we lekker gezellie met zijn allen kipjes fokken! probleem opgelost! :cool2:

Ontopic : Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik snap heel goed dat mensen om enige uitleg vragen en ik vind het dan ook jammer dat Leane daar niet gewoon een antwoord op geeft.
Anderzijds snap ik best dat een fokker soms zijn mening bijstelt, zeker als het om een afwijking gaat waar zo weinig over bekend is en hoe het zich door verferft. Dat neemt niet weg dat ik het een beetje dubbel vind, en ik denk dat ik met Winter niet nog een nestje had durven nemen , ook niet met een andere reu. Het risico zou me iets te groot zijn en ik zou het niet kunnen verkroppen als er naderhand blijkt dat een of meerdere pups weer dezelfde afwijking blijken te hebben als haar vorige pups.

Groetjes,

Linda
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 19 aug 2011 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

MonaToetje schreef:
ok , dan gaan we lekker gezellie met zijn allen kipjes fokken! probleem opgelost! :cool2:
Ik vind het allang grappig dat kippen fokken alleen om de gezelligheid gaat..

Ik merk aan marktplaats ook wel dat honden fokken vaak ook om de gezelligheid gaat!
Alleen vang je daar net iets meer geld voor..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Suuz!
Zeer actief

Yaikaa wat is er gezellig aan honden fokken dan?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Suuz! schreef:Yaikaa wat is er gezellig aan honden fokken dan?
Al dat gesocialiseer natuurlijk :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”