Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken met ?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Fokken met ?

Ongelezen bericht door tura »

Leane schreef:
massam schreef:mijn oprechte vraag aan jou: waarom heb je daar dan geen verduidelijking gevraagd maar hier?
Mijn laatste berichtje hier erover, ik zal even kopieren wat ik ook als enige berichtje op het Rottweilerforum heb gezet

Iedereen speculeert er op los, de 1 maakt het nog mooier dan de ander. En er worden steeds meer dingen bij verzonnen. Er is maar 1 fokker, 1 tje maar die mij werkelijk heeft gebeld waarom ik Winter weer laat dekken, 1tje in dit g0dvergeten Rottweilerwereldje. De rest kan alleen maar vissen en raden en er na vragen op forums in het zelfde zinnetje waar het gelijk de grond in word gedrukt, denk je dat ik dan zin heb om er serieus op in te gaan ?

Tuurlijk snap ik de reactie's van mensen, waren we ook meer dan op voorbereid. ook op de conclusie's die mensen zelf maar weer maken zonder ons iets te vragen, en weet je... :pffff:

Voor mij moest de onderste steen boven voor het CES en die heb ik voor mezelf ook, jammer dat er alleen niet op gewacht kon worden door de NRC. Wil ik het verder openbaar maken, krijg ik dreigbrieven thuis en verzin ik maar wat volgens vele op forums, hou ik me mond erover is het ook niet goed, want dat schijnt de beerput in eens dicht te zitten ? Zouden jullie daar allemaal trek in hebben ?

Ik stap nu in de auto na Duitsland toe mijn teef laten dekken, dan kan het tenminste op de NRC site, want dat gaat een beetje lastig als ze nog niet gedekt is.

Jullie discuseren maar een eind voort.
Zal ik even mijn berichtje wat ik op het Rottweilerforum heb neergezet ook maar kopieren....

Jij bent degene die er op los speculeerde, jij wilde de beerput in NRC land opengooien, de onderste steen moest boven komen over wat fokkers stilhielden over de gebreken in hun lijn.....jij bent degene diezelf heeft geroepen dat je zowel Xavier als Winter per direct uit de fok had gehaald....Jij wilde dit niet nog eens mee maken, je gunde niemand een pup met dit leed, ook al wist je niet zeker of Winter drager was, alleen het feit dat er in haar eerste nest 5 pups (vd 9) zijn overleden, waarvan 2 met volgens jouw bewezen CES en notabene zwaar misvormde achterhanden wilde je niet dat risico lopen van weer dat puppyleed, ook al was dat risico misschien wel nihil bij een andere combi. Jij verweet de fokker van jouw honden dat die zeiden als je een andere combi maakt zal er hoogst waarschijnlijk niets aan de hand zijn, want hoe konden ze jouw dat advies geven..... :O: Een fokker zou dit toch nooit meer moeten willen doen, dan maar niet fokken, waren je eigen woorden.... :scratch:

Dan is het opeens reuzestil vanuit jouw hoek om het hele CES gebeuren..... :slaap2: Opeens is de NRC er schuld aan dat je niks meer los laat over het CES gebeuren....De Rottweiler zoekt het maar uit met het CES, van jouw horen we niks meer, ook al zou jij een heel pakket hebben met info over het syndroom liggen voor de RV..... :roll:

Echter staat wel alles wat je toen erover riep op diverse fora's (Rottweilerfora en notabene op het grootste hondenforum van Nederland) en als mensen je dan op dat verhaal aanspreken zijn wij degene die zitten te zeuren. Als je al andere info hebt gekregen in der loop der tijd, zou het wel zo netjes zijn een rectificatie te doen op de verschillende fora's....En een excuus maken naar de fokkers die je door het slijk hebt gehaald... :pffff:

En je bellen om te vragen waarom je Winter weer heb laten dekken, daar weet elke leek het antwoord op, omdat je weer wilt fokken.... :denken:
Laatst gewijzigd door tura op 18 aug 2011 14:58, 5 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Lekker fokkers bashen :kotz:
Zoiets kan prima via PB worden afgehandeld, altijd dat gezeik van mensen die geen reet van fokken afweten tegenover fokkers :roll:
Ga je eerst maar inlezen in genetica voor je je grote smoel open trekt :E:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Devel schreef:http://link.marktplaats.nl/473233468

Ik dacht dat Winter uit de fok was gehaald... :scratch:
Geniepige openingspost! Via een 'ik weet het niet?' vraagstelling proberen hier een discissie op gang te krijgen, terwijl je al een tijdje op een ander forum hierover aan het discusseren bent! Je wist het dus wel. Laag bij de grond om nu dit topic te openen. Je speelt bewust op de man. :puker:
Excuus voor mijn slechte Nederlands, helaas dyslecties...
Haal die zin maar weg, totaal nutteloos!
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Wat heeft mijn dyslectie met dit topic te maken? Heb je wat gevonden om mee te slaan?
Daarbij, als Leane niet antwoord en het graag in de doofpot wil hebben prima hoor, mag van mij, maar laat die HD en ED dan ook maar even zitten, met dragers fokken is dus helemaal niet erg..
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Chihuahua schreef:Lekker fokkers bashen :kotz:
Zoiets kan prima via PB worden afgehandeld, altijd dat gezeik van mensen die geen reet van fokken afweten tegenover fokkers :roll:
eeeh, ze is zelf een rottiefokker hoor, voor dat je zelf je conclusie trekt :scratch:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Devel schreef:Dus dat is een excuus om te fokken met erfelijke afwijkingen? Waar o.a. 2 pups voor in zijn geslapen?
Laat dat HD testen etc ook maar zitten als dat zo kan.
Kolere.

Nou, laat ik een keer wat zeggen.

De afwijking die deze honden hadden is niet zo simpel 1 op 1 erfelijk. Dat is HD ook niet trouwens.
Er wordt veel onderzoek gedaan naar CES en de exacte oorzaak is niet duidelijk.
Leane heeft materiaal geleverd en ik heb een lang gesprek gehad met een orthopeed waarbij onder andere dit probleem aan de orde is gekomen en waaruit is gebleken dat het niet zo simpel is als jij het nu laat lijken, Frank.

Maar ik denk dat wanneer je een hond gebruikt uit een lijn waar geen historie van CES is en je let verdraaid goed op de dingen die hiervoor van belang zijn, dat je die teef best in kunt zetten.
Wat die dingen zijn weet Leane gewoon en daar heeft ze ongetwijfeld op gelet.

En dan nog eens iets: als er iets in de doofpot wordt gestopt mag dat allemaal en als iemand de ballen heeft het eruit te halen is die persoon opeens een slechte fokker?
Persoonlijk heb ik respect voor Leane, aangezien ze aan alle kanten uitgekotst zijn om de openheid die ze over CES hebben getoond.
Niet iedereen heeft die ballen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

herejede schreef:
eeeh, ze is zelf een rottiefokker hoor, voor dat je zelf je conclusie trekt :scratch:
Tura bedoel je, maar Devel toch niet?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik begrijp dat je in een reltopic als dit geen zin hebt om er verder erop in te gaan. Maar je plaatst wel een marktplaatsadvertentie en zet het dus openbaar, dan is het ook niet gek als er openbaar vragen gesteld worden. Waarom het per pb zou moeten snap ik dan ook niet. Ik neem aan dat je er goed over na gedacht hebt en dan is het toch niet raar om een uitleg te geven? Zeker niet als de redenen waarom je haar toch gebruikt waterdicht zijn.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Devel schreef:Daarbij, als Leane niet antwoord en het graag in de doofpot wil hebben prima hoor, mag van mij, maar laat die HD en ED dan ook maar even zitten, met dragers fokken is dus helemaal niet erg..
Dragers als je het hebt over een multifactoriele aandoening?

Ga eerst je huiswerk eens doen?

Afbeelding

herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

LongFields schreef:
herejede schreef:
Tura bedoel je, maar Devel toch niet?
ja tura, dacht dat ze over tura had
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Valerie schreef:Ik begrijp dat je in een reltopic als dit geen zin hebt om er verder erop in te gaan. Maar je plaatst wel een marktplaatsadvertentie en zet het dus openbaar, dan is het ook niet gek als er openbaar vragen gesteld worden. Waarom het per pb zou moeten snap ik dan ook niet. Ik neem aan dat je er goed over na gedacht hebt en dan is het toch niet raar om een uitleg te geven? Zeker niet als de redenen waarom je haar toch gebruikt waterdicht zijn.
Dat hoort dan toch op het betreffende forum, waar er een discussie hierover is ?
Afbeelding
Devel

Die afwijking komt niet zomaar uit de lucht vallen. Laat die fok uhh fucker eerst maar even haar huiswerk laten doen, wat als er uit het a.s. nest weer het zelfde tramalant komt?
Als ze echt niks te verbergen heeft had ze dat op haar site kunnen plaatsen, er staat nu enkel nog dat ze er mee bezig zijn, voor de rest nop, en ja als ze geen antwoord geeft op het Rottie forum. Prima, vroeg of laat was het er toch wel van gekomen.
Valerie
Zeer actief

thom schreef:
Valerie schreef:Ik begrijp dat je in een reltopic als dit geen zin hebt om er verder erop in te gaan. Maar je plaatst wel een marktplaatsadvertentie en zet het dus openbaar, dan is het ook niet gek als er openbaar vragen gesteld worden. Waarom het per pb zou moeten snap ik dan ook niet. Ik neem aan dat je er goed over na gedacht hebt en dan is het toch niet raar om een uitleg te geven? Zeker niet als de redenen waarom je haar toch gebruikt waterdicht zijn.
Dat hoort dan toch op het betreffende forum, waar er een discussie hierover is ?
Waarom mag er op dit forum niet op een normale manier vragen gesteld worden over deze dekking? Alsof alle forummers hier ook op het rottweilerforum zitten. De rest is hier ook besproken dus waarom zou dit niet kunnen?
Devel

thom schreef:
Het is hier ook besproken wat op het Rottie forum besproken is, daarbij staat die advertentie openbaar, dus waarom zou daar hiet niet over gesproken mogen worden als je niks te vrezen hebt?
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

sirene schreef:
frank-bobby schreef:als ik het nu goed begrijp hebben ze een nest gehad met pups met erfelijke afwijkingen en ze zijn getest ?
zo ja dan ga ik steeds minder vertrouwen in dat testen krijgen
Je test op aandoeningen die vaak voorkomen in een ras en waar je op _kunt_ testen. Er zijn rassen die omvallen van de kanker en de epilepsie maar dara zijn helaas geen testen voor. Dat is nog geen reden om dan maar niet te testen.
De afwijking die de pups hadden is dus geen test voor.

Ik vind het overigens ook niet sjiek om hier zo een topic te openen als je al er een discussie over had op een ander forum. Als ze nu zelf een topic had geopend erover dan begrijp ik het nog maar zo...
en gister moest ik nog op epilepsie testen en nu kan het niet meer sorry maar ik begin echt steeds meer mijn vraag tekens bij dat testen neer te zetten
Afbeelding
Gerdi
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pinscher, Mixen uit Moskou

Ongelezen bericht door Gerdi »

Rosita Compagner schreef: Wat ik óók niet snap (om nog maar een voorzet te geven) is waarom je niet voor de marktplaats advertentie alvast je overwegingen op de fora gezet hebt. Natúúrlijk heb je er goed over nagedacht, maar wanneer je daar mensen vast deelgenoot van had gemaakt dan was je nu niet in het verdedigingshoekje geduwd. Een situatie die je aan had kunnen zien komen en die gewoon niet gezellig is.
Onzin! Sinds wanneer is een fokker verplicht zich van tevoren te komen verantwoorden op fora?
Afbeelding
Wilm@

Devel schreef:Wat heeft mijn dyslectie met dit topic te maken? Heb je wat gevonden om mee te slaan?
Daarbij, als Leane niet antwoord en het graag in de doofpot wil hebben prima hoor, mag van mij, maar laat die HD en ED dan ook maar even zitten, met dragers fokken is dus helemaal niet erg..
Je dyslectie heeft in dit topic er zover mee te maken, dat je op een ander forum al een ruime tijd aan het discusseren bent en daar niet je info kreeg wat je oh zo graag wenst.

Ik iets gevonden om mee te slaan? Jij bent wild om je heen aan het meppen! Ik wist niet eens dat Winter gedekt zou worden en nu dus wel. Dat is je bedoeling. Dat zoveel mogelijk mensen dit weten en dat je het hier niet mee eens bent blijkt wel uit de rest van je posting.

Dit had je nooit op deze manier moeten plaatsen. Net doen alsof je echt van niks wist terwijl de werkelijkheid heel anders ligt.

Pb haar, bel haar of schrijf een brief. Maar dat is jouw doel niet. Jouw doel is om hier te rellen zodat iedereen weet dat;
-Winter gedekt wordt
-Jij je gelijk krijgt.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende zaken.

In mijn ogen ben je totaal verkeerd bezig.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Valerie schreef:
thom schreef:
Waarom mag er op dit forum niet op een normale manier vragen gesteld worden over deze dekking? Alsof alle forummers hier ook op het rottweilerforum zitten. De rest is hier ook besproken dus waarom zou dit niet kunnen?
Natuurlijk mag er hier een discussie over ontstaan.
Maar de discussie loopt al op een ander forum, daarom hoef je hier toch niet opnieuw de vraag te stellen, zoals Devel, ze is daar ook al in discussie.
Afbeelding
tura
Zeer actief
Contacteer:

Wie is Frank? :denken:

Maar, Marjoleine, de Rottweilers is nu niet een ras dat met uitsterven bedreigd word, dus waarom het risico lopen dat het wel weer fout gaat? Als ze dan zo graag weer wil fokken, waarom dan geen nieuwe pup aanschaffen uit geheel andere bloedlijnen dan Winter heeft? :19:

Ik heb zelf aangeboren en wie weet erfelijke hartafwijkingen gehad in mijn D nest, ook niet uit te vinden bij wie de oorzaak ligt of waar het vandaan komt en er is niet te testen of de hond drager is, toen ben ik ook gestopt met de teven uit die lijn, vond ik ook niet leuk, heb je net een aardige 'eigen' lijn opgezet stopt ie. Maar je gaat dan toch niet verder met zo'n teef, ik heb ook een andere teef weer aangeschaft om verder te kunnen gaan.
Marjoleine schreef:
Devel schreef:Dus dat is een excuus om te fokken met erfelijke afwijkingen? Waar o.a. 2 pups voor in zijn geslapen?
Laat dat HD testen etc ook maar zitten als dat zo kan.
Kolere.

Nou, laat ik een keer wat zeggen.

De afwijking die deze honden hadden is niet zo simpel 1 op 1 erfelijk. Dat is HD ook niet trouwens.
Er wordt veel onderzoek gedaan naar CES en de exacte oorzaak is niet duidelijk.
Leane heeft materiaal geleverd en ik heb een lang gesprek gehad met een orthopeed waarbij onder andere dit probleem aan de orde is gekomen en waaruit is gebleken dat het niet zo simpel is als jij het nu laat lijken, Frank.

Maar ik denk dat wanneer je een hond gebruikt uit een lijn waar geen historie van CES is en je let verdraaid goed op de dingen die hiervoor van belang zijn, dat je die teef best in kunt zetten.
Wat die dingen zijn weet Leane gewoon en daar heeft ze ongetwijfeld op gelet.

En dan nog eens iets: als er iets in de doofpot wordt gestopt mag dat allemaal en als iemand de ballen heeft het eruit te halen is die persoon opeens een slechte fokker?
Persoonlijk heb ik respect voor Leane, aangezien ze aan alle kanten uitgekotst zijn om de openheid die ze over CES hebben getoond.
Niet iedereen heeft die ballen.
Devel

Wilm@ schreef:
Devel schreef:Wat heeft mijn dyslectie met dit topic te maken? Heb je wat gevonden om mee te slaan?
Je dyslectie heeft in dit topic er zover mee te maken, dat je op een ander forum al een ruime tijd aan het discusseren bent en daar niet je info kreeg wat je oh zo graag wenst.

Ik iets gevonden om mee te slaan? Jij bent wild om je heen aan het meppen! Ik wist niet eens dat Winter gedekt zou worden en nu dus wel. Dat is je bedoeling. Dat zoveel mogelijk mensen dit weten en dat je het hier niet mee eens bent blijkt wel uit de rest van je posting.

Dit had je nooit op deze manier moeten plaatsen. Net doen alsof je echt van niks wist terwijl de werkelijkheid heel anders ligt.

Pb haar, bel haar of schrijf een brief. Maar dat is jouw doel niet. Jouw doel is om hier te rellen zodat iedereen weet dat;
-Winter gedekt wordt
-Jij je gelijk krijgt.

Zo lang loopt die discussie niet hoor, niet zoals hier dat er binnen een dag 15 pagina's lopen.
Ik vind je opmerking over mijn dyslectie erg laag, vooral omdat het met schrijven te maken heeft en niet met waar jij het over hebt. De reden waarom staat hier al lang en breed duidelijk, misschien even terug lezen dan.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

frank-bobby schreef: en gister moest ik nog op epilepsie testen en nu kan het niet meer sorry maar ik begin echt steeds meer mijn vraag tekens bij dat testen neer te zetten
Dat zul je mij niet horen zeggen.
De tijd dat je kunt testen op polygeen is in de toekomst en op multifactorieel al helemaal en bovendien moeten de genen wel bekend zijn.
Dat zijn ze niet.
Devel schreef:Die afwijking komt niet zomaar uit de lucht vallen. Laat die fok uhh fucker eerst maar even haar huiswerk laten doen, wat als er uit het a.s. nest weer het zelfde tramalant komt?
Ga je huiswerk eens doen.
Zo werkt dat niet, nooit.
Niet met dit probleem en niet met andere problemen.

Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Valerie schreef: Waarom mag er op dit forum niet op een normale manier vragen gesteld worden over deze dekking? Alsof alle forummers hier ook op het rottweilerforum zitten. De rest is hier ook besproken dus waarom zou dit niet kunnen?
Ok kan met alle wil van de wereld de openingspost van Devel en haar vervolgposts niet scharen in de categorie "vragen die op een normale manier gesteld worden", zeker niet als ik lees dat ze het antwoord op de zogenaamde vraag al gekregen had op een ander forum. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd niet erg kies en nog achterbaks en schijnheilig ook. Daar maak je geen beste indruk mee in mijn ogen.
Wilm@

LongFields schreef:
Valerie schreef: Waarom mag er op dit forum niet op een normale manier vragen gesteld worden over deze dekking? Alsof alle forummers hier ook op het rottweilerforum zitten. De rest is hier ook besproken dus waarom zou dit niet kunnen?
Ok kan met alle wil van de wereld de openingspost van Devel en haar vervolgposts niet scharen in de categorie "vragen die op een normale manier gesteld worden", zeker niet als ik lees dat ze het antwoord op de zogenaamde vraag al gekregen had op een ander forum. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd niet erg kies en nog achterbaks en schijnheilig ook. Daar maak je geen beste indruk mee in mijn ogen.
Juist! En in mijn ogen dus ook niet. Ik vind het gewoon achterbaks.
Devel

LongFields schreef:
Lees je mee op dat forum? Ik geloof het niet?
Daar staat geen uitgebreid antwoord, maar ik geloof dat Finita haar antwoord al heeft geschreven, dus omdat ZIJ wilt fokken.. :ugh:
Valerie
Zeer actief

LongFields schreef:
Nee in de quote ervoor schreef ik ook dat ik snap dat ze er niet dieper op in wilt gaan in zo een reltopic.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

tura schreef:Wie is Frank? :denken:
Iemand die hier reageerde ;)
Maar, Marjoleine, de Rottweilers is nu niet een ras dat met uitsterven bedreigd word, dus waarom het risico lopen dat het wel weer fout gaat? Als ze dan zo graag weer wil fokken, waarom dan geen nieuwe pup aanschaffen uit geheel andere bloedlijnen dan Winter heeft? :19:
Dat weet ik niet uiteraard.
Maar ik weet wel dat Leane uitgebreid bezig is geweest hiermee en dit heeft geprobeerd open te gooien.
Ik heb er in een artikel aandacht aan besteed en de weerstand die ik toen tegenkwam was niet gezellig.
Ik heb zelf aangeboren en wie weet erfelijke hartafwijkingen gehad in mijn D nest, ook niet uit te vinden bij wie de oorzaak ligt of waar het vandaan komt en er is niet te testen of de hond drager is, toen ben ik ook gestopt met de teven uit die lijn, vond ik ook niet leuk, heb je net een aardige 'eigen' lijn opgezet stopt ie. Maar je gaat dan toch niet verder met zo'n teef, ik heb ook een andere teef weer aangeschaft om verder te kunnen gaan.
Maar weet je hoe dat vererft?
Dat is wel essentieel in een keuze die je in dit soort dingen maakt.

Ik snap je redenatie wel hoor, maar je kunt niet alle problemen over één kam scheren. Dat kan nou eenmaal niet.
Dat een kind bruine ogen erft van zijn moeder is niet te vergelijken met de lichaamsbouw, omdat daar opeens wel heel wat andere genen bij komen kijken.
Je kunt geen appels met peren vergelijken en dat is wat je nu doet.

Als dat is wat er voortdurend gebeurd is in deze discussie (ik kom niet op het rottieforum natuurlijk) snap ik dat de discussie doodslaat, want dan zijn de argumenten oneigenlijk. :19:

Afbeelding

Wilm@

Devel schreef:
Wilm@ schreef:

-Winter gedekt wordt
-Jij je gelijk krijgt.

Zo lang loopt die discussie niet hoor, niet zoals hier dat er binnen een dag 15 pagina's lopen.
Ik vind je opmerking over mijn dyslectie erg laag, vooral omdat het met schrijven te maken heeft en niet met waar jij het over hebt. De reden waarom staat hier al lang en breed duidelijk, misschien even terug lezen dan.
Doe dit fijn zelf en begin bij het begin, dus je openingsposting! Daar schort namelijk het een en ander aan.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Devel schreef: Lees je mee op dat forum? Ik geloof het niet?
Ook op die vraag weet je het antwoord al natuurlijk. Wat zou ik daar ook in hemelsnaam te zoeken moeten hebben?
Devel schreef:Daar staat geen uitgebreid antwoord, maar ik geloof dat Finita haar antwoord al heeft geschreven, dus omdat ZIJ wilt fokken.. :ugh:
Het gaat erom dat er klaarblijkelijk al flink over gediscussieerd wordt op het Rottieforum, dat JIJ daar ook duidelijk aan meedoet daar maar dat je hier op dit forum de vermoorde onschuld speelt door dit topic te openen. Dat vind ik dus achterbaks en scheinheilig, zoals ik al schreef.
tura
Zeer actief
Contacteer:

Ik zeg nergens dat het CES alleen van Winter afkomt, maar het feit is wel dat beide ouderdieren, dus zowel Xavier en Winter, een bloedlijn hebben die heel dichtbij bij elkaar staat, toen was daar de CES afwijkingen met zwaar misvormde achterhand. Xavier heeft een lichte afwijking (CES) , maar Winter is te nauw verwant aan Xavier om dan maar te zeggen dat Winter geen drager is...juist omdat dit totaal niet leeft in Rottweilerwereld en er dus niks mee gedaan word, weet ze dus ook niet of de desbetreffende dekreuen helemaal schoon zijn wat dat betreft. Ze weet alleen zeker dat de pups uit Winter het wel hebben.

Ik ben niet zo goed onderlegd in Genetica als jij :ok: maar juist omdat het zo'n moeilijke materie is zou je als fokker gewoon niet meer moeten en willen gaan fokken met een teef die dit heeft gehad in haar 1e nest. En Leane wilde dit ook maanden niet. Ze 'vervloekte' de fokkers die dat wel deden. Leverde namen van fokkers die met honden die ook het CES zouden hebben of misschien zijdelings ermee te maken hadden en er toch mee gingen fokken door aan diverse mensen. Ze had geen goed woord over de fokkers van haar Xavier en Winter.....Net wat ik al zei de Rottweiler is geen uitstervend ras, waar je moet gaan kiezen tussen 2 kwaden....en dat de genen van Winter zo uniek zijn dat ze doorgegeven moeten worden.

Ze heeft jouw blijkbaar het materiaal gegeven wat er over CES was, de Rottweilerwereld heeft ze die materie bewust niet gegeven :neenee: ze was boos omdat ze weerstand op liep. Als je zo begaan bent met het Rottweiler ras, dan vind ik het raar dat ze die info niet vrijgeeft aan de RV, alleen omdat ze misschien wat onheus behandeld word door een paar mensen...

Marjoleine schreef:
tura schreef:Wie is Frank? :denken:
Iemand die hier reageerde ;)
Dat weet ik niet uiteraard.
Maar ik weet wel dat Leane uitgebreid bezig is geweest hiermee en dit heeft geprobeerd open te gooien.
Ik heb er in een artikel aandacht aan besteed en de weerstand die ik toen tegenkwam was niet gezellig.
Maar weet je hoe dat vererft?
Dat is wel essentieel in een keuze die je in dit soort dingen maakt.

Ik snap je redenatie wel hoor, maar je kunt niet alle problemen over één kam scheren. Dat kan nou eenmaal niet.
Dat een kind bruine ogen erft van zijn moeder is niet te vergelijken met de lichaamsbouw, omdat daar opeens wel heel wat andere genen bij komen kijken.
Je kunt geen appels met peren vergelijken en dat is wat je nu doet.

Als dat is wat er voortdurend gebeurd is in deze discussie (ik kom niet op het rottieforum natuurlijk) snap ik dat de discussie doodslaat, want dan zijn de argumenten oneigenlijk. :19:
Laatst gewijzigd door tura op 18 aug 2011 15:32, 4 keer totaal gewijzigd.
Devel

Wilm@ schreef:
Devel schreef:
Wilm@ schreef:

-Winter gedekt wordt
-Jij je gelijk krijgt.

Doe dit fijn zelf en begin bij het begin, dus je openingsposting! Daar schort namelijk het een en ander aan.
Vraag je ook aan een mongool of hij normaal kan doen?
Ga blaten.. :E:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”