Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik geloof dat ik de volgende keer alles muilkorf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Re: ik geloof dat ik de volgende keer alles muilkorf

Ongelezen bericht door Liselore »

malinois schreef:
ArCee schreef:Tsjah, ik loop......liep met mijn honden altijd op losloop plaatsten voor honden. Als er daar mensen liepen (ik ben ze nooit tegen gekomen) die niet wilde dat er andere honden bij hun kwamen dan vraag ik mij af, waarom loop je daar dan?
In losloop gebieden kunnen en mogen ze rond rennen, en daarom ga je er ook heen lijkt mij?

In het parkje bij ons loopt een oudere dame (tutje) met Cavaliertje en dat mens raakt hysterische van elke hond die maar naar haar hondje kijkt, dan begint ze meteen al te panieken. :piew:
Kijk, dan hou ik ze bij me aan de lijn, ik wil dat mens geen hartaanval bezorgen (terwijl haar hondje overduidelijk graag naar de honden toe wil die hij/zij tegen komt) dus voor t beesje vind ik het sneu. :cry:
Maar ik denk wel, wat doe je hier dan? Hier zijn juist zoveel plekken, en jij loopt juist op de plek waar je WEET dat je ze kunt tegen komen.
Een man met 2 bouviers is er wel eens tegenin gegaan en het enige wat hij terug kreeg was: Ik mag hier ook lopen!!
Nou, daar mag je het dan mee doen.............dus?? :80:
waar moet je ze dan loslaten op plekken waar het verboden is?
Ik loop ook bij losloopgebieden (niet de drukke) maar ik wil ook geen contact met andere honden, zeker niet als ik alle honden bij me heb... ik loop daar voor mezelf niet voor een ander. Ik roep mijn honden dus bij me als ik iemand tegenkom en verwacht dit van de ander ook eigenlijk.
Dit dus. Mijn honden zijn niet gezellig met andere reuen, maar willen ook los kunnen lopen. Zonder dat ik daar een bekeuring voor krijg. Loslooproute is niet hetzelfde als 'alle honden moeten maar gezellig met elkaar kunnen spelen en kennis maken'. Loslooproute betekent honden los zonder bekeuring. En tuurlijk zoek ik de drukte ook niet op, dat lijkt me logisch, maar als mensen zien dat ik mijn honden aanlijn dan stel ik het niet op prijs dat mensen hun hond zomaar op de mijne afsturen. Ze hoeven ze echt niet aan te lijnen als mensen hun honden goed onder appel hebben, maar als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt zou dat wel zo prettig zijn. Gelukkig gaat het bij ons in de buurt eigenlijk altijd goed!
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Zoek stok! schreef: Toch zouden wij geen problemen hebben. Ik zou Bram meeroepen en jij Rein omdat ze zouden gaan patsen. En ik zou tegen jou zeggen hoe mooi ik Rein vind haha, en beiden vervolgen we onze weg :wink:
Ik denk ook dat wij geen problemen zouden hebben. Jij loopt met een groepje niet aan-dender-honden en ik ook. Als twee van dat soort groepen elkaar tegenkomen gaat dat vaak opvallend goed. Tibbs is een castraat toch? Tibbs' formaat is voor Rein wel een uitdaging maar zijn castraat-zijn blust alle agressie bij Rein.

Toch heb ik wel zoveel ongelofelijke situaties meegemaakt met mensen en hun honden dat ik ervoor kies niet meer met Rein en Bolke in -bekende- losloopgebieden te lopen. Ik heb geen zin meer te anticiperen op en te redderen voor twee.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bas Rouge schreef:
Zoek stok! schreef: Toch zouden wij geen problemen hebben. Ik zou Bram meeroepen en jij Rein omdat ze zouden gaan patsen. En ik zou tegen jou zeggen hoe mooi ik Rein vind haha, en beiden vervolgen we onze weg :wink:
Ik denk ook dat wij geen problemen zouden hebben. Jij loopt met een groepje niet aan-dender-honden en ik ook. Als twee van dat soort groepen elkaar tegenkomen gaat dat vaak opvallend goed. Tibbs is een castraat toch? Tibbs' formaat is voor Rein wel een uitdaging maar zijn castraat-zijn blust alle agressie bij Rein.

Toch heb ik wel zoveel ongelofelijke situaties meegemaakt met mensen en hun honden dat ik ervoor kies niet meer met Rein en Bolke in -bekende- losloopgebieden te lopen. Ik heb geen zin meer te anticiperen op en te redderen voor twee.
Ja Tibs is een castraat. Kleine hondjes kunnen schrikken van zijn formaat. Dat is eigenlijk het enige waar ik hem voor terugroep. Als je Rein en Tibs samen op een veld zou zetten, zou er wel gepatst worden. Blijkbaar heeft Tibs nog zoveel hormonen dat reuen hem niet helemaal als castraat zien. Maar ontmoetingen tijdens wandelen verlopen zonder problemen.

En ja, ik herken het hoor. Ik heb me zo vaak geirriteerd aan hondeneigenaren. Nu verwacht ik niks meer en dat werkt voor mij. En dan heb ik dus de mazzel dat ik honden heb die niet snel in de clinch liggen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Tegenwoordig roep ik elke keer iemand zijn hond met uitgestrekte lijn,
je weet wel

zo iemand met uitgestrekte arm en
zijn hond die twee meter voor hem loop te trekken en hijgen en grommen,

wanneer dus zo iemand naar mij roept "hij bijt niet hoor",
hij wil enkel komen snuffellen en kennis maken

dan roep ik heel luid:

maar de mijne bijten wel hoor !!!!!!

Verbaasde blik vol ongeloof,
en meestal rechtstreeks ommekeer.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

malinois schreef:
ArCee schreef:Tsjah, ik loop......liep met mijn honden altijd op losloop plaatsten voor honden. Als er daar mensen liepen (ik ben ze nooit tegen gekomen) die niet wilde dat er andere honden bij hun kwamen dan vraag ik mij af, waarom loop je daar dan?
In losloop gebieden kunnen en mogen ze rond rennen, en daarom ga je er ook heen lijkt mij?

In het parkje bij ons loopt een oudere dame (tutje) met Cavaliertje en dat mens raakt hysterische van elke hond die maar naar haar hondje kijkt, dan begint ze meteen al te panieken. :piew:
Kijk, dan hou ik ze bij me aan de lijn, ik wil dat mens geen hartaanval bezorgen (terwijl haar hondje overduidelijk graag naar de honden toe wil die hij/zij tegen komt) dus voor t beesje vind ik het sneu. :cry:
Maar ik denk wel, wat doe je hier dan? Hier zijn juist zoveel plekken, en jij loopt juist op de plek waar je WEET dat je ze kunt tegen komen.
Een man met 2 bouviers is er wel eens tegenin gegaan en het enige wat hij terug kreeg was: Ik mag hier ook lopen!!
Nou, daar mag je het dan mee doen.............dus?? :80:
waar moet je ze dan loslaten op plekken waar het verboden is?
Ik loop ook bij losloopgebieden (niet de drukke) maar ik wil ook geen contact met andere honden, zeker niet als ik alle honden bij me heb... ik loop daar voor mezelf niet voor een ander. Ik roep mijn honden dus bij me als ik iemand tegenkom en verwacht dit van de ander ook eigenlijk.
Zoals gezegt, ik lijnde ze dus aan en hou ze bij me.
Ik wilde dat mensie niet boos of ongerust maken, ondanks dat ik wist dat King en Hayleigh niets zouden doen. Maar omdat ze op vorhand al werkelijk hysterische stond te schreeuwen had ik zoiets, laten we maar doen alsof we gek zijn.

Wat ik trouwens ook als reactie lees, als die andere honden niet luisteren, dan word het een heel ander verhaal. Dan zou een eigenaar ze eigenlijk preventief moeten aanlijnen omdat die baas als geen ander kan inschatten waar het op gaat uitlopen. Een beetje begrip naar elkaar toe zou dus wel welkom zijn.

Wij hebben bij ons in Heerhugowaard min of meer drukke hondenplekken, maar zeker ook minder drukke plekken. Juist de minder drukke plekken waren voor mij de aangewezen plek waar ik liep als Hayleigh bijvoorbeeld loops was, om risico's te verkleinen. Continu honden om me heen waar zowel King als Hayleigh gek van werden word op een gegeven moment stront vervelend waar je alleen jezelf op kunt aankijken. Ik ben toch zo dom om met en loopse teef een druk bos in te lopen!! :piew: Geloof mij, dat scheelde echt enorm dat ik hier sporadische een hond tegen kwam.
Dat zal zo'n vrouwtje ook in ergenis of stress schelen denk ik? Volgens mij stapt zij al gespannen de deur uit en dan denk ik wel, waar ben je nu mee bezig? :80:
Zo'n vrouwtje zal (denk ik dan he) meer om zich heen lopen kijken om andere honden bijtijds te ontdekken als dat ze lekker ontspannen met haar hondje loopt. Persoonlijk zou ik voor dat 2e kiezen.

King werd in de 1e twee jaar, dat hij bij ons was, elke keer gegrepen door een Pittbull-achtige hond, met muilkorf. Die kerel bleef ik tegen komen, en ook na vragen om hem aan te lijnen bleef dit doorgaan omdat het het niet deed. Dan merk ik al dat ik zelf al niet lekker ontspannen loop omdat ik alleen maar gefocust ben op die andere hond. Dat haalt mijn lol eruit.
Ik ben toen ook vertrokken, want het MOET gewoon wel leuk blijven voor mij, en zeker voor King.
Maar ja, dat zou ik dan doen en elke mens is anders, dat besef ik ook wel. Ik wil alleen zeggen, de mogelijkheid is er voor haar.
Waarom gebruik je het dan niet, voor je eigen gemoedsrust?
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”