Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oren van deze Mechel blijven in staking!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Oren van deze Mechel blijven in staking!!

Ongelezen bericht door maart »

poetin666 schreef:
maart schreef:Ik vrees dat die zo gaan blijven hangen, zonde :ugh: Ik vind het alleszinds op niets trekken, zou er zelfs niet mee verder fokken :schrik:
Maar het maakt de hond niet minder leuk uiteraard :wink:

Fax heeft ook in zijn ene oor een knikje, maar houdt dat wel constant recht, het hangt niet dus.
Nou hij is er niet minder lief om voor ons, en straks op het veld moet ie zich nog gaan bewijzen, met of zonder staande oren,.....maar we gaan nu eindelijk maar eens proberen te plakken, uiterlijk zegt toch ook wel wat van een mechel,.. en komen ze niet goed, dan heb ik het tóch geprobeerd. Bij de peruanen kan het ook zomaar een half jaar tapen kosten, sommige lijnen hebben gewoon veeeel te grote oren,....en daar selecteer ik dus wel op!
ja tuurlijk, het karakter en het veld primeert ook bij mij. Hopelijk heeft het plakken toch iets effect, met proberen doe je inderdaad niets mis :ok:

Dit is Fax, zoals je ziet in zijn rechtste oor zit er een knikje:

Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Er zijn inderdaad bij ons ook diverse dingen gezegd voor Ivan zijn flaporen.
De een zei plakken, de ander zei dat weer niet te doen want worden de oren lui van. De ander zei weer zijn hok een meter hoog dicht maken zodat hij veel moet luisteren ipv kan zien zodat hij zijn oren meer gebruikt. Weer een zei veel in het donker gaan lopen zodat hij dan ook meer zijn oren moet gebruiekn, weer een ander zei veel masseren.

Wij konden er maar niet over uit wat er mee te doen, we hebben het zo gelaten en na een jaar oud dat Ivan was zijn ze gaan staan. Niet stevig maar ze staan wel. Als hij moe is gaan ze wel weer flappen.

Nu hoorde ik toevallig pas van iemand met een duitse herder die ook flaporen had dat zijn hond altijd zijn oren veel naar achter droeg. Bij Ivan is dit ook altijd zo geweest, oren veel naar achter dragen. Ivan heeft ook best grote oren.
Dus misschien dat dat ook er mee te maken heeft als een hond vanaf pups zijn oren al veel naar achter draagt dat ze dan minder sterk zijn?
twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Wij hebben veel moeite gehad met Aslan (corgi) zijn oren.
Ook die wilden niet gaan staan en omdat we te lang hadden geluisterd naar onze fokker (komt wel goed) waren we te laat gaan plakken/tapen.
Uiteindelijk heeft het geholpen en staan ze nu, maar het heeft ons een hoop tijd en geduld gekost.

Aslan zijn oren zijn zelfs voor een corgi groot. En omdat ze al zo lang hingen zat er een zware knik in waarvan we dachten dat die nooit eruit zou gaan. Toch bleven we volhouden en heeft hij meerdere weken met vilt in zijn oren gelopen zodat ze rechtop stonden.
Het punt is dat de oorspieren korter zijn en anders werken dan bij hangoren en door de oren toch te helpen in een staande stand zorg je ervoor dat die spieren gaan doen wat ze moeten doen.

Moet ik ook nog even zeggen dat Aslan echt niks van dat vilt merkte. De eerste minuten is het een gek gevoel, maar dat is echt maar een paar minuten. Daarna weten ze niet beter.

Succes ermee!
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

het staat wel komisch eigenlijk.
Onze herder heeft nog steeds een stakend oor, en ze is dik 7 jaar. Grootste gedeelte van de dag staan ze, maar als ze moe is gaat 1 oor in hang modus. Mag niet, maar ach, ik heb er nooit wat mee gedaan.

Heeft hij wel alle tanden al gewisseld?
:pop:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik kan me voorstelle dat je staande oren wil hebben op deze hond,wat een mooie kop heeft hij zeg!...pfaffke had zijn oren staan met 9 weken toen met wisselen weer een weekje hangen maar sindsdien staan ze goed!succes ermee
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik vind het niet mooi bij een mechel hangoren... zou er ook niet mee fokken, denk ook niet meer dat ze nog gaan staan dat is nu wel erg laat. Welke lijnen komt hij?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

het zou nog goed kunnen komen omdat ze ook wel eens uit zichzelf staan
Maar dan moet je die knik weg zien te werken want die belemmerd de bloedtoevoer en daardoor kunnen de spieren zich niet goed ontwikkelen.
Die oorschelpen kunnen daar bij helpen.
Het is net zo'n soort spul als dat isolatiemateriaal voor wam waterleidingen.
het kan dus niet breken oid en is erg licht
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

CharlesvdBerkt schreef:het zou nog goed kunnen komen omdat ze ook wel eens uit zichzelf staan
Maar dan moet je die knik weg zien te werken want die belemmerd de bloedtoevoer en daardoor kunnen de spieren zich niet goed ontwikkelen.
Die oorschelpen kunnen daar bij helpen.
Het is net zo'n soort spul als dat isolatiemateriaal voor wam waterleidingen.
het kan dus niet breken oid en is erg licht
Ja ik ken het systeem,. bij de peruanen gebruiken we schuimplastic rolletjes met een tapje dr omheen,..k ga er aans aan werken met deze big boy,..... en hou jullie posted.
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Even nieuwsgierig

Bijna een maandje verder............ hoe is het nu met de oren ?
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

CharlesvdBerkt schreef:Even nieuwsgierig

Bijna een maandje verder............ hoe is het nu met de oren ?
dat vroeg ik me ook af. Je bent me voor.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Ik weet het absoluut niet zeker, maar volgens mij werken die dingen al niet meer als de hond al 8 maanden oud is. Ik zou dan zowat denken dat het ook met kraakbeen te maken kan hebben?
Volgens mij zou het dan alleen nog operatief recht getrokken nnen worden, als je dit heel belangrijk vind.
Ik begrijp wel dat mensen al snel zullen denken dat het een kruising is, en geen volle mechel met flappertjes, maar zoals met veel honden vind ik hem wel een zachtere uitstraling krijgen met flappies. :love:
Misschien op doorfokken, Flappie Herder???? :lol1:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ik vind flappers bij dit soort rassen absoluut niet mooi. De hele uitstraling die ze normaal zouden hebben is gelijk weg. Sorry . Men zegt dat het erfelijk is maar kan ook met de bouw, bespiering etc van de hond te maken hebben. Tegen mij zeiden ze vroeger ook dat ik mijn herdertjes in de avond of nacht moest laten lopen want dan zouden de oren veel sneller gaan staan. Fabel of feit ik weet het niet.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Onze ivan droeg (en nu nog) zijn oren veel naar achter, zijn oren zijn ook vrij groot, en dus ook niet zo heel stevig, al staan ze wel.
ik denk dat het bij ivan wel te maken heeft dat hij ze altijd veel naar achter droeg, dan trainen ze die spieren ook niet zo om ze te spitsen zeg maar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”