Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik geloof dat ik de volgende keer alles muilkorf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

ik geloof dat ik de volgende keer alles muilkorf

Ongelezen bericht door doggyfun »

hoi,

Het valt gewoon op........

Als ik normaal met de honden wandel duiken er met de regelmaat van de klok vreemde honden tussen de groep in (9 van de 10 keer met een eigenaar die roept "hij doet niks") zoals jullie weten kan mijn bloed daarvan koken. :evil: , ik wil dat niet.

Nou heb ik tegenwoordig een hond mee, die volgens zijn eigenaar verschillende keren gebeten is door kleine hondjes en daardoor niet veel accepteert van de kleine egotrippertjes. Hij zal er niet naar toe gaan, maar als ze tegen hem aanvliegen, gaat het mis.
Prima, eigenaar had me dat netjes verteld, en ik besloot toch om de hond mee te nemen, met die verstande dat hij aangelijnd zou blijven.
Om de hond tegen zichzelf te beschermen, en om eerlijk te zijn ook de kleine hondjes loop ik dus met deze hond gemuilkofd.
Nogmaals voor de rest een schat van een hond, functioneert prima in het uitlaatgroepje alleen niet met onbekende bemoeizuchtige kleine hondjes met een groot ego.

Nou het bevalt me prima :engel: , mensen roepen hun hond als de sodemieter terug, alles lijkt in een keer te kunnen luisteren, en niks duikt meer tussen de groep.....

Heeeeeeeeeeeeeeeeerllijk.....ik geloof dat ik in het vervolg alles maar een muilkorf omdoe :engel:

Wat ik me dan afvraag, waarom zo wel en normaal niet :scratch: ........., ik bedoel maar: de hond is gemuilkorfd, is aangelijnd en KAN dus niks doen. :19:

Ik geloof dat ik de volgende keer alles muilkorf :goeie:

groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: ik geloof dat ik de volgende keer alles muilkorf

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nee hoor, eentje muilkorven is genoeg. Het (wat eigenlijk) schijnt besmettelijk te zijn. Ik heb die ervaring ook, zodra je er een korf omdoet om hen te beschermen weten ze niet hoe snel ze aan moeten (en kunnen!) lijnen.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Op zich wel logisch...

Als ik een groepje loslopende honden zie, die leuk met elkaar om gaan, dan laat ik die van mij ook gewoon loslopen, mag hij kennis maken en kunnen we weer verder.
Wanneer ik iemand tegenkom met een aangelijnde hond (maakt niet uit of hij een muilkorf draagt wel of niet) dan lijn ik mijn hond aan en gaan we niet buurten, de eigenaar heeft niet voor niets de hond aangelijnd.

Waarom zouden jouw honden niet met andere honden mogen buurten/socializen?
Afbeelding
kloesje
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Nee hoor, eentje muilkorven is genoeg. Het (wat eigenlijk) schijnt besmettelijk te zijn. Ik heb die ervaring ook, zodra je er een korf omdoet om hen te beschermen weten ze niet hoe snel ze aan moeten (en kunnen!) lijnen.
Maar waarom zou ik ineens mijn hond moeten aanlijnen, als er een groepje loslopende honden aankomt. Lijkt me dan juist beter dat hij ook gewoon los is... Wil de eigenaar niet hebben dat je in de buurt komt van de honden, dan moet ie maar schreeuwen, hou ik hem bij me, mits hij/zij zelf ook de honden bij zich houdt.. :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

klinkt goed, ik zou er haast eentje aanschaffen :smile2:
doggyfun
Erelid

hoi,

Even voor de duidelijkheid (had het beetje vaag neergezet)
Als ik met mijn uitlaathonden loop, en ik kom iemand tegen, lijn ik ze standaard aan.
Het zijn tenslotte andermans honden die onder mijn verantwoording vallen.
Ik wil daar geen risico mee lopen.
En juist op die momenten verwacht ik toch (als de baas ziet dat ik de rest aanlijn) ze hun eigen hond op zijn minst bij zich roepen. :wink:

Mijn eigen honden mogen gerust socializen, maar wel pas als ik het zeg.

groetjes
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Juig maar niet de vroeg, bij mijn kort aangelijnde, gemuilkorfde Tosa x werd er zelfs nog na meerdere waarschuwingen een pup ónder hem geschoven :roll:
Ja, de meeste mensen reageren dus op de muilkorf, maar je blijft altijd arrogante eigenwijze kwezels houden :mann:
kloesje
Zeer actief

doggyfun schreef:hoi,

Even voor de duidelijkheid (had het beetje vaag neergezet)
Als ik met mijn uitlaathonden loop, en ik kom iemand tegen, lijn ik ze standaard aan.
Het zijn tenslotte andermans honden die onder mijn verantwoording vallen.
Ik wil daar geen risico mee lopen.
En juist op die momenten verwacht ik toch (als de baas ziet dat ik de rest aanlijn) ze hun eigen hond op zijn minst bij zich roepen. :wink:

Mijn eigen honden mogen gerust socializen, maar wel pas als ik het zeg.

groetjes
corina
Tjah dan zijn die baasjes niet zo slim. Ik zou uit belang van mijn hond dan ook aanlijnen. Hmmzz domme eigenaren heb je erbij. Dan maar altijd één met muilkorf erbij! :ok:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dan heb je mazzel.

Heb zelf een hond gehad die extreem hondagressief was en dus altijd kort aangelijnt en gemuilkorft liep.
Mensen zagen dat dus als een vrijbrief om hun hond maar los te gooien en lekker te laten buurten.

Sta je daar met je hond die die andere hond t liefste af zou willen maken :schrik:
En dan liep ik alleen maar op straat en vermeed ik alles waar veel honden kwamen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Tsjah, ik loop......liep met mijn honden altijd op losloop plaatsten voor honden. Als er daar mensen liepen (ik ben ze nooit tegen gekomen) die niet wilde dat er andere honden bij hun kwamen dan vraag ik mij af, waarom loop je daar dan?
In losloop gebieden kunnen en mogen ze rond rennen, en daarom ga je er ook heen lijkt mij?

In het parkje bij ons loopt een oudere dame (tutje) met Cavaliertje en dat mens raakt hysterische van elke hond die maar naar haar hondje kijkt, dan begint ze meteen al te panieken. :piew:
Kijk, dan hou ik ze bij me aan de lijn, ik wil dat mens geen hartaanval bezorgen (terwijl haar hondje overduidelijk graag naar de honden toe wil die hij/zij tegen komt) dus voor t beesje vind ik het sneu. :cry:
Maar ik denk wel, wat doe je hier dan? Hier zijn juist zoveel plekken, en jij loopt juist op de plek waar je WEET dat je ze kunt tegen komen.
Een man met 2 bouviers is er wel eens tegenin gegaan en het enige wat hij terug kreeg was: Ik mag hier ook lopen!!
Nou, daar mag je het dan mee doen.............dus?? :80:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
doggyfun
Erelid

ArCee schreef:Tsjah, ik loop......liep met mijn honden altijd op losloop plaatsten voor honden. Als er daar mensen liepen (ik ben ze nooit tegen gekomen) die niet wilde dat er andere honden bij hun kwamen dan vraag ik mij af, waarom loop je daar dan?
In losloop gebieden kunnen en mogen ze rond rennen, en daarom ga je er ook heen lijkt mij?

In het parkje bij ons loopt een oudere dame (tutje) met Cavaliertje en dat mens raakt hysterische van elke hond die maar naar haar hondje kijkt, dan begint ze meteen al te panieken. :piew:
Kijk, dan hou ik ze bij me aan de lijn, ik wil dat mens geen hartaanval bezorgen (terwijl haar hondje overduidelijk graag naar de honden toe wil die hij/zij tegen komt) dus voor t beesje vind ik het sneu. :cry:
Maar ik denk wel, wat doe je hier dan? Hier zijn juist zoveel plekken, en jij loopt juist op de plek waar je WEET dat je ze kunt tegen komen.
Een man met 2 bouviers is er wel eens tegenin gegaan en het enige wat hij terug kreeg was: Ik mag hier ook lopen!!
Ik heb er ook geen problemen mee om mensen tegen te komen, helemaal niet.
Ik vind alleen dat een losloopgebied geen vrijbrief is om je nietluisterende keffert ongegeneerd op andermans honden af te laten vliegen.
Het stuk waar ik loop is een rustig gedeelte en tevens mountainbikeroute en ruiterroute......mag je hond dan ook ongestoord achter paarden of joggers aanvliegen? Lijkt me niet.
Overigens heb ik van deze mensen en dieren nooit hinder ondervonden, omdat we rekening met elkaar houden.
Ik met mijn hondjes 10 tellen aan de kant, ze passeren, meestal een vriendelijke lach of een bedankje, en ieder vervolgt zijn weg. Zo kan het toch ook?

Ik vind het meer een kwestie van fatsoen en rekening houden met elkaar :19:

En geloof me ik begin echt niet gelijk te panieken :wink: , maar laten we het anders stellen:
Fikkie begeeft zich grommend en wel tussen een vreemde groep honden, die daarop reageren en Fikkie op zijn donder geven: wat dan, wie krijgt de schuld..........meestal niet Fikkie want DIE doet niks.

groetjes,
corina
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Mijn 3 honden plus 3 honden van een vriend die regelmatig mee gaat lopen, vinden het heerlijk om met elkaar te rennen en spelen.
lekker samen spelen in het water over het gras rennen, tikkertje met ballen in de bek heerlijk.
Vreemde honden moeten ze niet op de twee pups na dan, al word dat ook al minder.
twee labs die vreemde honden wegbeuken en een mechel die erop duikt zonder gaten te maken tenzij de hond terug vecht.
Geen van de 6 (zelfs de pups niet) gaan uit zichzelf naar vreemde honden toe, alles word genergeerd tot de hond in de roedel komt.

Wij ontlopen dus andere honden juist omdat iedereen maar denkt dat onze honden zo leuk spelen dus sociaal zijn naar iedereen.Niet dus.
Dominante honden die niet weg gaan word mee geknokt en onzekere honden weggejaagt.
Beide niet nodig en beide vervelend.

Hier is alles losloopgebied of laat iedereen zijn hond gewoon los. Kunnen we niet uitwijken worden de honden onder appel gezet en de verveldenste aangelijnd.
Doordat het wel eens gebeurd dat een niet luisterende pup in de roedel duikt loopt mijn niet netjes corriserende mechel met een TT zodat ze dan alsnog nergeerd. (als de pup of kleine hond angstig wegrend en gilt dan gaat ze jagen :schrik: nog nooit hoeven gebruiken hiervoor maar voor de zekerheid. wil niet dat zon pup een trauma oploopt.
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

kloesje schreef:
Rosita Compagner schreef:Nee hoor, eentje muilkorven is genoeg. Het (wat eigenlijk) schijnt besmettelijk te zijn. Ik heb die ervaring ook, zodra je er een korf omdoet om hen te beschermen weten ze niet hoe snel ze aan moeten (en kunnen!) lijnen.
Maar waarom zou ik ineens mijn hond moeten aanlijnen, als er een groepje loslopende honden aankomt. Lijkt me dan juist beter dat hij ook gewoon los is... Wil de eigenaar niet hebben dat je in de buurt komt van de honden, dan moet ie maar schreeuwen, hou ik hem bij me, mits hij/zij zelf ook de honden bij zich houdt.. :19:

Waarom moet een hond los als er zoveel anderen loslopen? Waarom is dat beter? Persoonlijk vind ik dit een knap onverantwoorde denkwijze. Ik kom zo vaak mensen tegen die dat beweren en als ze dan doorzeuren en ik Tara loslaat, want dat is 'beter', maar draait het uit op haantjesgedrag en een hoop gekrijs en heb ik ineens een rothond en ben ik een kutwijf en het ergste is, ik kan haar niet achter me zetten om haar te beschermen, moet ik tussen de horde grauwende bende mijn hond er tussenuit plukken. Dan vraag ik maar of ze dan nu blijer zijn dat ze hun zin hebben gekregen en iedereen gestresst is. Tara kan best los namelijk, als er verder niets loopt en kan best spelen als ze een hond beter kent en ik lijn haar aan zodra ik een andere zie, los of vast. Gigi loopt trwns ook meestal los, maar die mag van mij echt niet op iedere andere hond af denderen, los of vast, o god nee! Ik pleeg liever eerst even overleg op een redelijke afstand en ga zeker niet schreeuwen naar elkaar en pas als ik zeg dat ze mag, gaat ze.
Vanmorgen trwns ook weer; zo'n debiel die zijn hond op ons af laat stormen, zeg ik nog: gaat dat wel goed? Vind dat er niet vriendelijk uitzien. En dan dat antwoord: ach, lopen allebei los, laat ze het maar uitzoeken!
Hoppa, meteen happen naar mijn hond en twee flinke plekken in haar achterpoten, tjongejonge wat veel beter! Heb haar dus toch aangelijnd en die andere een zwiep gegeven. Ik zie het dus niet. Waarom is het dan beter? Laat mij dan maar aangelijnd mijn eigen hond beschermen, kan dr ook niets opgejaagd worden of wat, kan ik haar meetrekken voor een ander verder kan gaan en plaats ik in geval van nood toch beter mijn hond achter me en die andere kan het mooi bekijken en jaag ik tegenwoordig op welke manier dan ook weg, of dat er nou tien zijn of eentje. Word daar steeds fanatieker in, ben echt klaar met al dat makkelijke gedoe. Anyway, mijn vraag was eigenlijk dus, want ik blijf doorkleppen: waarom beter dan?!

Ontopic: een gemuilkorfde hond laat ik dus met rust en mijn honden ook. Die heeft niet voor niets zo'n ding om. Ik bewaar altijd gepaste afstand en ook al raak ik in gesprek met iemand met een hond die dat heeft, dan nog mogen die van mij er niet naar toe. Vind het echt respectloos als mensen er dan zomaar hun hond op af laten stormen. Leuk, is de gemuilkorfde gefrustreerd, echt geweldig en dan nog kan het flink misgaan! Het brengt me wel op ideeen dit, had er nooit zo over nagedacht. Als ik Tara nou een snoetje om doe, laten ze dat beest misschien eindelijk eens met rust. Gek dat ik daar niet eerder op kwam, toen Gigi een tijdje aan de halti liep, liep iedereen voor haar om, was ze zogenaamd ook gemuilkorfd en gevaarlijk (maar ja, ziet er uit als een herder dus brrrrr met een muilkorf).
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

sky schreef:Mijn 3 honden plus 3 honden van een vriend die regelmatig mee gaat lopen, vinden het heerlijk om met elkaar te rennen en spelen.
lekker samen spelen in het water over het gras rennen, tikkertje met ballen in de bek heerlijk.
Vreemde honden moeten ze niet op de twee pups na dan, al word dat ook al minder.
twee labs die vreemde honden wegbeuken en een mechel die erop duikt zonder gaten te maken tenzij de hond terug vecht.
Geen van de 6 (zelfs de pups niet) gaan uit zichzelf naar vreemde honden toe, alles word genergeerd tot de hond in de roedel komt.

Wij ontlopen dus andere honden juist omdat iedereen maar denkt dat onze honden zo leuk spelen dus sociaal zijn naar iedereen.Niet dus.
Dominante honden die niet weg gaan word mee geknokt en onzekere honden weggejaagt.
Beide niet nodig en beide vervelend.

Hier is alles losloopgebied of laat iedereen zijn hond gewoon los. Kunnen we niet uitwijken worden de honden onder appel gezet en de verveldenste aangelijnd.
Doordat het wel eens gebeurd dat een niet luisterende pup in de roedel duikt loopt mijn niet netjes corriserende mechel met een TT zodat ze dan alsnog nergeerd. (als de pup of kleine hond angstig wegrend en gilt dan gaat ze jagen :schrik: nog nooit hoeven gebruiken hiervoor maar voor de zekerheid. wil niet dat zon pup een trauma oploopt.
dit valt mij ook vaak op. Een groep honden die duidelijk bij elkaar horen, lekker aan het ravotten en waarom een buitenstaander daar dan zijn hond op afstuurt of naar toe laat gaan is me iedere keer ook weer een raadsel hoor. Is dan toch bizar eigenlijk dat die van jou een TT om moet? Ik stuur echt nooit die van mij op zo'n groep af.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Natuurlijk hebben honden net voor niets een muilkorf om, maar ze kunnen niet bijten!! Mijn vorige hond daar werd ook met een schuin oog naar gekeken toen ik hem gemuilkorfd had, en liepen de mensen met hun hond met een boog om ons heen.....Behalve de mensen die ons kenden, die vroegen gewoon waarom hij een muilkorf om had.......
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

ArCee schreef:Tsjah, ik loop......liep met mijn honden altijd op losloop plaatsten voor honden. Als er daar mensen liepen (ik ben ze nooit tegen gekomen) die niet wilde dat er andere honden bij hun kwamen dan vraag ik mij af, waarom loop je daar dan?

Lekker simpel gesteld..ik loop er omdat ik samen met mijn honden wil lopen, niet om met jou of je honden te koetekoete...
Hier is op het ogenblik bijna alles losloopgebied, dus moeten alle hondjes maar gaan speeelen :engel: :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ben wel benieuwd hoe je al je honden zo snel aangelijnd krijgt als je een uitlaatservice hebt. Bij iedere hond die er aan komt?

Ik laat mijn honden gewoon hobbelen bij alles wat losloopt. Natuurlijk let ik op wat er gebeurt, maar ik ga toch echt niet alles de hele tijd terugroepen bij voorbaat.

Ook heel bijzonder dat ik dit altijd alleen maar op het hondenforum lees. Ik maak nooit, herhaal NOOIT, mee dat mensen hun hond terugroepen en aanlijnen. Zal vast liggen aan mijn drie schatjes en mijn lieve gezichtje :mrgreen:

Als alles in een uitlaatservice los loopt en eentje loopt gemuilkorfd aangelijnd, roep ik ook niet terug overigens. Ben daar gek. Lijn ik alles aan, komt de hele uitlaatservice kloten bij mijn aangelijnde honden :piew:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

amber81 schreef: Waarom moet een hond los als er zoveel anderen loslopen? Waarom is dat beter?
Zoveel honden, zoveel reacties. Mijn hond voelt zich nogal de man als hij aangelijnd is, die kan ik in een groep beter los gooien. Wij ontlopen groepen honden trouwens meestal, er is toch vaak een bepaalde rangorde in zo'n (gelegenheids)roedel, en die hoeft mijn hond niet zo nodig te verstoren.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Zoek stok! schreef:Ben wel benieuwd hoe je al je honden zo snel aangelijnd krijgt als je een uitlaatservice hebt. Bij iedere hond die er aan komt?

Ik laat mijn honden gewoon hobbelen bij alles wat losloopt. Natuurlijk let ik op wat er gebeurt, maar ik ga toch echt niet alles de hele tijd terugroepen bij voorbaat.

Ook heel bijzonder dat ik dit altijd alleen maar op het hondenforum lees. Ik maak nooit, herhaal NOOIT, mee dat mensen hun hond terugroepen en aanlijnen. Zal vast liggen aan mijn drie schatjes en mijn lieve gezichtje :mrgreen:

Als alles in een uitlaatservice los loopt en eentje loopt gemuilkorfd aangelijnd, roep ik ook niet terug overigens. Ben daar gek. Lijn ik alles aan, komt de hele uitlaatservice kloten bij mijn aangelijnde honden :piew:

Ik merk hetzelfde hoor, op 1 keer na die meneer lijnde zijn drie honden aan, dus ik roep Joey terug en lijn hem ook aan zodat we kunnen passeren, zegt die meneer tegen me: Van dat aanlijnen worden ze agressiever :S naja het zal wel weer.

Twee keer is Joey nu 'gepakt' en dat was terwijl hij aangelijnd was en er een volwassen hond aangelijnd langsliep die er bovenop sprong.

Dus ik vind het ook altijd een beetje bijzonder dat iederen hier op het forum dat wel doet, terwijl de 'echte wereld' toch iets anders laat zien.
Hier komen alle honden blijkbaar netjes als ze geroepen worden, terwijl je in het bos bijna doof word van dat geroep en bij godsgratie komt er eens n hond opdagen.
doggyfun
Erelid

Zoek stok! schreef:Ben wel benieuwd hoe je al je honden zo snel aangelijnd krijgt als je een uitlaatservice hebt. Bij iedere hond die er aan komt?

Ja bij elke hond inderdaad, en geloof me dat is zo gepiept.
Nu heb ik wel groepjes van max. 6 honden.
Enne....ik verwacht ook niet dat iemand zijn hond terug roept als die van mij los zijn :wink: , daarom lijn ik ze aan.
Daarbij is het nog een redelijk rustig wandelgebied, sommige dagen hoef ik niks terug te roepen, maar soms een keer of 2.
En dat maakt ook niet uit, ik doe het met plezier.
Nogmaals ik heb andermans honden bij me en wil daar geen onnodige risico's mee lopen.

groetjes
corina
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Mensen lijnen idd. nooit aan en hebben verder uberhaupt geen idee wat er gebeurd bij hondse ontmoetingen, of dat leuk is of niet voor alle betrokkenen en hoe te handelen bij spanning of enig ongerief, anticiperen en vooruitzien is iets dat hondeneigenaren hopeloos ontberen. Dat betekent dus ook dat mensen met een wat lastiger hond (agressief dan wel angstig, oud, kwetsbaar of niet gezond als in -tijdelijk- minder valide) niet in losloopgebieden kunnen komen. Ik persoonlijk vind het strontirritant dat mensen maar zo lopen te lanterfanten met hun honden maar beschouw het ook als een fait accompli. Je er tegen verzetten maakt dat je alleen maar ongelofeloos gefrustreerd raakt. En daar bedank ik voor. Ik rijd wel naar afgelegen gebieden. Toedeloe :wink:
Ik zou er niet op durven vertrouwen dat mensen vanwege een gemuilkorfde hond ineens wel gaan ingrijpen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

waar moet je ze dan loslaten op plekken waar het verboden is?
Ik loop ook bij losloopgebieden (niet de drukke) maar ik wil ook geen contact met andere honden, zeker niet als ik alle honden bij me heb... ik loop daar voor mezelf niet voor een ander. Ik roep mijn honden dus bij me als ik iemand tegenkom en verwacht dit van de ander ook eigenlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

ik hou er ook niet van als mensen hun honden maar zo naar mijn aangelijnde honden laten komen. Net als dat ik (probeer) ze bij me te houden als ik iemand anders aan zie komen met een aangelijnde hond. In de overige gevallen ben ik bezig ze aan te leren dat ze naar andere honden mogen als ik het toesta. Losloopgebied wil nog niet zeggen dat er geen fatsoensregels meer gelden of dat je honden niet onder appél hoeven te staan.

Morgen ga ik met die muiters van mij weer fijn meewandelen met Corina, met de honden waar ze iig mee op kunnen schieten en ik lijn ze ook aan als er andere honden aankomen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zie mensen vaak zat hun honden aanlijnen. Gister liep ik in het losloopgebied en zag ik een man met 2 rottweilers aankomen, ik lijn mijn honden aan en hij zijn honden en we lopen gewoon langs elkaar :19: zo moeilijk is dat toch niet.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik kijk een beetje wat voor hond eraan komt en hoe de baas reageert als die mij met de hond ziet. Ik lijn Kay niet standaard aan, maar zorg wel dat hij niet te ver bij mij vandaan is, zodat luisteren nog wel een optie blijft. Als andere hond er als mogelijk niet-vijand door mij wordt bestempeld voor Kay en Tass, dan laat ik ze gewoon lopen hoor, tenzij andere baasje dus toch zijn hond aanlijnt. Het is dus geen standaard verhaal lijkt me, maar meer anticiperen op wat er gebeurd.

En corina, dan heb je echt geluk. Mijn vorige hond had ik bij wedstrijden gemuilkorft als er dicht op elkaar werd gestaan (voor de start) en ik niet echt kon uitwijken. Grappig dat mensen dan echt heel vlak bij mij gingen staan, want die van mij kon toch niks meer. :piew:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Het is in losloopgebied niet verplicht om de hond los te laten lopen, toch.

Je weet dat je er loslopende honden kunt tegenkomen, dus houd je daar rekening mee. In een losloopgebied hier vlakbij ben ik ook niet de enige die de hond aan de lijn heeft.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Valerie schreef:Ik zie mensen vaak zat hun honden aanlijnen. Gister liep ik in het losloopgebied en zag ik een man met 2 rottweilers aankomen, ik lijn mijn honden aan en hij zijn honden en we lopen gewoon langs elkaar :19: zo moeilijk is dat toch niet.
zo goed als alles hier lijnt zijn of haar hond aan die ik tegenkom in het losloopbosje, dus ik zie ook weinig anders eigenlijk....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

ik lijn 1 van mijn honden ook aan in het bos.
de andere 2 lopen niet op anderen af.
met mijn uitlaatservice heb ik een eigen terrein. lekker omheind. ideaal.
het eerste jaar liep ik in het bos maar ben blij dat ik dat niet meer doe.
dit is veiliger.

laatst lijnde ik mijn hondje in het weekend ook aan in het bos omdat er een hond aan kwam.
die hond stormde op haar af en zij schrok en viel uit.
"dit is een losloopgebied hoor" zei de man kwaad toen ik hem een boze blik gaf.
pfff....dat betekent nog niet dat die hond zo op mijn hond hoeft af te stormen.
Zoek stok!
Zeer actief

Ik loop in drukke algemeen bekende losloopgebieden. Dat zal het verschil ook zijn neem ik aan. Want nogmaals, ik kom ze nooit tegen. Al die mensen die hun honden aanlijnen bij de aanblik van een andere hond :wink:

Helaas heb ik erg veel asociaal gedrag meegemaakt toen ik met 1 klein intact reutje liep. Mensen vinden alles grappig wat hun hond doet en zelfs als ze willen, krijgen ze hem niet teruggeroepen. Met de komst van Izzie werd het al een stuk rustiger voor mij en met Tibs erbij is het helemaal relaxed. Zo nu en dan komt er nog een reu op Bram afgedenderd met het plan op hem te duiken. Dat is dan die ene dommerd die niet goed kijkt wat er verder bij loopt (Bram loopt vaak een stuk van Tibs en Izzie af). Laatst nog een Dalmaat die plannen had met Bram. Zo in een rechte streep uit de auto grommend op hem af rennen. Maar helaas. Tibs komt ook in volle vaart aanrennen en kegelt de Dalmaat zo van z'n sokken voordat hij bij Bram is.

Als ik een hond bij mijn drietal zat ben, laat ik Izzie de jongeman (want dat is het meestal) ook wel wegjagen. Werkt beter dan zelf ingrijpen.

Ik merk dat het passeren van een roedel honden juist vreedzaam gaat. Ze kijken even naar elkaar, snuffelen soms wat en vervolgen hun weg. Het gebeurt ook wel dat beide roedels elkaar totaal negeren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Bas Rouge schreef:

Mensen lijnen idd. nooit aan en hebben verder uberhaupt geen idee wat er gebeurd bij hondse ontmoetingen, of dat leuk is of niet voor alle betrokkenen en hoe te handelen bij spanning of enig ongerief, anticiperen en vooruitzien is iets dat hondeneigenaren hopeloos ontberen. Dat betekent dus ook dat mensen met een wat lastiger hond (agressief dan wel angstig, oud, kwetsbaar of niet gezond als in -tijdelijk- minder valide) niet in losloopgebieden kunnen komen. Ik persoonlijk vind het strontirritant dat mensen maar zo lopen te lanterfanten met hun honden maar beschouw het ook als een fait accompli. Je er tegen verzetten maakt dat je alleen maar ongelofeloos gefrustreerd raakt. En daar bedank ik voor. Ik rijd wel naar afgelegen gebieden. Toedeloe :wink:
Ik zou er niet op durven vertrouwen dat mensen vanwege een gemuilkorfde hond ineens wel gaan ingrijpen.
Toch zouden wij geen problemen hebben. Ik zou Bram meeroepen en jij Rein omdat ze zouden gaan patsen. En ik zou tegen jou zeggen hoe mooi ik Rein vind haha, en beiden vervolgen we onze weg :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”