Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wilm@ schreef:Ik gebruik al jaren Prac-Tic en nog nooit hebben mijn langharige honden vlooien gehad.
Dat je nooit vlooien hebt gehad zegt niks over het middel.
Ik gebruik namelijk helemaal niks en heb ook nooit vlooien.
Het is handiger om te weten wie er wel vlooien heeft gehad en welk middel er toen geholpen heeft.
Ik ben het met je eens. Al jaren gebruik ik niets tegen de vlooien en had ze nooit. Ik gebruik een keer frontline (tegen de teken!) en ze hebben vlooien .
Vorig jaar gebruikte ik dus maanden Zeckweg van Luposan, geen teek te bekennen. Aangezien het een natuurlijk product is twijfelde ik aan de werking. Het kon ook toeval zijn dat ze in die maanden geen teken hadden (april-juli?). Vervolgens werd ik 'lui' en gestopt met ze de poeder te geven. Na een week had de eerste hond een teek, dit kon toeval zijn. Een week later nog een keer en ook een andere hond toen weer een teek. Maanden teekvrij, ik stop met behandelen en binnen een paar weken meerdere teken, volgens mij helpt dit dus .
Het helpt zowel tegen vlooien als teken; oa te bestellen bij zooplus
Pets_Passion schreef:Alle tips zijn wel zo'n beetje gegeven. Ik heb hier een vlooienplaag met advantage onder controle gekregen.
Samen met de ECOstyle vlooienshampoo en omgevingsspray. Als je laminaat hebt kan je ook met een vlooienshampoo dweilen. Werkte hier super.
Verder inderdaad alles wassen, alles maar dan ook alles waar je hond of kat wel eens komt goed behandelen.
De hond kan je eventueel met een vlooienshampoo wassen en daarna goed uitkammen.
Anticonceptie voor vlooien heb ik vroeger wel eens gebruikt, zou je kunnen proberen maar werkt natuurlijk pas na enige tijd.. Dus dat geeft voor nu geen verlichting.
Sterkte..
Mijn kat had eens hele erge last van vlooien en een allergie ontwikkeld. Ik heb toen uiteraard ook alle dieren behandeld en van alles gewassen beddengoed, speelgoedbeesten die op dat bed stonden, dekentjes etc. etc. toen als goed gezogen en daarna met Ecostyle omgevingsspray door het hele huis gegaan en zelf maar uit wandelen gegaan. Vervolgens ramen en deuren open alles goed in de gaten gehouden en met een maand de dieren weer behandeld en voor de zekerheid nog eens gesprayd en daarna was alles onder controle.
Vervelend hoor! Ook zeker voor je hond.
Sorry dat ik niet eerder weer reageerde (heel weekend kamp gehad met vele kindjes)
Ik heb hier weer een aantal middelen gezien die ik zeker ga proberen.
Om op een vraag ergens hier terug te komen die ik even zo snel niet kon vinden om te quoten: ik zie een paar vlooien op mijn hond, hij heeft er niet heel erg veel
Ik zou de stallen inspuiten met ECOstyle omgevingsspray.
Dit spul is alleen voor vlooien dodelijk, voor alle andere levende wezens is het volkomen onschadelijk.
Grote kans dat de vlooien in de warme stal een heerlijk plekje hebben waar ze heel lang kunnen overleven.
In combi met stallen vind ik het gebruik van anti-conceptie tegelijk met druppels eigenlijk ook wel een goed idee. Mochten er vlooien van de hond eitjes leggen in de stallen dan kan je daar de populatie ook beter onder controle krijgen.
Bedenk goed waar je hond komt, dus ook de stallen, je auto, alles waar hij wel eens is, dat moet je behandelen.
Ik heb toen ook frontline gebruikt en dat werkte echt voor geen meter, deed helemaal niets.
De DA waar ik uiteindelijk heen moest omdat mijn kat bijna bezweek aan haar vlooienallergie gaf aan ook heel vaak te horen dat frontline echt niets meer doet tegen vlooien.
Of dat komt omdat er resistentie is, of omdat er gewoon iets anders mis is met die rotzooi weet ik niet, maar hier komt het er echt niet meer in.
En ja, ik heb het echt wel goed toegepast, dat heb ik uiteraard wel met de DA besproken om herhaling van vlooien-allergie ellende te voorkomen.
tollerlover schreef:ik gebruik bij mijn kattennog steeds frontline en werkt nog steeds perfect. ik moet wel zeggen dat ik pas ga ontvlooien als ik vlooien zie.
ellen
Ik gebruik ook al ruim 10 jaar Frontline.
Ik ben nooit overgestapt naar de combo, omdat ik dat onzin vind.
In die 10 jaar heb ik zelden vlooien gehad bij de honden, maar áls ze er waren kreeg ik ze meteen met 1 behandeling vlovrij.