Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond op tafel
Moderator: moderatorteam
- Meta
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rottweiler x husky
greyhound x flatcoated retriever - Aantal honden: 2
Re: Hond op tafel
Ik ga eens kijken wat ik kan doen, misschien een tafel voor haar alleen voor het raam, folie of bubbeltjesplastic op tafel.
Bedankt voor alle adviezen, als het gelukt is laat ik het weten.
Bedankt voor alle adviezen, als het gelukt is laat ik het weten.
Groetjes, Meta.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik dacht ook meteen; hé een husky
Maar de Welsh van een kennis deed het ook tot ze hem een keer bij thuiskomst naast de tafel aantrof met een op meerdere plaatsen gebroken poot.
Ik zou dus oppassen met iets glads op die tafel
Tafel op de kant leggen?
Maar de Welsh van een kennis deed het ook tot ze hem een keer bij thuiskomst naast de tafel aantrof met een op meerdere plaatsen gebroken poot.
Ik zou dus oppassen met iets glads op die tafel
Tafel op de kant leggen?
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Jamie doet het ook... We kwamen er achter omdat er ineens stoffige hondenpootjes-afdrukken op de tafel stonden. Inderdaad we moesten nog stofzuigen...
Hij is er ook af als wij binnen komen hoor! Stoelen erop maakt hier niet uit, en daarbij zou ik het enorm zonde voor mijn tafel, stoelen en vloer vinden als hij de stoelen er af zou duwen
Hij is er ook af als wij binnen komen hoor! Stoelen erop maakt hier niet uit, en daarbij zou ik het enorm zonde voor mijn tafel, stoelen en vloer vinden als hij de stoelen er af zou duwen

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Als ik aan kom rijden met m'n auto zie ik meestal een aantal lijven liggen slapen op m'n vensterbank. Aan m'n ramen te zien doen ze ook meer dan slapen daar.
En op de salontafel.... ik weet zeker dat ze daar ook op liggen.
Net zoals ik zeker weet dat de eettafel ook ingebruik zal worden genomen als ik de stoelen er niet onder schuif.
Da's dan zo ik kan er niet mee zitten.
En op de salontafel.... ik weet zeker dat ze daar ook op liggen.
Net zoals ik zeker weet dat de eettafel ook ingebruik zal worden genomen als ik de stoelen er niet onder schuif.
Da's dan zo ik kan er niet mee zitten.

-
Angelique.
Inge O schreef:oei, dan zit er vast husky in mijn wartjesNuyvilaq schreef:Dat is duidelijk de husky in je hond![]()
![]()
.
zou het
Nee maar een rottweiler zie ik het niet zo 1,2,3 doen dus in haar gevalmoet het de husky invloed zijn
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Dat deed ik vroeger, om te voorkomen dat Thelma op de tafel klom. Maar, ze was een teckel dus had te stoelen nodig om op te tafel te komenrenee-uk schreef: Je kunt ook de stoelen op hun kant op de tafel leggen, denk niet dat je hond er dan nog op kan
Geen idee waarom de tafel kennelijk zo'n lekker plekje was om te liggen bij onze afwezigheid
Maar goed, ik wilde het niet ivm veiligheid. Zag ik haar bij thuiskomst door het raam gezellig naast de kat op tafel liggen. En dan zag ze mij en sprong ze zo op de grond
Ik zou mij er verder persoonlijk niet zo druk om maken met een grote hond. Doekjes erover voor het eten en klaar
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Misschien kun je het eens proberen met ballonnen, met een stukje tape vastgeplakt op de tafel. Wanneer ze dan op de tafel springt klappen de balonnen, wie weet is ze zo onder de indruk dat ze het niet meer doet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als je dan pech hebt zit je voor de rest van haar leven met een hond die bang is voor knallen.SimoneV schreef:Misschien kun je het eens proberen met ballonnen, met een stukje tape vastgeplakt op de tafel. Wanneer ze dan op de tafel springt klappen de balonnen, wie weet is ze zo onder de indruk dat ze het niet meer doet.
het zou mijn manier niet zijn

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hanneke2
- Zeer actief
Of een hond die van schrik van tafel valt en iets breekt.renee-uk schreef:als je dan pech hebt zit je voor de rest van haar leven met een hond die bang is voor knallen.SimoneV schreef:Misschien kun je het eens proberen met ballonnen, met een stukje tape vastgeplakt op de tafel. Wanneer ze dan op de tafel springt klappen de balonnen, wie weet is ze zo onder de indruk dat ze het niet meer doet.
het zou mijn manier niet zijn
Ik zou me er denk ik niet druk over maken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
amber81
Onze Tara deed ook altijd dit soort dingen, het op tafel liggen vond ik het minst erg. Ik ben wel eens thuis gekomen dat ze op mijn vitrinekast lag, of op mijn dressoir, de tvkast en in de tuin lag ze ook op de tafel. Dat op die kasten vond ik eng, dus daar ben ik meteen mee bezig geweest. Zodoende staat er tegenwoordig heel druk van alles op die kasten. Dan doet ze het niet. Toen we haar net hadden was ik hele dagen verbaasd, ze kon alles; over het hek jumpen of eraan hangen met twee poten en kop erover, zat ze te puffen tegen de buren, deuren en ramen openmaken, overal dus op springen, zo hoog springen dat ze haar kop stootte tegen mijn plafondlampen, door de kleinste kiertjes lopen, etc...echt een circushond, zo noemde ik haar. Nu doet ze dat dus allemaal niet meer, behalve heel soms op de tafel liggen. Oja, en in mijn raamkozijn staan heel de dag. Op de eettafel doet ze het trwns niet, ik betrap haar weleens op de salontafel en op de tuintafel. De eettafel doet ze niet meer, die baricadeerde ik met van alles: volle plastic tassen, dweilstokken, stofzuigerstang, vuilniszakken, dozen (net als de kasten allemaal toen), dan durfde ze het niet te doen. Ach...dat ene lolletje, zolang ze het niet doet als ik die salontafel op het moment zelf gebruik, kan ik er niet mee zitten, eigenlijk.
-
doggielover
Hier staan ook altijd 2 honden op tafel op de uitkijk als ik er niet ben. Mijn Griekje klimt via de krabpaal op de vensterbank en loopt dan naar de eettafel en mijn Galgo mixje springt er zo op
Ik kan er niet mee zitten eigenlijk. Ik moet soms gewoon opletten dat ik er wat van zeg, want Galgo mixje springt er ook op als ik achter mijn laptop aan de eettafel zit, soms heb ik er niet eens erg in, opvoedkundig natuurlijk geen sterk staaltje
Maar ach, zolang ze maar luisteren als ik zeg dat ze eraf moeten, boeit het me niet zo. We staan hier al bekend als "dat huis waar altijd 2 hondjes op de tafel staan", lekker belangrijk
Beetje schoonmaakmiddel, doekje erover, klaar om aan te eten 
-
Neeltje
Ik zou mijn tafel inderdaad zo barricarderen dat ze er niet op kunnen. Dat heb ik met Yentle ook gedaan toen ze constant op de salontafel ging liggen. Ik zorg er ook altijd voor dat de stoelen aan de tafel aangeschoven zijn, zodat ze niet zo op tafel kan springen.
- HillieS
- Zeer actief
Stoelen staan hier altijd aangeschoven, maar Jamie heeft geen stoelen nodig om op tafel te springen.Neeltje schreef:Ik zou mijn tafel inderdaad zo barricarderen dat ze er niet op kunnen. Dat heb ik met Yentle ook gedaan toen ze constant op de salontafel ging liggen. Ik zorg er ook altijd voor dat de stoelen aan de tafel aangeschoven zijn, zodat ze niet zo op tafel kan springen.
In 1 vloeiende beweging springt hij er zo op... Hij heeft het laatst een keer gedaan toen ik met mijn handen in het deeg voor een taart zat... Handig moment maar niet heus.
Met een boze stem heb ik hem van de tafel kunnen laten springen.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Inge O schreef:oei, dan zit er vast husky in mijn wartjesNuyvilaq schreef:Dat is duidelijk de husky in je hond![]()
![]()
.
.
hahaha dat dacht ook ook al van mijn staffy sam. nu komt de zon niet als eerste op onze tafel maar in ons vorige huis wel. dan kwamen wij beneden en keken we door de raamojes in de deur en lang meneer prinsheerlijk op de eettafel in de eerste zonnestralen van die dag.
natuurlijk is het niet helemaal ok, maar ik vind het zo slim van hem dat ik er niet moeilijk over doe. natuurlijk wel alleen buiten ons zicht

- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
ja het is duidelijk, het was geen goed idee.Inge O schreef:of een hond die niet meer alleen thuis kan blijven omdat er enge dingen zijn gebeurd.Hanneke2 schreef:Of een hond die van schrik van tafel valt en iets breekt.renee-uk schreef:als je dan pech hebt zit je voor de rest van haar leven met een hond die bang is voor knallen.SimoneV schreef:Misschien kun je het eens proberen met ballonnen, met een stukje tape vastgeplakt op de tafel. Wanneer ze dan op de tafel springt klappen de balonnen, wie weet is ze zo onder de indruk dat ze het niet meer doet.
het zou mijn manier niet zijn![]()
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Nuyvilaq schreef:Dat is duidelijk de husky in je hond![]()
Ik zou niet weten hoe je dat af kunt leren als je niet thuis bent, mijn honden doen het alleen op de tuintafels maar never nooit als wij aan die tafels zitten

- Meta
- Vaste gebruiker
Toch grappig om te lezen dat er meer honden zijn die op tafel staan/liggen/zitten.
Ik had er nog nooit eerder gehoord, maar wel eens ergens gelezen dat husky's graag klimmen.
Nooit bij stilgestaan dat dat de oorzaak is.
Het is ook niet zo heel erg, en het schrikt inderdaad wel af als er mensen zijn die hier niks te zoeken hebben.
Eigenlijk is het wel een koddig gezicht.
Stoelen aanschuiven heeft geen zin, want die heeft mijn Suzy niet nodig, ze jumpt zo vanuit stilstand op de tafel en ballonnen ben ik ook geen voorstander van.
Ik denk dat ik het er maar bij laat en Suus haar gang laat gaan, verder doet ze nl. bijna nooit iets fout . (in mijn ogen dan
)
Ik had er nog nooit eerder gehoord, maar wel eens ergens gelezen dat husky's graag klimmen.
Nooit bij stilgestaan dat dat de oorzaak is.
Het is ook niet zo heel erg, en het schrikt inderdaad wel af als er mensen zijn die hier niks te zoeken hebben.
Eigenlijk is het wel een koddig gezicht.
Stoelen aanschuiven heeft geen zin, want die heeft mijn Suzy niet nodig, ze jumpt zo vanuit stilstand op de tafel en ballonnen ben ik ook geen voorstander van.
Ik denk dat ik het er maar bij laat en Suus haar gang laat gaan, verder doet ze nl. bijna nooit iets fout . (in mijn ogen dan
Groetjes, Meta.

- dagmar88
- Zeer actief
- HillieS
- Zeer actief
Inderdaad...dagmar88 schreef:Ja, wat heb je te willen als ze het altijd doen wanneer je er niet bent?

- Meta
- Vaste gebruiker
Op het dressoir zou mij ook te ver gaan, denk ik.
Maar ik ben er inderdaad niet bij en weet dus niet hoe ik ermee aan de slag zou moeten gaan, want ik kan Suus niet afstraffen.
Ik zie het ook niet altijd als ik thuiskom, maar er liggen wel wat hondenharen op tafel, daar kan ik het ook aan zien.
Het heeft dan geen zin mijn hond aan te pakken, want dan heeft ze geen idee waar ik het over heb.
Daarom stelde ik ook mijn vraag hier.
In mijn omgeving heb ik er ook al vaak duscussies over gehad, en de één kwam met het idee een camera te plaatsen en dat ik dan op afstand kon zien wanneer ze op tafel springt zodat ik dan kan ingrijpen.
De volgende kwam met het idee om een camera en Teletakt (correctiehalsband) te gebruiken.
Ik vind het ook niet hygienisch, Tara, maar ik maak de tafel uiteraard wel elke keer schoon.
Kijk, zo ligt ze op de picknicktafel, onze andere honden deden dat nooit.

Maar ik ben er inderdaad niet bij en weet dus niet hoe ik ermee aan de slag zou moeten gaan, want ik kan Suus niet afstraffen.
Ik zie het ook niet altijd als ik thuiskom, maar er liggen wel wat hondenharen op tafel, daar kan ik het ook aan zien.
Het heeft dan geen zin mijn hond aan te pakken, want dan heeft ze geen idee waar ik het over heb.
Daarom stelde ik ook mijn vraag hier.
In mijn omgeving heb ik er ook al vaak duscussies over gehad, en de één kwam met het idee een camera te plaatsen en dat ik dan op afstand kon zien wanneer ze op tafel springt zodat ik dan kan ingrijpen.
De volgende kwam met het idee om een camera en Teletakt (correctiehalsband) te gebruiken.
Ik vind het ook niet hygienisch, Tara, maar ik maak de tafel uiteraard wel elke keer schoon.
Kijk, zo ligt ze op de picknicktafel, onze andere honden deden dat nooit.

Groetjes, Meta.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ollie doet het ook, maar dan op de salontafel. Dan kan ie precies uit het raam kijken en in de gaten houden of we al thuiskomen :+ Kom je aan, zie je dat bekkie boven het raam uitkomen, ik vind het wel aandoenlijk
Zodra ik thuis ben en er iets op tafel staat (al is het maar een glas drinken) doet ie het niet, dus ik doe m'n tafel af en vind het wel prima
Zodra ik thuis ben en er iets op tafel staat (al is het maar een glas drinken) doet ie het niet, dus ik doe m'n tafel af en vind het wel prima
- dagmar88
- Zeer actief
En daarvoor ga ik haar echt niet opsluiten.
-
Neeltje
Hier ook niet hoor. Op bank mag wel, maar niet op tafels. Is nergens voor nodig. Op de eettafel kan ze alleen als de stoelen niet aangeschoven zijn, maar de salontafel heeft heel wat gekost om haar daarvan af te houden, maar het is goed met haar, doen we gewoonweg niet, en nu is het er zo goed als uit.Tara schreef:Wat zijn jullie er allemaal relaxed onder, ik ben helemaal verbaasd!![]()
Zonder verder te oordelen hoor, maar zelf zou ik dat niet willen.
De honden mogen hier op de bank, hebben heerlijke mandjes, en de jongste heeft bepaald dat ze op de eetkamerstoelen mag liggen.
Ze wurmt zich met haar grote lijf gewoon via de zijkant van de tafel op de stoelen, en kruipt dan door tot ze languit op drie stoelen onder de tafel ligt.
Zo ligt ze lekker verstopt, en met toch overzicht over de hele kamer en de straat.![]()
Nou ja, toe maar...
Maar honden op het dressoir of op de eettafel wil ik dus echt niet hebben!![]()
Gelukkig doen ze dat ook niet, maar zouden ze het wel doen, dan zou ik daar wel mee aan de slag gaan.