Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

steppen met de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Beesteboelmona
Actief
Mijn ras(sen): Podenco x Bardino
Aantal honden: 1

steppen met de hond

Ongelezen bericht door Beesteboelmona »

Omdat ik fietsen met Biggy wat eng vindt gezien hij alles leuk vindt en soms best sterk kan zijn en omdat ik als klein meisje in de sloot ben beland toen ik met de hond van mijn ouders ging fietsen wil ik met hem gaan steppen.
Maar wat gebruiken jullie hierbij?
Halsband? tuig? lijn in je hand? lijn om je middel?
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: steppen met de hond

Ongelezen bericht door vania »

ik begin hier met pubers met de step (kinderstepje :engel: )
ze gaan hier wel aan de riem en gewoon in mijn hand, bij mij gaat het er vooral om dat ze dus niet trekken en ik heel snel op mijn voeten sta mochten ze toch trekken, dus ik step eigenlijk redelijk langzaam, maar net zo hard dat ze moeten draven

ik ben vorig jaar met Shadow (stafford reu) begonnen met steppen, omdat hij slechte achterpoten heeft en ik dacht dan kan hij wat gecontroleerd aan spieropbouw doen, dus step uit de schuur, hij er naast en aluwel hij weet wat de bedoeling is en het weken goed ging, ben ik een keer met hem onder uit gegaan (de flex was korter dan ik met mijn slaapkop had ingeschat) sindsdien durf ik met hem niet meer steppen :ugh: :schrik: maar dat is meer omdat hij onvoorspelbaar is, dat was toen ook zo, ff rustig lopen, poepen (stop ik wel hoor) en dan ineens een sprint en voor ik iets kon zeggen, lag ik op de asvalt :jank:
Afbeelding
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

Op straat een gewone halsband en de lijn in de hand, in de bossen lopen ze los mee.
Afbeelding
MarliesR
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane corso
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MarliesR »

Ik zou zelf steppen juist enger vinden dan fietsen, maar dat ben ik!

Kaya loopt hier door de hogere snelheid aan de fiets gewoon braaf mee aan de lijn. Wat je ook kunt doen is gaan fietsen op een locatie waar Biggy los mee kan. Dan trekt hij je ook niet van de fiets af. En hij is zeker weten snel genoeg om mee te rennen haha!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Op de fiets had ik altijd de riem gewoon in mijn had, maar dat vind ik met steppen juist niet fijn.
Ik wil hiervoor dus nog een heupgordel halen, alleen is dat er nog niet van gekomen.
En wel altijd een tuigje om.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Dieber heeft tijdens het steppen een tuigje om, de lijn maak ik vast aan de heupgordel. Afhankelijk van waar we steppen krijgt ze een kortere of langere lijn. Waar ze veilig los kan loopt ze los.

Dieber vind het erg grappig om vanuit een flinke draf opeens ter aarde te storten om te gaan liggen rollen. Je staat dan echt opeens stil en als je niet oplet dan lig je boven op haar.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hier een heupgordel, korte riem en een tuig als er gestept wordt :ok: . Vind het zelf wel fijn om gewoon beide handen aan m'n stuur te kunnen hebben en met zo'n heupgordel blijf ik nog redelijk stabiel als meneer opeens bedenkt dat we toch écht een andere kant op hadden moeten gaan... Daarnaast kan ik, als hij los mag, gewoon de haak van de riem terugklikken aan de heupgordel, hoef ik die riem ook niet in m'n klauwen te houden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hier gewoon de lijn in mijn hand en de andere kant aan Boomers halsband of tuigje.
Hij vind steppen leuker dan fietsen, maar hij trekt niet, functioneert eerder als rem :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”