Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Galop naast de fiets

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Galop naast de fiets

Ongelezen bericht door Sepp »

Weet niet of onderwerp hier goed staat. Maar is galop naast de fiets nou werkelijk zo slecht voor honden. Sepp wil graag af en toe in galop..en dan heb ik het niet over minuten lang maar bijvoorbeeld een minuut achter elkaar. Zeker aan het begin van de ronde, dan zit er nog veel energie in. Van mij moet hij draven...doet hij dan ook keurig..maar ik vraag mij af waarom eigenlijk....is dat ergens op gebasseerd?

Beide bewegingen horen toch bij een border..ook de gallop (by bijv een out run..zie ik een border echt niet draven :D )

Ik kan mij voorstellen dat een galop te lang niet gezond is...maar als hij daar nou zelf voor kiest?

Iemand?
Laatst gewijzigd door Sepp op 16 aug 2011 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: Gallop naast de fiets

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het is galop,

Wil je zo vriendelijk zijn je bericht en titel even aan te passen? :lees:
abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door abmiS »

Ik heb geen idee,
maar dyango die rent echt wel langer dan een minuut in gallop :O
Naja ik weet niet wat er met gallop bedoelt word maar hij raced de eerste 5 minuten toch wel behoorlijk hoor
overal waar het kan fiets ik gewoon op zijn tempo en meestal is die aardig wat sneller dan mijn eigen haha
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Van mij mag Fritz in galop naast de fiets, ik ga nl met hem fietsen zodat hij even uit kan razen :mrgreen: En hij vind het heerlijk!
Als hij zelf langzamer gaat ga ik gewoon langzamer fietsen, vind het wel best dan.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: Galop naast de fiets

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dank u! :D
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

remy mag alleen in galop als hij los kan lopen....anders moet ik wel erg hard fietsen om hem bij te houden
groetjes Tamara
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Wil de hond schreef:Dank u! :D
graag gedaan..weer iets geleerd :D
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam en ik doen wedstrijdje. vroeger verloor ik standaard, nu win ik tegenwoordig hahaha

eerst een tijdje relaxed fietsen en dan een paar x zo hard mogelijk. die hond vindt het leuk en ik ook en hij wordt er niet slechter van.

de hele tijd in galop lijkt mij niet de beste manier al ken ik ook honden die zo al jaren langs de fiets lopen.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

bij mij rent toots (chihuahua) ook gewoon mee en dat is idd meer racen dan galoperen . ik doe het fietgsen juist voor hem ook .

en ben ook nog steeds nieuwsgierig naar wat er nu slecht aan is ?

Ik vraag hem niet om galop hij doet het zelf . en als hij los loopt ook vaak al doet hij dan ook weer juist veel snuffelen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik doe ook wedstrijdjes in volle galop, kijken wie er wint, maar verlies het nogal eens hahaha

Ik heb hem vaak los naast de fiets en dan bepaald hij zijn eigen tempo, merk ik dat hij vermoeid wordt dan gaan we langzamer en sowieso de terugweg doen we in draftempo, zodat hij goed op adem kan komen! :ok:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

op de terug weg doe ik altijd laatste stuk lopen want hij wil mij anders voort trekken , en denk dan ga ik maar naast de fiets lopen , vind idd wel dat hij de tijd moet hebben om op adem te komen . en vind dat echt de laatste 10 min geen galop meer mag.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Draf is de natuurlijk gang voor een hond op de lange afstand, die kan hij heel erg lang volhouden.
Fietsen doe je meestal ook niet een paar minuten dus lijk het me logisch dat je dan de snelheid aanhoudt waarin je hond het prettigst loopt.
Wat niet wegneemt dat ik best begrijp dat een hond vooral in het begin in galop gaat, beetje overtollige energie afreageren lijkt me dat en daar is niks mis mee ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Het gaat er dan meer om dat wanneer een hond gallopeerd, de hond enorme schokken krijgt, doordat hij elke keer hard op het asfalt terecht komt. Wannee een hond draaft heb je dat niet, en is de beweging en de kracht gedoseerder. De hond 'zweeft' dan een beetje over het asfalt.
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Als je langere stukken fietst dan is het beter de hond in draf naast de fiets te laten lopen. de belasting is in draf nl voor alle vier de poten gelijk. Daarmee train je de bespiering dus ook evenredig.
De galop is voor de sprint gemaakt. Daarbij heeft je hond een voorkeur voor een rechter- of linkergalop (net als bij een paard). Dat betekent dat in de galopsprong hij het grootste deel van de tijd landt op dezelfde poot. Dat geldt met name voor de voorpoot, waar de belasting het grootst is.
Dus als je je hond langere tijd in galop naast de fiets laat rennen, zal de ene kant zwaarder belast worden dan de andere kant. Er zijn honden die uit zichzelf wisselen van galop, maar meestal doen ze dat niet.

Een sprintje terkken naast de fiets in galop is dus helemaal geen probleem, maar langere afstanden voor de conditietraining kun je beter in draf laten doen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jigzy rent alleen maar, draven doet ze niet aan. Alleen even als ze iets wilt kijken of een luchtje wilt opsnuiven voor de rest rent ze. Ik vind het prima, als zij gelukkig is ben ik dat ook. Ik ga van fietsen niet 1 grote frustratie maken omdat honden horen te draven terwijl ze dat absoluut niet wilt.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Valerie schreef:Jigzy rent alleen maar, draven doet ze niet aan.

ik heb hier een hond die het tegenovergestelde doet, galoperen doet ze niet aan, alleen aan draven :piew:

ik ga met Jänta dagelijks 2 x fietsen, bij haar doe ik soms ook ff goed doorfietsen en zij galopeert dan
heb ik ook geprobeerd met Guapa er bij, dus beide honden naast de fiets, gaat heel goed, tot ik goed wil doorfietsen, Jänta galopeert, Guapa blijft draven ook al zit ze aan de riem :ugh: als ik door blijf fietsen (dacht ze zal op een gegeven moment toch MOETEN galoperen :schrik: ) hangt ze zichzelf dus op, dus geen succes, dan maar al dravend en wat langer op de weide achter een bal aan gaan
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Jigzy haar moeder is ook zo, die blijft in draf en kan ook keihard draven maar gaat echt niet galopperen naast de fiets :mrgreen:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Valerie schreef:Jigzy haar moeder is ook zo, die blijft in draf en kan ook keihard draven maar gaat echt niet galopperen naast de fiets :mrgreen:
ik dacht eerst dat ik dat had aangeleerd, maar buiten dat ze niet gelijk mogen sprinten, heb ik eigenlijk nooit iets gezegd, Darko galopeert trouwens ook niet, maar hij vind zelfs draven naast de fiets niets en zelfs als ik op wandeltempo fiets, blijft hij aan het einde van de riem "hangen"
ik vind het best wel stom, want als ik Guapa los klik, kan ze ineens wel galoperen :piew:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

vania schreef:
Valerie schreef:Jigzy haar moeder is ook zo, die blijft in draf en kan ook keihard draven maar gaat echt niet galopperen naast de fiets :mrgreen:
ik dacht eerst dat ik dat had aangeleerd, maar buiten dat ze niet gelijk mogen sprinten, heb ik eigenlijk nooit iets gezegd, Darko galopeert trouwens ook niet, maar hij vind zelfs draven naast de fiets niets en zelfs als ik op wandeltempo fiets, blijft hij aan het einde van de riem "hangen"
ik vind het best wel stom, want als ik Guapa los klik, kan ze ineens wel galoperen :piew:
Haar moeder is precies zo, als ik Jigzy zelf losklik dan rent ze nog 10x harder. Ze loopt trouwens nauwelijks op asfalt.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Er mag best gegalopeerd worden, af en toe maar ik wil ze in draf naast de fiets. Bluf is speedy rap als ze gaat galoperen naast de fiets en Finn houdt dat niet bij. Hij draaft dan ook de poten onder zijn lijf vandaan. Als hij los is trekt hij wel een galop sprintje hoor als hij achterblijft om aan een grasspriet te snuffelen.
Maar als ik ga fietsen om het fietsen en voor de bespiering dan moeten ze in draf. En af en toe met Bluf een dolletje racen en dus galop.
Ik merkte soms aan Finn dat galop makkelijker was voor hem, twee om twee lopen, maar voor de bespiering is gelijke tred zoals die in draf is gewoon beter. Ik laat ze dus niet in galop naast de fiets lopen. Pas mijn snelheid dan aan zodat ze goed in draf kunnen bijbenen.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Taro heeft het uv examen in galop afgelegd. Die draaft echt niet naast de fiets. Die galoppeert veel makkelijker. Als ik op draftempo met hem zou gaan fietsen, dan val ik om. Hij kan gewoon niet snel draven. Zolang hij daarna nergens last van heeft, vind ik het prima.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

toots schreef:op de terug weg doe ik altijd laatste stuk lopen want hij wil mij anders voort trekken , en denk dan ga ik maar naast de fiets lopen , vind idd wel dat hij de tijd moet hebben om op adem te komen . en vind dat echt de laatste 10 min geen galop meer mag.
Xavi wil juist de terugweg in galop.... dan heeft ie al ruim 7 km in de benen en een paar baantjes zwemmen en dan is meneer blijkbaar op zn best... en dat mag ie dan ook gewoon.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Jigzy rent alleen maar, draven doet ze niet aan. Alleen even als ze iets wilt kijken of een luchtje wilt opsnuiven voor de rest rent ze. Ik vind het prima, als zij gelukkig is ben ik dat ook. Ik ga van fietsen niet 1 grote frustratie maken omdat honden horen te draven terwijl ze dat absoluut niet wilt.
dat doe ik ook niet, Xito krijg ik bijna niet dravend... dan sta ik bijna stil en dan krijgt ie het nog voor elkaar om te galoperen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief

Ik moet dan zo fietsen: Jigzy nee, niet doen, rustig, nee, terug, rustig, hou op, stop, rustig, in draf, kom op. Nee laat haar maar lekker rennen hoor, doet ze ook als ze los is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Ik moet dan zo fietsen: Jigzy nee, niet doen, rustig, nee, terug, rustig, hou op, stop, rustig, in draf, kom op. Nee laat haar maar lekker rennen hoor, doet ze ook als ze los is.
dat helpt hier niks, echt ik val bijna om zo langzaam en dan krijgt ie het nog voor elkaar... ik vind het wel best, hij zal het wel fijn vinden dus dan mag hij zo lopen... Xavi is wel een uitstekende draver, draaft ook heel snel, als ik langzamer ga dan 17 km per uur wordt gaat ie echt trekken en vervelend doen, hij wil tempo en kan ook uitstekend op die manier draven. Alleen het laatste stuk op de terugweg wil hij galoperen, en dan is het net zo'n hertje... wat heel elegant en zonder enige moeite dit ook nog doet.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

De wetenschap komt inderdaad bij de paarden vandaan. Echter is de wetenschap van paarden natuurlijk niet altijd van toepassing op de honden, maar je kan heus wat met de informatie.

Draf is inderdaad een evenredige gang die rechtgericht uitgevoerd word. In deze gang worden de meeste spieren ook goed gebruikt en krijg je de evenredigste bespiering. Dus zowel links als recht gelijk, zowel voor als achter. Daarom is het inderdaad een gang die behoorlijk lang volgehouden kan worden (ecomisch). Maar als je echt gaat kijken zo telgang nog ecomischer zijn, alleen is die gang minder rechtgericht omdat er vaak toch een voorkeurskant beter wordt benut (beetje buiging). Daarbij kunnen niet alle paarden/honden telgangen, dat is bouw afhankelijk.

Galop is inderdaad links of rechts en een hond zit vaak(niet altijd) in dezelfde galop, waardoor je de ene kant dus beter zou ontwikkelen als de andere kant. Op zich voor een normale hond geen probleem. Ander verhaal voor honden met hd of sporthonden. Als je je hond net als paard op op jou aanwijzing in links en recht zou kunnen krijgen zou je die onevenredige bespiering kunnen rechttrekken. Of de wijsheid van de schokken bij honden ook zo van belang is weet ik niet. Daarvoor is het gewicht verschil te groot en ook is het lichaam kwa verhoudingen dan te anders verdeelt. Ik denk dat die theorie niet zo zeer op honden van toepassing is. Als je het doet om je hond uit te razen: galop is bij wijze van spreken de minst economische gang, waardoor ze zeer snel conditie opbouwen en zo alleen maar langer door gaan

Het wisselen van tempo of gang is bijvoorbeeld goed voor de achterhand. Even een sprintje draven of galoperen zal vragen om meer achterhand gebruik. Langdurig in te hoog tempo laten lopen, heeft echter niet tot gevolg van goed achterhand gebruik, zeker bij lange dieren niet, ze gaan dan juist minder hun achterhand gebuiken. Met als gevolg dat de hond ook beter op je gaat letten, welk tempo je nu gaat doen. Daarbij heb ik met verschillende honden gemerkt als je ze heel strikt in draftempo houdt, ze afvlakken en het fietsen op gegeven moment niet meer zo leuk vinden. Toen ik de vorige hond van mijn zus naast de fiets moest leren lopen (grote volwassen Duitse Herder), ging ik eerst maar snoeihard, want anders was er geen land met hem te bezeilen. Na paar honderd meter was de gekte eraf en konden we zonder trekken op een normaal draf tempo fietsen.

Verder speelt bouw inderdaad een rol. (dit geld ook bij paarden). Een paard op de drafbaan zal er anders uitzien dan een paard gefokt op endurance. Wat inhoudt dat sommige rassen beter zullen zijn in draf en anderen beter in galop. Dat geld ook bij honden. Als ik onze schotse collie naast onze border collie zet, zie je verschil. De schot draaft vooral, de border galoppeerd vooral. Dit is voortgekomen uit hun verschil in bouw en bespiering. De schot ziet er trouwens niet uit in galop, ze heeft een erg steile achterhand en heeft daar slechte controle over dan. Je ziet sommige honden die kunnen ook extreem langzaam galoperen, die kunnen vaak niet zo goed draven. Zodra ze moe zijn gaan ze steeds over in galop, waarbij ik idee heb dat de bouw zo is, dat voor hen galop dus economischer kan zijn dan de draf.

Ik vind het dus wat eenzijdig om te zeggen dat je alleen moet draven naast de fiets. Ik zie daar zeker ook niet het nut van in, want zo zwart wit is die theorie dus niet. Soms ben ik bezig met conditietraining en daar kan je onderscheid in maken in korte sprint of lange afstand, soms bepaalde bespiering en soms moet ik gewoon ergens heen en gaat de hond lekker mee (als ontspanning). Aan de riem laat ik Kay in basis meestal draven met af en toe sprintje ertussen, maar dat ken ik never nooit van hem bijbenen. Los bepaald hij dat zelf meestal, alhoewel hij soms ook stukjes los naast mij moet draven.

Nog een mooi citaat uit paardenwereld:
'draf gymnastiseerd, galop activeert en stap controleert
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Inge O schreef:
maar al deze wijsheden hebben dieren in het wild en hondachtigen meer specifiek nooit nodig gehad om te beslissen wanneer ze gingen draven of galopperen - gelukkig maar.
Maar die wilde dieren liepen natuurlijk niet op asfalt en er zijn zat honden(rassen) die gefokt zijn om te werken en geen rem of inzicht hebben in wat goed is. Neem bv een BC die zich helemaal dood rent met de hitte.
Hier mogen ze best galopperen maar op het asfalt naast de fiets heb ik ze meestal in draf. Als ik op onverharde paden rij dan zien ze zelf maar hoe ze willen lopen. Ik geloof dus niet dat je hond stuk gaat van af en toe galopperen naast de fiets maar ik geloof ook niet dat het kwaad kan te laten draven.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

sirene schreef:
Inge O schreef:
maar al deze wijsheden hebben dieren in het wild en hondachtigen meer specifiek nooit nodig gehad om te beslissen wanneer ze gingen draven of galopperen - gelukkig maar.
Maar die wilde dieren liepen natuurlijk niet op asfalt en er zijn zat honden(rassen) die gefokt zijn om te werken en geen rem of inzicht hebben in wat goed is. Neem bv een BC die zich helemaal dood rent met de hitte.
Hier mogen ze best galopperen maar op het asfalt naast de fiets heb ik ze meestal in draf. Als ik op onverharde paden rij dan zien ze zelf maar hoe ze willen lopen. Ik geloof dus niet dat je hond stuk gaat van af en toe galopperen naast de fiets maar ik geloof ook niet dat het kwaad kan te laten draven.
Dit dus wat Sonja zegt. Voor Finn merk ik dat hij in galop wil voor zijn gemak, maar om al zijn spieren en gewrichten zeker de achterhand te gebruiken is draf gewoon beter, dit is ook door de da gezegd, als je de bespiering op de achterhand goed wilt houden is zwemmen prima en in draf naast de fiets, niet constant laten galoperen zegt ze er altijd bij.
In de natuur zullen ze ook geen baantjes gaan trekken om zichzelf in conditie te houden of aan hun bespiering te werken :mrgreen: maar omdat ze nu eenmaal met ons mensen te maken hebben, hebben ze zich maar te schikken :mann:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Inge O schreef:
nee, natuurlijk is het nooit goed om een hond dingen te laten doen aan een intensiteit of in omstandigheden die overduidelijk overdreven of tegennatuurlijk zijn.

maar daar valt op een normale manier even een fietstochtje wat mij betreft niet onder - ik krijg gewoon spikkels van het moderne overgeanalyseer, al helemaal als dat op voornamelijk hypotheses berust :U: .
Ah, maar jij denkt dus aan "even een fietstochtje" ik denk meteen aan minimaal 3x in de week fietsen met de hond :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Inge O schreef:
sirene schreef:
Inge O schreef:
nee, natuurlijk is het nooit goed om een hond dingen te laten doen aan een intensiteit of in omstandigheden die overduidelijk overdreven of tegennatuurlijk zijn.

maar daar valt op een normale manier even een fietstochtje wat mij betreft niet onder - ik krijg gewoon spikkels van het moderne overgeanalyseer, al helemaal als dat op voornamelijk hypotheses berust :U: .
Dan snap ik jou opmerking over mijn stukje niet zo, waarbij ik juist aangeef dat enkel draf helemaal niet hoeft. WEl grappig dat als ik met theorie kom waar je om vraagt (waarvoor ik de onderzoeken zou moeten zoeken, maar die er heus wel zijn (of die op internet zijn dat weet ik dan weer niet) en dat je het dan weer te analyserend vind :lekkerpuh: U vraagt wij draaien hoor :goeie:

Nee en natuurlijk hebben honden in de natuur geen trainingsschema's... Grappig dat ik toch juist uitga van de natuur van de hond, omdat sommige honden gewoon weg meer gebouwd zijn om te draven dan anderen. Zet een sint bernard (waarvan ik uitga dat die eigenlijk makkelijker draaft dan galoppeert) naast een greyhond (waarvan ik wel zeker weet dat die makkelijker gallopeert dan een sint bernard)
Trouwens heb ik in de natuur ook nog nooit een wolf of hond naast een fiets zien rennen, dus hoezo natuurlijk? In het wild zijn dergelijke dieren eigenlijk heel lui, en liggen te wachten tot er eten gehaald moet worden of dat ze eventueel verder trekken.....

Ik vind het overdreven om mijn hond alleen maar zwaar trainend naast de fiets te hebben. 1 omdat het dan wel erg eenzijdig training zou zijn, twee ik gemerkt heb dat plezier voor veel honden eraf gaat als dat de enige optie is, 3 de plezier er ook voor mij wel afgaat dan en 4 ik dan nooit ergens kom. Tuurlijk zit ik niet analyserend op mijn fiets. Dat is namelijk helemaal leuk als ik Kay en Tassia samen aan de fiets heb, want in tempo dat Kay relaxed draaft, is Tass al in hoog tempo aan het galoperen. Maar goed het is wel goed om te weten welk effect het heeft met wat wij doen en maar niet onbekommert de hond (volledig vol uit) laten galoperen (met 24 graden)
Laatst gewijzigd door gyanty op 17 aug 2011 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”