Ik wil haar op deze manier leren, bij mij te blijven, en te luisteren zodat ze straks los kan lopen op de plaatsen waar het kan.....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat voor beloning geven jullie?
Moderator: moderatorteam
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
wat voor beloning geven jullie?
Als ik met Famke wandel ( aan de rollijn), wil ik haar als ze netjes bij mij blijft, of gelijk komt als ik haar roep, een frollicje geven, wat ze anders heel lekker vindt, maar onderweg neemt ze het bijna niet aan....Ze is zo onder de indruk van alle luchtjes.....
Ik wil haar op deze manier leren, bij mij te blijven, en te luisteren zodat ze straks los kan lopen op de plaatsen waar het kan.....
Ik haal haar maar wat aan, maar ze is dan heel snel weer weg, om verder te snuffelen.....Wat geven jullie?? 
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Re: wat voor beloning geven jullie?
O.a. rookworst, kaas en van die vleesstrips van Lidl
Alles in kleine stukjes natuurlijk
Alles in kleine stukjes natuurlijk
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Uh verschilt, over het algemeen eigen gedroogd vlees
Soms kaas, knakworst etc. Of kattenbrokjes, maar niet teveel!
Soms kaas, knakworst etc. Of kattenbrokjes, maar niet teveel!
- dagmar88
- Zeer actief
Hier ook gedroogd vlees.
Vanaf begin af aan (herplaatser van 9 maanden) heb ik hem rijkelijk beloond wanneer hij mij uit zichzelf aankeek of even aantikte.
En dat langzaam aan uitgebouwd naar iets minder vrijblijvends
Hij wordt gecorrigeerd wanneer hij niet op mij let wanneer ik dat vraag. Beloond wanneer hij dat wel doet.
Met voer, aai, een gezellig dansje of samen over de grond rollen van mijn part.
Zolang het maar leuk is
Vanaf begin af aan (herplaatser van 9 maanden) heb ik hem rijkelijk beloond wanneer hij mij uit zichzelf aankeek of even aantikte.
En dat langzaam aan uitgebouwd naar iets minder vrijblijvends
Hij wordt gecorrigeerd wanneer hij niet op mij let wanneer ik dat vraag. Beloond wanneer hij dat wel doet.
Met voer, aai, een gezellig dansje of samen over de grond rollen van mijn part.
Zolang het maar leuk is
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 16 aug 2011 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Kleine stukjes knakworst, of leverworst vooral voor de dingen die ik erg belangrijk vind (zoals 'hier', 'los') Ik heb nu gedroogde runderbolletjes (trainingsdrops) van Dogstar en ik wissel dat af zodat ze vantevoren niet weet wat ze krijgt. Als ik aan de lijn met haar wandel en ze kijkt maar me, zeg ik iets aardigs tegen haar, aai haar of geef haar een voertje omdat ik hoop dat ze zo leert ook aan de lijn op mij te letten.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aankijken beloon ik met mijn stem, een glimlach of een aai. Verder weet ik het ook niet want ze vind niks interessant behalve haar balletje. En ik weet niet zo heel goed nog hoe ik daarmee moet omgaan, of dat in alle situaties mogelijk is.
Alleen op de puppycursus, dan wil ze wél werken voor een stukje kaas. Dat is dan ook het enige.
Alleen op de puppycursus, dan wil ze wél werken voor een stukje kaas. Dat is dan ook het enige.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
voor doordeweeks thuis gebruik ik ook frolicjes, daar is hij gek op.
Maar tijdens de training op de hondenschool moet het extra lekker zijn en wissel ik dus elke week af.
Ik gebruik rauwe frikandel, knakworst, kaas, gedroogde kipfilet, rodiworst, tonijn (wel in een zakje doen anders stink je een uur in de wind) gewone kleine hondenkoekjes, van die vleesstrips bij de AH genoeg dus
Maar tijdens de training op de hondenschool moet het extra lekker zijn en wissel ik dus elke week af.
Ik gebruik rauwe frikandel, knakworst, kaas, gedroogde kipfilet, rodiworst, tonijn (wel in een zakje doen anders stink je een uur in de wind) gewone kleine hondenkoekjes, van die vleesstrips bij de AH genoeg dus
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Voor gewoon wandelen stukjes droog brood,dat vindt hij heerlijk
Op de training een rodi worst in stukjes.
Op de training een rodi worst in stukjes.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Thuis gebruik ik frolicjes die ik dan vaak ook nog eens in 4e deel. Op trainen gebruik ik of knakworst is kleine blokjes of zelf gemaakte tonijnkoekjes.
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Gedroogde kip
Gedroogde eend
Gedroogd rundvlees
Gedroogde vis
Penssnoepjes
Orijen brokjes
Zalm
Makreel
Rodi worst
Kipknakworst (speciaal voor honden, dus niet zout)
Alles in heel kleine stukjes.
Gedroogde eend
Gedroogd rundvlees
Gedroogde vis
Penssnoepjes
Orijen brokjes
Zalm
Makreel
Rodi worst
Kipknakworst (speciaal voor honden, dus niet zout)
Alles in heel kleine stukjes.
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- Gon
- Zeer actief
Dank u
, ik heb aardig wat tips gekregen!
Ik ga even kijken, en uitproberen wat ze extra lekker vindt...Ik ga eens even bekijken wat ze extra lekker vind....Ik houd jullie op de hoogte....
Ik ga even kijken, en uitproberen wat ze extra lekker vindt...Ik ga eens even bekijken wat ze extra lekker vind....Ik houd jullie op de hoogte....

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Hier ook gedroogd vlees, maar stukjes van zo'n pensstaaf werkt hier ook heel goed..
En worst van een ander
En worst van een ander

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
stukjes pensstaaf, van die worstjes van de lidl, nep-frolicjes in kwartjes... Kip in alle vormen en maten (gedroogd, lichtjes gekookt...)
Maar het hangt een beetje van de situatie af, als ie komt vanuit een moeilijke situatie kan ik 'm beter belonen met woest enthousiast gedrag en wat spel, of een dansje hahaha, dat vind ie namelijk interessanter dan voerbeloningen
Maar het hangt een beetje van de situatie af, als ie komt vanuit een moeilijke situatie kan ik 'm beter belonen met woest enthousiast gedrag en wat spel, of een dansje hahaha, dat vind ie namelijk interessanter dan voerbeloningen
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Als ik buiten met ze loop in mijn normale kleding, neem ik eigenlijk altijd van die kleine snoepjes in de vorm van botjes mee, die stinken niet.
Met echt trainen/puppycursus, heb ik handvol mee uit een potje waar kleine stukjes gedroogde long, gedroogde lever, botjes, brokjes en andere snoepjes inzitten. Meurt als de ziekte al die dingen door elkaar, maar vinden ze reuze lekker.
Met echt trainen/puppycursus, heb ik handvol mee uit een potje waar kleine stukjes gedroogde long, gedroogde lever, botjes, brokjes en andere snoepjes inzitten. Meurt als de ziekte al die dingen door elkaar, maar vinden ze reuze lekker.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik beloon met een speeltje. In het begin een piepkonijn, en nu een bal.
Dat is van mij, dat kan ze verdienen als ze braaf is. Werkt bij haar prima.
Dat is van mij, dat kan ze verdienen als ze braaf is. Werkt bij haar prima.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Euroshopper Salami van AH, grote worst en stinkt behoorlijk, krijgt ze voor hele knappe acties.
Anders gewoon haar voer met wat Smulrondjes.
Oh en haar bal natuurlijk.
Anders gewoon haar voer met wat Smulrondjes.
Oh en haar bal natuurlijk.
- Gon
- Zeer actief
Ik dacht er ook al aan om een speeltje mee te nemen, ik moet maar wat uit proberen....Ik had daarnet wat kleine stukjes kaas bij me, dat nam ze soms ook niet aan....( maar ja, allemaal nieuwe luchtjes, dat houdt haar wel bezig....
)
Daisy@, Hoe doe je het dan met het piepkonijn, houdt je het zelf bij je?
Daisy@, Hoe doe je het dan met het piepkonijn, houdt je het zelf bij je?

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
De bal, de bal en niks anders dan de bal 
@Esther12
Maak gebruik van het feit dat ze zo gek op de bal is
Koop een rubberbal aan een touwtje en speel even een trekspelletje met haar als beloning, dat werkt voor balgekke hondjes 100 x beter dan een lekkertje.
Haar niet de bal zelf geven en dat spelen ook afbreken als ze nog enthousiast is, het spelen samen met jou moet de beloning zijn
Het spelen hoeft ook helemaal niet zo lang, maar wel vaak
Balletje alleen houden om te belonen, ze mag het niet hebben ook niet binnen.
Op die manier blijft de bal heel speciaal en zal ze er alleen maar gekker op worden, waar jij dan alleen maar weer profijt van hebt bij de training en de opvoeding!
@Esther12
Koop een rubberbal aan een touwtje en speel even een trekspelletje met haar als beloning, dat werkt voor balgekke hondjes 100 x beter dan een lekkertje.
Haar niet de bal zelf geven en dat spelen ook afbreken als ze nog enthousiast is, het spelen samen met jou moet de beloning zijn
Op die manier blijft de bal heel speciaal en zal ze er alleen maar gekker op worden, waar jij dan alleen maar weer profijt van hebt bij de training en de opvoeding!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
sam: gedroogde visjes. die die je aan je kat geeft
lola: de brokken van sam. die vindt ze hemels. thuis van die munchy staafjes of hoe heten die geperste gekleurde dingen
lola: de brokken van sam. die vindt ze hemels. thuis van die munchy staafjes of hoe heten die geperste gekleurde dingen

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Frolicjes, gedroogde visjes, kattenbrokjes. Voor salami of kaas doet hij alles.

Groetjes,
Sandra
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Als ik werkelijk aan het AANLEREN / TRAINEN/ ben middels de clicker, meestal Frolic brokjes, maar dan wel een halve anders zitten ze soms zo vol.
Namate de hond het beter doorkrijgt word dat afgebouwd en word het vervangen voor complimenten en dikke knuffels.
Als gewoon "tussendoortje"kregen ze altijd van die hondenkoekjes/klouifjes van Bonzo meen ik. De grootste maat die in 2 happen weg was evengoed nog.
Enkele varkensoortje, en om de dag na het eten sávonds een kauwstaaf van buffelhuid als een soort tanden poetsen.
Namate de hond het beter doorkrijgt word dat afgebouwd en word het vervangen voor complimenten en dikke knuffels.
Als gewoon "tussendoortje"kregen ze altijd van die hondenkoekjes/klouifjes van Bonzo meen ik. De grootste maat die in 2 happen weg was evengoed nog.
Enkele varkensoortje, en om de dag na het eten sávonds een kauwstaaf van buffelhuid als een soort tanden poetsen.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Dat is zeker de moeite waard om te proberen. Nu vindt Bo het vooral erg leuk om achter de bal aan te rennen.renee-uk schreef:De bal, de bal en niks anders dan de bal
@Esther12
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik geef een geperste brok als beloning. Nu bijv. een zak Farmfood staan. Nou moet ik wel zeggen dat ze bij ons barf krijgen, dus brok is iets bijzonders voor ze
Als ik weet dat er ergens veel wild zit oid, neem ik gedroogde long mee. Dat stinkt, maar vinden ze errug lekker. Zelfs een konijn kan daar niet tegenop 

Linda, Izzie en Bram
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
ik beloon vaak met een hoge vrolijke "goedzo
'' en dan likken ze de bek al af omdat ze denken dat er altijd een stukje knakworst volgt
bij het aanleren van commando's herhaal ik het commando en zeg ik niet goedzo erbij omdat ze dan denken dat het zo goed is en hun ding weer kunnen doen
dus daarbij volgt altijd een stukje knakworst
bij de wandelingen als ik niet train neem ik vaak stukjes frolic mee die ik in kleine stukjes breek, vinden ze ook heerlijk..
bij de wandelingen als ik niet train neem ik vaak stukjes frolic mee die ik in kleine stukjes breek, vinden ze ook heerlijk..

-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
- Gon
- Zeer actief
Ik heb vanmorgen weer kaas meegenomen, en bij een 'goed zo", gaf ik haar een stukje kaas, en dat nam ze nu de meeste keren aan....Ze is ook niet gewend om beloond te worden volgens mij.....Ze werd bij haar vorige bazin gestrafd als ze niet luisterde......Maar ik ga even kijken naar een piepspeeltje of zo, om haar aandacht af en toe even vast te kunnen houden.....( ik neem aan dat ze dat wel leuk vindt....
)

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Waar kun je die gedroogde long kopen?Zoek stok! schreef:Ik geef een geperste brok als beloning. Nu bijv. een zak Farmfood staan. Nou moet ik wel zeggen dat ze bij ons barf krijgen, dus brok is iets bijzonders voor zeAls ik weet dat er ergens veel wild zit oid, neem ik gedroogde long mee. Dat stinkt, maar vinden ze errug lekker. Zelfs een konijn kan daar niet tegenop

- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
En hoe snij je die gedroogde long in hele kleine stukjes?
Bij mij verkruimelt het helemaal. (ik heb een klein hondje, dus het moeten écht kleine stukjes zijn).
Ik hem het gekocht bij de Welkoop, maar ik zie het in meer dierenwinkels liggen.
edit: typefout verbeterd
Bij mij verkruimelt het helemaal. (ik heb een klein hondje, dus het moeten écht kleine stukjes zijn).
Ik hem het gekocht bij de Welkoop, maar ik zie het in meer dierenwinkels liggen.
edit: typefout verbeterd
Laatst gewijzigd door Simonne op 17 aug 2011 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Simonne

Simonne

- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
die van mij lust echt alles
maar op de training doe ik het altijd met frikandellen
maar op de training doe ik het altijd met frikandellen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
In een wat grotere dierenwinkel.christina schreef:Waar kun je die gedroogde long kopen?Zoek stok! schreef:Ik geef een geperste brok als beloning. Nu bijv. een zak Farmfood staan. Nou moet ik wel zeggen dat ze bij ons barf krijgen, dus brok is iets bijzonders voor zeAls ik weet dat er ergens veel wild zit oid, neem ik gedroogde long mee. Dat stinkt, maar vinden ze errug lekker. Zelfs een konijn kan daar niet tegenop

Linda, Izzie en Bram