Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doof door gebruik Otiderm
Moderator: moderatorteam
-
Boukje
Doof door gebruik Otiderm
Sara is behoorlijk doof geworden door gebruik van Otiderm.
Het staat ook in de bijsluiter vermeld als bijwerking kwam ik achter toen ze al doof rondliep.
Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen waarvan de hond doof werd met Otiderm?
En was dit van voorbijgaande aard?
Het staat ook in de bijsluiter vermeld als bijwerking kwam ik achter toen ze al doof rondliep.
Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen waarvan de hond doof werd met Otiderm?
En was dit van voorbijgaande aard?
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Re: Doof door gebruik Otiderm
Ik las het toevallig van de week ook in de bijsluiter van Surolan dat dit kon gebeuren met oudere honden.
-
Boukje
Nou, ik hoop maar dat het overgaat.... dit is echt niet leuk
Veels te jong om al doof te zijn.
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Mijn hond van 12jaar heeft nu 3 dagen Otiderm gekregen en is nu vreselijk doof. Ik denk dat ik met de behandeling stop. Hoe gaat het nu met jouw hond Boukje?
Ik ben me rot geschrokken van je bericht! Helaas dacht ik dit keer dat ik iets maar eens niet op moest zoeken maar dat ik voor 1 x eens op de dierenarts moest vertrouwen. Daarvan ben ik nu dus wel weer genezen. Morgenvroeg hang ik er aan de lijn.
Ik ben me rot geschrokken van je bericht! Helaas dacht ik dit keer dat ik iets maar eens niet op moest zoeken maar dat ik voor 1 x eens op de dierenarts moest vertrouwen. Daarvan ben ik nu dus wel weer genezen. Morgenvroeg hang ik er aan de lijn.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Jazz heeft dat spul ook een tijd gehad, merk hier niets..maar goed, die luistert sowieso niet. 

-
Boukje
BessieTurf schreef:Mijn hond van 12jaar heeft nu 3 dagen Otiderm gekregen en is nu vreselijk doof. Ik denk dat ik met de behandeling stop. Hoe gaat het nu met jouw hond Boukje?
Sara was ook stokdoof tijden het gebruik. Dit is in de weken erna afgenomen en nu hoort ze weer normaal.
Het staat ook in de bijsluiter trouwens.
Mijn DA zei dat ik moest stoppen toen ik melde dat ze er doof van was.
Succes, hopelijk is het bij jou hond ook van voorbijgaande aard.
- BessieTurf
- Actief
Ik ben blij te lezen dat je hond gewoon weer hoort Boukje, want het is maar sneu hoor zo'n doof dier
Maar jij moest dus wel gelijk stoppen met de behandeling?
Het staat inderdaad in de bijsluiter, die ik er helaas niet bij heb gekregen.
Maar jij moest dus wel gelijk stoppen met de behandeling?
Het staat inderdaad in de bijsluiter, die ik er helaas niet bij heb gekregen.
-
Boukje
Ik kreeg inderdaad het advies te stoppen, mede omdat Sara geen last meer had van haar oren en ze helemaal schoon waren.
- BessieTurf
- Actief
Dank je Boukje, voor je nadere uitleg
Na 3 dagen zijn de oren van mijn hond -uiteraard- nog niet schoon, maar ik stop wel. Ik ga verder met natuurlijke middelen. Daar was ik al mee bezig maar voor de zekerheid, om uit te sluiten dat het hier niet om een ontsteking gaat, ben ik toch naar de dierenarts gegaan. De DA gaf al aan dat ik goed bezig was maar gaf toch ook deze zalf. Helaas stond ik weer eens niet sterk genoeg in mijn schoenen om aan te dringen op natuurlijke middelen
Inmiddels heb ik naar de DA praktijk gebeld. Zij wilden een nieuwe afspraak maken en vertelden dat het niet door de zalf kon komen. Ik heb aangegeven dat het echter wel door de zalf kan komen, dat dit zelfs in de bijsluiter aangegeven is.
En even boos: een afspraak maak ik niet meer, want dit is de zoveelste misser bij dierenartsen.
Na 3 dagen zijn de oren van mijn hond -uiteraard- nog niet schoon, maar ik stop wel. Ik ga verder met natuurlijke middelen. Daar was ik al mee bezig maar voor de zekerheid, om uit te sluiten dat het hier niet om een ontsteking gaat, ben ik toch naar de dierenarts gegaan. De DA gaf al aan dat ik goed bezig was maar gaf toch ook deze zalf. Helaas stond ik weer eens niet sterk genoeg in mijn schoenen om aan te dringen op natuurlijke middelen
Inmiddels heb ik naar de DA praktijk gebeld. Zij wilden een nieuwe afspraak maken en vertelden dat het niet door de zalf kon komen. Ik heb aangegeven dat het echter wel door de zalf kan komen, dat dit zelfs in de bijsluiter aangegeven is.
En even boos: een afspraak maak ik niet meer, want dit is de zoveelste misser bij dierenartsen.
-
Boukje
Hm, beetjemer dat ze ontkennen dat het door de zalf komt.
Tis anders wel heel toevallig dat je een zalf geeft waarvan bekend is dat het doofheid kan veroorzaken en dat zij er niet eens vanaf weten....
Maar maak je niet te druk. Het gaat vast wel weer over, was hier ook zo.
Tis alleen een paar weken even erg lastig en sneu.
Tis anders wel heel toevallig dat je een zalf geeft waarvan bekend is dat het doofheid kan veroorzaken en dat zij er niet eens vanaf weten....
Maar maak je niet te druk. Het gaat vast wel weer over, was hier ook zo.
Tis alleen een paar weken even erg lastig en sneu.
- Tinker
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Nooit gehoord dat honden tijdelijk doof kunnen worden van otiderm, zal toch nog eens de bijsluiter extra goed lezen (werk bij een dierenarts
). We gebruikte het vroeger heel veel bij oorontstekingen. Tegenwoordig meer Surolan en zelf gebruik ik als mijn eigen honden last van hun oren hebben een natuurlijk middel, PUUR OOR. Ben zelf meer van de natuurlijke medicijnen en gebruik alleen "grof geschut" als het niet anders kan
Mijn baas weet dat en vindt alles wat maar enigsinds natuurlijk is grote onzin 
- BessieTurf
- Actief
Ik kwam er dus helaas te laat achter dat de DA "grof geschut" in had gezet. Het was en is volgens mij ook helemaal niet nodig. Er is een gist geconstateerd, waardoor overmatig oorsmeer ontstaat. That's all. Bedankt voor de tip van 'puur oor', ik denk dat ik dat maar eens aanschaf. Op dit moment gebruik ik een mengsel van azijn en water, met zeer minimaal tea tree olie. Maar ik zie dat puur oor ook jeukstillend is. Nu krabt mijn hond niet, maar ik denk toch wel dat hij iets jeuk heeft en dan zal verlichting fijn zijn voor hem.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Amy heeft ook een oorontsteking en is maandag begonnen met otiderm. Van doofheid gelukkig nog niks gemerkt. Nou ja bij mij doet ze altijd of ze compleet doof is....
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- BessieTurf
- Actief
Zoals ik het uit de bijsluiter begrijp komt de doofheid vooral voor bij oudere honden. Mijn hond is 12, dus die valt wel onder die categorie
Het komt ook niet altijd voor, maar het kan dus wel voor komen. Hopelijk trekt het wel weer weg want het is maar sneu en ook onhandig. Gelukkig heb ik hem al veel commando's in combinatie met gebaren geleerd
Het komt ook niet altijd voor, maar het kan dus wel voor komen. Hopelijk trekt het wel weer weg want het is maar sneu en ook onhandig. Gelukkig heb ik hem al veel commando's in combinatie met gebaren geleerd
- annicka
- Zeer actief
Pffffffffff, waar maken jullie je druk om? Hier een expert in oorzalf. Ik heb altijd cocker spaniels gehad, en heb ze nu nog.
Veel oren gezalfd met Otiderm, Panolog, Surolan en andere middelen.
Geen enkele cocker is doof geworden. Nu heb ik eindelijk een Cocker waarbij de oren schoon zijn....en jawel, die wordt doof.....
Hou rekening met het feit dat oudere honden ook van ouderdom doof kunnen worden......
Zoals Nanna al zei: het wordt GEASSOCIEERD met doofheid- en dat is niet - is verantwoordelijk voor doofheid.....
Veel oren gezalfd met Otiderm, Panolog, Surolan en andere middelen.
Geen enkele cocker is doof geworden. Nu heb ik eindelijk een Cocker waarbij de oren schoon zijn....en jawel, die wordt doof.....
Hou rekening met het feit dat oudere honden ook van ouderdom doof kunnen worden......
Zoals Nanna al zei: het wordt GEASSOCIEERD met doofheid- en dat is niet - is verantwoordelijk voor doofheid.....
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- BessieTurf
- Actief
Pardon? Misschien mag ik me druk maken om iets wat m'n hond mankeert?
Je bent een expert omdat je iets veel gebruikt hebt bij je honden en jou het niet is overkomen?
Nou, dat is goud waard voor de statistieken. Ik ben blij dat men niet zo wetenschappelijk onderzoek uitvoert.
Excuses voor de boze toon, maar mijn hondenkind is doof na 3 dagen zalf en dat is voor mij behoorlijk verdrietig. Het is heel triest om te zien hoe mijn hond daarop reageert. DAAR maak ik me druk om!
Een hond wordt niet plots in 3 dagen stokdoof van ouderdom, en als hij dat al wordt dan is het wel heel toevallig tijdens het gebruik van een zalf die 'geassocieerd' is met doofheid.
Het woord associëren staat alleen maar in de bijsluiter om een slag achter de arm te houden voor de fabrikanten van deze troep. Hopelijk is de doofheid van mijn hond van voorbijgaande aard en dan is het juridisch gezien geen doofheid geweest, want echt doof is blijvend doof. Dat snap ik ook wel.
Je bent een expert omdat je iets veel gebruikt hebt bij je honden en jou het niet is overkomen?
Nou, dat is goud waard voor de statistieken. Ik ben blij dat men niet zo wetenschappelijk onderzoek uitvoert.
Excuses voor de boze toon, maar mijn hondenkind is doof na 3 dagen zalf en dat is voor mij behoorlijk verdrietig. Het is heel triest om te zien hoe mijn hond daarop reageert. DAAR maak ik me druk om!
Een hond wordt niet plots in 3 dagen stokdoof van ouderdom, en als hij dat al wordt dan is het wel heel toevallig tijdens het gebruik van een zalf die 'geassocieerd' is met doofheid.
Het woord associëren staat alleen maar in de bijsluiter om een slag achter de arm te houden voor de fabrikanten van deze troep. Hopelijk is de doofheid van mijn hond van voorbijgaande aard en dan is het juridisch gezien geen doofheid geweest, want echt doof is blijvend doof. Dat snap ik ook wel.
-
Boukje
Ik maak me trouwens helemaal niet druk.
Maar vond het wel klote dat mijn hond ineens stokdoof was, niet door ouderdom, maar door de zalf.
Dat jij nou alleen maar goede ervaringen hebt. Bovendien denk ik ook dat het erg weinig voorkomt die doofheid door zalf, maar het is wel vervelend.
@ Bessieturf, gaat het al wat beter met het gehoor van je hond?
Maar vond het wel klote dat mijn hond ineens stokdoof was, niet door ouderdom, maar door de zalf.
Dat jij nou alleen maar goede ervaringen hebt. Bovendien denk ik ook dat het erg weinig voorkomt die doofheid door zalf, maar het is wel vervelend.
@ Bessieturf, gaat het al wat beter met het gehoor van je hond?
- BessieTurf
- Actief
Het lijkt iets (echt een heelll klein beetje) beter te gaan met het gehoor van m'n hond. Dank je wel voor het vragen
Ik heb dan ook wel wat goede hoop. We houden de moed erin.
-
Boukje
Gelukkig, hier ging het ook heel langzaam aan beter, maar haar gehoor is weer helemaal terug. 
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ben super blij met dit forum
Ik was bij google zoeken naar iets bij oorontsteking.
Ruby gebruikt al jaren heel regelmatig Otiderm voor haar chronische oorontsteking.
Dat heeft heel lang goed gewerkt maar de laatste tijd dus niet meer.
Zo kwam ik dus in dit topic en zie de tip van Tinker, puur oor en omdat mijn meisje nog niet wil laten opereren zo dat ze doof wordt dacht ik ik probeer eerst dat.
En de eerste dag zag je al dat de jeuk en pijn minder was ze schuurde niet meer met haar oor langs de grond, dag 2 kwam er zelfs troep uit en dag 3 vandaag ziet haar oor er zo goed uit als dat het in geen jaren heeft gedaan mooi licht niet meer dik warm en rood

Ik was bij google zoeken naar iets bij oorontsteking.
Ruby gebruikt al jaren heel regelmatig Otiderm voor haar chronische oorontsteking.
Dat heeft heel lang goed gewerkt maar de laatste tijd dus niet meer.
Zo kwam ik dus in dit topic en zie de tip van Tinker, puur oor en omdat mijn meisje nog niet wil laten opereren zo dat ze doof wordt dacht ik ik probeer eerst dat.
En de eerste dag zag je al dat de jeuk en pijn minder was ze schuurde niet meer met haar oor langs de grond, dag 2 kwam er zelfs troep uit en dag 3 vandaag ziet haar oor er zo goed uit als dat het in geen jaren heeft gedaan mooi licht niet meer dik warm en rood