Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze blijft dun

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ze blijft dun

Ongelezen bericht door Judith »

Ik krijg bij Dana er maar weinig aan. Ze blijft dun.
Ik voer haar nu 3x per dag smuldier vlees compleet en rodi. Maar ik blijf haar ribben voelen en haar heupbotjes. En meer geven heeft geen zin, want ze eet het niet op.
Zijn er dingen die ik extra kan voeren? Moet ik haar 4x per dag gaan voeren (alleen denk ik wel dat ze dan wat laat staan).
Ze kan niet tegen pens, daarvan gaat ze aan de diarree.
Eventueel nog een kong extra met iets lekkers erin?
Vind het zo moeilijk, ze wilt maar niet dikker worden, waarschijnlijk heeft ze alles nodig om te groeien ipv dikker te worden.
Iemand suggesties?
En wat kan ik haar voor kauw dingen geven. Ik heb al varkens oor en gedroogde pensstaafjes gegeven, maar daar is ze uren mee bezig (varkens oor is nog niet eens op) het is allemaal "te" hard. Zelfs de beloningskoekjes is ze een tijdje me bezig om op te kauwen.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Re: Ze blijft dun

Ongelezen bericht door Nawosh »

Probeer eens Lotgering, dat is een stuk vetter en zet nogal aan.
Groetjes, Marjan
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

wanneer is ze voor het laatst ontwormd en ben je bij de dierenarts geweest om te laten onderzoeken of ze ziek is?
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Mijn MH is momenteel te mager. Ze krijgen hier 1 keer per dag Smuldier. Voor Fenna kook ik een grote pan met pasta en daarvan krijgt ze elke dag een extra maaltijd. Werkt bij haar heel goed. Van de winter was ze ook te mager geworden en toen heb ik precies hetzelfde gedaan met heel goed resultaat.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Waarom moet ze dikker dan? Vergeet niet dat extra gewicht ook weer extra belasting geeft op de gewrichten.
Numa is ook maar een dun ding, maar hij komt goed aan en groeit goed, dus zie daar geen problemen in. Hij wordt vanzelf wat steviger als hij zijn energie niet meer nodig heeft om te groeien.
Hij eet een kilo KIVO per dag.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Inge schreef:Waarom moet ze dikker dan? Vergeet niet dat extra gewicht ook weer extra belasting geeft op de gewrichten.
Numa is ook maar een dun ding, maar hij komt goed aan en groeit goed, dus zie daar geen problemen in. Hij wordt vanzelf wat steviger als hij zijn energie niet meer nodig heeft om te groeien.
Hij eet een kilo KIVO per dag.
Ze hoeft van mij ook niet moddervet te zijn, maar ze is gewoon in mijn ogen echt te dun. Ze heeft hele schrale achterpoten (ondanks de krullen die ze heeft).
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Misschien inderdaad Lotgering proberen of zo nu en dan een barf hapje tussendoor geven?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène was ook zo'n biafra hondje, en die is prima groot geworden en uiteindelijk wat steviger geworden. Marouck idem.
Ik zie liever een iets te magere pup dan een met teveel vet. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geef anders wat pasta of brokken erbij.
Maar je moet ook bedenken dat het maar een poedel is en geen Diesel .
Komt best goed sommige zijn gewoon van die schraaie bottenpakhuizen.
Douw er anders nog een wormenkuurtje in. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Pasta lijkt me inderdaad een goed idee en uiteraard effe checken op wormen :ok:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

Chloe is nu bijna 17 maanden die krijgt nu pas wat vlees op de heupen.
Ze is nu 62 cm hoog en weegt 19 kilo.
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

de ribben voelen is niet zo erg toch? ze krijgt genoeg blijkbaar heeft ze geen behoefte aan meer?
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Inge schreef:Waarom moet ze dikker dan? Vergeet niet dat extra gewicht ook weer extra belasting geeft op de gewrichten.
.
Helemaal mee eens! Moet je kijken hoe schraal bv mensen-tieners soms zijn...Ik zou me er echt niet ongerust om maken!
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Die dunne kauwstaafjes, 20 ofzo er zakje, kreeg Ollie wel weggekauwd in het begin.
Ik had het omgekeerde te dikke pup, hem op 2x pd gezet en smuldier gaat prima!!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Anne&Taar schreef:
.
Helemaal mee eens! Moet je kijken hoe schraal bv mensen-tieners soms zijn...Ik zou me er echt niet ongerust om maken!
:D Precies hetzelfde zeg ik altijd bij commentaar op Pluis zijn gewicht.
Die knullen van 16 kunnen ook een brood wegwerken zonder een grammetje aan te komen.

Inmiddels begint hij langzaam aan steeds wat grammetjes bij te komen, zijn lijf begint in evenwicht te raken en het is al bijna geen azawakh meer :tongue:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Te rank en slank is natuurlijk ook weer niet goed.
Toen mijn hond te mager was toen ik hem net had en ook nog eens aan de diaree ging omdat meneer wat last kreeg van een half opgevreten tennisbal :( adviseerde da ook om af en toe pasta te geven. Dat heb ik gedaan toen en moet zeggen dat hij rap op gewicht was weer.
Nu met lotgering merk ik dat dat ook best aanzet, het is goed opletten met de juiste balans vinden voor beide honden. Ik voer 2x per dag.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lotgering zet goed aan, dan zou ik dat geven, ik hoef er de helft van te geven wat ik aan smuldier voerde...
Ik zie liever wat dikkere pups... ze mogen wel wat puppyvet hebben, dan hebben ze tenminste wat reserve... dat gaat er snel genoeg weer af als ze gaan trainen en ouder worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Kun je dat bij ons in de buurt krijgen Marjan?
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

chaos schreef:Kun je dat bij ons in de buurt krijgen Marjan?
Ik bestel het altijd eens in de maand ongeveer, je mag wel meebestellen als je wilt hoor.
Groetjes, Marjan
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Bertje is nu 2 jaar geworden. Ik ben maanden bezig geweest om wat vet op zijn ribben te krijgen. zelfs de heupbotten staken giga uit. Niets hielp. Pas de laatste maand zie je eindelijjk zijn botten wat minder. hij weegt nu 34 kilo en 65 centimeter hoog en fors gebouwd. gratenpak dus.
Ik laat het lekker zoals het is. Hij is heel fit en gezond, vachtje glanst en dan maar mager.
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Mijn Bella was ook aldoor heel dun. Onder haar vacht had ze een model whippet zeg maar. Prima voor een windhondje, maar wat mager voor een kruising kooiker. Al gedraagt ze zich wel als een racehond. Vanwege haar ondergewicht mocht ze van mij onbeperkt eten, maar dat hielp helemaal niks :19:
Pas na haar eerste loopsheid werd ze wat voller. Ze is nu anderhalf jaar en inmiddels ook gesteriliseerd. Ze weegt nu 9,4kg bij een schofhoogte van 42cm. Bella heeft van jongs af aan op vnl. Lotgering gestaan.

Ik denk dat zolang je hond lekker actief is, je er niet zo druk over hoeft te maken. Het hoort gewoon bij het opgroeien en de ene hond schiet eerste de hoogte in en de ander eerst de breedte.

Afbeelding

1 dag na haar sterilisatie:
Afbeelding

nu:
Afbeelding
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

vind bella helemaal niet supermager ofzo, geen ribben of uitstekende heupbotjes. bovendien heeft ze op foto 3 ineens veel meer haar :D
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Dana is nog erg jong toch?? Ik denk dat ze vanzelf voller zal worden als ze voorbij het jaar gaat! Ik weet nog dat Cena toen ze een paar maanden oud was ook heel dun was en we enorm zijn gaan bijvoeren, want te dun? dat kennen we hier niet! Met als gevolg dat ze na haar grootste groeispurt ineens aan ging komen en zelfs te dik werd!!

Ik zou haar gewoon voeren wat ze mag hebben en niet te veel bijspekken. Dat komt vanzelf wel als ze nog wat ouder wordt!!
RIP Cena :roos:
    BellaDonna
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

sbientje schreef:vind bella helemaal niet supermager ofzo, geen ribben of uitstekende heupbotjes. bovendien heeft ze op foto 3 ineens veel meer haar :D
    Haha, niet 'ineens' hoor, ze wordt eens per 4 maanden geknipt :F: Onder dat haar had ze echt uitstekende heupbotjes en ruggegraat. Maar door de dikke vacht is dat niet goed zichtbaar nee. Nu heeft ze (behalve veel haar) ook lekker gespierde heupjes ipv knokkels
    Afbeelding
    Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
    Daisy@
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Herders
    Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zou me er ook niet te druk om maken. Soms zijn ze heel mager, dan groeien ze de hoogte in, dan opeens hebben ze weer hele vreemde verhoudingen.
    En als ze goed eet, is het naar mijn idee gewoon een hondje wat daar genoeg aan heeft.
    Indy krijgt ook best veel, maar ze komt ook niet snel aan, is een tenger ding tot nu toe.
    Al krijgt ze, nu ze bijna 2 is, wel iets meer body heb ik het idee.
    Jippie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
    Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Niet druk om maken. Te dun hoeft helemaal net erg te zijn. Zeker niet als ze nog jong.
    Mijn Madam was ook heel lang heeel mager, haar ribben staken zo erg uit, dat mensen vroegen of ze wel genoeg te eten kreeg?! Uiteindelijk helemaal goed gekomen, ze heeft nog wel eens "magere" perioden, maar dan is ze ook erg druk. In de winter is ze vaak vadsiger. Mijn poedel is ook heel lang mager geweest, ze werd tijdens haar dracht, en tijdens het zogen pas echt vol! En zelfs een beetje te vadsig naar mijn idee. Maarja..ook zij heeft zooo veel energie, en dan ineens lig je een paar weken niks te doen en 2 puppies te zogen.

Nu moet ze weer iets strakker worden, maar ik wil haar wel iets dikker als voor haar dracht, omdat ik merk dat ze in de behendigheid wel iets meer reserves mag hebben.

Maar komt vanzelf goed. Als ze verder gezond is maakt het echt niet zo uit. Hier worden ze na hun eerste loopsheid ook vaak wat dikker.
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Voeding”