Het zit je ook niet mee met de hondjes
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik snap er geen hol meer van
Moderator: moderatorteam
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
Re: Ik snap er geen hol meer van
Heb je ook wel eens BARF geprobeerd? Misschien dat dat haar wel smaakt in plaats van allerlei smaken door elkaar zoals bij KVV?

Made by _Inge_
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dat ga ik eens proberen, want ze eet bv van Rodi een bepaald soort wat niet compleet is, maar ook niet vet en dat zou een mooie aanvulling zijn! (als ze ze eetTulp schreef:Ja dat bedoel ik.Demi schreef:Dat spul waar je het hierboven over hebt bedoel je?Tulp schreef:Het bevat 10% eiwit en 8% vet.
Het is geen poeder, het is een soort plantaardige brokjes.
Vergelijk het met de bonen die je zou willen geven maar dan iets beter op de hond aangepast.
Het is een incompleet voer maar met vlees een volwaardige voeding. De meeste honden hebben het graag en het vult in elk geval.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat vervelend als het maar niet lukt om ze goed op gewicht te krijgen. Zeker niet als de hond al op leeftijd is.
Ik heb een kat die moeilijk KVV wilde eten op een gegeven moment. Ook allerlei bloedtesten laten doen, waaronder de schildklier, en daar kwam niets uit. Ik voer haar nu BARF en ze eet nu weer met smaak en komt langzamerhand aan.
Dat zou ook een goede mogelijkheid zijn inderdaad.Esmay87 schreef:Heb je ook wel eens BARF geprobeerd? Misschien dat dat haar wel smaakt in plaats van allerlei smaken door elkaar zoals bij KVV?
Ik heb een kat die moeilijk KVV wilde eten op een gegeven moment. Ook allerlei bloedtesten laten doen, waaronder de schildklier, en daar kwam niets uit. Ik voer haar nu BARF en ze eet nu weer met smaak en komt langzamerhand aan.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze heeft hd, ed, artrose en spondylose, dus ik kan haar niet meer belasten helaas. Balletjes gooien doe ik echt niet met haar, dat betekend een week zwaar kreupel. Ze is bijna 9 wat voor een Rottweiler best wel een leeftijd al is. Ze wil wel spelen, maar gewoon niet lang, dan is ze moe en krijgt ze last van haar gewrichten. Het is altijd al meer een snuffelhond geweest, ze is, op ballen en takken na, geen hond die graag speelt.Jippie schreef:Kan je haar niet meer laten bewegen? Of heeft ze wat dat ze niet veel belastende dingen mag doen? Of zo dik dat ze nog niet veel kan lopen?
Ik zou als ik een dikke hond had, dus wel echt steeds wat meer laten bewegen. Met kleine stapjes dan, en toch proberen dan iets over haar grens heen te gaan. Misschien door balletjes te gooien? Of lekker veel spelen/stoeien? Ze moet toch wat verbranden om af te vallen lijkt mij.. Ik ken een hond die ook veeeel te dik is. Van een oudere dame is ze. Dus echt een hondje wat teveel lekkers krijgt, en te weinig beweging. Nu hebben ze een loopband voor haar gekocht(baasje kan geen lange wandelingen meer doen), en valt ze echt steeds met beetjes af! Natuurlijk ook geen tussendoortjes meer. Deze hond komt altijd in mijn trimsalon, de laatste keer was ze nog steeds veel te dik, maar een hele stap vooruit was dat ze op haar poten kon blijven staan. Daarvoor zakte ze elke keer in elkaar omdat ze zo'n enorme dikzak was.
Tussendoortjes heeft ze al 6 jaar niet gehad trouwens. Beweging krijgen ze echt genoeg. Ze loopt hetzelfde als de rest en dat is een paar uur bij elkaar op een dag, alleen de andere 3 rennen en Cujo wandelt op haar eigen tempo mee.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ze mot dus ook geen barf. Vaak geprobeerd, ook als ze het liet liggen aan de andere honden gegeven. Dat moet je normaal niet doen met haar eten, maar met vers vlees boeide het har echt niet, ze gaat gewoon in haar mand liggen.Esmay87 schreef:Heb je ook wel eens BARF geprobeerd? Misschien dat dat haar wel smaakt in plaats van allerlei smaken door elkaar zoals bij KVV?
Het is echt sommige kvv's of brok
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Nee inderdaad.Inge O schreef:en denk niet dat demi daar blij van wordtKristina schreef:en komt langzamerhand aan.![]()
.
Bedoelde eigenlijk te zeggen dat zij wel weer goed op gewicht kwam.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja sommige brokken vindt ze lekker, mar dan vooral de geperste en dat is weer niet handig volgens mij. Cujo haar T4 (als ik het goed zeg) is vd week nagekeken en was prima in orde.Inge O schreef:lust ze brok wel dan?Demi schreef:Het is ook echt zielig, ze heeft heel erg honger, maar als ik dus meer geef vliegen letterlijk de kilo's eraanTulp schreef:200 gram vlees voor een hond van 50 kg? Geen wonder dat je die maag hoort rommelen
een broer van attack is ook veeeeeeeeel te zwaar, ook schildklier onderzocht en daar zou het niet aan liggen (hoewel zijn waardes ook niet echt normaal te noemen waren). kreeg altijd barf en werd de laatste tijd zo sterk gerantsoeneerd dat hij er zwaar chagrijnig van werd maar vermageren : ho maar.
ze hebben hem nu omgezet op een light brok : hij heeft geen honger meer en binnen de week was er een kilo af.
als ik het zo lees worden het toch brokken of die aanvulling in de onvolledige kvv
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
haha nee niet echt, dan bestel ik alvast een rolstoel voor dr, want dan komt ze echt niet meer voorruitInge O schreef:en denk niet dat demi daar blij van wordtKristina schreef:en komt langzamerhand aan.![]()
.
- kipo
- Zeer actief
is de TSH ook meegenomen? normaal T4 met een verhoogd TSH kan toch een schildklierprobleem zijn.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
TSH zit geloof ik toch in een groot bloedbeeld? Ik zal van de week even vragen, het enige wat verhoogd is, is de EO's, maar die zijn de afgelopen 20 jaar echt bij al mijn honden verhoogd, ook zijn raadsel hoe dat kankipo schreef:is de TSH ook meegenomen? normaal T4 met een verhoogd TSH kan toch een schildklierprobleem zijn.
En leukocyten horen onder de 12 te liggen, maar waren bij haar 12,1. Maar de DA zei dat dat gewoon een prachtig bloedbeeld is en heel normaal is.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Wat vind ze van kip dan? Aangezien ze gedroogde kipfilet wel lekker vind.
Droge vleessoorten zijn bijv: paard, kip, haas

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
minhie schreef:Wat vind ze van kip dan? Aangezien ze gedroogde kipfilet wel lekker vind.
Kip vindt ze gekookt lekker, gebakken denk ik ook, krijgt ze niet maar zeurt ze wel om. Rauw hoeft ze het niet.
Die droge vleessoorten hoe kom ik daaraan? Want ik denk dat als het droog is dat het wel te proberen valt bij haar
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Idd & de kwaliteit v Lotgering is echt veel beter dan van Naturis (Naturis 1 jr gevoerd & voer nu 8 mnd Lotgering)Marjoleine schreef:Ehmlets have fun schreef:En als mager vlees voeren ook niet helpt, zou ik het zoeken in een koolhydraat arme voeding zoals naturis.
Vlees is koolhydraatvrij.
@Demi, zou er niet bang voor zijn ff een tijdbv pens enkelvoudig te voeren, hier werkt pens prima om ze af te laten vallen....
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Lotgering is vetter dan andere KVV.
Zelf samenstellen & alle vet van het vlees afsnijden voorlopig? Beetje mengen met Griekse yoghurt, misschien dat ze het dan wel blieft....
Lam is erg vet, eend ook. Kip (zonder vel), rund, pens, paard, konijn & andere magere vleessoorten. Schapenvet helemaal niet. Dat is leuk als je veel van je hond vergt qua sporten enzo.
Zelf samenstellen & alle vet van het vlees afsnijden voorlopig? Beetje mengen met Griekse yoghurt, misschien dat ze het dan wel blieft....
Lam is erg vet, eend ook. Kip (zonder vel), rund, pens, paard, konijn & andere magere vleessoorten. Schapenvet helemaal niet. Dat is leuk als je veel van je hond vergt qua sporten enzo.
-
sjuutje
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
Een hond wordt er niet anders van als ze een dag of 2 per week niets eten hoor... dat vasten is zeker goed voor de lijn. En ja, dan zal ze misschien wat gal kotsen, tis niet anders. Beter af en toe gal kotsen dan zometeen in laten slapen omdat ze niet meer op haar poten kan staan, toch?
En verder, als ik je verhaal zo lees, is ze gewoon echt wel verwend. Jouw hond maakt duidelijk uit wat ze eet en anders wil ze niet eten en kom jij dus met ander voer op de proppen... sorry, als mijn hond iets niet blieft dan heeft ie vet pech en eet ie maar niet. De dag erna zien we dan wel weer, toch? Zeker in het geval van overgewicht.
En lijnen is nooit leuk, niet voor mensen en zeker niet voor honden die er niets van snappen. Daar heb je als eigenaar veel last van want de hond wordt vervelend en zijn maag knort... ook dat is beter dan een hond die niet meer op zijn poten kan staan vanwege het overgewicht in samenhang met de medische problematiek.
Advies; beetje strenger worden!
En verder, als ik je verhaal zo lees, is ze gewoon echt wel verwend. Jouw hond maakt duidelijk uit wat ze eet en anders wil ze niet eten en kom jij dus met ander voer op de proppen... sorry, als mijn hond iets niet blieft dan heeft ie vet pech en eet ie maar niet. De dag erna zien we dan wel weer, toch? Zeker in het geval van overgewicht.
En lijnen is nooit leuk, niet voor mensen en zeker niet voor honden die er niets van snappen. Daar heb je als eigenaar veel last van want de hond wordt vervelend en zijn maag knort... ook dat is beter dan een hond die niet meer op zijn poten kan staan vanwege het overgewicht in samenhang met de medische problematiek.
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou eerlijk gezegd helemaal niet van alles proberen.Demi schreef:minhie schreef:Wat vind ze van kip dan? Aangezien ze gedroogde kipfilet wel lekker vind.
Kip vindt ze gekookt lekker, gebakken denk ik ook, krijgt ze niet maar zeurt ze wel om. Rauw hoeft ze het niet.
Die droge vleessoorten hoe kom ik daaraan? Want ik denk dat als het droog is dat het wel te proberen valt bij haar
Gewoon voorzetten wat jij wil dat ze eet en daarmee basta.
Of in 1 x, of geleidelijk aan (eerst gekookte kip, dan wat gekookt water er over gieten en langzaam over naar rauw)
Maar je mag best wat meer zelf bepalen.
Ze zal voorlopig niet omvallen zolang ze nog te rollen valt en wanneer ze straks weer fatsoenlijke maaltijden eet zal ze vast heel blij zijn met je
-
Lillith
- Zeer actief
Het was geen hond maar een kat..mijn toen 10jr. Maine Coon groeide echt de pan uit, heb je die ooit zien lopen...
Vergeet het maar van stoel naar bed en vv., ik heb hem op goede Light brokken gezet en er zijn toch "zomaar" wat kilo's afgegaan.
Vergeet het maar van stoel naar bed en vv., ik heb hem op goede Light brokken gezet en er zijn toch "zomaar" wat kilo's afgegaan.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga ook aan de slag, vandaar dit topic. Ze is doorgemeten doordat ze voor een Rottweiler een aardige leeftijd heeft en de DA het niet helemaal vertrouwde omdat ze aan bleef komen.Cleva schreef:Dat kotsen is puur een echt lege maag. Geeft op zich niets maar als je het niet wil dan geef je haar een half boterhammetje of een klein handje brokjes.
Als ze het niet moet dan maar niet. Ze verhongert heus niet en lijnen is inderdaad onprettig maar wat moet dat moet.
Je hebt haar weer eens door laten meten. Niets aan de hand. Het is dus puur een kwestie voeding tov verbranding. Aan de slag dus en niet zo zeuren.
Ik schreef het al eerder, ze kotst idd doordat ze een lege maag heeft, gal dus. Dan geef ik haar een broodje wat weer het gevolg heeft dat ze niet vreet, want dan vindt ze brood genoeg. Ik kan haar moeilijk op een brooddieet zetten.
Ik opende dit topic om te vragen of er nog mensen zijn die een idee hebben waarom een hond die steeds minder te eten krijgt alsnog aankomt.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet je de rest ook even qouten he, daar staat nl dat ze een prachtig bloedbeeld heeft. Dit hierboven wilde de DA even gezegd hebben blijkbaarCleva schreef:Demi schreef:
En leukocyten horen onder de 12 te liggen, maar waren bij haar 12,1.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Maakt dat ook niet uit bij een oudere hond? Pens vindt ze erg lekker, dus dat zou wel een oplossing zijncrutz schreef:Idd & de kwaliteit v Lotgering is echt veel beter dan van Naturis (Naturis 1 jr gevoerd & voer nu 8 mnd Lotgering)Marjoleine schreef:Ehmlets have fun schreef:En als mager vlees voeren ook niet helpt, zou ik het zoeken in een koolhydraat arme voeding zoals naturis.
@Demi, zou er niet bang voor zijn ff een tijdbv pens enkelvoudig te voeren, hier werkt pens prima om ze af te laten vallen....
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Met yoghurt mengen eet ze ook niet. Ik vindt het wel een goed idee om haar een tijd op de pens te zettenBadu schreef:Lotgering is vetter dan andere KVV.
-
lets have fun
Dat kan dus komen doordat je het zoekt in steeds minder vet voeren (light producten).Cleva schreef:Ik opende dit topic om te vragen of er nog mensen zijn die een idee hebben waarom een hond die steeds minder te eten krijgt alsnog aankomt.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat me er niet om dat een hond anders wordt van een paar dagen niet eten, wat me wel uitmaakt is dat ze kotst omdat ze haar maag leeg is. En doordat ze kotst hoeft ze geen eten en wordt ze zieker en dat vindt ik wel een probleem. Als ze niet zou kotsen dan vreet ze wat mij betreft maar een week niet, dat boeit me niet.sjuutje schreef:Een hond wordt er niet anders van als ze een dag of 2 per week niets eten hoor... dat vasten is zeker goed voor de lijn. En ja, dan zal ze misschien wat gal kotsen, tis niet anders. Beter af en toe gal kotsen dan zometeen in laten slapen omdat ze niet meer op haar poten kan staan, toch?
Ik word er erg moe van dat mijn hond verwent is, ja klopt ze mogen op de bank en op bed, maar qua eten niet! Dit is ook de laatste keer dat ik mijzelf herhaal. Ze vreet het niet. Ik ken zat honden die sommige kvv's/brokken niet eten, ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens van het forum.
Ja als ze niet ziek wordt dan vreet ze idd maar niet, maar dat wordt ze wel en ik wil geen zieke hond, jij wel? Ze gaat eerst kotsen, dan diarree, dan drinkt ze ook niet meer en dan mag ze weer aan het infuus omdat ze uitgedroogd is. Dus ja als dat verwennen is, omdat ik niet wil dat ze niet ziek wordt, prima noem het dan maar zo. En ja, dit is regelmatig geprobeerd bij haar en dat doe ik nu niet meer met een hond die op leeftijd is.
En lijnen is geen probleem, wat moet dat moet, ik heb daar iig geen last van en als er een niet vervelend wordt is Cujo het wel. Ze heeft wel een rammelende maag en dat betekend dat ze gaat kotsen
Advies: eerst even beter lezen
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zet haar voorlopig op de pensdagmar88 schreef:Ik zou eerlijk gezegd helemaal niet van alles proberen.Demi schreef:minhie schreef:Wat vind ze van kip dan? Aangezien ze gedroogde kipfilet wel lekker vind.
Gewoon voorzetten wat jij wil dat ze eet en daarmee basta.
Of in 1 x, of geleidelijk aan (eerst gekookte kip, dan wat gekookt water er over gieten en langzaam over naar rauw)
Maar je mag best wat meer zelf bepalen.
Ze zal voorlopig niet omvallen zolang ze nog te rollen valt en wanneer ze straks weer fatsoenlijke maaltijden eet zal ze vast heel blij zijn met je
-
lets have fun
Puur vlees wel. KVV met granen niet. Dat is eigenlijk wat ik bedoelMarjoleine schreef:Ehmlets have fun schreef:En als mager vlees voeren ook niet helpt, zou ik het zoeken in een koolhydraat arme voeding zoals naturis.
Naturis zit helemaal geen granen in ook geen rijst.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vermelde het eigenlijk, omdat de DA erover begon. Het was mij niet opgevallen en ik zal je eerlijk vertellen, ik heb echt geen idee wat het zijn. Daarom zette ik het maar neer, ik dacht wie weet zegt iemand dat dat wel wat is. Het zegt mij echt niksCleva schreef:Nee, ik moest gewoon even lachen dat je dat meldt.Demi schreef:Moet je de rest ook even qouten he, daar staat nl dat ze een prachtig bloedbeeld heeft. Dit hierboven wilde de DA even gezegd hebben blijkbaarCleva schreef:Demi schreef:
En leukocyten horen onder de 12 te liggen, maar waren bij haar 12,1.
Je bent enorm op details gericht. Logisch ook met de medische kermis die je met je honden mee hebt gemaakt maar op dat soort hele kleine dingen moet je niet letten, joh.
Vandaag is het 12,1, morgen 9,3. Die scores wisselen nu eenmaal. Het gaat om de samenhang en ze is gewoon gezond. Dik, maar gezond.
-
Marion.
Maar je had beter kunnen wetenDemi schreef:Ik opende dit topic om te vragen of er nog mensen zijn die een idee hebben waarom een hond die steeds minder te eten krijgt alsnog aankomt.
Het is namelijk gewoon je eigen schuld, en zelfs reden voor HF-ers om je aan te geven bij de dierenbescherming. Ik ben inmiddels in het stadium dat ze dat maar moeten doen dan. Ik doe het er maar gewoon mee.
Maar honden die dik worden van de lucht schijnt niet mogelijk te zijn. Net zoals er geen mensen dik worden van de lucht. So be it.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze eet vlees, zitten daar wel of niet koolhydraten in? Ik lees wel even terug, zag het net staan hier ergenslets have fun schreef:Dat kan dus komen doordat je het zoekt in steeds minder vet voeren (light producten).Cleva schreef:Ik opende dit topic om te vragen of er nog mensen zijn die een idee hebben waarom een hond die steeds minder te eten krijgt alsnog aankomt.Gooi het eens om en ga minder koolhydraten voeren. Mensen die niet (goed) afvallen op een vetarm dieet vallen soms wel af op een koolhydraat arm dieet. Wellicht werkt het voor jouw hond hetzelfde. Wat je nu doet werkt in ieder geval niet, dus waarom niet eens proberen?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Marion. schreef:Maar je had beter kunnen wetenDemi schreef:Ik opende dit topic om te vragen of er nog mensen zijn die een idee hebben waarom een hond die steeds minder te eten krijgt alsnog aankomt.
Het is namelijk gewoon je eigen schuld, en zelfs reden voor HF-ers om je aan te geven bij de dierenbescherming. Ik ben inmiddels in het stadium dat ze dat maar moeten doen dan. Ik doe het er maar gewoon mee.
Maar honden die dik worden van de lucht schijnt niet mogelijk te zijn. Net zoals er geen mensen dik worden van de lucht. So be it.
Ja idd ik word er erg moe van soms, ik stel gewoon een vraag
-
lets have fun
Ik had begrepen dat ze kvv krijgt. In de meeste zitten koolhydraten in de vorm van granen.Demi schreef:Ze eet vlees, zitten daar wel of niet koolhydraten in? Ik lees wel even terug, zag het net staan hier ergenslets have fun schreef:Dat kan dus komen doordat je het zoekt in steeds minder vet voeren (light producten).Cleva schreef:Ik opende dit topic om te vragen of er nog mensen zijn die een idee hebben waarom een hond die steeds minder te eten krijgt alsnog aankomt.Gooi het eens om en ga minder koolhydraten voeren. Mensen die niet (goed) afvallen op een vetarm dieet vallen soms wel af op een koolhydraat arm dieet. Wellicht werkt het voor jouw hond hetzelfde. Wat je nu doet werkt in ieder geval niet, dus waarom niet eens proberen?