Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond alleen
Moderator: moderatorteam
-
Beesteboelmona
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco x Bardino
- Aantal honden: 1
Hond alleen
Ik vroeg me af hoe de mensen hier die maar 1 hond hebben die duidelijk veel behoefte heeft aan contact met soortgenoten heeft hiermee omgaan.
Ik heb 1 hond van 9 maanden oud die erg sociaal is en graag contact heeft met soortgenoten.
Voor ik verhuisde had ik een bos in de buurt waar je om de 100 meter wel een andere zeer sociale hond tegen kwam.
Hier is dat dus niet zo.
Vaak kom ik helemaal geen honden tegen daarnaast zijn hier best veel erfhonden die weinig in het bos komen en als ze er een komen niet sociaal zijn en er lopen er zelfs 2 die vrij agresief zijn waarvan een ook naar mensen.
Dus hier in het bos loop ik zowiesoo niet meer.
Ik heb wel 4 katten waar hij leuk mee speelt maar dat is toch anders.
Ik merk ook duidelijk dat hij contact met soortgenoten mist. (2de hond is momenteel geen optie)
Hoe lossen andere die hier tegenaan lopen dit op?
Ik heb 1 hond van 9 maanden oud die erg sociaal is en graag contact heeft met soortgenoten.
Voor ik verhuisde had ik een bos in de buurt waar je om de 100 meter wel een andere zeer sociale hond tegen kwam.
Hier is dat dus niet zo.
Vaak kom ik helemaal geen honden tegen daarnaast zijn hier best veel erfhonden die weinig in het bos komen en als ze er een komen niet sociaal zijn en er lopen er zelfs 2 die vrij agresief zijn waarvan een ook naar mensen.
Dus hier in het bos loop ik zowiesoo niet meer.
Ik heb wel 4 katten waar hij leuk mee speelt maar dat is toch anders.
Ik merk ook duidelijk dat hij contact met soortgenoten mist. (2de hond is momenteel geen optie)
Hoe lossen andere die hier tegenaan lopen dit op?
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Hond alleen
Misschien naar een leuke hondenschool gaan en wat doen aan sport en ook zo in contact komen met andere honden.
Of zien of er mensen in de buurt zijn die naar bepaalde wandelgebieden gaan en gezellig samen oplopen?
Of zien of er mensen in de buurt zijn die naar bepaalde wandelgebieden gaan en gezellig samen oplopen?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wij hebben ruim een jaar 1 hond gehad. (daarna altijd 2, 3 of 4)
We hadden in die tijd vrienden met ook 1 hond, die 2 konden het prima vinden. Verder speelde ze wel eens met andere honden als we die tegenkwamen. (als beide eigenaren het goed vonden!)
Maar meestal was ze met ons aan het spelen. Balletje gooien, zwemmen. Of ze ging haar eigen gang.
We hadden in die tijd vrienden met ook 1 hond, die 2 konden het prima vinden. Verder speelde ze wel eens met andere honden als we die tegenkwamen. (als beide eigenaren het goed vonden!)
Maar meestal was ze met ons aan het spelen. Balletje gooien, zwemmen. Of ze ging haar eigen gang.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Veel forumwandelingen organiseren
Misschien kun je met hem naar een coursing vereniging gaan, ziet hij andere honden en kan hij goed zijn energie kwijt (gezien hij wel heul hard kan rennen
)
Proberen in de buurt toch een plek te vinden met sociale honden, zodat hij daarmee kan spelen.
Naar een hondenschool gaan zoals hierboven genoemd is, is ook een goede!
Misschien kun je met hem naar een coursing vereniging gaan, ziet hij andere honden en kan hij goed zijn energie kwijt (gezien hij wel heul hard kan rennen
Proberen in de buurt toch een plek te vinden met sociale honden, zodat hij daarmee kan spelen.
Naar een hondenschool gaan zoals hierboven genoemd is, is ook een goede!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Een leuke hondenschool zoeken waar je een paar kee rper week kan trainen met andere honden, en verder naar leuke wandelgebied gaan, met andere mensen afspreken.
Mijn Bowie moet ook veel honden zien, als ze bv een maand weinig honden ziet dan is ze veel sneller druk en blafferig dan als ze er mee doodgegooid wordt zeg maar.. dan reageert ze niet eens... dus ik zorg wel dat ik loop daar waar we regelmatig andere honden tegenkomen, al moet ik er eerst een half uur voor heen lopen.
Mijn Bowie moet ook veel honden zien, als ze bv een maand weinig honden ziet dan is ze veel sneller druk en blafferig dan als ze er mee doodgegooid wordt zeg maar.. dan reageert ze niet eens... dus ik zorg wel dat ik loop daar waar we regelmatig andere honden tegenkomen, al moet ik er eerst een half uur voor heen lopen.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Mijn schoonouders hebben ook een hond en daar zijn we veel, dus daar heeft onze hond al een maatje aan. Daarnaast hebben we nu twee keer met mensen van het forum gelopen, Luna speelt dan heel leuk met Torros. Verder gaan we een cursus behendigheid doen in september.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik ga regelmatig op bezoek bij mensen in mijn omgeving die ook een hond hebben (of ze komen hier). Kunnen ze even lekker een dagje of een paar uurtjes ravotten
Het liefst zou ik er ook een tweede hond bij nemen, maar dat zit er [nog] niet in.
Het liefst zou ik er ook een tweede hond bij nemen, maar dat zit er [nog] niet in.

Groetjes,
Sandra
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Ik heb de ervaring van zowel 2 honden hebben alsmede 1 hond hebben. Ik bekijk dat per hond en van de hond zelf afhangen want ik heb namelijk gemerkt dat er honden zat zijn die er thuis helemaal geen 2e bij hoeven te hebben. Er zijn genoeg honden te bedenken, bij sommige staat het zelfs in de rasbeschrijving, die het heerlijk vinden om de enige te zijn. Dan hoeft hij zijn of haar territorium niet te delen, maar ook de aandacht van de baas is helemaal voor die hond. Sommige honden stellen daar zeer veel prijs op.
Dat die hond dan buiten zijn territorium speelt met andere honden is niet zo vreemd, dat is namelijk niet eigen, geen geclaimt territorium.
Daarentegen zijn er ook honden genoeg te bedenken die een 2e hond erbij hemels vinden, dan is het helemaal geen slecht idee om dit te doen, maar zorg er wel voor dat je de juiste hond erbij zet, en dat je ze op de juiste manier laat kennis maken, op neutraal terrein. Wat ik meestal deed en afsprak met een 2e hond erbij nemen was: De hond op proef meenemen en pas definitief ja zeggen als het klikte, anders zit je misschien met 2 honden die het helemaal niet zo leuk hebben met elkaar.
Dat die hond dan buiten zijn territorium speelt met andere honden is niet zo vreemd, dat is namelijk niet eigen, geen geclaimt territorium.
Daarentegen zijn er ook honden genoeg te bedenken die een 2e hond erbij hemels vinden, dan is het helemaal geen slecht idee om dit te doen, maar zorg er wel voor dat je de juiste hond erbij zet, en dat je ze op de juiste manier laat kennis maken, op neutraal terrein. Wat ik meestal deed en afsprak met een 2e hond erbij nemen was: De hond op proef meenemen en pas definitief ja zeggen als het klikte, anders zit je misschien met 2 honden die het helemaal niet zo leuk hebben met elkaar.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Ik train 2 x in de week op een hondenschool, verder ga ik veel naar een recreatieplas waar veel honden komen en ik kom veel bij mensen die honden hebben dus aan sociaal contact geen gebrek.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.