Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoevaak kijken/op bezoek bij je a.s pup/hond
Moderator: moderatorteam
-
abmiS
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hoevaak kijken/op bezoek bij je a.s pup/hond
Ik vroeg me af hoevaak jullie op puppybezoek zijn geweest bij jullie eigen pup ?
En wat ongeveer normaal is ?
Ik zag ook al op andere fora mensen die pas vanaf zoveel weken mensen op bezoek laten komen,
bv 4 of 5 weken, is dat normaal ?
haha als het aan mij lag zou ik elke week wel willen komen kijken
( niet dat ik nu een pup krijg of neem hoor , maar vroeg het me gewoon af voor in de toekomst)
En wat ongeveer normaal is ?
Ik zag ook al op andere fora mensen die pas vanaf zoveel weken mensen op bezoek laten komen,
bv 4 of 5 weken, is dat normaal ?
haha als het aan mij lag zou ik elke week wel willen komen kijken
( niet dat ik nu een pup krijg of neem hoor , maar vroeg het me gewoon af voor in de toekomst)
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Hoevaak kijken/op bezoek bij je a.s pup/hond
Wij zijn geweest toen het nestje net geboren was (1 dag oud). En daarna dacht ik nog een keer of 3, en dan natuurlijk nog een keer met het ophalen.

Iedere dag feest!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
vandaag zijn de eerste pupkopers hier geweest (puppen 9 dagen oud), het alleen maar kijken, aankomen mogen ze nog niet.
Zelf gingen we ook iedere week kijken, dat moet je incalculeren als fokker zijnde dat er mensen iedere week willen komen kijken.
Zelf gingen we ook iedere week kijken, dat moet je incalculeren als fokker zijnde dat er mensen iedere week willen komen kijken.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah heb ik alleen met 6 weken gezien en 2e keer was meteen ophalen.
Bumba heb ik geboren zien worden, met 1, 2,3,5 en geloof 6 weken gezien, eigenlijk dus wel elke week. En dat was ruim 1,5 uur rijden en niet eens mijn eigen hond
Tuana idem dito, geboren zien worden, paar dagen bij fokker in huis geweest en heel veel geweest.
Bumba heb ik geboren zien worden, met 1, 2,3,5 en geloof 6 weken gezien, eigenlijk dus wel elke week. En dat was ruim 1,5 uur rijden en niet eens mijn eigen hond
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Troyca heb ik 3 keer gezien en zirka enkel op foto.
Bij het nest dat ik zelf gefokt heb is er maar eentje vanaf 4 weken elke week geweest van de 7 pups.
Bij het nest dat ik zelf gefokt heb is er maar eentje vanaf 4 weken elke week geweest van de 7 pups.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik ben de eerste keer met 2 weken geweest om uit te zoeken of we er één wouden nemen, daarna met 4 en 6 weken weer geweest en met 7,5 week opgehaald. 
-
Marion.
Saar hebben we denk ik 3x gezien voor we haar ophaalden (we woonden in Scheveningen, en Saar lag hier in Dieren). Miep heb ik de avond zelf al gezien, en daarna iedere week. En ook nog eens een hele dag op het nestje mogen passen toen ze 6 weken waren 
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
bij monky en iza vanaf dat het mocht elke week wel een keer, de rest heb ik niet als jonge pup
het ligt er denk ik ook aan hoever je ervan af woont, en je vervoer daar naar toe 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- krullie
- Zeer actief
voor ons was het een flink eind rijden.
dus heb ik mika 2x gezien.
1 keer met 5 weken. (kijken niet aanraken).
en toen opgehaald met 8 weken.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kijken niet aanraken.??krullie schreef:voor ons was het een flink eind rijden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
bouvierpoedel schreef:Kijken niet aanraken.??krullie schreef:voor ons was het een flink eind rijden.
Ik deed die smiley letterlijk toen ik het las
Met 5 weken niet aanraken? Dat kan ik me prima voorstellen tot een week op 2 (mss 3?) maar met 5 weken de pups niet aan mogen raken vind ik wel apart..

-
Marion.
Sowieso wat overdone. Misschien mensen die normaal ook al grootverbruiker van Dettol zijn?Rebble schreef:Met 5 weken niet aanraken? Dat kan ik me prima voorstellen tot een week op 2 (mss 3?) maar met 5 weken de pups niet aan mogen raken vind ik wel apart..
Handjes gewoon even wassen, dan is het toch prima? Saar mocht ook met 2 of 3 weken al mee naar het nestje van Miep. Fokster wist heel goed wat we wel of niet met Saar deden.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Wij zijn bij Toby met 3, 5, 6 en 7 weken geweest en toen met 9 weken opgehaald.
Kori heb ik een keer of drie gezien denk ik voor ze hier kwam wonen en Chupa vaker maar voor die hier echt kwam wonen is hij eerst een paar keer wezen logeren
Kori heb ik een keer of drie gezien denk ik voor ze hier kwam wonen en Chupa vaker maar voor die hier echt kwam wonen is hij eerst een paar keer wezen logeren
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Pap en mam hebben er eentje uit hetzelfde nest. Ze zijn met 2 weken gaan kijken, toen ze 6 weken waren ben ik samen met hun gaan kijken naar hun pup, 1 of 2 dagen later ben ik met mijn vriend terug gegaan om te zien of hij ook de klik had met een pup welke ik leuk vond. Pap en mam konden hun pup iets eerder halen dan ons. In totaal hebben wij Do 2x daar gezien en daarna was het ophalen. MAar dankzij foto's en filmpjes van pap en mam heb ik haar dus vaker gezien.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
-
De3staffies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Ik heb alle drie de staffords die ik bij de fokker heb opgehaald niet voor dat ik ze ophaalde gezien, Leeuwarden/Roermond is een beetje te ver weg. Wel werd ik met foto's goed op de hoogte gehouden, dus toen ik ze eindelijk in mijn armen mocht houden was het gelijk naar huis, en :Genieten maarrrrrrr 

Twinkeltje bedankt!!!
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
wij zijn voor het eerst met 4 weken geweest (toen besloten we dat we een hondje wilden en die waren toen al 4 weken) daarna met 5,5 week en nog 6,5 week en toen met 8 weken opgehaald.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier mogen mensen vanaf dat de pups 3 weken zijn komen kijken, afhankelijk van hoe het gaat.
Hoe vaak men komt maakt me niet zo uit. Ik vind het erger als mensen niet de moeite zouden nemen te komen kijken eigenlijk.
Hoe vaak men komt maakt me niet zo uit. Ik vind het erger als mensen niet de moeite zouden nemen te komen kijken eigenlijk.
-
Neeltje
Bij Tirsa ben ik toen zowat iedere week geweest vanaf dat ze 2 weken oud was, maar goed, dat was ook maar 10 min hier vandaan. Bij Yentle ben ik 1 keer geweest toen ze 3 weken was. De afstand was te groot om vaker te gaan.
- Saskia241
- Zeer actief
Oscar was 5 weken toen we hem voor het eerst zagen, daarna met 7 weken nog eens gaan kijken en opgehaald met 10 weken.
Bij Carel zijn we net voor de tweede keer gaan kijken, 5 weken oud. De eerste keer kijken was hij 2 weken oud.
En beide keren mochten we lekker kroelen met 'm.
Bij Carel zijn we net voor de tweede keer gaan kijken, 5 weken oud. De eerste keer kijken was hij 2 weken oud.
En beide keren mochten we lekker kroelen met 'm.
- Maltezers
- Zeer actief
Zo vaak als mogelijk is afhankelijk van de afstand natuurlijk. Maar als het even te doen is een keer per week.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Wij zijn een keer wezen kijken/uitzoeken omdat we 4 uur moesten rijden, dat was met ongeveer 6 weken. We zouden eerder gaan maar het weer was erg slecht. En met 11 weken hebben we Bo opgehaald.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Bij al mijn honden ben ik een keer of 3 geweest voor ik ze ging ophalen, behalve bij Numa, daar ben ik 1x geweest (was ook een stuk verder weg en drukke tijd)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nilo hebben we 2 x gezien. Met 4 weken en met 6 weken. Voor de 4 weken ontvingen ze geen bezoek maar heel erg was dat niet. We moesten bijna 3 uur rijden en voor de 4 weken zit er nog niet heel veel actie in dus namen we genoegen met fotos
Daarna dus twee keer een middag wezen kijken en met 7.5 week opgehaald.
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Ik vind dat het helemaal aan de teef ligt. Als een teef onrustig danwel erg beschermend wordt met vreemde mensen bij het nest vind ik het niet meer dan normaal dat je als fokker zijnde er nog geen bezoekers bij laat, zou je als fokker zijnde dan toch toekomstige pupkopers bij het nest laten, vraag ik mij af wat belangrijker is, dat je de pupkopers niet teleursteld of dat je voor het welzijn van de teef en het nest gaat !? (en ja, hoe vaak wordt de teef niet even weg gezet, soms al na een week, zodat pupkopers er toch even bij kunnen.... dan ben je in mijn ogen niet echt goed bezig als fokker zijnde !!)
Er zijn zat (x)MH, (x)HH etc. waar je niet eerder bij komt dan een week of 4 á 5, somige teven worden anders zo gek dat ze hun eigen pups (onbewust) iets aan kunnen doen...
Tja, het belang van teef en nest hoort ten alle tijden voorop te staan...
(en helaas gebeurd dat niet altijd, óók vaak genoeg bij gerenommeerde fokkers)
Er zijn zat (x)MH, (x)HH etc. waar je niet eerder bij komt dan een week of 4 á 5, somige teven worden anders zo gek dat ze hun eigen pups (onbewust) iets aan kunnen doen...
Tja, het belang van teef en nest hoort ten alle tijden voorop te staan...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jouw publiek zal hett een rotzorg zijn want die zien liever dat ma hun klauw eraf bijt dan dat ze je bij de pups laat.Tony schreef:Ik vind dat het helemaal aan de teef ligt. Als een teef onrustig danwel erg beschermend wordt met vreemde mensen bij het nest vind ik het niet meer dan normaal dat je als fokker zijnde er nog geen bezoekers bij laat, zou je als fokker zijnde dan toch toekomstige pupkopers bij het nest laten, vraag ik mij af wat belangrijker is, dat je de pupkopers niet teleursteld of dat je voor het welzijn van de teef en het nest gaat !? (en ja, hoe vaak wordt de teef niet even weg gezet, soms al na een week, zodat pupkopers er toch even bij kunnen.... dan ben je in mijn ogen niet echt goed bezig als fokker zijnde !!)
Tja, het belang van teef en nest hoort ten alle tijden voorop te staan...(en helaas gebeurd dat niet altijd, óók vaak genoeg bij gerenommeerde fokkers)
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Sepp direct gezien de eerste dag dat hij geboren was. En daarna 2 keer per week langsgeweest. Was 1,5 uur rijden. Wij mochten langskomen bij de fokker wanneer wij wilde..de deur stond altijd open.
Groetjes
nanda
Groetjes
nanda

-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Wij hebben nestrust tot 3 weken, dan zijn de pups oud genoeg om moeder heel even weg te zetten als er bezoek is (moeders vinden mensen bij pups niet zo'n goed plan).
Ik geef aan bij mensen dat als ze maar 1 x komen kijken het voor hen het leukst is rond5 wkn omdat je de hondjes met karaktwr en bouw dan goed kan zien. Met 3 weken loop je zeer gzrote kans dat ze alleen pitten..
Nest wat ik nu heb liggen is donderdag 3 wk geworden, gisteren pupbezoek gehad en voor morgen en woensdag staat er gepland. Vasthouden mag gewoon, evt met aanwizingen bij ( jonge) kinderen.
Ik geef aan bij mensen dat als ze maar 1 x komen kijken het voor hen het leukst is rond5 wkn omdat je de hondjes met karaktwr en bouw dan goed kan zien. Met 3 weken loop je zeer gzrote kans dat ze alleen pitten..
Nest wat ik nu heb liggen is donderdag 3 wk geworden, gisteren pupbezoek gehad en voor morgen en woensdag staat er gepland. Vasthouden mag gewoon, evt met aanwizingen bij ( jonge) kinderen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
hier mogen de mensen komen kijken vanaf 1-2 dagen na de geboorte en gewoon bij de pups in de kist en ze oppakken enzo. Ik "verplicht" mijn NL kopers toch wel minstens 1x in de week langs te komen en dat doet eigenlijk iedereen altijd en vaak nog vaker ook!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
1 maal met 4/5 weken oud.