Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rally-o en GG combineren??

Moderator: moderatorteam

marjolein008
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beauceron, bordercollie
Aantal honden: 2
Contacteer:

rally-o en GG combineren??

Ongelezen bericht door marjolein008 »

Hoi
Vorig seizoen heb ik met mijn hond Jessie (beauceron van 5,5 jaar) de GG-b gelopen.
Het strakke en het vele volgen vindt mijn hond saai, ze is het snel zat en gaat lopen klieren, ze vind sport (momenteel frisbee en behendigheid) veel leuker.
Toch wil ik actief blijven in de gehoorzaamheid (vooral ook omdat ze toch een werkhond is en een behoorlijk zelfstandig/eigenwijs karaktertje heeft) na een beetje googlen ben ik rally-o tegen gekomen.
Dit lijkt me enorm leuk om met haar te gaan doen, maar twijfel nog een beetje, vooral omdat de hondenvereniging waar ik me wil opgeven een cursus rally-o geeft van 8 lessen.
Opzich een prima periode om een beetje te snuffelen aan deze (voor mij nieuwe) sport, maar daarna zou ze dus geen gehoorzaamheidslessen meer hebben tot aan het volgende seizoen.

Mijn vraag: is het verstandig om het strakke GG te combineren met het speelse rally-o?
het kan naar mijn idee 2 kanten op:
- ze krijgt haar interesse bij het GG (vooral volgen is het probleem) terug door de leuke rally-o
OF
- zemaakt er bij de GG helemaal een potje van omdat ze het speelse van rally-o leuker vindt
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: rally-o en GG combineren??

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Denk dat honden het goed kunnen combineren zolang jij maar duidelijk bent.
Zazoe had op een gegeven moment ook een beetje de sleur erin met GG. Ben toen begonnen met dogdance ook niet bepaald strak te noemen maar ook speels.
Hij kreeg weer helemaal plezier in het volgen want ja nu zou er wel eens een twist tussen kunnen zitten. Had op een wedstrijd toen ook ineens een 8 voor het volgen en ze waren toch aardig streng toen!

Denk dat het ook aan jezelf ligt dat je wel duidelijk moet zijn dat ALS hij begint te klieren bij GG dat je hem duidelijk maakt dat we nu bij GG zijn en niet bij Rally-O.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
scooter
Actief
Mijn ras(sen): Markiesje
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooter »

Hoi Marjolein,

Ja hoor dat hoeft geen probleem te zijn, heb regelmatig honden in de les gehad die daarnaast ook GG liepen.
Inderdaad duidelijk aangeven wat, waar wel of niet mag en zo nodig andere commando's aanleren.
De meeste oefeningen zijn toch hetzelfde als in de GG, het verschil in praten, aanmoedigen etc. hoef je alleen maar te doen als het nodig is om de hond te motiveren.
Want juist dat maakt dat de hond de motivatie houdt om te volgen enz. en maakt het volgen weer leuk , wat waarschijnlijk weer doorwerkt in het volgwerk bij de GG.

Gewoon proberen zo ik zeggen :lol1:
Rally-O is een hele leuke sport.

Veel plezier.

groetjes, Corrie
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vond dat Rana de G&G juist weer leuker vond nadat ze wat Ralley-O had gelopen.
Niet dat we dat lang hebben gedaan :wink: maar toch.

Waarom is het volgen zo vervelend?
Hoe lang volgen jullie dan tijdens G&G trainingen? :?
De laatste twee jaar dat ik met Rana G&G trainde deden wel wel elke week wat volgwerk, maar toch vooral afgewisseld met wat speelse elementen en nooit het hele examenparcours.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”