Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bevroren pens
Moderator: moderatorteam
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bevroren pens
Ik heb 2 pensen van een kilo gekocht maar nou lijkt het me een beetje veel voor Tallie om een kilo in 1x te krijgen (17 kilo, eet normaal ongeveer 300 g. vlees per dag). Nou zat ik dus te denken om een halve te geven maar het zijn echt hompen bevroren pens, hoe kan ik dit door midden krijgen en kan ik de andere helft nog weer invriezen? Of zouden jullie toch gewoon een kilootje geven voor een keer?
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Bevroren pens
Ja hoor, half laten ontdooien en dan zaag je hem met een broodmes zo door.
De andere helft mag weer terug in de vriezer.
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
-
Tallie
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja... waar het hart vol van is he

Mooi, gaan we dat eens even doendagmar88 schreef:Ja hoor, half laten ontdooien en dan zaag je hem met een broodmes zo door.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Dit.dagmar88 schreef:Ja hoor, half laten ontdooien en dan zaag je hem met een broodmes zo door.
-
Tallie
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb er een zaag op losgelaten, het ging nog niet zo makkelijk als ik had gehoopt
Maargoed, hij is doormidden en Tallie is wild, die ruikt overal pens nu hihi.
-
29996D
Wij doen altijd cirkelzaag, geeft veel troep maar werkt als een tierelier 
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik knip de pens altijd met een goede schaar. Dan heb je weinig troep en werkt ook nog makkelijk.
Ik ontdooi het ding wel meestal helemaal knip het in stukken en wat ik nog niet gebruik bewaar ik een dag (hooguit 2 in de honden koelkast) Maar ik denk dat je het half bevroren ook nog goed zou kunnen knippen.
Ik ontdooi het ding wel meestal helemaal knip het in stukken en wat ik nog niet gebruik bewaar ik een dag (hooguit 2 in de honden koelkast) Maar ik denk dat je het half bevroren ook nog goed zou kunnen knippen.
- Quibus05
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 2
Half bevroren vind ik het beste knippen, maar meestal is het bij al helemaal ontdooit (ik koop een hele pens).Sarah5 schreef:Ik knip de pens altijd met een goede schaar. Dan heb je weinig troep en werkt ook nog makkelijk.
Als je het in porties hebt gedaan, kan het zo de vriezer weer in. Hier staan ze allebei om me heen te draaien, wachtend op de kleine stukjes wat te weinig is om een portie van te maken
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
MissDorien schreef:Wij doen altijd cirkelzaag, geeft veel troep maar werkt als een tierelier

-
Tallie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat geloof ik graagMissDorien schreef:Wij doen altijd cirkelzaag, geeft veel troep maar werkt als een tierelier
Ik ga de volgende keer toch eens kijken of de buurhond trek heeft, dan kan ik 'm lekker in 1x ontdooien en knippen want ik vond dit niet erg geslaagd. Hondlief wel overigens, die heeft gesmuld!
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
- Contacteer:
even een andere vraag, vervuil en beetje het topic sorry, maar als je een pensdag hebt, geef je dan 1 maaltijd bestaande uit een penslap of geef je er nog iets bij? Mijn honden hebben wel gemalen pens gegeten maar nog nooit een hele pens. Ze zijn 35 en 32 kilo, dus kunnen volgens mij allebei wel een kilo hebben. Heb nu nl twee penslappen in de vriezer, vandaar mijn vraag.
-
Tallie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef het inderdaad als enige maaltijd voor de hele dag. In mijn geval is een halve kilo pens al meer dan dat ze normaal krijgt op een dag dus dit is mooi genoeg tot morgen!
Laatst gewijzigd door Tallie op 13 aug 2011 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
buster --35 kilo-- krijgt een hele pens per keer --wel buiten
--
daarnaast s morgens nog een gewone vers maaltijd en dan s middags de pens
daarnaast s morgens nog een gewone vers maaltijd en dan s middags de pens
Nuran Gino schreef:even een andere vraag, vervuil en beetje het topic sorry, maar als je een pensdag hebt, geef je dan 1 maaltijd bestaande uit een penslap of geef je er nog iets bij? Mijn honden hebben wel gemalen pens gegeten maar nog nooit een hele pens. Ze zijn 35 en 32 kilo, dus kunnen volgens mij allebei wel een kilo hebben. Heb nu nl twee penslappen in de vriezer, vandaar mijn vraag.
Fenneke en Baloe

- Nuran Gino
- Zeer actief
- Contacteer:
en hoeveel kvv geef je hem dan 's morgens?
- fenneke
- Zeer actief
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Contacteer:
dank je wel! ga er volgende week een pensdag ingooien!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik niet, hier krijgen ze op een pensdag 1 kg pens per hond en verder niks meer.Nuran Gino schreef:even een andere vraag, vervuil en beetje het topic sorry, maar als je een pensdag hebt, geef je dan 1 maaltijd bestaande uit een penslap of geef je er nog iets bij? Mijn honden hebben wel gemalen pens gegeten maar nog nooit een hele pens. Ze zijn 35 en 32 kilo, dus kunnen volgens mij allebei wel een kilo hebben. Heb nu nl twee penslappen in de vriezer, vandaar mijn vraag.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
als ik verse pens krijg zijn het langwerpige dikke stukken (ingevroren)..ik pak gewoon de decoupeerzaag en zagen maar
..stinkt een stuk minder en geeft geen rotzooi haha

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Contacteer:
en geef je die 's morgens of halverwege de dag?malinois schreef:ik niet, hier krijgen ze op een pensdag 1 kg pens per hond en verder niks meer.Nuran Gino schreef:even een andere vraag, vervuil en beetje het topic sorry, maar als je een pensdag hebt, geef je dan 1 maaltijd bestaande uit een penslap of geef je er nog iets bij? Mijn honden hebben wel gemalen pens gegeten maar nog nooit een hele pens. Ze zijn 35 en 32 kilo, dus kunnen volgens mij allebei wel een kilo hebben. Heb nu nl twee penslappen in de vriezer, vandaar mijn vraag.
- dagmar88
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
hier krijgen ze die meestal op zaterdag dus dan ben ik thuis en dan zo rond 12 uur dus halverwege de dag....Nuran Gino schreef:en geef je die 's morgens of halverwege de dag?malinois schreef:ik niet, hier krijgen ze op een pensdag 1 kg pens per hond en verder niks meer.Nuran Gino schreef:even een andere vraag, vervuil en beetje het topic sorry, maar als je een pensdag hebt, geef je dan 1 maaltijd bestaande uit een penslap of geef je er nog iets bij? Mijn honden hebben wel gemalen pens gegeten maar nog nooit een hele pens. Ze zijn 35 en 32 kilo, dus kunnen volgens mij allebei wel een kilo hebben. Heb nu nl twee penslappen in de vriezer, vandaar mijn vraag.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Contacteer:
ok dat zou ik dan ook doen...moet maar eens kijken wat voor mijn honden het beste werkt.malinois schreef:hier krijgen ze die meestal op zaterdag dus dan ben ik thuis en dan zo rond 12 uur dus halverwege de dag....Nuran Gino schreef:en geef je die 's morgens of halverwege de dag?malinois schreef:ik niet, hier krijgen ze op een pensdag 1 kg pens per hond en verder niks meer.Nuran Gino schreef:even een andere vraag, vervuil en beetje het topic sorry, maar als je een pensdag hebt, geef je dan 1 maaltijd bestaande uit een penslap of geef je er nog iets bij? Mijn honden hebben wel gemalen pens gegeten maar nog nooit een hele pens. Ze zijn 35 en 32 kilo, dus kunnen volgens mij allebei wel een kilo hebben. Heb nu nl twee penslappen in de vriezer, vandaar mijn vraag.
dank voor de info!
- fenneke
- Zeer actief
buster moet s morgens altijd eten want anders is hij erg misselijk
vandaar dat ik smul s morgens geef en aan het eind van de middag de pens
1 keer per dag eten zou voor buster echt een ramp zijn hij krijgt s morgens en aan het eind van de middag dus vlees en s avond bij het naar bed gaan een handje vol brokken
en dan wisslend in het weekend of een kipkarkas of een pens oid
vandaar dat ik smul s morgens geef en aan het eind van de middag de pens
1 keer per dag eten zou voor buster echt een ramp zijn hij krijgt s morgens en aan het eind van de middag dus vlees en s avond bij het naar bed gaan een handje vol brokken
en dan wisslend in het weekend of een kipkarkas of een pens oid
Fenneke en Baloe

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik geef RR ook een hele pens, maar ik snijd die in twee stukken en geef die dus in twee keer.
Ik moet hoe dan ook aan de bak, als ik de pens niet snijd begraaft Willemijn het. Volgens haar moet hele pens onder de grond en gesneden pens in de mond
Ik moet hoe dan ook aan de bak, als ik de pens niet snijd begraaft Willemijn het. Volgens haar moet hele pens onder de grond en gesneden pens in de mond
- fenneke
- Zeer actief
weet je dan niet dat begraven en na een week weer opgehaalde pens veel lekkerder smaakt

Fenneke en Baloe

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi weet dat wel. Die pakte laatst het laatste stuk op en wou dat gaan begraven.fenneke schreef:weet je dan niet dat begraven en na een week weer opgehaalde pens veel lekkerder smaakt![]()
Waarop ik haar heb gezegd dat ze het op moest eten omdat ik het anders aan de katten zou geven (die eten het niet, maar dat weet zij niet). Daarmee dreigen was genoeg
Ik geef een penslap 's avonds, halfuurtje na het fietsen.
Verder krijgt ze niks, maar ze is gewend aan één maaltijd per dag.
Wel geef ik 's morgens een bruine boterham tegen galspugen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- fenneke
- Zeer actief
een boterham
of je buster dood wil hebben vraagt hij en zo keek hij mij ook aan toen ik hem dat wilde geven na tips van hier tegen galspuwen
als blikken konden doden had hij geen baasje meer gehad

of je buster dood wil hebben vraagt hij en zo keek hij mij ook aan toen ik hem dat wilde geven na tips van hier tegen galspuwen
Fenneke en Baloe

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi vind het heerlijk, die is superschattig met haar boterham.
Ik vraag haar of ze een boterham wil, en dan rent ze naar haar kleedje in de keuken.
Daar geef ik het haar.
Dan gaat ze er lekker bij liggen, en plukt met een verzaligde kop stukjes van het brood dat ze dan met halfgesloten ogen heerlijk opkauwt.
Als de boterham op is, snuft ze het hele kleedje na, zodat eventueel gevallen broodkorreltjes opgelikt kunnen worden.
Nou ja, behalve als er een kat langswandelt (die nul interesse hebben in dat brood). Dan is het hapslikweg en met een wantrouwige kop supergehaast kruimeltjes zoeken
Maar goed, Skadi eet álles.
Behalve tomaat met vinaigrette. Dat hoeft ze niet.
Zonder vinaigrette wel.
Ik vraag haar of ze een boterham wil, en dan rent ze naar haar kleedje in de keuken.
Daar geef ik het haar.
Dan gaat ze er lekker bij liggen, en plukt met een verzaligde kop stukjes van het brood dat ze dan met halfgesloten ogen heerlijk opkauwt.
Als de boterham op is, snuft ze het hele kleedje na, zodat eventueel gevallen broodkorreltjes opgelikt kunnen worden.
Nou ja, behalve als er een kat langswandelt (die nul interesse hebben in dat brood). Dan is het hapslikweg en met een wantrouwige kop supergehaast kruimeltjes zoeken
Maar goed, Skadi eet álles.
Behalve tomaat met vinaigrette. Dat hoeft ze niet.
Zonder vinaigrette wel.
And few will ever climb
- fenneke
- Zeer actief