Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie kan mij helpen??
Moderator: moderatorteam
-
mary-jane
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 3x am staff
1x husky
wie kan mij helpen??
aan wat voorbeelden van een co-own contract voor puppy's zowel een reu en een teef
als het kan via een pb
alvast bedankt
als het kan via een pb
alvast bedankt

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: wie kan mij helpen??
daar heb ik ook wel belang bijmary-jane schreef:aan wat voorbeelden van een co-own contract voor puppy's zowel een reu en een teef
als het kan via een pb
alvast bedankt
-
mary-jane
- Vaste gebruiker
1x husky
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kun je toch ook zelf in elkaar zetten.mary-jane schreef:is er dan echt niemand die me kan/wil helpen
Iedereen heeft andere eisen en dergelijk.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik heb wel informatie erover in mijn mail staan, wie het wil moet maar zijn/haar email adres pbe.
-
mary-jane
- Vaste gebruiker
1x husky
bouvierpoedel schreef:Kun je toch ook zelf in elkaar zetten.mary-jane schreef:is er dan echt niemand die me kan/wil helpen
Klopt, alleen weet ik nog niet precies hoe ik dat wil/moet doen
Dus hoop dat het op deze manier het mij wat op weg kan helpen

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik denk dat het verstandiger is als je eerst nadenkt over wat je wel/niet wil.mary-jane schreef:bouvierpoedel schreef:Kun je toch ook zelf in elkaar zetten.mary-jane schreef:is er dan echt niemand die me kan/wil helpen
Dus hoop dat het op deze manier het mij wat op weg kan helpen
Ik ken fokkers die als ze een bijvoorbeeld een teef uitplaatsen willen dat ze terugkomt voor de bevalling.
Ik doe dat zelf niet want ik vind het veel fijner als ze in haar eigen omgeving bevalt/ haar pups grootbrengt.
Sommige fokkers plaatsen een reu/teef gratis uit, een ander vraagt de helft van de aankoopprijs + een pup /dekking.
Stel , je plaatst een reu, wie betaald dat de kosten voor de shows/medische kosten. Hoe verdeel je het geld dat je bijvoorbeeld krijgt voor ee dekking?
Hoe worden de pups/het geld dat je krijgt voor de pups verdeeld.
Wat gebeurd er als een hond die je hebt uitgeplaatst niet fokgeschikt blijkt te zijn? Dat zijn allemaal dingen waar je heel goed over na moet denken.
Groetjes,
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
mary-jane
- Vaste gebruiker
1x husky
ik heb al helemaal in me hoofd hoe ik het zou willen/kunnen doenMonaToetje schreef:Ik denk dat het verstandiger is als je eerst nadenkt over wat je wel/niet wil.mary-jane schreef:bouvierpoedel schreef:Kun je toch ook zelf in elkaar zetten.mary-jane schreef:is er dan echt niemand die me kan/wil helpen
Dus hoop dat het op deze manier het mij wat op weg kan helpen![]()
Ik ken fokkers die als ze een bijvoorbeeld een teef uitplaatsen willen dat ze terugkomt voor de bevalling.
Ik doe dat zelf niet want ik vind het veel fijner als ze in haar eigen omgeving bevalt/ haar pups grootbrengt.
Sommige fokkers plaatsen een reu/teef gratis uit, een ander vraagt de helft van de aankoopprijs + een pup /dekking.
Stel , je plaatst een reu, wie betaald dat de kosten voor de shows/medische kosten. Hoe verdeel je het geld dat je bijvoorbeeld krijgt voor ee dekking?
Hoe worden de pups/het geld dat je krijgt voor de pups verdeeld.
Wat gebeurd er als een hond die je hebt uitgeplaatst niet fokgeschikt blijkt te zijn? Dat zijn allemaal dingen waar je heel goed over na moet denken.
Groetjes,
Linda
maar nogmaals ik weet niet precies hoe ik dat op papier moet gaan zetten
dus vandaar dat ik voorbeelden vraag zodat ik een idee heb en het mij misschien helpt dat van mij op papier uit te schrijvenen

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Heb vroeger wel eens honden op fokkers voorwaarden uitgeplaatst onder contract.
2 x de grootste problemen gehad om mijn recht te halen.
Dus nu plaats ik uit zonder contract en gewoon op wederzijds vertrouwen wat dus inhoud dat ik maar moet vertrouwen op de eerlijkheid van die persoon.
2 x de grootste problemen gehad om mijn recht te halen.
Dus nu plaats ik uit zonder contract en gewoon op wederzijds vertrouwen wat dus inhoud dat ik maar moet vertrouwen op de eerlijkheid van die persoon.

-
Angelique.
Ik heb een teef uitgeplaatst bij "vrienden" met contract.
Ik heb haar nu al een maand of 4 terug en de grootste problemen da op da af....
Het is niet uitgesloten dat ik haar binnenkort moet laten inslapen (net 1 jaar geweest)
Ik zou er maar is heel goed over nadenken, ik doe het nooit en nooit meer.
Het is niet uitgesloten dat ik haar binnenkort moet laten inslapen (net 1 jaar geweest)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nuyvilaq schreef:Ik heb een teef uitgeplaatst bij "vrienden" met contract.

-
Angelique.
o.a van de trap af laten stuiteren (en zo nog tig kleine ongelukjes, het ging maar door en door) en nooit wat aan gedaan waardoor ze nu met rugproblemen kampt.
Uiteraard wist ik dit niet anders had ik haar daar zelf natuurlijk allang weg gehaald.
Er zitten een aantal wervels niet goed, nu heeft ze daar een ontsteking tussen 2 wervels.
Nog 4 (van de totaal 6) weken rust, wat 0 problemen geeft overigens wat al heeeeeeeeeel apart is voor een husky van een jaar
en na die 4 weken zouden we nog een mri/ct scan kunnen gaan maken maar de orthopeed ziet het somber in voor dit type hond dan iig.
Gister weer contact gehad met de orthopeed maar sinds gistermiddag eet ze niet meer en word ze aggresief tegen de rest van de roedel, die echt niets verkeerd doen want ze laten haar al die tijd al keurig met rust, ook is haar koppie ineens heel erg ingevallen dus ik ga zo weer bellen en ik wil vandaag nog langs met haar, mijn gevoel zegt dat het niet oke is, eerder slechter dan beter word
Uiteraard wist ik dit niet anders had ik haar daar zelf natuurlijk allang weg gehaald.
Er zitten een aantal wervels niet goed, nu heeft ze daar een ontsteking tussen 2 wervels.
Nog 4 (van de totaal 6) weken rust, wat 0 problemen geeft overigens wat al heeeeeeeeeel apart is voor een husky van een jaar
Gister weer contact gehad met de orthopeed maar sinds gistermiddag eet ze niet meer en word ze aggresief tegen de rest van de roedel, die echt niets verkeerd doen want ze laten haar al die tijd al keurig met rust, ook is haar koppie ineens heel erg ingevallen dus ik ga zo weer bellen en ik wil vandaag nog langs met haar, mijn gevoel zegt dat het niet oke is, eerder slechter dan beter word
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh shit en kut is dat.Nuyvilaq schreef:o.a van de trap af laten stuiteren (en zo nog tig kleine ongelukjes, het ging maar door en door) en nooit wat aan gedaan waardoor ze nu met rugproblemen kampt.
Nog 4 (van de totaal 6) weken rust, wat 0 problemen geeft overigens wat al heeeeeeeeeel apart is voor een husky van een jaaren na die 4 weken zouden we nog een mri/ct scan kunnen gaan maken maar de orthopeed ziet het somber in voor dit type hond dan iig.
Nog wel door je vriendin.
Succes.

-
Angelique.
Ben er echt ziek van, ik kan helaas de tijd niet terug draaien maar nu wel het juiste doen voor haar...hoe hard dat ook voor ons is
Thx
Thx
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Zoals je het beschrijft Nuyvilaq lijkt het er wel op dat je hondje meer pijn heeft en daardoor ook niet goed in het vel zit. Sterkte !!
Zo heel nu en dan plaatsen wij ook wel eens een teefje uit op fokkersvoorwaarden, maar dat is ook altijd in goed vertrouwen (wel heel goed vantevoren aangeven wat en hoe)
Zo heel nu en dan plaatsen wij ook wel eens een teefje uit op fokkersvoorwaarden, maar dat is ook altijd in goed vertrouwen (wel heel goed vantevoren aangeven wat en hoe)
-
Angelique.
Ja is ook zo, ze hijgt ook heel extreem....
Toen ik de ortho gisteren sprak begon ze over prednison, ik ben daar nu over aan het inlezen want geloof niet dat ik dat zomaar geven wil, maar goed weet er niet genoeg vanaf dus eerst even inlezen.
Toen ik de ortho gisteren sprak begon ze over prednison, ik ben daar nu over aan het inlezen want geloof niet dat ik dat zomaar geven wil, maar goed weet er niet genoeg vanaf dus eerst even inlezen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik zou dat gewoon proberen.Nuyvilaq schreef:Ja is ook zo, ze hijgt ook heel extreem....
Kan vreselijk goed helpen en de bijverschijnselen op lange termijjn moet je dan maar voor lief nemen als je hond er een prettig leven mee heeft.

-
Angelique.
bouvierpoedel schreef:Ik zou dat gewoon proberen.Nuyvilaq schreef:Ja is ook zo, ze hijgt ook heel extreem....
Kan vreselijk goed helpen en de bijverschijnselen op lange termijjn moet je dan maar voor lief nemen als je hond er een prettig leven mee heeft.
Ik denk idd dat we het maar moeten gaan doen...inmiddels een boel gelezen, nee geen fijn middel mja je moet iets.
Sorry TS, zit je topic een beetje te vervuilen
-
mary-jane
- Vaste gebruiker
1x husky
Geeft niet het is al erg genoeg dat zulke dingen gebeuren.
Wens je dan ook hele veel sterkte.
Ik zou zeggen probeer de prednison en kijk hoe het gaat, gaat het niet
Moet je reëel blijven en kijken wat het beste is voor je meisje.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ach jee Lieke. Dus het was geen kruisband scheuring wat je eerst dacht?Nuyvilaq schreef:Ja is ook zo, ze hijgt ook heel extreem....

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Zo dan!Nuyvilaq schreef:Ben er echt ziek van, ik kan helaas de tijd niet terug draaien maar nu wel het juiste doen voor haar...hoe hard dat ook voor ons is![]()
Thx
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
mary-jane
- Vaste gebruiker
1x husky
Geeft niet het is al erg genoeg dat zulke dingen gebeuren.

- Maltezers
- Zeer actief
Ooo wat erg dit, dat verwacht je toch niet. Arme hond en jullie veel sterkte in deze nare periode. Maar ik mag toch hopen dat het over het algemeen beter gaat als je een hond uitplaatst. Ik heb er namelijk zelf over gedacht of ik zoiets zou willen als we weer aan een hond zouden beginnen. Er zitten voor de andere partij toch ook wel wat haken en ogen aan denk ik zo.Nuyvilaq schreef:o.a van de trap af laten stuiteren (en zo nog tig kleine ongelukjes, het ging maar door en door) en nooit wat aan gedaan waardoor ze nu met rugproblemen kampt.
Nog 4 (van de totaal 6) weken rust, wat 0 problemen geeft overigens wat al heeeeeeeeeel apart is voor een husky van een jaaren na die 4 weken zouden we nog een mri/ct scan kunnen gaan maken maar de orthopeed ziet het somber in voor dit type hond dan iig.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb gewoon afspraken op papier gezet en meer niet.
Verder is het op goed vertrouwen dus.
Ik doe het met zekere regelmaat en altijd zo, en dat is tot nog toe altijd goed gegaan, alleen kun je dan dus dingen niet afdwingen.
Maar dat lukt je toch nooit, dus dat ga ik ook niet vastleggen.
Verder is het op goed vertrouwen dus.
Ik doe het met zekere regelmaat en altijd zo, en dat is tot nog toe altijd goed gegaan, alleen kun je dan dus dingen niet afdwingen.
Maar dat lukt je toch nooit, dus dat ga ik ook niet vastleggen.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
ik bied me aan als co
nee hoor geintje, ik heb er genoeg
hoe lang duurt het nog?

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
@Nuyvilac. Dit heeft toch niet zoveel met uitplaatsen te maken? Als ze je ze gewoon verkocht had was het net zo erg lijkt mij.
Wij zetten ook dingen op papier, niet zozeer om aan te gaan vechten als ze de afspraken niet nakomen maar wel om duidelijk te zijn over hoe wij het zien. In tegenstelling tot monatoetje wil ik overigens wel dat het nestje hier geboren wordt. De co-owners zijn vaak toch te onervaren en dat brengt voor alle partijen veel stress met zich mee. Daarbij vind ik het ook erg lastig om kopers uit te leggen dat een nestje bij iemand anders ligt als ze komen kijken.
Wij zetten ook dingen op papier, niet zozeer om aan te gaan vechten als ze de afspraken niet nakomen maar wel om duidelijk te zijn over hoe wij het zien. In tegenstelling tot monatoetje wil ik overigens wel dat het nestje hier geboren wordt. De co-owners zijn vaak toch te onervaren en dat brengt voor alle partijen veel stress met zich mee. Daarbij vind ik het ook erg lastig om kopers uit te leggen dat een nestje bij iemand anders ligt als ze komen kijken.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Angelique.
mary-jane schreef:Geeft niet het is al erg genoeg dat zulke dingen gebeuren.
Alma, had ik jou niet op de hoogte gebracht ?
Thx all, zal dit topic niet verder vervuilen
-
Heidewachtel
- Actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtels
Wij hebben (op 2 na) al onze reuen ook uitgeplaatst in "gastgezinnen", ze hebben er niets voor betaald en alle kosten die met fokkerij te maken hebben (gezondheidsonderzoeken, aanlegkeuringen, shows) zijn voor ons. Zo ook het dekgeld. Voer en entingen zijn voor kosten van de eigenaar. Wij hebben het ook op papier staan maar geen contract. Gelukkig hebben wij er eigenlijk weinig problemen mee gehad, we plaatsen wel pas onze reuen na de leeftijd van 1 jaar (soms nog iets ouder) zodat ze in ieder geval een goede start en opvoeding hebben gehad. Mocht de reu later niet meer geschikt zijn voor de fokkerij dan wordt de stamboom overgeschreven naar het "gastgezin" en wordt het hun eigen hond (ook hier hoeven ze dan niet voor te betalen).
Groetjes Judith

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ik heb je een PB gestuurd, heb je die ontvangen?
* * *
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb ook gegoogled en er is een topic op dit hondenforum erover.
viewtopic.php?f=6&t=183568
viewtopic.php?f=6&t=183568