Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lieke schreef:Ik mis simpele en betaalbare regenjassen die NIET gevoerd zijn
Dat mis ik ook.
Ik heb er een die perfect is voor Fien, maar die is met fleece gevoerd. Zó jammer! Want daardoor gaat haar vacht enorm klitten!
Een dergelijke jas met gewone voering zou perfect zijn.
Ik zou er graag een hebben die een opening laat voor haar hoog gedragen staart. En uiteraard moeten er jongens- en meisjesmodellen zijn.
Anders heeft ze alsnog een natte buik
Daar had ik ook nog niet aan gedacht!
Die hoog gedragen staart kan aan gedacht worden! En voor de jongens moet er inderdaad een stukje vrijgelaten worden!
ik heb hier drie jongens thuis lopen waar ik op kan oefenen. En twee deuren verder woont een herder teef waar ik ook wel op kan passen!
Misschien kan ik na de zomer wat dingetjes maken en dan op een centrale plek met mensen afspreken om te passen en te kijken wat jullie er van vinden.
Ik had niet gedacht dat er zo veel reacties kwamen!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
lieke schreef:Gut ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik wil voor al mijn collies een dunne, waterdichte jas die ook zorgt dat het buikhaar droog blijft maar voor Cody moet ik natuurlijk een iets andere vorm hebben anders piest-ie zijn jas onder .
Ze maken meestal alleen jongensjassen. Meisjes zijn daardoor altijd de pineut.
Gemakzucht is het en niet anders
Ik zit wel even te denken hoe je dat dan moet bekijken. Want dan moet zeg maar alleen haar doos vrij blijven? Dus dan zou je het wel door moeten trekken naar achteren.. Ik denk dat ik dan gewoon een flap moet maken. Die helemaal van links naar rechts onder de buik door gaat en vast komt te zitten aan de zijkant. Maar dan wel zo dat daar geen water in loopt. Anders heb je alsnog natte buiken.
Pff.. Lastig nog dit!
Nogmaals bedankt voor alle inspiratie!
Blijf vooral ideeën posten! Kan er heel veel . En in de nabije toekomst kan ik jullie er ook blij mee maken!
Misschien dat ik dan jullie honden ook als modelletjes kan gebruiken voor op een eventuele site?
Super lijkt me dit!
van die katoenen of badstof rompertjes met een knoop sluiting aan de bovenkant. als een van mijn honden geopereerd is aan bv de buik dan ben ik verplicht om een aantal tshirts te vernietigen en aan elkaar te knopen etc. ( maagkanteling)
Mijn oude teefje van bijna 10 is allergisch voor een en ander. zij heeft voornamelijk in de winter een rode buik die ik dus nergens mee kan beschermen. zou dus ontzettend handig zijn om haar een soort romper met een stukje mouw eraan van katoen of badstof aan te kunnen trekken.
voor ik het vergeet. dit gaat dan om het formaat Duitse Herdershond.
Ik zet het op mijn lijstje!
Zou je misschien een keer de maten van jou hond kunnen doorgeven .. dan kan ik daar misschien iets mee gaan uitproberen. Je bedoelt dan dus een rompertje wat je niet aan de kontkant sluit maar bij haar nek. Dus eentje die je van achteruit aan moet trekken? En die dan haar hele lijfje bedekt?
Groetjes!
yep die bedoel ik helemaal. ik zal haar vanavond als ik thuis ben van mijn werk meten. Is dat dan vanaf de nek/schouder tot aanzet staart of niet? en natuurlijk haar borst diepte en omvang.
Dianavdberkt schreef:
yep die bedoel ik helemaal. ik zal haar vanavond als ik thuis ben van mijn werk meten. Is dat dan vanaf de nek/schouder tot aanzet staart of niet? en natuurlijk haar borst diepte en omvang.
Inderdaad van nek tot aanzet staart. Want daar moet ik natuurlijk omheen.
En dan borstbreedte en omvang van haar buik moet genoeg zijn voor nu.
Ik moet ook nog even een babyrompertje kopen om ongeveer te kijken of ik vanuit dat een patroontje kan tekenen!
lieke schreef:Gut ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik wil voor al mijn collies een dunne, waterdichte jas die ook zorgt dat het buikhaar droog blijft maar voor Cody moet ik natuurlijk een iets andere vorm hebben anders piest-ie zijn jas onder .
Ik zit wel even te denken hoe je dat dan moet bekijken. Want dan moet zeg maar alleen haar doos vrij blijven? Dus dan zou je het wel door moeten trekken naar achteren.. Ik denk dat ik dan gewoon een flap moet maken. Die helemaal van links naar rechts onder de buik door gaat en vast komt te zitten aan de zijkant. Maar dan wel zo dat daar geen water in loopt. Anders heb je alsnog natte buiken.
Pff.. Lastig nog dit!
Blijf vooral ideeën posten! Kan er heel veel . En in de nabije toekomst kan ik jullie er ook blij mee maken!
Misschien dat ik dan jullie honden ook als modelletjes kan gebruiken voor op een eventuele site?
Super lijkt me dit!
Jij woont niet zover bij mij uit de buurt. Je kunt een keer langskomen om mijn honden op te meten. En dan kan je gelijk hun haardos vergelijken met die herderteef bij jouw in de buurt. Ik denk dat er qua grootte niet zoveel verschil in zit maar het verschil in vacht kan wel uitmaken in bijv. sluitingen van jasjes. En een relatief dunne staart van een herder is een heel verschil met zo'n forse pluimstaart van een collie.
En o ja, ik heb natuurlijk ook Bonnie die je kan meten als voorbeeld voor kleinere honden (zij is, schat ik zo'n 40cm) hoog.
Wat betreft je modellenvraag: mijn beeldschone honden zijn natuurlijk bij uitstek geschikt als modellen .
MissDorien schreef:Oh voor Beuk zou ik wel een mooie jas willen hebben die lekker dik is, ook de buik bedekt en waterdicht is.
Ook die gaat op mijn lijstje!
Wauw! Misschien gaat deze buisness nog een keertje lopen! Als ik al merk hoeveel mensen er interesse hebben in dit soort dingen!
Het gaat mij er dus vooral om dat mensen met grote honden, kunnen krijgen wat ze willen voor minder dan 80 euro.
Ik moet er zelf ook niet aan denken dat ik voor boy 120 euro betaal voor een regenjas. Van de zotte vind ik dat!
Super bedankt al voor de vele reacties! En blijf vooral ideeën spuien! Helemaal goed!
Tsssssssssssss, ik maak al heel lang spulletjes naar wens voor elke maat hond. Je zit gewoon in mijn vaarwater
Pff.. Lastig nog dit!
Super lijkt me dit!
Jij woont niet zover bij mij uit de buurt. Je kunt een keer langskomen om mijn honden op te meten. En dan kan je gelijk hun haardos vergelijken met die herderteef bij jouw in de buurt. Ik denk dat er qua grootte niet zoveel verschil in zit maar het verschil in vacht kan wel uitmaken in bijv. sluitingen van jasjes. En een relatief dunne staart van een herder is een heel verschil met zo'n forse pluimstaart van een collie.
En o ja, ik heb natuurlijk ook Bonnie die je kan meten als voorbeeld voor kleinere honden (zij is, schat ik zo'n 40cm) hoog.
Wat betreft je modellenvraag: mijn beeldschone honden zijn natuurlijk bij uitstek geschikt als modellen .
Arnhem is inderdaad super dichtbij! Ik zit er aan te denken om gewoon een patroon te gaan tekenen. En dit uit te werken. En dan gewoon bij jou langs kom om te passen. Dan hoef ik niet te meten maar dan pas ik een patroon gewoon aan op een volle vacht. Dat moet kunnen. Het is voor jou ook wel fijn om ongeveer te weten hoe het eruit moet zien.
Ik ga daarom dus snel opzoek naar stoffen en probeer in de uurtjes tussendoor die ik vrij heb alvast samen met mijn moeder wat te knutselen. Want zij zal voornamelijk het naaiwerk doen. Ik ben meer van het bij mensen langsgaan, meten, bestellingen doen en patronen tekenen en stofjes uitzoeken!
Mama mag het in elkaar zetten!
Helemaal super dat jij zoveel interesse hebt lieke! Ik vind het een eer om jassen te maken voor jou superhonden!
Yaika schreef:Jij woont niet zover bij mij uit de buurt. Je kunt een keer langskomen om mijn honden op te meten. En dan kan je gelijk hun haardos vergelijken met die herderteef bij jouw in de buurt. Ik denk dat er qua grootte niet zoveel verschil in zit maar het verschil in vacht kan wel uitmaken in bijv. sluitingen van jasjes. En een relatief dunne staart van een herder is een heel verschil met zo'n forse pluimstaart van een collie.
Arnhem is inderdaad super dichtbij! Ik zit er aan te denken om gewoon een patroon te gaan tekenen. En dit uit te werken. En dan gewoon bij jou langs kom om te passen. Dan hoef ik niet te meten maar dan pas ik een patroon gewoon aan op een volle vacht. Dat moet kunnen. Het is voor jou ook wel fijn om ongeveer te weten hoe het eruit moet zien.
Ik ga daarom dus snel opzoek naar stoffen en probeer in de uurtjes tussendoor die ik vrij heb alvast samen met mijn moeder wat te knutselen. Want zij zal voornamelijk het naaiwerk doen. Ik ben meer van het bij mensen langsgaan, meten, bestellingen doen en patronen tekenen en stofjes uitzoeken!
Mama mag het in elkaar zetten!
Helemaal super dat jij zoveel interesse hebt lieke! Ik vind het een eer om jassen te maken voor jou superhonden![/quote]
MissDorien schreef:Oh voor Beuk zou ik wel een mooie jas willen hebben die lekker dik is, ook de buik bedekt en waterdicht is.
Ook die gaat op mijn lijstje!
Wauw! Misschien gaat deze buisness nog een keertje lopen! Als ik al merk hoeveel mensen er interesse hebben in dit soort dingen!
Het gaat mij er dus vooral om dat mensen met grote honden, kunnen krijgen wat ze willen voor minder dan 80 euro.
Ik moet er zelf ook niet aan denken dat ik voor boy 120 euro betaal voor een regenjas. Van de zotte vind ik dat!
Super bedankt al voor de vele reacties! En blijf vooral ideeën spuien! Helemaal goed!
Tsssssssssssss, ik maak al heel lang spulletjes naar wens voor elke maat hond. Je zit gewoon in mijn vaarwater
Dan heb je er een jong concurrentje bij!
Die jij de gebreide truitjes maar dan! Dan ga ik voor de regenjassen/dekens/speeltjes/rompertjes en luiers!
Op dit moment is mijn lijstje:
- Hondenrompertjes met sluiting aan voorkant, rekening houden met reu/teef
- After sport jas Helemaal aansluitend buik bedekt, om hond warm te houden na het sporten
- Hondensportbandages
- Regendekens ongevoerd
- regendekens gevoerd
- Incontinentieluiers, wasbaar
- kleine gevoerde regenjasjes
- Dikke waterdichte winterjas
- Deken die ook de borst bedekt
Tot zo ver mijn lijstje!
Je zou eens kunnen gaan nadenken over een oplossing voor honden die hun staart kapot slaan.
Nu worden ze dan verbonden, maar dat vliegt er vaak af of ze slaan alsnog met verband en al de staart kapot.
Misschien iets waarbij de staart tegen het lichaam wordt gedragen.
ZaZa schreef:Je zou eens kunnen gaan nadenken over een oplossing voor honden die hun staart kapot slaan.
Nu worden ze dan verbonden, maar dat vliegt er vaak af of ze slaan alsnog met verband en al de staart kapot.
Maar als de staart tegen het lichaam word gedragen dan zit je ook met het poepen en plassen.
dan zou je er bijna een houten doos omheen moeten hangen. Ik denk niet dat daar echt een oplossing voor is.
Of je zou de hond de hele dag niet kunnen laten kwispelen.. En alleen met uitlaten het gedoetje eraf moeten halen.
Lijkt me heel vervelend zitten.
ZaZa schreef:Je zou eens kunnen gaan nadenken over een oplossing voor honden die hun staart kapot slaan.
Gewoon couperen
Nou het lijkt me serieus vervelend voor de hond om de hele dag zijn staart aan zn kont geplakt te hebben .. Denk dus echt dat er geen oplossing voor is!
Gewoon couperen
Nou het lijkt me serieus vervelend voor de hond om de hele dag zijn staart aan zn kont geplakt te hebben .. Denk dus echt dat er geen oplossing voor is!
Ja, dat kun je niet doen.
Onze vorige hond, een Vizslakruising, had zijn staart ook opengeslagen.
Dat soort honden kwispelt veelvuldig, dus dan kun je echt die staart niet gaan vastzetten.
Het is gewoon een nare verwonding.
van die katoenen of badstof rompertjes met een knoop sluiting aan de bovenkant. als een van mijn honden geopereerd is aan bv de buik dan ben ik verplicht om een aantal tshirts te vernietigen en aan elkaar te knopen etc. ( maagkanteling)
Mijn oude teefje van bijna 10 is allergisch voor een en ander. zij heeft voornamelijk in de winter een rode buik die ik dus nergens mee kan beschermen. zou dus ontzettend handig zijn om haar een soort romper met een stukje mouw eraan van katoen of badstof aan te kunnen trekken.
Ze bestaan!
20 euro kostte deze en werkt prima!! stof is redelijk meeverend ook zodat je hem makkelijk aan en uit kan doen.
Ze bestaan!
20 euro kostte deze en werkt prima!! stof is redelijk meeverend ook zodat je hem makkelijk aan en uit kan doen.
Ik had laatst een vuilniszak over turbo's rug gedaan.. en dan vast gemaakt met brede plakband.. Maar dat was niet zo'n succes want het regende en de plakband ging eraf..
Verder dook hij er ook nog de sloot mee in.. Maaarrr.. zijn rug was droog gebleven..
Een regenjas, puur om droog te blijven, zou wel fijn zijn..
Als het heel de dag regent is Turbo net weer droog als het weer tijd is om uit te gaan..
En een natte hond knuffelt niet zo lekker..
Die bestaan al wel: Petshirts van Medical Petshirts maar het zijn idd wel standaard maten en maar moeten idd net goed en strak genoeg vallen http://www.medicalpetshirts.com/
edit: Zie net dat iemand anders ditzelfde ook al geplaatst heeft
niet gevoerde regenjassen ben ik ook wel voor te vinden!!..(niet voor thuis maar op de camping,als het bij het avondrondje regent zit ik met natte honden in de caravan..nou was dat met Nina niet zo'n probleem..maar met die krullenbol wel haha)
Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
Die bestaan al wel: Petshirts van Medical Petshirts maar het zijn idd wel standaard maten en maar moeten idd net goed en strak genoeg vallen http://www.medicalpetshirts.com/
edit: Zie net dat iemand anders ditzelfde ook al geplaatst heeft
bij Metpets staat erbij dat het alleen verkrijgbaar is via de dierenarts.