Ik was vroeger als de dood voor honden.
Door Bonnie, de hond van mijn tante ben ik daar helemaal overheen gekomen.
Zij was een kruising tussen een bouvier en een tervurense herder ( geloof ik ,die bouvier is wel zeker )
Anyway, Bonnie leek op een Duitse herder maar dan met ruw haar.
De vriend van mijn vaders tante had Duitse herders en trainde daar knpv mee.
Als klein meisje was ik best wel een beetje bang voor die grote honden, maar omdat ze op Bonnie leken vond ik ze ook wel leuk.
Als je terug gaat kijken naar mijn boekverslagjes van de basisschool ( va groep 5 of zo , jaja mams heeft alles bewaard

) Zie je dat t bijna allemaal over herders gaat en dan vnl Duitse herders en africhting enz.
Mijn liefde voor de Duitse herder groeide en omdat mijn moeder graag een hond wilde durfde ik het op een gegeven moment wel te vragen.
Maar helaas, mn vader wilde geen hond en al helemaal geen Duitse herder. Moeders wilde wel een hond maar geen Duitse herder ( slechte ervaringen vroeger )
Vlak voor mn 16e verjaardag gingen we op verjaardagsvisite bij mijn oom en zijn toen nieuwe vriendin.
Ik had haar nog nooit gezien en wist ook niet dat ze Duitse herders fokte. Dat vertelden ze toen we op t punt stonden weg te gaan.
Was helemaal blij, een hele avond tussen de honden waar ik al zo lang zo gek op was.
We stapten daar binnen en daar stond ik oog in oog met de allermooiste Duitse herder die ik ooit had gezien.
Dat was Roan en Roan vond mij ook wel leuk.
Hij heeft de hele avond bij mij gelegen.
Ondertussen vertelden ze dat Roan wrs weg moest want ze verdachten hem van HD.
En toen zei mn pa ineens, nou als je hem wegdoet dan wil ik hem wel
Ik wist niet wat ik hoorde, en hoopte stiekem dat Roan zn heupen niet goed zouden zijn want dan zou hij van ons worden.
3 dagen later is Roan idd bij ons komen wonen, hij is altijd mijn maatje geweest en ondanks dat het nu alweer 4 jaar geleden is dat mn ventje is overleden mis ik hem nog elke dag.
Met Roan ben ik toen hij 9.5 was begonnen bij VDH kringgroep Terneuzen.
Ik heb toen nog een VZH diploma met hem weten te behalen, maar meer kon ik toen niet met hem doen.
Ik kreeg toen van een clublid het aanbod om met zijn jonge teefje te gaan trainen.
En omdat er wel een klik tussen dat teefje en mij was heb ik die kans met beide handen aangenomen. ( toen niet wetende wat voor persoon die man eigenlijk was en hoe hij thuis met zn honden omging )
Dat was Elena en na 2 mnd had ik de keuze, of ze zou bij mij komen wonen of ze zou naar een handelaar gaan want ze was niet wat hij in een fokteef zocht.
Ik heb veel afgezien met Elena, maar net als met Roan ook erg veel van haar geleerd.
Elena is 7 jaar en 1 maand geworden en afgelopen juni heb ik haar moeten laten inslapen
Kenji zou hier eigenlijk niet eens geweest zijn, want 1,5 jaar nadat ik Elena had gekregen was ik op mezelf gaan wonen.
Roan bleef bij mn ouders en ik wilde een vriendje voor Elena.
Ik stond dan ook op de lijst voor een reutje.
Dat reutje is idd geboren, Chendo Roan heette hij . Maar Chendo heeft maar 2 wkn oud mogen worden.
Precies 2 maanden na Roan zijn overlijden , overleed Chendo.
Er was toen nog een teefje uit dat nest beschikbaar en ik mocht dat teefje als ik dat wilde.
Prima , maar inmiddels had ik al wel een soort van klik met teefje roze, maar aangezien ik geen keuze had zou t pupje wat overbleef evt van mij worden.
Gelukkig bleef teefje roze over, Coco Chanel heette ze. Maar zo Coco Chanellig is ze niet dus werd het Kenji.
We hebben nog steeds een hele hechte band samen, en ik ben blij dat ik haar toen genomen heb ondanks dat ik een reu wilde.
Ditch werd een jaar later geboren en had met 8 wkn nog geen baasje.
Hij zou toen tijdelijk bij mij komen tot er iemand voor hem was.
Na een week was er een baasje , met 3 mnd is hij nog eens komen logeren ivm hun vakantie en toen verdween hij uit mijn leven. Wel altijd contact met de eigenaren blijven houden overigens
Na 1,5 jaar kreeg ik een telefoontje, Ditch komt terug en mijn eerste reactie was ; ok wanneer kan ik m komen halen ?
Ik werd mede-eigenaar van Ditch en sinds begin dit jaar is hij helemaal van mij
Met hem heb ik een beetje een rare band, want in huis is t een schat van een hond en kan ik er echt alles mee. Hij hangt ook echt aan me en zou t liefst de hele dag bij me in de buurt zijn.
Maar zodra we op een trainingsveld komen is t bekeken. Dan is er geen land meer mee te bezeilen. Luisteren heeft hij dan nooit van gehoord , maar gelukkig wil hij dan nog wel graag bij me zijn ( op t hysterische af eigenlijk )
Dus traint vriendje nu met hem en dat gaat super.
Kyto was eerste nestkeus,en aangezien hij eigenlijk van mijn vriend is was hij dan ook degene die moest kiezen.
Maar zoals ik met Kenji 4 jaar geleden had, had hij met Kyto.
Vanaf t eerste moment dat hij dat die 2 elkaar zagen was er een klik.
Steeds als we gingen kijken , zocht hij mn vriend uit . Dus de keuze was heel makkelijk gemaakt
Tot grote teleurstelling van de andere mensen die op de lijst van een reutje stonden, want die kleine was nogal favoriet ( enige zwart bruine tussen allemaal grauwtjes is ook wel bijzonder he haha )