Ik ken wel ondankbare honden!yuki schreef:Volgens mij kennen honden geen emotie als dankbaarheiddagmar88 schreef:Fizgig schreef:Zou heel goed kunnen dat ze uit het oostblok komt want ze is erg lief en dankbaar voor alles.Da's zo ongeveer iedere hond met eten, uit en een aai
Tegen mij zeiden mensen ook vaak wat zal je hond dankbaar zijn he, zo'n buitenlandertje van de straat......... Ik weet niet hoor, hij heeft het nooit gezegd. Zelf vond ik het dan weer wel dankbaar, gewoon te zien hoezeer hij genoot van alles wat voor andere honden altijd zo vanzelfsprekend is geweest.
Als je hond niet zichtbaar trauma's heeft is dat alleen maar mooi, geniet van elkaar~!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup die in een dierenwinkel leefde
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Pup die in een dierenwinkel leefde
RIP Cena
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik heb diverse honden gehad die het bij eerdere baasjes niet echt heel leuk hadden en één keer een hondje dat echt mishandeld was.
Dat laatste hondje is er met een hoop geduld en soms ook wel doorpakken van mij best goed bovenop gekomen, maar een flinkerd is het nooit geworden
Het was ook een heel zacht hondje dus dat flinke heeft natuurljk ook al niet in haar gezeten, denk dat het daar ook nogal eens mis gaat bij de beoordeling van een herplaatser.
Ik ben alleen wel van mening dat sommige dingen op een hond een zodanige indruk kunnen maken dat hem dat zijn hele leven parten kan blijven spelen, dat dan weer wel.
Dat laatste hondje is er met een hoop geduld en soms ook wel doorpakken van mij best goed bovenop gekomen, maar een flinkerd is het nooit geworden
Het was ook een heel zacht hondje dus dat flinke heeft natuurljk ook al niet in haar gezeten, denk dat het daar ook nogal eens mis gaat bij de beoordeling van een herplaatser.
Ik ben alleen wel van mening dat sommige dingen op een hond een zodanige indruk kunnen maken dat hem dat zijn hele leven parten kan blijven spelen, dat dan weer wel.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
SannePP schreef: Ik ken wel ondankbare honden!Als ik met een dichtgeknepen neus een stuk pens aan flarden heb gesneden en het voor Henkies neus zet, en hij niet eens de moeite neemt om 1 hapje te proberen bijvoorbeeld!
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Weekje oostblok.dagmar88 schreef:SannePP schreef: Ik ken wel ondankbare honden!Als ik met een dichtgeknepen neus een stuk pens aan flarden heb gesneden en het voor Henkies neus zet, en hij niet eens de moeite neemt om 1 hapje te proberen bijvoorbeeld!
Hier ook hoor, weken amper te vreten gehad en hier met lange tanden aan bepaalde soorten vis en eendagskuikens trekt ze een meter van haar bak vandaan al een
hoofd.
Ondankbare asociale takketeef is het
- dagmar88
- Zeer actief
Ze is als pup letterlijk een paar uur verwijderd geweest van een leven als fokteef.Abby schreef:Weekje oostblok.dagmar88 schreef:SannePP schreef: Ik ken wel ondankbare honden!Als ik met een dichtgeknepen neus een stuk pens aan flarden heb gesneden en het voor Henkies neus zet, en hij niet eens de moeite neemt om 1 hapje te proberen bijvoorbeeld!
Hier ook hoor, weken amper te vreten gehad en hier met lange tanden aan bepaalde soorten vis en eendagskuikens trekt ze een meter van haar bak vandaan al een
hoofd.
Worden ze dankbaar van.
Dan was ze nu vast veel dankbaarder geweest
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ah zo, ik had het inderdaad niet zo opgevat, maar daar heb je zeker gelijk in.Inge O schreef:dat denk ik ook wel maar ik geef even een voorbeeld van wat ik bedoel : stel, je krijgt een auto-ongeluk terwijl je hond in de auto zit, hij schrikt daar vreselijk van (moet ook al een beetje in de hond zitten om dat als angst mee te dragen) en houdt er een angst aan autorijden aan over. dat kan, absoluut.renee-uk schreef: Ik ben alleen wel van mening dat sommige dingen op een hond een zodanige indruk kunnen maken dat hem dat zijn hele leven parten kan blijven spelen, dat dan weer wel.
maar dan moet je toch ook niet bij elke herplaatser die niet gek is op autorijden gaan veronderstellen dat hij vroeger vast een auto-ongeluk heeft meegemaakt?
met mishandelen gebeurt dat dus wel : elke herplaatser die een paar secondes in de stress schiet is vast mishandeld.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Abby schreef:Weekje oostblok.dagmar88 schreef:SannePP schreef: Ik ken wel ondankbare honden!Als ik met een dichtgeknepen neus een stuk pens aan flarden heb gesneden en het voor Henkies neus zet, en hij niet eens de moeite neemt om 1 hapje te proberen bijvoorbeeld!
hoofd.
Worden ze dankbaar van.
Vies vuil ondankbaar rotbeest!!
RIP Cena
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Toen Yolah voor het eerst kennismaakte met kvv, was ze helemaal wild! Blij, enthousiast, helemaal dol. Is er nu ook gek op. Dr brokken hoeft ze eigenlijk niet zonodig, maar vlees is hier in een paar seconden op.
Bennie heeft ook altijd alleen maar brokjes gehad, dus ik had verwacht dat die een gat in de lucht zou springen bij het zien van een plak rodi...
Maar meneer heeft smaak...
Een fijngesneden biefstukje lust ie wel.
En vandaag was Abby jarig (10 jaar alweer!) en die 'trakteerde' op (tar)taartjes. Yolah had de hare in 1 snuif op.
Er is dus hoop... Misschien wordt ie nog een keer dankbaar.