De eerste hond, ik had geen keuze, mijn moeder wilde graag een kooikerhondje. Na her en der geinformeerd te komen kwamen we bij een fokker uit. Daar nog een jaar moeten wachten en toen kwam Bente bij ons wonen (overleden op 13 jarige leeftijd).
Nummer twee Beetle; met Bente werd een nestje gefokt en ik mocht een pup houden

.
Nummer drie Lumi; een kleindochter van Beetle, daar wilde ik graag een pup van ; en zo kwam zij.
Nummer vier; een zoon van Beetle moest op 9 jarige leeftijd herplaatst worden; volledige verlatingsangst, dus kom maar hier (woont bij mijn ouders).
Nummer vijf; een zoon van Bente heeft op ruim 13 jarige leeftijd zijn eerste nest gekregen. Daar wil ik graag een pup van en zo komt Fusca hier a.s. zaterdag wonen

.
Dus informatie verzameld, nee eigenlijk niet, het loopt zo. Op het moment dat Lumi's moeder geen nestje had gehad, dan was er toen geen pup bij mij gekomen. Als Vincent niet herplaatst had moeten worden, was hij niet gekomen. En tot slot, als Swenka geen pups zou hebben gekregen, zou een pup op dit moment niet in de planning staan. Tot nu toe helemaal tevreden hoe het gelopen is, of dat vanaf zaterdag nog zo is met een pup erbij, dat is afwachten

. Ik ben me wel aan het orienteren (geweest) op andere rassen, maar net alsof de drempel dan hoger is om een hondje te nemen.