Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond raakt vlooien niet kwijt

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dirkje
Actief
Mijn ras(sen): x American Staffordshire Terriër
Aantal honden: 0

Hond raakt vlooien niet kwijt

Ongelezen bericht door Dirkje »

Ik ben al ruim een jaar bezig mijn hond van de vlooien te ontdoen.

- advies dierenarts: maandelijks ontvlooien tot hij er vanaf is!!

Nou ik ben om precies te zijn al 14 maanden bezig, zonder enige verandering. (Advantix (als ik het goed schrijf) frontline combo en spray)
Ook gewoon regelmatig ontwormen.
Mijn huis sprayen en ALLES.

Hij heeft echter nog steeds vlooien en nu is het zelfs zo erg dat hij zichzelf stuk krabt!

Heeft iemand andere tips dan de dierenarts? Want volgens mij l*lt die ook maar wat om geld te krijgen. :O:

p.s. De katten worden ook behandeld voor beiden mochten jullie je dit afvragen...
Groetjes
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hond raakt vlooien niet kwijt

Ongelezen bericht door Kristina »

Vervelend!

Andere merken proberen misschien? Wat voor de ene hond niet werkt, kan voor de andere hond wel werken.

Wij hebben weleens een plaag gehad hier en ik heb de honden toen gewassen met vlooienshampoo om alle vlooien te doden die erop zaten. Daarna heb ik druppels gegeven in de nek en toen was het over. )en natuurlijk het huis ingespoten. Niet stofzuigen daarna!
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien een andere wandelroete nemen.??
Of ook de schuur spuiten als ze daar komen.?
En ook heel belangrijk is je auto even flink behandelen.
En komen er andere honden bij jou over de vloer of ga jezelf naar anderen op visite met je honden.?

Ook wat hierboven gezegt werd zoals overstappen op wat andere [extremere ?] middelen/merken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heb je tapijt?
Ik zou tijdelijk alles van stof, vloerbedekking, kussens, hondenkleedjes etc. uitwassen en weghalen, je dekbed uitwassen, stukjes vlooienband knippen en in de sofzuiger en in de plooien van de bank stoppen.
Alle hoekjes en kiertjes stofzuigen en inspuiten.

Succes!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Heb je auto vlooivrij gemaakt, die word nog eens vergeten :wink:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

je hond een paar dagen achter elkaar wassen. en dan 2 keer in de week, 1 keer in de week etc.

met een milde hondenshampoo, of misschien bestaat er een anti vlooien shampoo, of als je hond erg veel krabd, met betadine shampoo. er is ook een teershampoo (vind ik erg lekker ruiken) wat vlooien- werend zou moeten zijn.

ik was zelf ook gewoon de koppen van de honden, en houdt met de andere hand de oren dicht.

zelf ben ik van mening dat wassen van de hond (bij katten zal dit niet te doen zijn?) en wassen of vervangen van de kleedjes in de hondenmanden.

heb je eigenlijk een stoffen bank? en liggen de honden en katten daarop? want dat zal het moeilijker maken om van de vlooien af te komen.

verder kun je de honden en katten een tijdje knoflook supplement geven. soms werkt dat.

je schrijft dat je ``hond``last van vlooien heeft, maar heb je niet meerdere honden? (in je avatar staat meerdere honden/rassen?)
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Nanna schreef:Kammen. Vlooienkammetje pakken, bakje water met wat afwasmiddel ernaast en kammen maar. Meerdere keren per dag.
Dat natuurlijk náást het gebruik van goede antivlomiddelen. maar met kammen raak je er alvast een hele hoop kwijt.
Dit, en je dan eens focussen op de katten ipv de hond. Zeker als ze buiten komen.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Met een stoomapparaat alles afstomen. Plinten en kieren ook meenemen.
Alles wat je kan wassen wassen op minimaal 60 graden.
En dat zeker 3 maanden volhouden want na weken komen er nog nieuwe vlooieneieren uit.
Gladde vloerbedekking, geen kleedjes hebben werkt ook prefentief.
Welk middel gebruik je nu? Frontline schijnt bijvoorbeeld niet goed meer te werken.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Naar het schijnt werkt frontline inderdaad niet erg goed, omdat veel vlooien en resistent voor zijn geworden. Wellicht een ander merk proberen?
Daarnaast inderdaad alles maar dan ook alles goed heet wassen, je auto laten reinigen, je matras goed uitstomen enz.

Hebben je katten ook last van vlooien of valt dat mee?
RIP Cena :roos:
    dagmar88
    Zeer actief

:idea: Heeft iemand ervaring met die vlooien anticonceptie?
    Pets_Passion
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Alle tips zijn wel zo'n beetje gegeven.
    Ik heb hier een vlooienplaag met advantage onder controle gekregen.
    Samen met de ECOstyle vlooienshampoo en omgevingsspray.

Als je laminaat hebt kan je ook met een vlooienshampoo dweilen. Werkte hier super.
    Verder inderdaad alles wassen, alles maar dan ook alles waar je hond of kat wel eens komt goed behandelen.
    De hond kan je eventueel met een vlooienshampoo wassen en daarna goed uitkammen.

Anticonceptie voor vlooien heb ik vroeger wel eens gebruikt, zou je kunnen proberen maar werkt natuurlijk pas na enige tijd.. Dus dat geeft voor nu geen verlichting.

Sterkte..
    Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
    AnneMarie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

dagmar88 schreef::idea: Heeft iemand ervaring met die vlooien anticonceptie?
    Ik wissel het af soms een pipet soms anticonceptie. Als ik jouw probleem had zou ik hem ook zo´n pilletje geven.
    bouvierpoedel
    Zeer actief

AnneMarie schreef:
    Ik wissel het af soms een pipet soms anticonceptie. Als ik jouw probleem had zou ik hem ook zo´n pilletje geven.
    Anticonceptie blijf je last van vlooien houden alleen er komt dus niets bij.
    Tenminste diegeen die het binnen krijgen blijven leven en kunnen geen rijpe eitjes meer leggen ,maar daarnaast kunnen ze nog steeds vlooien oppikken van veldjes of dergelijk .
    dagmar88
    Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
    AnneMarie schreef:
    Anticonceptie blijf je last van vlooien houden alleen er komt dus niets bij.
    Tenminste diegeen die het binnen krijgen blijven leven en kunnen geen rijpe eitjes meer leggen ,maar daarnaast kunnen ze nog steeds vlooien oppikken van veldjes of dergelijk .
    Ja, logisch, maar zou het in geval van TS in combinatie met pipetjes, omgevingsspray en kammen nog toegevoegde waarde hebben?
    Mij lijkt dat er dan in ieder geval geen nieuwe eitjes in je huis/auto terecht komen...
    m@r@
    Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

Weet je zeker dat je hond vlooien heeft?
    Kan hij niet een of ander huidprobleem hebben waardoor hij zit te krabben
    vosse
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Er is bij de Frontline (Fipronil) geen resistentie tegen vlooien. Meer ga ik er niet over zeggen ;)
    Er is gewoon ergens niet goed behandeld en de 'cyclus' dus nergens doorbroken.
    Chihuahua-paws
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

de tapijten insprayen met vlooien spray en alle knuffels , kleedjes doekjes etc ook uitwassen heet of evt 42 uur in de vriezer .

alle dieren behandelen met vlooien spul , en je banken e.d ook insprayen met die spray , dit zou ik een aantal dagen achter elkaar doen het sprayen dan , gewoon je huis zo vlo onvriendelijk mogelijk maken . 24 uur ramen tegen over elkaar open zetten met de tocht e.d is ook niet fijn voor vlooien en andere beesjes als muggen hou je zo ook buiten .
    It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
    Dirkje
    Actief

Zo ben even een dagje werken en klabaaaam, heel veel reacties.
    Hiervoor allemaal al heel erg bedankt!!!

Ik zal nog even wat dingen toevoegen die ik hier gelezen heb nog:
    De katten hebben geen vlooien, daar komen ze niet op.
    Ik heb maar 1 hond zelf thuis.
    Dirk loopt wel met andere honden op stal (als ik mijn hond behandel en hij komt weer op stal kunnen er dan vlooien weer op?)
    Ik ga namelijk niet mijn hond binnen opsluiten :O:
    Ik heb meerdere ontvlooispullen gebruikt, maar deze uit het beginberichtje waren de laatste.

Ik heb inderdaad laminaat! Ik ga morgen direct eens dweilen met anti vlooienshampoo, dank voor de tip.

Over de vraag of hij echt vlooien heeft en geen huidprobleem: ja ik zie ze daadwerkelijk lopen :O:

De katten waren ook het eerste waar ik aan dacht gezien de vlooien van de hond over het algemeen van katten komen, maar mijn katten hebben *gelukkig* nooit vlooien gehad. Helemaal nagekeken.
    Groetjes
    Madelief
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Dirkje schreef:Zo ben even een dagje werken en klabaaaam, heel veel reacties.
    Hiervoor allemaal al heel erg bedankt!!!

Ik zal nog even wat dingen toevoegen die ik hier gelezen heb nog:
    De katten hebben geen vlooien, daar komen ze niet op.
    Ik heb maar 1 hond zelf thuis.
    Dirk loopt wel met andere honden op stal (als ik mijn hond behandel en hij komt weer op stal kunnen er dan vlooien weer op?)
    Ik ga namelijk niet mijn hond binnen opsluiten :O:
    Ik heb meerdere ontvlooispullen gebruikt, maar deze uit het beginberichtje waren de laatste.

Ik heb inderdaad laminaat! Ik ga morgen direct eens dweilen met anti vlooienshampoo, dank voor de tip.

Over de vraag of hij echt vlooien heeft en geen huidprobleem: ja ik zie ze daadwerkelijk lopen :O:

De katten waren ook het eerste waar ik aan dacht gezien de vlooien van de hond over het algemeen van katten komen, maar mijn katten hebben *gelukkig* nooit vlooien gehad. Helemaal nagekeken.
    Hier gaat het toch (denk)fout.
    Zijn je katten nu wel of niet ontvlooid? Wel toch? Dan gaan we ervan uit dat ze geen vlooien hebben. Zo niet, ontvlooien die handel. Dat jij ze niet kunt vinden betekent beslist niet dat ze er niet zijn. Als je je dan afvraagt waarom je hond niet van de vlooien afkomt is, en een heel gevecht tegen ze start is het even regelmatig ontvlooien van de katten gewoon een belangrijke factor. Dus wát je verder ook onderneemt...katten ook ontvlooien anders heb je geen enkele invloed op wat er verder gebeurt. 1 vlo vinden is er 99 niet vinden. Dus dat kansje dat je er géén vindt is best wel aanwezig.

De vlooien kan hij verder overal opdoen. Maar als hij beschermd is met een goed middel zou hij er niet veel last van mogen hebben....tenzij hij een allergie heeft ontwikkeld. Dan is één enkele beet al reden voor reactie. Helaas zelfs met de juiste middelen heel erg moeilijk te voorkomen omdat vlooien kunnen bijten voor ze doodvallen.

Weet je inderdaad zeker dat hij wel vlooien heeft en niet iets anders? edit: ik zie nu dat je ze echt ziet lopen. Dan toch beginnen met kammen, en de katten!

Succes!
    groetjes Madelief en Yanthe
    Afbeelding
    Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
    Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
    Dirkje
    Actief

Hier gaat het toch (denk)fout.
    Zijn je katten nu wel of niet ontvlooid? Wel toch? Dan gaan we ervan uit dat ze geen vlooien hebben. Zo niet, ontvlooien die handel. Dat jij ze niet kunt vinden betekent beslist niet dat ze er niet zijn. Als je je dan afvraagt waarom je hond niet van de vlooien afkomt is, en een heel gevecht tegen ze start is het even regelmatig ontvlooien van de katten gewoon een belangrijke factor. Dus wát je verder ook onderneemt...katten ook ontvlooien anders heb je geen enkele invloed op wat er verder gebeurt. 1 vlo vinden is er 99 niet vinden. Dus dat kansje dat je er géén vindt is best wel aanwezig.
    De katten hebben geen vlooien, die worden ook regelmatig ontvlooid, dat heb ik ook verteld in mijn beginpost :wink:

Maar wat is dan een GOED middel?
    Dierenartsen zweren bij Frontline, maar ikzelf al jaren niet meer, die rotzooi.
    Een vriendin van mij had het eens over advocate of zoiets, ook dat gehad maar ze gaan niet weg.
    Ik kam de vlooien ook weg bij Dirk, maar goed, dit helpt niet.
    Ben echt serieus radeloos, Dirk wordt echt gek! :J:
    Groetjes
    bouvierpoedel
    Zeer actief

Dan zou je je hond eens een poosje van stal moeten houden. :ok:
    Chihuahua-paws
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

tja paarden kunnen ook vlooien mee dragen.

Alle dieren moeten echt behandeld worden en je huis en meubels ook . anders helpt het idd niet . je hond kan vlloen wel mee nemen ook al is hij behandeld . vandaar de katten ook behandelen . je moet je huis echt vlo onvriendelijk maken.

en advance heb je ook als middel.
    It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
    bouvierpoedel
    Zeer actief

Een katten vlooi die je meestal tegenkomt tegen woordig ,want honden vlooien zijn zowat uitgestorven blijkt gaat heus niet op een paard zitten hoor.
    Maar ik bedoel dat als je hond op stal komt dan is dat wel een lekkere omgeving voor vlooien/eitjes om te overleven en gedijen en waar ook niet aan vlooien preventie word gedaan.
    Renske
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Zelf heb ik gelukkig vrijwel nooit vlooien, twee weken geledwn hadden ze ze wel. Ik ben ze weer zeckweg/ teekweg van Luposan gaan geven en kam de achterkant van de hondjes minimaal 2 keer per dag met een vlooienkam. Volgens mij ben ik er nu weer (bijna?) vanaf.
    kipo
    Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

je kunt ook eens contact opnemen met de fabrikant van het spul wat je nu gebruikt, van Merial (van de frontline) weet ik dat zij in dit soort gevallen bij je aan huis komen, om te bekijken en bespreken wat je doet en waar het mis zou kunnen gaan en ze begeleiden je dan tot vlo-vrij. Mooiste is dat dat niets kost, omdat het voor hen slechte reclame is, als jij niet van de vlooien afraakt.
    Sjalot
    Zeer actief
    Schotse Herder Korthaar
    Engelse Bulldog
    Lancashire Heeler
    Contacteer:

Vreemd dat de katten nergens last van hebben en de hond wel.

Als je radeloos bent dan is het misschien en optie de hond helemaal kaal te scheren?
    Vraag eens advies aan een hondentrimmer.
    Groetjes van Charlotte
    Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik gebruik al jaren Prac-Tic en nog nooit hebben mijn langharige honden vlooien gehad.

Je kunt het via internet bestellen, is ook het goedkoopste, en bestel dan meteen de verpakking voor 6 pipetten.

Ter vergelijking; ik gebruik die van 22 tot 50 kilo en ben bij mijn DA meer dan €50,00 kwijt. Dit betaal ik, inclusief de verzendkosten, niet bij deze DA.

Ik weet niet welk gewicht je hondje heeft maar let hier op voordat je besteld. Ik heb het laagste gewicht genomen. Is je hondje zwaarder, dan de andere verpakking nemen. En ja, neem je katten ook meteen mee. :ok:
    Sjalot
    Zeer actief
    Schotse Herder Korthaar
    Engelse Bulldog
    Lancashire Heeler
    Contacteer:

Wilm@ schreef:Ik gebruik al jaren Prac-Tic en nog nooit hebben mijn langharige honden vlooien gehad.
    Dat je nooit vlooien hebt gehad zegt niks over het middel.
    Ik gebruik namelijk helemaal niks en heb ook nooit vlooien.
    Het is handiger om te weten wie er wel vlooien heeft gehad en welk middel er toen geholpen heeft.
    Groetjes van Charlotte
    Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Sjalot schreef:
    Wilm@ schreef:Ik gebruik al jaren Prac-Tic en nog nooit hebben mijn langharige honden vlooien gehad.
    Dat je nooit vlooien hebt gehad zegt niks over het middel.
    Ik gebruik namelijk helemaal niks en heb ook nooit vlooien.
    Het is handiger om te weten wie er wel vlooien heeft gehad en welk middel er toen geholpen heeft.
    Die slinger kun je er ook aan geven! Gewoon iemands woorden andersom interpreteren. Voor jouw dan even duidelijker; ik gebruik Prac-tic om vlooien VOOR te zijn. Als je dit een domme redenatie vindt wil ik je graag uitnodigen om mijn Briard, na zijn wandeling, eens te kammen. Het kammen op zich zal je best wel lukken, maar kammen met een vlooienkam wordt ineens wat lastiger.
    Ik gebruik al jaren Prac-Tic en nog nooit hebben mijn langharige honden vlooien gehad.
    Absoluut niets mis mee. :pffff:
    Tanja Simba&Bella
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Of het daadwerkelijk helpt weet ik niet, maar ik geef ze hier vaak schapenvet bonbons met knoflook. Heb zeer zelden last van vlooien bij de beesten.
    Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
    Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”