De honden waren in de achtertuin en ik sta in de keuken het hondeneten klaar te maken.
Omdat ze pens kregen vandaag had ik de voordeur open, dan tocht het lekker door en blijft die lucht niet zo hangen.
Ik hoor geklop op de deurpost, draai me om en zie drie jonge mannen aan de deur staan.
Loop erheen en zeg dat ik ze dapper vond dat ze bij de open deur komen omdat ik twee dh's heb rondlopen (ik heb een bordje aan de buitenmuur en voor het raam).
Ze lachten een beetje dommig en vertelden dat ze van een karate team waren dat de deuren langs ging om mensen het nut van zelfverdediging bij te brengen.
Halverwege die zin komt Jan vanuit de tuin naar binnen en rent boos blaffend naar de voordeur.
Jan heeft nooit van die goede bedoelingen met mensen aan de deur dus ik doe hem in de bench, draai me weer om en zie alledrie die breedgeschouderde fitte jonge knullen ineens op de stoep achter het niet helemaal goed sluitende tuinhekje staan dat ze driftig probeerden dicht te trekken.
Terwijl ik naar ze toe loop om verder te praten komt Gina achter me vandaan en die gaat vrolijk en vriendelijk naar ze toe. Gina vindt bezoek geweldig
Tja en dat was toch een beetje teveel van het goede voor de karate kids, de rest van het gesprek hebben ze midden op straat gestaan.
Ze waren het wel met me eens dat het bij mij met die (zelf)verdediging wel goed zat