Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overgaan op andere brokken, maar welke ??
Moderator: moderatorteam
- Luca1204
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Overgaan op andere brokken, maar welke ??
Luca kreeg van jongs af aan RC, maar ben hier om diverse redenen vanaf gestapt en gekozen voor Eukanuba.
Helaas vind hij dit ook niet echt lekker, droog zowieso Niet.
Als ik er een beetje warm water overheen doe, eet hij zo nu en dan z'n bak wel leeg maar laat toch te vaak wat staan.
Inmiddels krijgt hij 4 x in de week 's avonds Smuldier en wil dit straks ook wel wat vaker doen, maar daarnaast wil ik toch graag ook brokken geven.
Welke brokken geven jullie je pup van 4 maanden oud ? Uiteraard begrijp ik dat elke hond een andere smaak heeft.
Helaas vind hij dit ook niet echt lekker, droog zowieso Niet.
Als ik er een beetje warm water overheen doe, eet hij zo nu en dan z'n bak wel leeg maar laat toch te vaak wat staan.
Inmiddels krijgt hij 4 x in de week 's avonds Smuldier en wil dit straks ook wel wat vaker doen, maar daarnaast wil ik toch graag ook brokken geven.
Welke brokken geven jullie je pup van 4 maanden oud ? Uiteraard begrijp ik dat elke hond een andere smaak heeft.

-
Kimmie
Re: Overgaan op andere brokken, maar welke ??
waarom wil je brokken geven,wat hebben brokken voor meerwaarde denk je?
en als je al brokken wil geven zou ik brokken geven met zo'n hoog mogelijk vleespercentage en zo min mogelijk graan...bv orijen ,Bestes Futter – Fenrier oid
zie ook http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
en als je al brokken wil geven zou ik brokken geven met zo'n hoog mogelijk vleespercentage en zo min mogelijk graan...bv orijen ,Bestes Futter – Fenrier oid
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Cavom smaakte haar prima, maar was een zware brok. Nu heb ik Forza10 en ben er zeer tevreden over.
Forza10 heeft geen granen, en dat zocht ik in een brok..
Calcium is nog wel aan de vrij hoge kant, maar enigszins acceptabel bij de puppy-large vis (1.04%) en fosfor (0.8%) veel brokken zitten daar al overheen (zie net dat jeukebrok er wel onder zit) maar ik ben geen voorstander van jeukenieba sinds ik bepaalde filmpjes gezien heb
Calcium is nog wel aan de vrij hoge kant, maar enigszins acceptabel bij de puppy-large vis (1.04%) en fosfor (0.8%) veel brokken zitten daar al overheen (zie net dat jeukebrok er wel onder zit) maar ik ben geen voorstander van jeukenieba sinds ik bepaalde filmpjes gezien heb

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Wij zijn erg tevreden over de Dogloversgold brokken, een goede prijs/kwaliteit brok.
Honden glanzen mooi, weinig aanslag op de tanden, mooie drollen
Honden glanzen mooi, weinig aanslag op de tanden, mooie drollen

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
even bijvoegen ik voer 90% van de maand KVV/BARF dus mijn mening wat betreft hoe goed een hond het erop doet is niet echt een uitsluitsel

-
jentje87
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising: Jack russel, franse bulldog, chihuahua
- Contacteer:
Ff een vraaagje over jou opmerking. Waarom zijn brokken niet goed? (niet om je aan te vallen maar echt om infomatie te vergaren wat ik beter kan doen) Ik geef Damien royal Canin brokken elke dag. Heel af en toe neem ik vlees uit het vriesvak of geen ik hem bonzo of hoe je dat ook noemt. Wat ik wel merk bij damien is dat hij af en toe huidklachten heeft zoals schilfers of dan weer een plekje bij zn oor. komt dat door de brokken? O is dat niet gerelateerd?Kimmie schreef:waarom wil je brokken geven,wat hebben brokken voor meerwaarde denk je?
groetjes jennifer
- dagmar88
- Zeer actief
Dat kan samenhangen ja, dat je hond een intolerantie of allergie heeft voor bepaalde ingrediënten in brok.jentje87 schreef:Ff een vraaagje over jou opmerking. Waarom zijn brokken niet goed? (niet om je aan te vallen maar echt om infomatie te vergaren wat ik beter kan doen) Ik geef Damien royal Canin brokken elke dag. Heel af en toe neem ik vlees uit het vriesvak of geen ik hem bonzo of hoe je dat ook noemt. Wat ik wel merk bij damien is dat hij af en toe huidklachten heeft zoals schilfers of dan weer een plekje bij zn oor. komt dat door de brokken? O is dat niet gerelateerd?Kimmie schreef:waarom wil je brokken geven,wat hebben brokken voor meerwaarde denk je?
groetjes jennifer
als je kijkt naar de samenstelling van RC is dat niet iets waar ik vrolijk van wordt...
Samenstelling:
Mais, gevogeltemeel, maisvoermeel, dierlijke vetten, maisglutenvoer, dierlijk eiwit (gedehydroliseerd), plantenproteinisolaat*, suikerbietenpulp (gedroogd), gist, soja-olie, visolie, mineralen, natriumtrifosfaten, l-lysine, gedroogd ei, DL-methionine, L-carnitine
-
jentje87
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising: Jack russel, franse bulldog, chihuahua
- Contacteer:
Weet je, dit is niet de eerste keer dat ik iemand negatief hoor over RC. Ik heb de lijst bekeken van de link in een post hierboven. Het beter voer is net zo duur en soms misschien nog goedkoper als RC. Ik heb besloten dat ik deze zak opmaak en overstap op ik denk Orijen adult hondenvoer. Bedankt voor de tip!:)dagmar88 schreef:Dat kan samenhangen ja, dat je hond een intolerantie of allergie heeft voor bepaalde ingrediënten in brok.jentje87 schreef:Ff een vraaagje over jou opmerking. Waarom zijn brokken niet goed? (niet om je aan te vallen maar echt om infomatie te vergaren wat ik beter kan doen) Ik geef Damien royal Canin brokken elke dag. Heel af en toe neem ik vlees uit het vriesvak of geen ik hem bonzo of hoe je dat ook noemt. Wat ik wel merk bij damien is dat hij af en toe huidklachten heeft zoals schilfers of dan weer een plekje bij zn oor. komt dat door de brokken? O is dat niet gerelateerd?Kimmie schreef:waarom wil je brokken geven,wat hebben brokken voor meerwaarde denk je?
groetjes jennifer
als je kijkt naar de samenstelling van RC is dat niet iets waar ik vrolijk van wordt...
Samenstelling:
Mais, gevogeltemeel, maisvoermeel, dierlijke vetten, maisglutenvoer, dierlijk eiwit (gedehydroliseerd), plantenproteinisolaat*, suikerbietenpulp (gedroogd), gist, soja-olie, visolie, mineralen, natriumtrifosfaten, l-lysine, gedroogd ei, DL-methionine, L-carnitine
- dagmar88
- Zeer actief
Orijen is een goede brok ja, maar vind ik persoonlijk wel erg duur.
Je zou ook naar taste of the wild, nutro of Lukullus kunnen kijken.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_droog
Je zou ook naar taste of the wild, nutro of Lukullus kunnen kijken.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_droog
-
Kimmie
omdat een hond een vleeseter is,en brokken bestaan 9 van de 10 x uit granen en bietenpulp met daardoorheen een vleesmeel,wat dan ook nog eens allemaal verhit wordt..
maw heeft een hond eigenlijk aan brokken die je voert waar 20% vlees(meel) aan toegevoegd is maar 20% voedingswaarde,bietenpulp granen mais enz wordt allemaal weer uitgepoept,een dier die dit soort producten eet heeft een lang darmstelsel nodig om dit te moeten kunnen verteren (bv een paard),en een hond heeft een kort darmstelsel,dus hondenlichamen kunnen hier helemaal niets mee.
daarnaast moet je voor de lol eens kijken wat ze allemaal aan brokken toevoegen om een hond "goed"eruit te laten zien,laat staan als deze toevoegingen niet toegevoegd zouden worden,hoe zou je hond er dan wel niet uitzien.
in bonzo zit maar 4% vleesaandeel,dus 96% troep wat een hondenlichaam niet kan gebruiken (zonde geld,daar je voor hetzelfde geld vlees kan voeren wat 100% benut wordt)
in RC zit daarnaast ook nog eens BHT een rubberstabilitator wat kanker veroorzaakt bij honden.
daarom vraag ik me altijd af wat brokken voor meerwaarde moeten hebben bij een hond,als je toch al kvv voert,geef hem dan lekker extra kvv,lijkt mij....
maw heeft een hond eigenlijk aan brokken die je voert waar 20% vlees(meel) aan toegevoegd is maar 20% voedingswaarde,bietenpulp granen mais enz wordt allemaal weer uitgepoept,een dier die dit soort producten eet heeft een lang darmstelsel nodig om dit te moeten kunnen verteren (bv een paard),en een hond heeft een kort darmstelsel,dus hondenlichamen kunnen hier helemaal niets mee.
daarnaast moet je voor de lol eens kijken wat ze allemaal aan brokken toevoegen om een hond "goed"eruit te laten zien,laat staan als deze toevoegingen niet toegevoegd zouden worden,hoe zou je hond er dan wel niet uitzien.
in bonzo zit maar 4% vleesaandeel,dus 96% troep wat een hondenlichaam niet kan gebruiken (zonde geld,daar je voor hetzelfde geld vlees kan voeren wat 100% benut wordt)
in RC zit daarnaast ook nog eens BHT een rubberstabilitator wat kanker veroorzaakt bij honden.
daarom vraag ik me altijd af wat brokken voor meerwaarde moeten hebben bij een hond,als je toch al kvv voert,geef hem dan lekker extra kvv,lijkt mij....
Laatst gewijzigd door Kimmie op 10 aug 2011 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Helemaal mee eensKimmie schreef:omdat een hond een vleeseter is,en brokken bestaan 9 van de 10 x uit granen en bietenpulp met daardoorheen een vleesmeel,wat dan ook nog eens allemaal verhit wordt..
in RC zit daarnaast ook nog eens BHT een landbouwgif wat kanker veroorzaakt bij honden.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik vond zelf bij mijn vorige hond Prins (standaard) een goede brok, hij vond het erg lekker en zag er goed uit. Over Biofood geperste brok heb ik ook goede dingen gehoord, maar ken ik zelf niet. Mijn huidige pupje krijgt nu volledig kvv, is vanuit het nest afgespeend op Eukanuba maar vond/vindt ze echt niet lekker en eet dan rustig vrijwel niets de hele dag. Ze eet nu carnibest maar ze blijft problemen houden met haar ontlasting. Steeds dun, dan weer paar dagen goed en weer dun. De da zei er eerst wat kokend water op te doen en dat hielp een paar dagen maar inmiddels is t weer erg dun. Moet eerlijk zeggen dat als dat zo blijft en ze het op brok beter zou doen qua ontlasting, ik zondermeer op brokken over zou gaan hoor. Veel brokken zijn vast niet optimaal, maar door versvoerders wordt soms gedaan of het regelrecht vergif is en dat valt mee denk ik. Ik zou zelf nooit Bonzo geven bijvoorbeeld, maar ik ken genoeg honden die er kwispelend 15 mee zijn geworden.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- stefanie
- Zeer actief
Je zou ook een ander merk KVV kunnen proberen?Expecting schreef:Ik vond zelf bij mijn vorige hond Prins (standaard) een goede brok, hij vond het erg lekker en zag er goed uit. Over Biofood geperste brok heb ik ook goede dingen gehoord, maar ken ik zelf niet. Mijn huidige pupje krijgt nu volledig kvv, is vanuit het nest afgespeend op Eukanuba maar vond/vindt ze echt niet lekker en eet dan rustig vrijwel niets de hele dag. Ze eet nu carnibest maar ze blijft problemen houden met haar ontlasting. Steeds dun, dan weer paar dagen goed en weer dun. De da zei er eerst wat kokend water op te doen en dat hielp een paar dagen maar inmiddels is t weer erg dun. Moet eerlijk zeggen dat als dat zo blijft en ze het op brok beter zou doen qua ontlasting, ik zondermeer op brokken over zou gaan hoor. Veel brokken zijn vast niet optimaal, maar door versvoerders wordt soms gedaan of het regelrecht vergif is en dat valt mee denk ik. Ik zou zelf nooit Bonzo geven bijvoorbeeld, maar ik ken genoeg honden die er kwispelend 15 mee zijn geworden.
- Naima
- Zeer actief
Maar welk merk is beter dan Carnibest? Als ze op dat merk geen goede ontlasting heeft zal dat op bijvroobeeld Smuldier ook niet snel gebeuren lijkt me. Maar ik kijk het nog even aan en ga dan idd wss een ander merk proberen idd (Lupa). Ik wilde meer aangeven dat het voor iedre hond anders zal zijn waar ze het goed op doen. Er zijn honden die het niet goed doen op vers, er zijn honden die het niet goed doen op brok en er zijn veel honden die het op beiden prima doen.stefanie schreef:Je zou ook een ander merk KVV kunnen proberen?Expecting schreef:Ik vond zelf bij mijn vorige hond Prins (standaard) een goede brok, hij vond het erg lekker en zag er goed uit. Over Biofood geperste brok heb ik ook goede dingen gehoord, maar ken ik zelf niet. Mijn huidige pupje krijgt nu volledig kvv, is vanuit het nest afgespeend op Eukanuba maar vond/vindt ze echt niet lekker en eet dan rustig vrijwel niets de hele dag. Ze eet nu carnibest maar ze blijft problemen houden met haar ontlasting. Steeds dun, dan weer paar dagen goed en weer dun. De da zei er eerst wat kokend water op te doen en dat hielp een paar dagen maar inmiddels is t weer erg dun. Moet eerlijk zeggen dat als dat zo blijft en ze het op brok beter zou doen qua ontlasting, ik zondermeer op brokken over zou gaan hoor. Veel brokken zijn vast niet optimaal, maar door versvoerders wordt soms gedaan of het regelrecht vergif is en dat valt mee denk ik. Ik zou zelf nooit Bonzo geven bijvoorbeeld, maar ik ken genoeg honden die er kwispelend 15 mee zijn geworden.
- dagmar88
- Zeer actief
'Beter' is natuurlijk relatief, maar in jouw geval zou ik eens kvv zonder kip of rund proberen.Expecting schreef:Maar welk merk is beter dan Carnibest? Als ze op dat merk geen goede ontlasting heeft zal dat op bijvroobeeld Smuldier ook niet snel gebeuren lijkt me. Maar ik kijk het nog even aan en ga dan idd wss een ander merk proberen idd (Lupa). Ik wilde meer aangeven dat het voor iedre hond anders zal zijn waar ze het goed op doen. Er zijn honden die het niet goed doen op vers, er zijn honden die het niet goed doen op brok en er zijn veel honden die het op beiden prima doen.stefanie schreef:Je zou ook een ander merk KVV kunnen proberen?Expecting schreef:Ik vond zelf bij mijn vorige hond Prins (standaard) een goede brok, hij vond het erg lekker en zag er goed uit. Over Biofood geperste brok heb ik ook goede dingen gehoord, maar ken ik zelf niet. Mijn huidige pupje krijgt nu volledig kvv, is vanuit het nest afgespeend op Eukanuba maar vond/vindt ze echt niet lekker en eet dan rustig vrijwel niets de hele dag. Ze eet nu carnibest maar ze blijft problemen houden met haar ontlasting. Steeds dun, dan weer paar dagen goed en weer dun. De da zei er eerst wat kokend water op te doen en dat hielp een paar dagen maar inmiddels is t weer erg dun. Moet eerlijk zeggen dat als dat zo blijft en ze het op brok beter zou doen qua ontlasting, ik zondermeer op brokken over zou gaan hoor. Veel brokken zijn vast niet optimaal, maar door versvoerders wordt soms gedaan of het regelrecht vergif is en dat valt mee denk ik. Ik zou zelf nooit Bonzo geven bijvoorbeeld, maar ik ken genoeg honden die er kwispelend 15 mee zijn geworden.
- stefanie
- Zeer actief
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat omdat Carnibest geen goede ontlasting geeft, je dus ook geen smuldier zou kunnen geven. Ik denk dat je nu teveel vasthoud aan het idee dat Carnibest het beste is. Maar zoals je zelf al zegt, de ene hond doet het nu éénmaal beter op een bepaald voer dan de ander. Dus misschien is Smuldier juist hét perfecte voer voor Lotus.Expecting schreef:Maar welk merk is beter dan Carnibest? Als ze op dat merk geen goede ontlasting heeft zal dat op bijvroobeeld Smuldier ook niet snel gebeuren lijkt me. Maar ik kijk het nog even aan en ga dan idd wss een ander merk proberen idd (Lupa). Ik wilde meer aangeven dat het voor iedre hond anders zal zijn waar ze het goed op doen. Er zijn honden die het niet goed doen op vers, er zijn honden die het niet goed doen op brok en er zijn veel honden die het op beiden prima doen.stefanie schreef:Je zou ook een ander merk KVV kunnen proberen?Expecting schreef:Ik vond zelf bij mijn vorige hond Prins (standaard) een goede brok, hij vond het erg lekker en zag er goed uit. Over Biofood geperste brok heb ik ook goede dingen gehoord, maar ken ik zelf niet. Mijn huidige pupje krijgt nu volledig kvv, is vanuit het nest afgespeend op Eukanuba maar vond/vindt ze echt niet lekker en eet dan rustig vrijwel niets de hele dag. Ze eet nu carnibest maar ze blijft problemen houden met haar ontlasting. Steeds dun, dan weer paar dagen goed en weer dun. De da zei er eerst wat kokend water op te doen en dat hielp een paar dagen maar inmiddels is t weer erg dun. Moet eerlijk zeggen dat als dat zo blijft en ze het op brok beter zou doen qua ontlasting, ik zondermeer op brokken over zou gaan hoor. Veel brokken zijn vast niet optimaal, maar door versvoerders wordt soms gedaan of het regelrecht vergif is en dat valt mee denk ik. Ik zou zelf nooit Bonzo geven bijvoorbeeld, maar ik ken genoeg honden die er kwispelend 15 mee zijn geworden.
Ik geef zelf momenteel afwisselend Smuldier en Lotgering en ze doen het er hier prima op.
Wat mij juist een beetje opvalt, en dan bedoel ik jou niet, is dat als een hond het niet goed doet op een bepaald merk KVV, er meteen terug gegaan wordt naar de brokken zonder een ander merk KVV te proberen maar als een hond het niet goed doet op een bepaalde brok, alle merken brok uit de kast getrokken worden voordat er heel misschien op KVV over gegaan wordt.
- Naima
- Zeer actief
Oh dat is een fijne tip, dank je wel!dagmar88 schreef:'Beter' is natuurlijk relatief, maar in jouw geval zou ik eens kvv zonder kip of rund proberen.Expecting schreef:Maar welk merk is beter dan Carnibest? Als ze op dat merk geen goede ontlasting heeft zal dat op bijvroobeeld Smuldier ook niet snel gebeuren lijkt me. Maar ik kijk het nog even aan en ga dan idd wss een ander merk proberen idd (Lupa). Ik wilde meer aangeven dat het voor iedre hond anders zal zijn waar ze het goed op doen. Er zijn honden die het niet goed doen op vers, er zijn honden die het niet goed doen op brok en er zijn veel honden die het op beiden prima doen.stefanie schreef:Je zou ook een ander merk KVV kunnen proberen?Expecting schreef:Ik vond zelf bij mijn vorige hond Prins (standaard) een goede brok, hij vond het erg lekker en zag er goed uit. Over Biofood geperste brok heb ik ook goede dingen gehoord, maar ken ik zelf niet. Mijn huidige pupje krijgt nu volledig kvv, is vanuit het nest afgespeend op Eukanuba maar vond/vindt ze echt niet lekker en eet dan rustig vrijwel niets de hele dag. Ze eet nu carnibest maar ze blijft problemen houden met haar ontlasting. Steeds dun, dan weer paar dagen goed en weer dun. De da zei er eerst wat kokend water op te doen en dat hielp een paar dagen maar inmiddels is t weer erg dun. Moet eerlijk zeggen dat als dat zo blijft en ze het op brok beter zou doen qua ontlasting, ik zondermeer op brokken over zou gaan hoor. Veel brokken zijn vast niet optimaal, maar door versvoerders wordt soms gedaan of het regelrecht vergif is en dat valt mee denk ik. Ik zou zelf nooit Bonzo geven bijvoorbeeld, maar ik ken genoeg honden die er kwispelend 15 mee zijn geworden.
En wat betreft het laatste ben ik helemaal met je eens.
- dagmar88
- Zeer actief
Granen, kip en rund is waar honden het vaakst niet lekker op reagerenExpecting schreef:Oh dat is een fijne tip, dank je wel!dagmar88 schreef: 'Beter' is natuurlijk relatief, maar in jouw geval zou ik eens kvv zonder kip of rund proberen.
-
Kimmie
daarnaast kan je bij wat dunne ontlasting ook wat bot toevoegen aan het voer,wil vaak ook wel helpen,van bot wordt ontlasting weer wat dikker
... ( denk aan kippevleugel/karkas/nekken of eend oid..)
-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
- Aantal honden: 2
Carnibest heeft ook een eend&rijst variant, misschiend dat je die eens zou kunnen proberen?dagmar88 schreef:Granen, kip en rund is waar honden het vaakst niet lekker op reagerenExpecting schreef:Oh dat is een fijne tip, dank je wel!dagmar88 schreef: 'Beter' is natuurlijk relatief, maar in jouw geval zou ik eens kvv zonder kip of rund proberen.
- Naima
- Zeer actief
Ga ik proberenZeeuwse labjes schreef:Carnibest heeft ook een eend&rijst variant, misschiend dat je die eens zou kunnen proberen?
@Kimmie: Ik vind zelf dat als ik kvv (welke dan ook) of brok (welke dan ook) op zich genoeg moet zijn. Als ik 'verplicht' ben om naast de voeding die ik geef nog dingen als kippennekken te geven (of iets anders) omdat ze anders geen goede ontlasting heeft vind ik dat toch minder. Dat wil niet zeggen dat ze geen kippennekken krijgt, maar ik wil dat wel vrijblijvend als extraatje kunnen geven zeg maar.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
was er nu giardia getest? Dat zou ik anders eerst doen voor je naar het vlees gaat kijken.Expecting schreef:Ze eet nu carnibest maar ze blijft problemen houden met haar ontlasting. Steeds dun, dan weer paar dagen goed en weer dun. De da zei er eerst wat kokend water op te doen en dat hielp een paar dagen maar inmiddels is t weer erg dun.
- Naima
- Zeer actief
Ja, dat is het niet (wel getest) en er zaten ook geen wormen in de ontlasting. Volgens de da moet het dan haast het voer zijn, maar aangezien zij pro-brok is lag haar advies teveel voor de hand om objectief te kunnen noemenRosita Compagner schreef:was er nu giardia getest? Dat zou ik anders eerst doen voor je naar het vlees gaat kijken.Expecting schreef:Ze eet nu carnibest maar ze blijft problemen houden met haar ontlasting. Steeds dun, dan weer paar dagen goed en weer dun. De da zei er eerst wat kokend water op te doen en dat hielp een paar dagen maar inmiddels is t weer erg dun.
edit: da ipv ad
- Quibus05
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 2
Ik heb bij mijn oudste hondje ook moeten zoeken naar een kvv, waar ze goed op reageerde. Ik ben uitgekomen bij Darf. Het is grover gemalen dan Carnibest en daar deed ze het super op, zonder extra bot.Expecting schreef:Ga ik proberenZeeuwse labjes schreef:Carnibest heeft ook een eend&rijst variant, misschiend dat je die eens zou kunnen proberen?![]()
@Kimmie: Ik vind zelf dat als ik kvv (welke dan ook) of brok (welke dan ook) op zich genoeg moet zijn. Als ik 'verplicht' ben om naast de voeding die ik geef nog dingen als kippennekken te geven (of iets anders) omdat ze anders geen goede ontlasting heeft vind ik dat toch minder. Dat wil niet zeggen dat ze geen kippennekken krijgt, maar ik wil dat wel vrijblijvend als extraatje kunnen geven zeg maar.
De andere 2 barfen, maar eten nu ook wel Lotgering, (beetje uit nood, omdat ik ga verhuizen). Hiervan poepen ze wel dunner, maar 'plakpoep' zeg maar.
Het is dus volgens mij gewoon uitproberen waar je hond het beste op reageert. Brokjes krijgen ze hier eigenlijk alleen maar als beloning.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Hoe kom je erbij dat Forza10 geen granen bevat? Als je de ingrediënten opzoekt staat voorop gewoon maïs. Of valt maïs niet onder graan?EschaenStefanie schreef:Cavom smaakte haar prima, maar was een zware brok. Nu heb ik Forza10 en ben er zeer tevreden over.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier krijgen ze in de warme maanden standaard Cavom
in de wintermaanden KVV, dit puur omdat, als er teven loops zijn, of het enorm warm is er maar 1 hond van de 5 is die zijn bak gelijk leeg eet, terwijl ze al jaren gewoon zijn dat de bakken na 10-15min weg gedaan worden, maar ik zit niet te wachten op bakken vol vliegen + eitjes + maden
in de wintermaanden KVV, dit puur omdat, als er teven loops zijn, of het enorm warm is er maar 1 hond van de 5 is die zijn bak gelijk leeg eet, terwijl ze al jaren gewoon zijn dat de bakken na 10-15min weg gedaan worden, maar ik zit niet te wachten op bakken vol vliegen + eitjes + maden
- Naima
- Zeer actief
Dat was deze zomer niet echt een probleem geweestvania schreef:hier krijgen ze in de warme maanden standaard Cavom
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind Smuldier en Lotgering uitstekend voer... zal dus nooit het dure carnibest gaan voeren...Expecting schreef:Maar welk merk is beter dan Carnibest? Als ze op dat merk geen goede ontlasting heeft zal dat op bijvroobeeld Smuldier ook niet snel gebeuren lijkt me. Maar ik kijk het nog even aan en ga dan idd wss een ander merk proberen idd (Lupa). Ik wilde meer aangeven dat het voor iedre hond anders zal zijn waar ze het goed op doen. Er zijn honden die het niet goed doen op vers, er zijn honden die het niet goed doen op brok en er zijn veel honden die het op beiden prima doen.stefanie schreef:Je zou ook een ander merk KVV kunnen proberen?Expecting schreef:Ik vond zelf bij mijn vorige hond Prins (standaard) een goede brok, hij vond het erg lekker en zag er goed uit. Over Biofood geperste brok heb ik ook goede dingen gehoord, maar ken ik zelf niet. Mijn huidige pupje krijgt nu volledig kvv, is vanuit het nest afgespeend op Eukanuba maar vond/vindt ze echt niet lekker en eet dan rustig vrijwel niets de hele dag. Ze eet nu carnibest maar ze blijft problemen houden met haar ontlasting. Steeds dun, dan weer paar dagen goed en weer dun. De da zei er eerst wat kokend water op te doen en dat hielp een paar dagen maar inmiddels is t weer erg dun. Moet eerlijk zeggen dat als dat zo blijft en ze het op brok beter zou doen qua ontlasting, ik zondermeer op brokken over zou gaan hoor. Veel brokken zijn vast niet optimaal, maar door versvoerders wordt soms gedaan of het regelrecht vergif is en dat valt mee denk ik. Ik zou zelf nooit Bonzo geven bijvoorbeeld, maar ik ken genoeg honden die er kwispelend 15 mee zijn geworden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
whahaha, dat is waar, maar in april toen het zo warm was, was ik al overgestapt om dan terug over te stappen en dan misschien nog eens, vind ik van het gekkeExpecting schreef:Dat was deze zomer niet echt een probleem geweestvania schreef:hier krijgen ze in de warme maanden standaard Cavom
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
mais is in mijn ogen geen standaard graan waar honden niet tegen kunnen... je hebt gelijk het is wel een graan soort maar ik wilde zeggen geen tarwe of zoietsTulp schreef:Hoe kom je erbij dat Forza10 geen granen bevat? Als je de ingrediënten opzoekt staat voorop gewoon maïs. Of valt maïs niet onder graan?EschaenStefanie schreef:Cavom smaakte haar prima, maar was een zware brok. Nu heb ik Forza10 en ben er zeer tevreden over.
ik ben vooral overgestapt omdat mijn hond zo bleef boeren van Cavom, en deze is lichter verteerbaar (plus de breedersversie is biologisch)