Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenpoepbak .
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
hondenpoepbak .
Ik werk nu met kranten in de puppy ren om ze daar alles op te laten doen.
Nu zag ik pas iemand die had een grote lage bak met kattenbak vulling erin en die stond voor de uitgang van de werpkist .
Dus op het moment dat ze de kist uitkwamen moesten ze door die bak.
Geen gekledder met kranten en volle containers.
Kattenbak korrels kunnen gewoon op de mesthoop.
Lagen de puppen buiten dan stond er ook een bak klaar.
Leek mij iddeaal .
Wie heeft hier ervaring mee.??
Nu zag ik pas iemand die had een grote lage bak met kattenbak vulling erin en die stond voor de uitgang van de werpkist .
Leek mij iddeaal .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: hondenpoepbak .
Geen idee, maar klinkt wel slim inderdaad. Ik lees even mee. Handig als je niet een permanente toegang naar buiten hebt voor de pups (die vaak wel al zindelijk zouden zijn tot op zekere hoogte als ze zouden kunnen).
Zouden ze de korrels niet gewoon opeten eigenlijk?
Of er gezellig in graven?
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb het gedaan bij mijn nestje chihuahua,s maar dat is niet te vergelijken met grote hondenbouvierpoedel schreef:Ik werk nu met kranten in de puppy ren om ze daar alles op te laten doen.
Leek mij iddeaal .
maar ik vond het ideaal het stond minder ze liepen niet meer door hun eigen viezigheid heen
ik had wel kattenbakstenen die klontvormig waren dat vondt ik ook wel erg prettig dat al die urine gewoon 1 klont werd

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
opeten deden ze bij mij wel in t begin athans ze keken of het lekker was maar dat was met een paar dagen ook overMadelief schreef:Geen idee, maar klinkt wel slim inderdaad. Ik lees even mee. Handig als je niet een permanente toegang naar buiten hebt voor de pups (die vaak wel al zindelijk zouden zijn tot op zekere hoogte als ze zouden kunnen).
dat deden mijn kittens ook in t begin trouwens

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
kan je dan niet beter van die houtkorrels nemen? Ipv van grit? Heb je ook geen witte pootjes overal, en grit vind je volgens mij echt overal, als pups ermee gaan spelen? Bij de action hebben ze lage kattenbakken, zonder kap en met schepje, en zeker niet duur. Dus om uit te proberen, goed te doen.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Ik zou ook houtkorrels nemen, of gewoon dat goedkope grit zonder geurtjes, die klontvormende kattenbakkorrels kunnen gevaarlijk zijn lijkt mij als ze het opeten.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik heb klontend kattenbak vulling van markant eigenmerk van de vomar maar die klonten zitten heel licht aan de bodem van de bak geplakt en met een schepje haal je dat zo los en gooi je t weg
dus die kloten zijn niet zichtbaar als je er een goeie dikke laag ingooid
dus die kloten zijn niet zichtbaar als je er een goeie dikke laag ingooid

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Het gevaar is meer dat ze het binnen krijgen, combinatie klontvormend spul in vochtige omgeving (zoals ingewanden) lijkt me levensgevaarlijk.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou het niet aandurven, de pups hier proberen nog wel eens van alles naar binnen te werke en bij krantenpapier weet ik dat dat weinig kwaad kan. Van kattenbakkorrels weet ik het zo net nog niet.
De pups van mijn huidige nest doen het qua zindelijkheid allemaal al prima, dus ik heb het idee dat de manier zoals ik het nu doe, met kranten, gewoon goed effectief is.
De pups van mijn huidige nest doen het qua zindelijkheid allemaal al prima, dus ik heb het idee dat de manier zoals ik het nu doe, met kranten, gewoon goed effectief is.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gebruik ook kranten, een dikke laag, dat bevalt me prima...
Op zich zou een bak met houtkorrels oid best moeten kunnen werken....
Maar ik vind het wel prima zo geloof ik...
Op zich zou een bak met houtkorrels oid best moeten kunnen werken....
Maar ik vind het wel prima zo geloof ik...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Je kan ook gewoon de kranten in een kattenbak leggen? Of werkt dat niet? Ik roep ook maar wat hoor.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Kattenbak lijkt mij iets te klein voor een nest grote honden ,dus ik zat meer te denken aan een lekbak van een wasmachine of dergelijk.
Je hebt tegenwoordig zoveel keus uit kattenbak korrels die niet schadelijk zijn dat het wel te doen is lijkt mij.?
Of gewoon een laagje wit zand erin ??
Je hebt tegenwoordig zoveel keus uit kattenbak korrels die niet schadelijk zijn dat het wel te doen is lijkt mij.?

- kipo
- Zeer actief
dat zou ik doenOf gewoon een laagje wit zand erin ??
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Beneden heb ik een speciale honden toiletbak, deze is groter dan een kattebak en boven had ik een wasmachine lekbak.
Daar doe ik speciale hondengrit in, dit werkt net iets beter dan ''gewone'' kattegrit, omdat het meer vocht opneemt.
Honden sasjes zijn een stuk groter dan die van een kat
kranten in een bak werkt niet, omdat als een hond sast dan loopt de sas door heel de bak heen omdat een krant het vocht niet snel genoeg opneemt, gevolg dat de hond door het sasje loopt en je hele vloer zit dan onder.
Ik vind het ideaal een bak, maar helaas sinds de tuindeur hele dagen open staat doet ze het er niet meer op de bak, ook niet als ik werken ben, ze houd het dan op, terwijl ze gewoon op de bak kan
Daar doe ik speciale hondengrit in, dit werkt net iets beter dan ''gewone'' kattegrit, omdat het meer vocht opneemt.
kranten in een bak werkt niet, omdat als een hond sast dan loopt de sas door heel de bak heen omdat een krant het vocht niet snel genoeg opneemt, gevolg dat de hond door het sasje loopt en je hele vloer zit dan onder.
Ik vind het ideaal een bak, maar helaas sinds de tuindeur hele dagen open staat doet ze het er niet meer op de bak, ook niet als ik werken ben, ze houd het dan op, terwijl ze gewoon op de bak kan

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik weet dat een fokster in Duitsland ook met kattenbakken en korrels werkt. Ik zou het niet aandurven. Hier gaan over een tijdje ook kranten gebruikt worden
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh dus je hebt speciaal hondengrit in de handel.->Chanty<- schreef:Beneden heb ik een speciale honden toiletbak, deze is groter dan een kattebak en boven had ik een wasmachine lekbak.
Wist ik niet dus.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je hebt in ieder geval ook de KLOTEN om het te proberen.Tara schreef:frank-bobby schreef: dus die kloten zijn niet zichtbaar als je er een goeie dikke laag ingooid![]()
Okee, en dan even serieus: ik zit ook te overwegen of ik het met mijn volgende nest eens met een bak + grit zal proberen.
Dan zou ik trouwens wel van die houtvezelkorrels gebruiken.
Ik weet van een kennis dat zij dat zo gedaan hebben, en dat beviel goed.
Met kranten werkt het uiteraard ook, maar onze container zit wel in een razend tempo vol.
En dat is soms wel een probleem, omdat ik het dan niet altijd meer kwijt kan.
Het is allicht het uitproberen een keer waard toch?

- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Ik gebruik hier voor mijn kat een Peewee kattenbak. Die is gevuld met een klein laagje geperste houtkorrels. Die houtkorrels absorberen enorm veel vocht en vallen daardoor uiteen. Dus geen gevaar bij opeten: het vormt geen klont. De kleine stukjes vallen door een rooster in de bak naar de onderste bak waardoor de kattenbak altijd droog is. Poepejes moet je wel zelf uitscheppen. De onderste bak kan je vervolgens zo de groen container inkiepen of in een compostvat doen.
http://webwinkel.caroba.nl/dierbenodigd ... e-kat.html
Het Peweesysteem is niet goedkoop, maar het is echt zoals ze zeggen: je doet heeeeeeeel lang met 1 zak korrels. Voor 1 kat (Maine Coon) ruim 3 maanden. En je ruikt helemaal niks. Alleen een lichte verse houtgeur.
Maar ik ken ook mensen die zelf zo'n roosterbak gemaakt hebben en er met gewone houtkorrels in werken.
http://webwinkel.caroba.nl/dierbenodigd ... e-kat.html
Het Peweesysteem is niet goedkoop, maar het is echt zoals ze zeggen: je doet heeeeeeeel lang met 1 zak korrels. Voor 1 kat (Maine Coon) ruim 3 maanden. En je ruikt helemaal niks. Alleen een lichte verse houtgeur.
Maar ik ken ook mensen die zelf zo'n roosterbak gemaakt hebben en er met gewone houtkorrels in werken.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
ik heb bij de vorige nesten de bak gebruikt die normaal als vloer in de puppy ren stond. zit nl ook een opstaande rand op. Daar kranten op de bodem en gewoon zaagsel er bovenop. Alles absorbeert en het stinkt niet. Tegen de tijd dat ze lang
buiten zijn gewoon de kranten bij de achterdeur gelegd en het zaagsel voor de nachten bewaard. De kranten op de plaats gehouden door bakstenen er op te leggen. Stro wil ik niet gebruiken omdat vele puppy eigenaren de pup als ie wat ouder is in een kennel zetten waar ook stro in zit.
buiten zijn gewoon de kranten bij de achterdeur gelegd en het zaagsel voor de nachten bewaard. De kranten op de plaats gehouden door bakstenen er op te leggen. Stro wil ik niet gebruiken omdat vele puppy eigenaren de pup als ie wat ouder is in een kennel zetten waar ook stro in zit.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
ik heb bij de vorige nesten de bak gebruikt die normaal als vloer in de puppy ren stond. zit nl ook een opstaande rand op. Daar kranten op de bodem en gewoon zaagsel er bovenop. Alles absorbeert en het stinkt niet. Tegen de tijd dat ze lang
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier ook vlas gebruikt tijdens ons vorige nest, het bevalde ons primaInge O schreef:ik heb bij de laatste nesten vlasstrooisel gebruikt (verkopen ze voor in de paardenstallen) en dat werkte prima : hield alles mooi droog en je kon de (droge) keuteltjes er heel makkelijk uitrapen.bouvierpoedel schreef: Je hebt tegenwoordig zoveel keus uit kattenbak korrels die niet schadelijk zijn dat het wel te doen is lijkt mij.?
zand heb ik ook al gehad maar dat neemt beduidend minder op waardoor de ondergrond (in mijn geval beton) verzadigd raakt met pis wat een erge stank geeft na een aantal dagen.
met dat vlas rook het zo fris als lelietjes-van-dalen![]()
.
wij hadden een deel "afgemaakt" (plankje) en daar vlas gelegd en dan in het andere stuk de helft kranten en de andere helft dekens, het was niet de bedoeling om het vlas gedeelte als "poepbak" te gebruiken, maar aangezien de pups de kranten opaten en gingen poepen in het vlasgedeelte, hebben wij ze maar laten doen en achteraf beviel het ons prima
natten stukken haalde je er zo uit, het bovenste was smorgens nog "mooi" droog, om de andere dag haalde ik er al het vlas uit en ging er vers/fruitig
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook eens iemand gehoord die gebruikte golfkarton...
Daar ben ik nou wel benieuwd naar hoe dat werkt...
Daar ben ik nou wel benieuwd naar hoe dat werkt...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell