Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
carporal, hoeveel en hoe ?
Moderator: moderatorteam
-
anma
carporal, hoeveel en hoe ?
hallo
onze hond krijgt sinds vorige week carporal en moet daar zijn verdere leven meedoen !
het zijn zulke kleine tabletjes dat hij ze niet weg krijgt, kan je het het ergens door heen doen ? blokje kaas of iets dergelijks ?
nu is hij 34,5 kilo en zou hij volgens de da 3/4 tablet moeten hebben (100 mg) maar het is wel handig als hij gewoon 1 tablet zou krijgen hoef je niets te breken (helft van een helft)
iemand ervaring met carporal ?
groetjes Annemarie en een poot van Max
onze hond krijgt sinds vorige week carporal en moet daar zijn verdere leven meedoen !
het zijn zulke kleine tabletjes dat hij ze niet weg krijgt, kan je het het ergens door heen doen ? blokje kaas of iets dergelijks ?
nu is hij 34,5 kilo en zou hij volgens de da 3/4 tablet moeten hebben (100 mg) maar het is wel handig als hij gewoon 1 tablet zou krijgen hoef je niets te breken (helft van een helft)
iemand ervaring met carporal ?
groetjes Annemarie en een poot van Max
-
Neeltje
Re: carporal, hoeveel en hoe ?
GEwoon in een stukje vlees draaien en hup naar binnen hap slik weg? Of pate? Ik gebruik altijd 'n dunne rookvlees, dat draait handig en het gaat hier zo naar binnen. Als je het moeilijk vind om de pilletjes zelf te breken, bij de apotheek kun je pillensnijders krijgen, die zijn daar heel handig voor.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Gewoon lekker in kaas of smeerworst doen hoor
Hoe ist met je knappe kerel??
Hoe ist met je knappe kerel??
-
anma
he Kit
het gaat wel goed met mijn kereltje, hij laat niet merken dat hij pijn heeft.
maar volgens de da moet hij dit echt wel hebben.
als hij straks de kennel ingaat moet hij ook rustig aan doen (zeg dat maar eens tegen een labje )
groetjes
het gaat wel goed met mijn kereltje, hij laat niet merken dat hij pijn heeft.
maar volgens de da moet hij dit echt wel hebben.
als hij straks de kennel ingaat moet hij ook rustig aan doen (zeg dat maar eens tegen een labje )
groetjes
- CKS
- Zeer actief
3/4 tablet klopt qua onderhoudsdosis, dus ik zou hem niet meer geven (heeft geen zin qua pijnstilling) maar vergroot de kans op bijwerkingen wel). Inderdaad pillensnijdertje op de kop proberen te tikken 
Kees
Kees
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Ik heb hier carporal voor Mickey (ong. 32 kg.) 50 mg per stuk, ze krijgt 2 x 50 mg. per dag soms een kwart/half tabletje meer indien nodig (pilletjes zijn inderdaad lastig te breken) het pilletje stop ik in een apericube, vierkant klein per stuk verpakte kaasblokje bij de supermarkt werkt prima en is houdbaar. Merkte bij mijn hond echt wel verschil sinds ze het slikt, helpt in haar geval goed bij artrose. Succes met Max 
-
Wilm@
Bij de apotheker kun je een pillensnijder kopen. Die kleine apparaatjes zijn niet zo duur.
Dan kun je van een half tabletjes twee keer 'n kwart maken. Is beter voor de medicijncurver van je hond. En als je nu teveel gaat geven heeft het straks juist weer meer nodig om hetzelfde resutaat te krijgen.
Dan kun je van een half tabletjes twee keer 'n kwart maken. Is beter voor de medicijncurver van je hond. En als je nu teveel gaat geven heeft het straks juist weer meer nodig om hetzelfde resutaat te krijgen.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wij doen tabletten ook wel in een lik pindakaas, vooral geschikt voor de slimmeriken die in de gaten hebben dat er iets verstopt zit in de worst of kaas en de boel weer uitspugen.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
under the red sky schreef:Wij doen tabletten ook wel in een lik pindakaas, vooral geschikt voor de slimmeriken die in de gaten hebben dat er iets verstopt zit in de worst of kaas en de boel weer uitspugen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Pindakaas For The Win hier 
ik krijg daar echt alles mee naar binnen maar ik moet het wel helemaal rond het pilletje smeren
ik krijg daar echt alles mee naar binnen maar ik moet het wel helemaal rond het pilletje smeren

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Schrokoppen van mij deden ook hap, slik, eg, maar ALS het een keer lastig werd, pil verpoederen, door een slokkie melk, lekker hoor 
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
- Aantal honden: 2
ik zorg dat ik 4 lekkertjes heb, ik geef er twee achter elkaar zodat de hond ze lekker onbevangen weg hapt, het 3e hapje daar zit het pilletje in. Ik geef het 3e hapje met pilletje meteen na de eerste 2 hapjes en houd het 4e hapje al voor de neus zodat ze wat hebberig zijn en het pillenhapje snel weg slikken om dat 4e hapje te pakken te krijgen.
Lukt trouwens alleen bij de labrador, die is altijd dol op lekkertjes. het fransje besnuffelt en belikt alles heel voorzichtig voor ze het aanneemt dus dat is wat lastiger.
Lukt trouwens alleen bij de labrador, die is altijd dol op lekkertjes. het fransje besnuffelt en belikt alles heel voorzichtig voor ze het aanneemt dus dat is wat lastiger.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”