Ik liep vanmorgen in het bos met de honden, kom ik daar ineens een klein fluffy Maltesertje tegen. Helemaal alleen! Hij keek wat wazig en was al wat ouder volgens mij. Ik zag helemaal nergens iemand die bij Fluffy zou kunnen horen. Wat nu?
Meenemen? Stel dat iemand het bos aan het afzoeken is naar het kleine ding, dan haal ik hem juist verder bij zijn baas weg. Maar alleen achterlaten was ook geen optie. Wat was nou wijsheid?
Terwijl ik daar al een tijdje stond te twijfelen wat ik nu moest doen hoorde ik in de verte iemand roepen. Mooi zo, probleem opgelost! Komt er een vrouw aanlopen met nog een Maltesertje en een grote harige hond, Bobtail ofzo, “ja” , zo zei ze “hij is al oud hè, en hij wil niet meer meelopen, dus ik laat hem dan achter en dan pik ik hem op de terugweg weer op.”
Ik stond echt zó

! Er komen wel niet veel mensen zo vroeg al in het bos, maar er zal er maar één (en ik ken er één die elke ochtend daar loopt) langskomen die graag als ontbijt zo’n eenhapscracker nuttigt! Dat doe je toch niet, je laat toch zo’n oud (misschien wel een tikkie dement?) ienieminie beestje niet in zijn eentje door het bos schooieren!