Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef of reu

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Teef of reu

Ongelezen bericht door abmiS »

Ik weet niet zeker of dit hier goed staat maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.

Over een poosje komt er een pup bij,
Nu kan ik er maar niet uitkomen of het een teefje of reutje moet worden,
Ik woon namelijk nog thuis en hier wonen al drie reuen,
Borrel, een mastino kruising is erg dominant, dus de kans dat het niet goed gaan met een herderreu in de toekomst is best groot, en dan is er nog pumba een chihuahua reutje die altijd bij me is en veel beter met teven omgaat,

Dus dan zou je denken dat de keuze gauw gemaakt is,
Helaas niet, want als er een teef komt en ze word loops breekt borrel alles af,
ze kunnen niet gescheiden omdat ik in een verbouwde garage woon en dat is dus maar 1 ruimte,

Dus dan zou de teef moeten gestereliseerd worden,
en ik heb geen idee waarom maar ik hou er echt niet van !
Het zit er niet voor niks, en als het niet medisch nodig is zie ik het nut er eigenlijk niet van in ?

Maar ik zal toch een keuze moeten maken,
mischien heeft iemand hier goede argumenten ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
dagmar88
Zeer actief

Re: Teef of reu

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Waarom moet er dan nu een 4e hond bij?
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

dagmar88 schreef:Waarom moet er dan nu een 4e hond bij?
ja dat vraag ik me eigenlijk ook af....
groetjes Tamara
Priscill@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Ik vind het ook heel moeilijk. De kans dat de reutjes gaan vechten is er, maar je heb nu ook twee reuen en dat gaat ook goed neem ik aan. Misschien als je de fokker van je pup vraagt om te helpen met het juiste reutje uit te kiezen (dus geen dominante) dat dat zou helpen. Ik heb hier ook 3 reuen waarvan 1 dominante en dat gaat goed, de jongere reutjes weten dat ze bij hem niet moeten lopen klieren. Nu scheelt het wel dat ze bij mij hetzelfde formaat hebben, dus de een kan de ander niet doodbijten. Maar vechten gebeurt hier haast nooit.
Wat voor pup wil je erbij gaan nemen?
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

tkuijernl schreef:
en ik ook
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat ik je roedel mooi zou laten zoals die nu is. Of je nou een reutje of een teefje zou nemen, je verstoort in ieder geval flink de huidige verhoudingen en daar word je denk ik zelf ook niet echt rustiger van.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als je geen mogelijkheid tot scheiden hebt dan zou ik het risico niet nemen. Dan gewoon zo laten zoals het is.
Soms moet je wel eens even wachten op een hond die je graag wil als het even niet uitkomt vind ik.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ook ik vraag me af waarom je er een hond bij wil nemen?
Je kan ze niet apart zetten zeg je, wat in beide gevallen wel eens nodig zou kunnen zijn, met een reu vanwege een machtsstrijd en met een teef vanwegen loopsheid.
Niet doen dus!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Je ziet nu zelf ook eigenlijk al beren op de weg, ik denk dat als jij dat al ziet, wij dat niet anders zien. Je hebt 2 totaal verschillende reuen, wat daardoor juist wel erg goed gaat, maar wat met een nieuw hond: reu of teef, flink verstoord gaat worden. Inderdaad zoals je al zegt, zullen beide geslachten problemen opleveren. Als je een reu pup neemt, zal er een tijd gaan komen dat die zijn krachten eens even gaat testen bij je andere reuen. De kruizing mastino zal dat niet zo snel toe laten als ik zo lees en je andere reu heeft sowieso al wat niet zo veel met reuen als ik je verhaal goed begrijp. Nee lijkt me niet handig om met deze honden een reu bij te zetten. Je zegt dat als de toekomstige teef loops wordt dat de hel gaat afbreken? Reageren de reuen nu ook al zo vol passie bij een loopse teef dan? Een intacte teef tussen volle reuen en niet kunnen scheiden is inderdaad ook niet echt handig, behalve het gevaar van een ongewilde dekking, is er ook de kans dat de reuen elkaar de pan uitvechten (waarbij mij de winnaar wel duidelijk lijkt) tijdens haar hoogtij dagen.
Je bent zelf al niet voor steriliseren en dan moet je daar denk ik ook bij blijven. Ik vind het een goed argument om niet zomaar en om die reden je teef te laten helpen, want er zitten wel degelijk nadelige gevolgen aan een sterilisatie. Als je onder normale omstandigheden geen prettig gevoel hebt bij het laten steriliseren, moet je dat nu ook niet doen, omdat jij per se nog een hond erbij wil.

Ik weet niet hoe oud je huidige honden zijn, maar ik zou wachten tot 1 van deze reuen er niet meer is, of dat je zo woont dat je dit in goede banen kan leiden, alhoewel het leven met honden scheiden ook echt niet even iets was je heel licht over moet denken. Dat is behoorlijk ingrijpend in je hele doen en laten met de honden. Het is een kwestie van nu niet de juiste tijd en plaats.

En tja het juiste reutje uitzoeken? Kay was de terror van het nest, uitgegroeid tot een hondje met weinig zelfvertrouwen. Er is gewoon geen peil op te trekken hoe de pup namelijk zal gaan worden, want er wordt nog veel gevormd in de situaties waar hij in komt, waardoor het een zeer dubieuze variabele is.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Nu kan het blijkbaar niet, gewoon wachten tot het wel kan :19:
Groetjes, Marjan
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Simba's pride schreef:Ik weet niet zeker of dit hier goed staat maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.

Over een poosje komt er een pup bij,
Nu kan ik er maar niet uitkomen of het een teefje of reutje moet worden,
Ik woon namelijk nog thuis en hier wonen al drie reuen,
Borrel, een mastino kruising is erg dominant, dus de kans dat het niet goed gaan met een herderreu in de toekomst is best groot, en dan is er nog pumba een chihuahua reutje die altijd bij me is en veel beter met teven omgaat,

Dus dan zou je denken dat de keuze gauw gemaakt is,
Helaas niet, want als er een teef komt en ze word loops breekt borrel alles af,
ze kunnen niet gescheiden omdat ik in een verbouwde garage woon en dat is dus maar 1 ruimte,

Dus dan zou de teef moeten gestereliseerd worden,
en ik heb geen idee waarom maar ik hou er echt niet van !
Het zit er niet voor niks, en als het niet medisch nodig is zie ik het nut er eigenlijk niet van in ?

Voor de zekerheid even quoten
Zo te lezen hebben beide keuzes grote kans op mislukken. Waarom een groot risico nemen om de orde en rust in je roedel te verstoren. Ik zou het zo laten
Afbeelding
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Ik snap ook niet goed waarom er zo nodig er nog 1 bij moet. Het is geen hebbeding.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Never change a winning team :wink:
Als je nu een stabiel roedel hebt, laat het dan zo.
abmiS
Zeer actief

Sepje schreef:Ik snap ook niet goed waarom er zo nodig er nog 1 bij moet. Het is geen hebbeding.
Nouja ik snap niet zo goed waaruit jij opmaakt dat er zo nodig 1 bij moet ?

dat staat volgends mij nergens.. :scratch: naja daar gaat het ook niet om, je voegt in ieder geval niets nuttigs toe ? ....

we hebben altijd hondensporten gedaan als reddingshondenwerk en dergelijke,
sinds onze vorige hond is overleden kan dat niet meer omdat je met een chihuahua of een mastino natuurlijk niet echt professioneel kunt speuren of flyball of behendigheid of ipo en dingen in die richting!

Ik ga in de garage wonen en ik heb alleen een chihuahua mn moeder heeft nog twee andere honden.
Maar ik heb het er nog even over gehad met mn moeder en ze zei dat het helemaal geen probleem is omdat mijn hond een chihuahua is is dat een stuk makkelijker te scheiden met een intacte teef en aangezien mijn broer tegenover ons woont kan ik als de hond loops is gewoon daar een poosje logeren, en ik sta sinds een poosje ingeschreven voor een woning dus zolang duurt dat dan ook niet meer.

dus eigenlijk is het al opgelost, en het duurt ook nog wel even hoor haha
nouja iig bedankt voor het antwoorden :D
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hm maar hou je er rekening mee dat beide reuen anders op elkaar kunnen reageren als er een loopse teef in de buurt is? Beetje zo van the hormones kick in. En als er dan gevochten word, word je Chihuahua niet vrolijk denk ik :schrik:
abmiS
Zeer actief

Ik zou op het moment dat de teef loops is samen met de teef en mijn chihuahua een poosje bij mn broer verblijven de eerste twee of drie loopsheden en daarna ben ik wss al verhuisd,
En de andere honden zijn dan dus niet zo in de buurt, want die zijn bij mn moeder .

- fresku
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

als je dan toch voor een hond erbij gaat een teefje nemen.
en wel laten steriliseren.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jacq schreef:als je dan toch voor een hond erbij gaat een teefje nemen.
en wel laten steriliseren.
zo dan :eek:
ga je lekker?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Simba's pride schreef:Ik zou op het moment dat de teef loops is samen met de teef en mijn chihuahua een poosje bij mn broer verblijven de eerste twee of drie loopsheden en daarna ben ik wss al verhuisd,
En de andere honden zijn dan dus niet zo in de buurt, want die zijn bij mn moeder .
Je kunt ook alleen de teef uit logeren sturen naar je broer natuurlijk :wink:
Want ook al is de chihuahua maar klein, hij weet vast wel hoe het moet.... en je hebt teven die er gewoon voor gaan liggen dan. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Maar als het volgens jou toch niet meer zo lang duurt voor je een eigen huisje krijgt aangewezen, dan kan je toch ook wachten tot je dat andere huisje hebt? Dat is toch geen jaren meer wachten en dan heb je gewoon je eigen mogelijkheden.....??? Of zeg ik nu iets heel stoms? Ga je in tussentijd een leuke sport me die kleine doen, want heus die kunnen best wat leuks hoor! Wat je zegt zelf, zo lang kan het niet duren........ :U: En die volgende pup is er ook neit meteen zeg je, maar op 1 of andere manier heb ik idee dat pup toch sneller komt dan je ons nu voordoet.....
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Als je dan persé nu een pup wilt, zou ik inderdaad voor een teefje gaan en haar uit logeren sturen als ze loops is.

Persoonlijk zou ik nog even genieten van je chihuahua-reutje en pas een pup erbij nemen als je echt je eigen plek hebt. Ik denk dat je dan aan alle kanten wint (ervan uitgaande dat je chihuahua reu wel met andere reuen kan): - je kunt op je gemak zoeken naar het hondje waarmee je een klik hebt -je hoeft geen fantastisch hondje 'af te wijzen' omdat hij niet het juiste geslacht heeft - je verstoort de (momenteel stabiele) verhouding van de roedel niet.

Maar als je toch nu één neemt, zou ik voor een teefje gaan.
abmiS
Zeer actief

De pup ( of mischien niet eens een pup maar een herplaatser)
komt pas na het nieuwe jaar, 2012 dus !

als ik zoals jij het stelt luna, perse een pup wou dan ging ik wel naar marktplaats en had ik morgen al een pup dus zo zit het niet :S anders kwam ik niet eens vragen stellen toch ?

maargoed maakt ook niet uit .
het gaat er niet om wanneer ik een hond neem maar of het een teef of reu zou worden,
ik ben er nu uit dus de mensen die nuttige antwoorden gaven iig bedankt voor het meedenken:)

- fresku
luna2906
Zeer actief

Simba's pride schreef:De pup ( of mischien niet eens een pup maar een herplaatser)
komt pas na het nieuwe jaar, 2012 dus !

als ik zoals jij het stelt luna, perse een pup wou dan ging ik wel naar marktplaats en had ik morgen al een pup dus zo zit het niet :S anders kwam ik niet eens vragen stellen toch ?

maargoed maakt ook niet uit .
het gaat er niet om wanneer ik een hond neem maar of het een teef of reu zou worden,
ik ben er nu uit dus de mensen die nuttige antwoorden gaven iig bedankt voor het meedenken:)
luna2906 schreef:Als je dan persé nu een pup wilt, zou ik inderdaad voor een teefje gaan en haar uit logeren sturen als ze loops is.
Ik zeg toch áls? Ik geef antwoord op je vraag door een vergelijking te maken met 'nu' een pup/herplaatser willen en 'later', als je een eigen huisje hebt, waardoor je niet meer te maken hebt met de huidige roedel. Overigens spreek jij zelf over een pup en over 'een poosje'. Een poosje is bij mij niet een half jaar, maar dat verschilt natuurlijk per mens. Je hoeft niet gelijk te gaan steigeren hoor, want ik bedoelde het helemaal niet als aanval.
Simba's pride schreef:Over een poosje komt er een pup bij, *knip*
abmiS
Zeer actief

Oo ik voel me ook niet aangevallen hoor, wou alleen duidelijk maken dat ik niet perse nu een pup wil voor het geval dat mischien zo over kwam in mn eerste bericht :)

een poosje is idd bij mij wel langer dan een half jaar, haha ik snap wat je bedoelt mensen kunnen ook twee weken bedoelen met een poosje maargoed.

- fresku
misha
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier
American Staffordshire terrier
American pit bull terrier (in nederland niet erkend)

Ongelezen bericht door misha »

Ik zou het niet doen, helemaal niet als de roedel nu goed sociaal functioneert.
Zodra er een hondje bij komt verandert de roedel en kan het gebeuren dat
hondjes die tot dat moment samen goed functioneerde, door de verandering
in de roedel, de rangoorde opnieuw willen bepalen. Ook als je een teefje erbij
neemt zullen reutjes meestal de rangoorde opnieuw willen bepalen, juist voor
de leuke dame die er nu bij gekomen is. Als je 1 reutje had gehad en meerdere
teefjes was het een stuk eenvoudiger geweest, een fatsoenlijke reu zal altijd
respect hebben voor een teef. Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat als je al een
dominante teef hebt, dat er een heel onderdanig teefje bij komt. En dat is gewoon
een kwestie van een keertje gaan kijken naar een nestje, als je daar een tijdje naar
de spelende pups kijkt, zie je vanzelf wat de dominante pups zijn, en wat de onderdanige
pups zijn. Het is in iedergeval iets waar je heel goed over na moet denken, maar met
meerde reutjes en een dominate zou ik het een onacceptabel risico willen noemen.
Bezint er gij begint, en hond is voor het leven niet alleen voor kerstmis.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jeannet schreef:
tkuijernl schreef:
en ik ook
En ik, in deze situatie zou ik er helemaal nog geen hond bijplaatsen.
irish26
Actief
Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond

Ongelezen bericht door irish26 »

denk dat je in een ' bestaande roedel/groepje' nooit vantevoren kunt plannen wat beter is...de karakters kunnen erg botsen of het nu een reu of een teef is...

teven onder elkaar kunnen echt hele erge trutten zijn...

reuen onder elkaar gaat vaak prima, totdat het andere geslacht in the picture komt...

vaak hebben jonge honden/pups wel respect voor oudere honden en zullen ze zich wel laten' sturen' of op hun plaats laten zetten door de andere honden.
maar als ze loops worden kan je de natuur niet tegengaan en zal er wel haantjes gedrag komen onder de reuen... dat is niet meer dan logisch natuurlijk...
ieder diersoort.. zelfs mensen..!! 3 mannen... 1 vrouwtje.. goh dat is een kwestie van tijd totdat je ruzie krijgt over die het ' vrouwtje' krijgt...

ik denk dat een pup niet zon erg probleem moet zijn, maar om een teef te nemen in een groepje van allemaal reuen is het vragen om problemen denk ik...
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Inge schreef:
Simba's pride schreef:Ik zou op het moment dat de teef loops is samen met de teef en mijn chihuahua een poosje bij mn broer verblijven de eerste twee of drie loopsheden en daarna ben ik wss al verhuisd,
Je kunt ook alleen de teef uit logeren sturen naar je broer natuurlijk :wink:
Want ook al is de chihuahua maar klein, hij weet vast wel hoe het moet.... en je hebt teven die er gewoon voor gaan liggen dan. :wink:
Vraag maar aan toots . die wilde gerust op een boxer , en op een herder gaan zitten , en die lagen al op de grond voor hem.

Ik zou als je zoon leuke roedel hebt waarbij het naar eigen zeggen goed tussen gaat , dat zeker niet verstoren , als je roet in het eten gaat gooien kan het wel ineens eens stuk minder leuk worden .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
luna2906
Zeer actief

irish26 schreef: ik denk dat een pup niet zon erg probleem moet zijn, maar om een teef te nemen in een groepje van allemaal reuen is het vragen om problemen denk ik...
Ik denk dat het nemen van een reu evengoed een probleem kan zijn. Misschien niet gelijk, maar op den duur zal de herderpup (dat moest het worden volgens mij) zich mogelijk gaan meten met de (toch al dominante) mastino. Ik zou daar in elk geval niet tussen willen staan :schrik:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hou rekening met het feit dat je graag bij je moeder en haar honden komt. Een teef nemen dus. Veel mensen denken alleen na over hun eigen situatie maar die vergeten dat je ook samen komt als familie. Nu zal een herder sowieso lastiger zijn dan veel andere rassen. Zou je bv een cocker spaniel of een labrador gewild hebben dan zou het geslacht er wat minder toe doen. Herders zijn nogal streberig vaak en dus kan je het beste het geslacht kiezen dat dan niet in de problemen komt. In jouw geval een teefje dus :wink: Een reutje zal vast prima gaan de eerste 12 maanden. Maar er komt vaak wel een dag dat de honden ergens een conflict om krijgen. Dan is het voor jouw hond beter om teef te zijn en dus galant behandeld te worden door de hond van je moeder. Die zal omdat het een dominante reu is waarschijnlijk heel erg goed met teven zijn. Dat vind ik tenminste vaak een kenmerk van echt hanige en dominante reuen. Die zijn zo omdat ze hun eigen geslacht niet dulden maar vaak des te zachter zijn met teven.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”