Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy brok of gewoon
Moderator: moderatorteam
-
Limar
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Puppy brok of gewoon
Als alles goed is word binnen nu en een paar dagen onze pup geboren, dus waren we even aan het kijken voor voer. Zoals we er nu over denken willen we eerst nog even het voer van de fokker geven (dacht cavom) en daarna over gaan op kvv en ongeveer 2 dagen per week brokken.
maar wat is het beste een puppybrok of maakt dat niet uit. zelf zaten we aan Dog lovers gold te denken, maar deze heeft geen puppybrok. in de dierenwinkel zeggen ze tot minstens 1 jaar puppy brok te geven.
Heeft iemand goed advies
maar wat is het beste een puppybrok of maakt dat niet uit. zelf zaten we aan Dog lovers gold te denken, maar deze heeft geen puppybrok. in de dierenwinkel zeggen ze tot minstens 1 jaar puppy brok te geven.
Heeft iemand goed advies
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Puppy brok of gewoon
Waarom niet helemaal over op kvv? Voordeliger en beter voor de hond?Limar schreef:Als alles goed is word binnen nu en een paar dagen onze pup geboren, dus waren we even aan het kijken voor voer. Zoals we er nu over denken willen we eerst nog even het voer van de fokker geven (dacht cavom) en daarna over gaan op kvv en ongeveer 2 dagen per week brokken.
Heeft iemand goed advies
Suzanne
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik geef een combinatie van kvv (voornamelijk) en een gewone volwassen brok (af en toe)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik heb begrepen dat het niet zo goed is om kvv met brokken te combineren.
Wat is de reden dat je er brok bij wilt blijven geven?
Wat is de reden dat je er brok bij wilt blijven geven?
-
Limar
- Vaste gebruiker
brok lijkt ons wel makkelijk om zo nu en dan te kunnen geven, vooral als we op vakantie gaan en de hond gaat mee.
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Als je iets zoekt om op vakantie te geven, kijk hier dan eens naar?
http://www.k9natural.nl/
Onze hond krijgt dat standaard, vooral omdat we zo vaak weg zijn.
Toch vlees, maar makkelijker mee te nemen.
Daarnaast heb ik Orijen brokken in huis, maar dat ik meer om in speelgoed te doen en zo.
Daarnaast heb ik Orijen brokken in huis, maar dat ik meer om in speelgoed te doen en zo.
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat kost dat K9 natural en hoeveel moet een hond daar van eten per kilogram lichaamsgewicht?Simonne schreef:Als je iets zoekt om op vakantie te geven, kijk hier dan eens naar?
- Esther12
- Zeer actief
Ja, daar zat ik ook een beetje mee in mijn maag toen we op vakantie gingen. Maar we bleven in Nederland en in iedere supermarkt hebben ze wel iets van smuldier of rodi dus wij hebben dat op die manier opgelost. Ik weet niet hoe dat in het buitenland precies zit.Limar schreef:brok lijkt ons wel makkelijk om zo nu en dan te kunnen geven, vooral als we op vakantie gaan en de hond gaat mee.
- Simonne
- Zeer actief
Volwassen honden ongeveer tussen 1% en 3% van hun lichaamsgewicht per dag.Shima schreef: Wat kost dat K9 natural en hoeveel moet een hond daar van eten per kilogram lichaamsgewicht?
5 kilo 12,5 gr.
15 kilo 37,5 gr.
25 kilo 62,5 gr.
Daar moet dan nog wel water bij.
edit* vergeten de prijs erbij te zetten.
Ik bestel het hier: www.dehuisdiersuper.nl
Daar kost het €19,90 per 500 gram en €119,95 per 4 kilo.
Laatst gewijzigd door Simonne op 08 aug 2011 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Simonne

Simonne

- dagmar88
- Zeer actief
Pups groeien prima op op een normale brok, dus je kunt gewoon dog lovers gold geven.
Hier op het forum zijn al heel wat pups groot geworden op kvv & brok en veel mensen hebben hun pup juist liever niet op speciale puppy brok omdat ze daar te snel van kunnen groeien.
Over combineren van vlees en brokken lopen de meningen uiteen.
Het verteringsproces is verschillend, dus kiezen sommigen er voor het niet in dezelfde maaltijd of niet op dezelfde dag te mengen.
Over combineren van vlees en brokken lopen de meningen uiteen.
Het verteringsproces is verschillend, dus kiezen sommigen er voor het niet in dezelfde maaltijd of niet op dezelfde dag te mengen.
- Esther12
- Zeer actief
Maar wat zijn de voordelen dan precies om brok te blijven geven bij de kvv?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Indy is al heel snel overgestapt op volwassen brok. Puppybrok vond ze totaal niets aan. (bijna alles weg moeten doen)
Ik had van beiden Cavom.
Ik had van beiden Cavom.
- dagmar88
- Zeer actief
Esther12 schreef:Maar wat zijn de voordelen dan precies om brok te blijven geven bij de kvv?
-
Limar
- Vaste gebruiker
als ik brok geef doe ik dat niet samen met kvv op dezelfde dag. maar dat ze van Doglovergold geen puppybrok hebben is geen probleem?
- Esther12
- Zeer actief
Dus niet omdat het beter zou zijn voor de hond?
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Nee, Dog Lovers Gold is een brok voor All Life Stages, dus ook voor pups geschikt. Als er in de broknaam 'adult' staat zou ik het niet zomaar geven, je moet bijvoorbeeld goed letten op het calciumgehalte.Limar schreef:als ik brok geef doe ik dat niet samen met kvv op dezelfde dag. maar dat ze van Doglovergold geen puppybrok hebben is geen probleem?
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Even dit: ik dacht dat ook en wilde daarom ook combineren. Echter de hond van mijn broertje is 4 en zit al die tijd al op een combi van kvv en barf. Afgelopen week kwam hij 2 dagen logeren en toen bleek dat hij brokken ook gewoon eet. Ik had namelijk voor mijn pup die nu volledig op kvv staat, nog wat brokken over en daar gooi ik soms een klein bekertje van de tuin in zodat ze die brokjes kan gaan zoeken. Hond van mn broertje at de brokken met smaak en kwam daarna kijken of ik er nog meer van had. Als ze honger hebben eten ze veel denk ik.Limar schreef:brok lijkt ons wel makkelijk om zo nu en dan te kunnen geven, vooral als we op vakantie gaan en de hond gaat mee.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- dagmar88
- Zeer actief
Expecting schreef:Even dit: ik dacht dat ook en wilde daarom ook combineren. Echter de hond van mijn broertje is 4 en zit al die tijd al op een combi van kvv en barf. Afgelopen week kwam hij 2 dagen logeren en toen bleek dat hij brokken ook gewoon eet. Ik had namelijk voor mijn pup die nu volledig op kvv staat, nog wat brokken over en daar gooi ik soms een klein bekertje van de tuin in zodat ze die brokjes kan gaan zoeken. Hond van mn broertje at de brokken met smaak en kwam daarna kijken of ik er nog meer van had. Als ze honger hebben eten ze veel denk ik.Limar schreef:brok lijkt ons wel makkelijk om zo nu en dan te kunnen geven, vooral als we op vakantie gaan en de hond gaat mee.
Hier wordt gewoon niet gemiemelt met eten; je eet wat je krijgt en anders is het pech gehad.
Of dat nu barf, kvv, tafelresten, pasta/rijst, blik of brok is
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Eh ligt het aan mij of horen die komma's daar niet tussen?Simonne schreef:
Volwassen honden ongeveer tussen 1% en 3% van hun lichaamsgewicht per dag.
5 kilo 12,5 gr.
15 kilo 37,5 gr.
25 kilo 62,5 gr.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Plus dat het wel verschilt in wat je voert, zowel bij kvv als bij brok.Woest schreef:Eh ligt het aan mij of horen die komma's daar niet tussen?Simonne schreef:
5 kilo 12,5 gr.
15 kilo 37,5 gr.
25 kilo 62,5 gr.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Simonne
- Zeer actief
Ja, de komma's horen ertussen.Woest schreef:Eh ligt het aan mij of horen die komma's daar niet tussen?Simonne schreef:
5 kilo 12,5 gr.
15 kilo 37,5 gr.
25 kilo 62,5 gr.
Het is gevriesdroogd, dus erg licht in gewicht.
Er moet dus nog water bij.
Groetjes,
Simonne

Simonne

-
Limar
- Vaste gebruiker
He even gezocht maar in Dog lovers gold zit 1.3% calcium en 1.0% fosfor in.Esther12 schreef:je moet bijvoorbeeld goed letten op het calciumgehalte.
zou dit goed zijn?
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Nadim krijgt alleen vers ivm allergieën. Brokken gat hij van aan de dunne.
Mijn teckels heb ik altijd van alles door elkaar gevoerd. Kvv, brok, tartaar
Ik heb dat altijd onzin gevonden dat je brok en vers niet door elkaar mag geven. Als ik een witte boterham met beleg eet verteerd dat ook niet hetzelfde
Ze hebben beide hun hele leven perfecte drollen gehad. Meestal kregen ze kvv omdat ik dat beter voor ze vind/vond, maar brokken voeren was idd gewoon handig voor weekendjes of vakantie weg. Dus gingen er altijd wat brokken door het vlees.
Het belangrijkste is kijken naar je hond: krijgt hij/zij problemen met maag/darmen? Dan kijken wat er niet werkt en dat niet meer geven/combineren. Puppy brok schijnt ook onzin te zijn. Ik zou idd gewoon dog lovers gold of taste of the wild doen. Dat zijn graanvrije brokken zonder al te veel (chemische) toevoegingen. Verder lekker afwisselen als pup daar tegen kan. Dan zit je niet aan 1 soort vast de rest van z'n leven.
Als Nadim tegen brokken zou kunnen zou ik ook 1 of 2 dagen brokken doen. Gewoon voor het gemakt van een weekend weg. Nu kom ik met een koelbox aanzetten en moet er plek in koelkast/vriezer gemaakt worden voor een kilo of wat vlees. Niet iedereen zit daar op te wachten, hoezeer de hond ook welkom is
Mijn teckels heb ik altijd van alles door elkaar gevoerd. Kvv, brok, tartaar
Ik heb dat altijd onzin gevonden dat je brok en vers niet door elkaar mag geven. Als ik een witte boterham met beleg eet verteerd dat ook niet hetzelfde
Het belangrijkste is kijken naar je hond: krijgt hij/zij problemen met maag/darmen? Dan kijken wat er niet werkt en dat niet meer geven/combineren. Puppy brok schijnt ook onzin te zijn. Ik zou idd gewoon dog lovers gold of taste of the wild doen. Dat zijn graanvrije brokken zonder al te veel (chemische) toevoegingen. Verder lekker afwisselen als pup daar tegen kan. Dan zit je niet aan 1 soort vast de rest van z'n leven.
Als Nadim tegen brokken zou kunnen zou ik ook 1 of 2 dagen brokken doen. Gewoon voor het gemakt van een weekend weg. Nu kom ik met een koelbox aanzetten en moet er plek in koelkast/vriezer gemaakt worden voor een kilo of wat vlees. Niet iedereen zit daar op te wachten, hoezeer de hond ook welkom is
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Ja, dat is prima. Dog Lovers Gold is 'officieel' goedgekeurd als puppyvoer (en adult en oudjesvoer)Limar schreef:He even gezocht maar in Dog lovers gold zit 1.3% calcium en 1.0% fosfor in.Esther12 schreef:je moet bijvoorbeeld goed letten op het calciumgehalte.
zou dit goed zijn?
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ahaaa, ik las even mee en ik dacht bij die prijzen al...Simonne schreef: Ja, de komma's horen ertussen.
Het is gevriesdroogd, dus erg licht in gewicht.
Er moet dus nog water bij.
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Ligt het aan mij of kloppen die rekensommen niet? 1% van een lichaamsgewicht van 25kg (25000gram) =250 gram en 3% is dan 750 gram.Simonne schreef: Volwassen honden ongeveer tussen 1% en 3% van hun lichaamsgewicht per dag.
5 kilo 12,5 gr.
15 kilo 37,5 gr.
25 kilo 62,5 gr.
Een hondje van 5 kilo moet dan 50-150 gram per dag eten.
Of bedoel je die percentages inclusief het toegevoegde water en de genoemde gewichten zonder het water?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Simonne
- Zeer actief
Ja, dat klopt.Prul schreef:Ligt het aan mij of kloppen die rekensommen niet? 1% van een lichaamsgewicht van 25kg (25000gram) =250 gram en 3% is dan 750 gram.Simonne schreef: Volwassen honden ongeveer tussen 1% en 3% van hun lichaamsgewicht per dag.
5 kilo 12,5 gr.
15 kilo 37,5 gr.
25 kilo 62,5 gr.
Een hondje van 5 kilo moet dan 50-150 gram per dag eten.
Of bedoel je die percentages inclusief het toegevoegde water en de genoemde gewichten zonder het water?
Op de zak staat wat je zonder toegevoegd water moet geven.
* pakt even de zak erbij*
Voor een hondje van 5 kilo gebruik je 12,5 gram K9 plus 37,5 ml water, dus samen 50 gram. (of meer, indien nodig)
Uit een zak van 500 gram haal je dus voor ongeveer 30-40 dagen voer.
Dan is het nog niet goedkoop, maar dat is ieders keus.
Voor mij weegt het gemak wel op tegen de prijs, ik voer dus wél vlees, maar het is makkelijk mee te nemen op reis.
Groetjes,
Simonne

Simonne