Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloedende nagel - hondenschoen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Muk

Bloedende nagel - hondenschoen?

Ongelezen bericht door Muk »

Lobbes sloft heel erg en dan schuiven zijn nagels steeds over de grond (beter kan ik het niet uitleggen). Nu is een nagel tot bloedens toe afgesleten. Ik behandel dit met betadine, maar bij het uitlaten (sloffen over de stoep en de straat) gaat het weer open.

Hoe lang duurt zoiets tot het echt helemaal geneest? En is het handig om hiervoor hondenschoentjes te kopen? Ik dacht zelf aan hondenschoenen van Ruffwear, alleen die maten zijn te klein voor Lobbes zijn voorpoot. Weet iemand een ander geschikt merk? Of hebben ze bij buitenlandse webwinkels wel grotere maten?
Alvast bedankt.

Edit: Ruffwear heeft geen grotere maten hondenschoenen dan 8,3cm helaas.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Bloedende nagel - hondenschoen?

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb hier schoentjes liggen die Macho helaas echt een flink stuk te groot zijn (een keer op show gekocht en me enorm verkeken op de maat).
Zou ik eens kijken of ze Max passen? die heeft denk ik een vergelijkbare poot.
Je zou ze anders zo mogen hebben, kun je kijken of je het wat vindt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

En anders misschien sokjes?
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Zou eerst eens nagaan waarom hij zo sloft.
Finn kan soms ook schrapen, tilt zijn achterpoten niet hoog genoeg op. Ik weet hoe dat komt. Het is echter niet continue en meneer heeft platvoeten dus die nagels slijten ook niet echt :o
Als er bij een van beiden een nagel open ligt doe ik juist geen schoentjes of bedekking, het moet ademen m.i. dan geneest het sneller, of maar dat heb ik nooit gedurft dicht branden die nagel.
Maar als hij zo sleept dat het telkens open ligt zou ik even da raadplegen. misschien idd idee om uit voorzorg als alles genezen is sokjes aan te doen ter voorkoming. Als hij dus sleept en daardoor zijn nagels open haalt.
Bij gespleten teennagels laat ik het open en ontsmet in soda o.i.d. maar ik laat het open en ademen, in mijn ogen geneest de nagel dan beter.
Muk

blondie schreef:Zou eerst eens nagaan waarom hij zo sloft.
Finn kan soms ook schrapen, tilt zijn achterpoten niet hoog genoeg op. Ik weet hoe dat komt. Het is echter niet continue en meneer heeft platvoeten dus die nagels slijten ook niet echt :o
Als er bij een van beiden een nagel open ligt doe ik juist geen schoentjes of bedekking, het moet ademen m.i. dan geneest het sneller, of maar dat heb ik nooit gedurft dicht branden die nagel.
Maar als hij zo sleept dat het telkens open ligt zou ik even da raadplegen. misschien idd idee om uit voorzorg als alles genezen is sokjes aan te doen ter voorkoming. Als hij dus sleept en daardoor zijn nagels open haalt.
Bij gespleten teennagels laat ik het open en ontsmet in soda o.i.d. maar ik laat het open en ademen, in mijn ogen geneest de nagel dan beter.
De oorzaak van het sloffen weet ik inderdaad niet, dat is wel iets om na te laten kijken. Lobbes heeft nu nog een minder goede bespiering, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn, al denk ik dat dit niet helemaal opgaat. Hij sloft vooral binnen, buiten loopt hij sneller en dan gaat het beter. Maar omdat de ondergrond buiten (stoep, straat) ook harder is, gaat het op straat open. Vandaar dat ik de schoentjes bij de gewone wandelingen wil gebruiken, verder niet. Want er moet inderdaad goed lucht bij kunnen komen. Helpen sokjes hier ook afdoende tegen? Mij lijkt het dat die niet stevig genoeg zijn, zodat de nagel toch open blijft gaan, maar ik kan mij heel goed vergissen hierin natuurlijk.

Samantha, bedankt voor je aanbod. :ok: Volgens Jan is zijn pootmaat 9,4 cm. Ik denk inderdaad wel enigszins vergelijkbaar met de poten van Max.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Dat is inderdaad ongeveer dezelfde pootmaat.
Ik heb de schoenen net gepast maar helaas komt Max er met zijn poot niet in dus dan zou dat bij Lobbes ook niet gaan lukken.
Een vriendin van mij heeft trouwens deze: http://www.hipdogs.nl/walker-profession ... choen.html voor haar SB en die zijn passen haar hond prima.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou voor buiten het wel inpakken (infectie die via de nagel binnen kan komen) en dan binnen idd aan de lucht laten.
Kun je zelf niet wat bedenken om het in te pakken?

Bv Babysokjes/schoentjes met antislip eronder?

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundep ... lege/51014
XXL 24,5 cm 17,0 cm 10,0 cm
XXXL 27,0 cm 19,0 cm 12,0 cm
Dat zou toch moeten passen Jovka?
Muk

Die zijn er inderdaad in grotere maten, bedankt.

Binnenshuis heeft hij geen schoentje aan en buitenshuis gaan wij wat bedenken. Ik ben als de dood voor een infectie, dus ontsmetten doe ik het wel heel goed na elke wandeling. En wij wandelen nu ook zoveel mogelijk over onverharde paden en gras, maar helaas moeten wij ook een stuk over de straat en stoep.

Ik heb zelf een teenverband bedacht en geprobeerd bij Lobbes, maar dat is niet echt een succes. Dan koop ik liever een paar schoentjes, dan weet ik zeker dat het goed zit.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Wellicht kun je zo'n schoentje ook bij de da halen? Belletje kan je er wel aan wagen ;)
Muk

Melanie 74 schreef:Wellicht kun je zo'n schoentje ook bij de da halen? Belletje kan je er wel aan wagen ;)
Onze da heeft die schoenen niet (heb ik al eens nagevraagd). Hij had wel van die vreselijke plastic / rubberen schoentjes die voor geen meter ademen, maar dat zoek ik niet.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Ik heb voor mijn bouvier neopaws, laatst had ze aan haar voorpoot een nagel afgescheurd en omdat ze haar voeten niet altijd goed optilt heb ik haar alleen buiten een week met een schoen uitgelaten.
Zij heeft maat xl en dat is niet de grootste maat, ze gaan tot xxl.
deze.
Afbeelding
Groetjes Patries
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

patricia schreef:Ik heb voor mijn bouvier neopaws, laatst had ze aan haar voorpoot een nagel afgescheurd en omdat ze haar voeten niet altijd goed optilt heb ik haar alleen buiten een week met een schoen uitgelaten.
Zij heeft maat xl en dat is niet de grootste maat, ze gaan tot xxl.
deze.
Afbeelding
Ik vind jouw schoen erg interessant. Maar is het €29,95 per schoen?

Kunnen de Hubertusklauwen van Barca in die schoen?

Zijn deze schoenen op een schow niet veel goedkoper?

Ik denk er ook aan om ze te bestellen want die extreme gladheid van de afgelopen twee winters is echt niet fijn uitlaten. :schrik:

Zal van de week even zijn maat opnemen, dan weet ik meer.

Sterkte Muk, want een bloedende nagel is echt niet fijn. :roos:
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Ze gaan per paar.
Die klauwtjes moeten er in passen want het is elastisch.
Ik heb ze al heel lang dus of ze op een show goedkoper zijn weet ik niet, wel makkelijk dat je ze daar meteen kunt passen.
Op deze site staat waar meer info
http://www.doggywebshop.com/contents/nl/d42.html
Groetjes Patries
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”