Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zien jullie?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

Wat zien jullie?

Ongelezen bericht door Robin »

Mikai's vader is een 'maltezer' haar moeder shi tzu x jack russel. Moeder is bruinzwart gemailleerd, ik bedoel natuurlijk gemêleerd (met dank aan Nanna die zo vriendelijk een PB stuurde ipv me hier publiekelijk voor schut te zetten... dat verdient deze eer wel ;) ), kortharig, voelt wel wat ruwig aan. En heeft hier en daar een iets langer plukje haar.

Mikai ziet er zo uit:
Afbeelding
By madelief47 at 2011-08-03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en van een tijdje terug:
Afbeelding

Nu stuitte ik laatst op een foto van een hondje op internet die wel verdacht veel op Mikai leek. Ik ben verder gaan zoeken en ik ben erachter wat voor soort hondje het was. Nu ben ik heel benieuwd of jullie dat óók zien, en met dezelfde soort komen, of dat ik niet helemaal joef ben en dingen zie die er niet zijn. :)

Dus, puur uit nieuwsgierigheid; welke rassen zien jullie hier in?

Ik heb de mensen bij wie ze vandaan komt al gesproken en gevraagd, volgens hen heeft er écht geen andere hond op moeders gezeten. Ze zeggen zeker te weten dat moeder JRT x shi tzu is, maar ze hebben haar toen ze een half jaar oud was overgenomen van andere mensen, dus dat is natuurlijk nooit zeker.
Dat dit wel echt Mikais moeder is, weet ik zeker, ik heb foto's van de geboorte gezien. De broer van Mikai is kortharig uitgegroeid, en echt een stevig beest. Haar 2 zusjes zien eruit als 'standaard' maltezer x shi tzu boomertje, zoals Robin.

Ik ben heel benieuwd!! :D

Gewoonlijk ziet mijn huis er natuurlijk altijd heel erg gestofzuigd en gedweild uit, natuurlijk. :pffff:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Wat zien jullie?

Ongelezen bericht door Rebble »

Een vriendin van me heeft een pup gehouden van een eigen nestje. Moeder basset/cocker spaniel (of cavalier king charles spaniel, ik vergeet altijd welke van de twee het is) en vader is een stamboom schapendoes. Als je die hond ziet dan haal je er van alles uit maar die rassen écht niet. Sinds ik die hond ken ga ik niet meer speculeren over rassen die in een hond zouden kunnen zitten.

Ik ben wel benieuwd wat je er zelf voor hond in ziet dan :lol1:
Afbeelding
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Ik zie een schattig hondje, shih tzu en een tikkie border terriër/ruw harige dwerg teckel
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ik zie er ook een ruwhaartekkel in.
maar dat zie ik al gauw :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Iets van Border Terrier, Cairn Terrier, West Highland White Terrier of inderdaad Ruwharige Teckel.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Yorkshire Terrier, iets teckelachtigs.....
Robin
Zeer actief

De meeste mensen op straat vragen meteen of het een teckel is, en daar vinden wij haar ook aardig op lijken, maar ik was erg verbaasd toen ik border terriers zag... Daar heeft ze wel heel veel van weg! Maar veel van jullie zien dat dus ook :D Ben ik dus gewoon helemaal joef! :cheer:

Ik vind het zelf vooral een hilarisch hondje waar ik echt dol op ben :I:
Afbeelding
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Oh... heb geen idee wat erin zit hoor, maar wat een leuk hondje...
Na veel jaar stamboomhonden gehad en gefokt te hebben wordt de volgende ook zoiets een lekkere kruising boomer achtig klein mormeltje.. over een paar jaar... :lol1:
Robin
Zeer actief

Nanna schreef:
ik bedoel natuurlijk gemêleerd (met dank aan Nanna die zo vriendelijk een PB stuurde
daar maak ik anders geen gewoonte van hoor :mrgreen:
:cry:

Wordt extra goed op mijn spelling letten dan... ;)

Zojuist buiten een maltezer x shi tzu met dezelfde tekening als Mikai :scratch: Alleen dan met een wollige vacht.

Het maakt ook echt helemaal niks uit, ik heb voor een boomertje gekozen en dan kan echt álles erin zitten...
Ik heb zitten kijken tussen de karaktereigenschappen van border terriërs:
'De border terriër is een intelligent.... :blah: ' :LOL: :LOL: Welnee. Niks intelligent. Wel verschrikkelijk vrolijk, lief, luistert aardig naar haar naam, eetgericht, aktief, knuffeltje, gek op kinderen, en wil het liefst tegen iets of iemand aanliggen. Precies wat we zochten :I:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik zie een scheetje van een pup :I: Een border terriër zie ik er niet direct in. Die zijn veel korter van vacht op die leeftijd, haast nog glad en de kop is heel anders. Maar een leukerdje heb je in ieder geval :E: Ik ben heel benieuwd hoe hij uit groeit!
Robin
Zeer actief

Ja, wij zijn ook heel benieuwd hoe ze uit gaat groeien! Ze gaat er steeds leuker uitzien ^^ En dat terwijl ik puppy's toch altijd het schattigst lijk te vinden...
Gisteren heeft ze haar laatste puppenenting gehad. Meteen gewogen en ze weegt al 4,2 kg! Robin weegt 6,5... Volgens het rekensysteem van de computer wordt Mikai tussen de 9 en 10 kg! :schrik:
Zeg maar gerust, een bakbeest. Ik denk dat het een kruising teckel-labrador is :pffff:
Afbeelding
Daan2076
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door Daan2076 »

Leuk hondje!
Kopje heeft een beetje maltezervorm, kleurtjes zijn gewoon Shih Tzu/Jack Russel en ik zie het ook niet gebeuren dat je deze elke drie maand goed moet laten trimmen.
Enne, dat ruwharige teckel, nee, ik zie het niet, al zou het me niks verbazen als de vacht geplukt moet worden en dat die eerder genoemde Jack Russel ook wat ruwharig moet zijn geweest.
Hoe oud is die kleine op de foto eigenlijk?
Groetjes Diana en een poot van Mike
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja en dan blijft moeder natuurlijk gewoon al een vraag, want meestal in dergelijke kruizingen zijn de jackies al niet zuiver, zit er best wel vaak tekkel of pincher doorheen of tegenwoordig ook veel chihuahua. Vermoedelijk was de moeder dus al een een kruizing uit wat meerdere rassen dan de eerder genoemde twee.
Er zit nu gewoon te veel rassen in, waardoor er echt geen peil meer op de trekken is en waardoor je inderdaad eens heel erg kan gaan lijken op een totaal ander ras. Ik zie iets teriers met de wat platter klop die inderdaad vak bij een shi tsu vandaan komt.
Afbeelding
Robin
Zeer actief

Daan2076 schreef:Hoe oud is die kleine op de foto eigenlijk?
12,5 weken.

Bedankt voor de leuke reacties :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”