Het lijkt me zo leuk om met Vera los in het bos te gaan fietsen. Ik doe het al regelmatig in de polder om de hoek, maar officieel mogen ze daar niet los. In het bos dus wel, en het lijkt me erg leuk om daar dus zo af en toe eens met Vera los bij de fiets doorheen te gaan (Saar in het mandje). Alleen, naar het bos fietsen is al 20 min, dat is dan dus aangelijnd (langs de weg), terug is dan ook weer 20 min, en dan wil ik dus nog fietsen in het bos, met Veer los. Zou toch leuk zijn als we daar dan ook 30-45 min zouden kunnen fietsen ofzo, dat je niet voor 10 minuutjes daarheen gaat
Is dat erg veel voor een hond om mee te gaan naast de fiets? Of is dat een prima te trainen tijd, die ze makkelijk moet kunnen?
Als we nu aangelijnd fietsen is dat ongeveer 25 min denk ik, los bij de fiets houdt ze zo een uur vol, langer nog nooit gedaan, maar dat lijkt me geen probleem eigenlijk. Het is voornamelijk ook die 20 min dat ze aangelijnd dan nog terug naar huis zou moeten naast de fiets (na dus daarvoor al flink bij de fiets gelopen te hebben) die me best pittig lijken voor d'r, maar ik heb totaal geen verstand eigenlijk van honden in combinatie met fietsen, dus misschien zie ik dat veel te soft
We kunnen ook in het bos een rustpauze inlassen eventueel natuurlijk, en Vera zal ook wel heeeel graag tussendoor even willen stoppen voor water-apportjes.
Dus, mensen die er wel verstand van hebben, is dit goed haalbaar? Vera is verder in prima conditie, en haast niet moe te krijgen, voor de duidelijkheid
(ik had ook nog gedacht om haar in de doggyride achter de fiets mee naar het bos te nemen, en daar dan eruit te gooien, maar dan zit ik weer met die kar