Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rare (dek)reu

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

rare (dek)reu

Ongelezen bericht door vania »

geen idee of het hier hoort of niet, maar aangezien het met reuen en loopse teven te maken heeft zet ik het hier maar

sinds vorige week zijn zowel Guapa als Jänta loops
Guapa word 4 en Jänta is net 10maanden
het valt mij op, dat Darko eigenlijk een heel bescheiden (dek)reu is
Guapa word langst alle kanten "gepakt" en ik moet met hem echt uitkijken want of er nu een ren tussen staat of een afsluiting van planken, het maakt hem (en haar) niets uit er zal geprobeerd worden om te dekken :schrik:
maar in Jänta heeft hij absoluut geen intresse, aluwel die 2 dagen later loops is geworden als Guapa, dus ook nu ongeveer in haar dekrijpe dagen zit
ik ga het niet zoeken en ze niet samen laten, maar hij vind haar niet intressant genoeg om dekpogingen te doen door het ren door
Shadow daar en tegen doet dat dus wel, zowel bij Guapa als bij Jänta

dit is niet de eerste keer dat Darko een 1ste-keer-loopse teef, niet dekt of geen pogingen doet, toen Guapa de 1ste keer loops was (zij was 5.5maand :schrik: ) hebben ze, onder toezicht, 3 weken gewoon bij elkaar gekunnen, hij daagde haar wel wat uit, maar deed geen pogingen om er op te komen, toen ze de 2e keer met 11maanden loops werd, deed hij trouwens wel gewoon pogingen

heb ik nu gewoon een heel bescheiden reu rond lopen, of is er een ander verklaarbare reden voor waarom Darko alleen dekt of pogingen doet als de teef de 2e keer loops word en ze de 1ste loopsheid links laat liggen?

ik vind het trouwens wel best hoor, al Darko zijn aandacht en energie gaat momenteel naar Guapa (oke niet alles, want in tegenstelling tot Shadow luisterd hij nog wel gewoon) wat voor mij net iets gemakkelijker is omdat ik hem anders constant moet verbieden om naar de rennen te gaan en nu is het simpel een "nee Darko" en hij blijft weg van Guapa's ren en gaat naast mij zitten :piew: , hij dendert niet van ren naar ren
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: rare (dek)reu

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik herken dat wel. Bij de eerste loopsheid van een teef blijven mijn reuen bijvoorbeeld ook eten. Blijkbaar doet de natuur ook wel iets tegen vroegdekkingen/drachten.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sommige reuen schijnen ook voorkeur te hebben voor bepaalde teven. Nilo kan ook prima bepaalde teven hier in de buurt negeren als ze loops zijn, zelfs op hun dekrijpe dagen! Hoe zoiets binnenhuis gaat durf ik niet te zeggen maar buitenshuis zit er dus behoorlijk verschil in.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Hier zijn reuen eigenlijk niet geintresseerd in een eerste loopsheid. Teefjes vaak zelf met de eerste loopsheid ook niet, hebben dan vaak ook geen duidelijk hoogtepunt in de eerste loopsheid.

Maar zoals nu met één loopse, dekrijpe, teef (3de loopsheid) en heb ik 5 reuen, waarvan 4 echt totaal uit hun plaat gaan (gillen, krijsen, janken, hijgen) En één die dat allemaal rustig laat gaan. Die ene is heel makkelijk heeft wel al een keer een nest gegeven, dekt ook goed maar is gewoon rustiger.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Teven die hier de eerste keer loops zijn, zijn eigenlijk nooit interessant voor de reuen. :wink: Ze vloeien vaak ook een stuk minder en ruiken (zelfs voor mijn neus) minder sterk.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

stom seg, dacht ik een über respectvolle reu te hebben :LOL:
Rosita Compagner schreef:Ik herken dat wel. Bij de eerste loopsheid van een teef blijven mijn reuen bijvoorbeeld ook eten. Blijkbaar doet de natuur ook wel iets tegen vroegdekkingen/drachten.
hier eten de 2 reuen niet, maar dat is omwille van Guapa en niet omwille van Jänta
Maeve schreef:Sommige reuen schijnen ook voorkeur te hebben voor bepaalde teven. Nilo kan ook prima bepaalde teven hier in de buurt negeren als ze loops zijn, zelfs op hun dekrijpe dagen! Hoe zoiets binnenhuis gaat durf ik niet te zeggen maar buitenshuis zit er dus behoorlijk verschil in.
Darko heeft verder geen voorkeur hoor, als het maar een teef is en lekker ruikt vind hij het allemaal wel best, maar dus niet de 1ste loopsheid
Maria schreef:Hier zijn reuen eigenlijk niet geintresseerd in een eerste loopsheid. Teefjes vaak zelf met de eerste loopsheid ook niet, hebben dan vaak ook geen duidelijk hoogtepunt in de eerste loopsheid.

Maar zoals nu met één loopse, dekrijpe, teef (3de loopsheid) en heb ik 5 reuen, waarvan 4 echt totaal uit hun plaat gaan (gillen, krijsen, janken, hijgen) En één die dat allemaal rustig laat gaan. Die ene is heel makkelijk heeft wel al een keer een nest gegeven, dekt ook goed maar is gewoon rustiger.
Guapa bied zich echt aan, aan Darko :schrik: http://i704.photobucket.com/albums/ww44 ... C_0528.jpg
terwijl Jänta dat eigenlijk niet doet, zeker niet naar Darko toe, maar als Shadow haar kan likken (zij zit wel in haar ren en Shadow los) blijft ze wel staan en trekt ze haar staart opzij
ocharme jij en ik zit te "klagen" met 2 reuen die niet eten, hijgen, huilen, niet luisteren (Shadow toch niet, Darko al maar goed nog altijd wel)
Shadow doet ook de volle loopsheid "lastig" terwijl Darko alleen de dekrijpe dagen "moeilijker" doet, maar Darko heeft al gedekt en Shadow niet, Darko deed het voor zijn 1ste dekking net zoals Shadow :schrik:
ladybird schreef:Teven die hier de eerste keer loops zijn, zijn eigenlijk nooit interessant voor de reuen. :wink: Ze vloeien vaak ook een stuk minder en ruiken (zelfs voor mijn neus) minder sterk.
qua vloeien en zich zelf poetsen is het helemaal haar moeder :ugh:
wat wil zeggen dat ik ze om de paar dagen ff kan "wassen (nat washandje of zo over de achterpoten en vulva) want dat doen ze dus niet :cry:
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Juno is ook nog maar één keer loops geweest, ze was ruim 15 maand...
Giorgio heeft vanaf dag 10 staan jammeren en gillen...hij ondernam wel dekpogingen als hij de kans kreeg (wat dus aan absoluut verbod was)...
hij liet zich wel netjes tegenhouden door een kinderhekje en zijn vocale overlast was na een dag of 5 (en 3 nachten)over...op dag 17 zelfs op de clubmatch
een koppelklas gelopen (wel niet hélemaal volgens de regels)...
al bij al was ik tevreden met zijn gedrag (op die 5 dagen na) en ik hoop dus dat hij bij de volgende loopsheid net zo makkelijk is als hij nu was (kleine info, hij heeft al wel gedekt)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Toen ik nog bij de bullenmeisjes over de vloer kwam of ze tegenkwamen in het park en 1 van de 2 was loops bleef de voorkeur uitgaan naar zijn favoriet, ook al was de ander loops :19:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”