Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moordlustige hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dogo4ever
Zeer actief

Re: Moordlustige hond

Ongelezen bericht door dogo4ever »

karinajerry schreef:
dogo4ever schreef:Dan ben ik benieuwd waar ik onder val. Wij hebben tot nu toe 2 Staffords, een Dogo en 2 Patterdales. Model aso en model keffer. :mrgreen:

Ik zei ook.. de meeste baasjes... :flower:
Nou moe, ik dacht dat je een mooi model plaatje voor me had :Q:
karinajerry
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westhighland White Terrier en 2 Engelse Cocker Spaniels
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door karinajerry »

dogo4ever schreef:
karinajerry schreef:
dogo4ever schreef:Dan ben ik benieuwd waar ik onder val. Wij hebben tot nu toe 2 Staffords, een Dogo en 2 Patterdales. Model aso en model keffer. :mrgreen:

Ik zei ook.. de meeste baasjes... :flower:
Nou moe, ik dacht dat je een mooi model plaatje voor me had :Q:

nee..voor jou niet.. :E:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

karinajerry schreef:Ik vind het wel frapant na het lezen van al de antwoorden in dit topic..dat de baasjes écht op hun hond lijken.. :LOL:

De antwoorden van de (meeste) baasje van 'de agressievere soort' ... zijn ook veel agressiever beladen als de antwoorden van de 'swiffers' ..

zo baas, zo hond... :goeie:

Afbeelding
OMG, ik lijk wel op die poedelmevr. maar dan een onordelijke, met pony, Swiffertje toch :LOL: :LOL:
Laatst gewijzigd door Lillith op 06 aug 2011 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Lillith
Zeer actief

tineke schreef:
Lillith schreef:Ohhh, en dan moet je je even afreageren zielig :(
Weleens van sarcasme gehoord :wink:
Maar je hebt nogal de mond vol over hoe vreselijk het allemaal wel niet is in de hondenwereld, en hoe dramatisch het voor jou wandelen is met je goed luisterende hond,terwijl blijkt dat het ook geen tractaie is om jou tegen te komen.
Maar goed jij hebt een kleine klittenbaal ,mamma Lillith ,en daarom is het minder erg.
Dat is het ook hoor ,hou me ten goede ,want jouw hondje zal waarschijnlijk nooit een ernstig incident kunnen veroorzaken waarbij de tegenpartij zwaar wordt verwond.
Maar dat het voor andere minder leuk is om jou tegen te komen dat ontgaat je dan weer volkomen.
Tineke, dit was een incident en Lillith wordt daar stevig voor aangepakt. :lees:
Wel grappig dat die topic door meerdere als stokje wordt opgehaald terwijl niemand een vergelijk kan geven.... :mann:
Nu weet ik ook dat jij altijd het laatste woord wil hebben dus ik zou zeggen :blah: :19:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Lillith schreef:Tineke, dit was een incident en Lillith wordt daar stevig voor aangepakt. :lees:
Wel grappig dat die topic door meerdere als stokje wordt opgehaald terwijl niemand een vergelijk kan geven.... :mann:
Nu weet ik ook dat jij altijd het laatste woord wil hebben dus ik zou zeggen :blah: :19:
Natuurlijk was het een incident ik had niet anders verwacht.
Net als het incident waarbij ze een herder wegjoeg,ook eenmalig natuurlijk :roll:
Je vraagt je zelf toch of hoe je dit moet gaan begeleiden en of het ooit weer vanzelf overgaat.
Nou tot het zover is heb ik wel de gouden tip voor je hoor ,aanlijnen en bij je houden :E:

Wat voor vergelijk zoek je naar dan ,ik snap eerlijk gezegd niet wat je daarmee bedoeld.

Jij snapt het gewoon niet ,jouw hond die jullie roedel verdedigt heeft dit net zo min te doen als mijn hond.
Daar ligt als eigenaar onze verantwoording ,en ja ik vind dat die verantwoording groter is bij een krachtiger hond.
Of in ieder geval beleef ik dat wel zo.
Ik ga er zomaar vanuit als de hond die werd aangepakt door fluffy zich had omgedraaid en had gebeten dat je moord en brand had gegild.
Terwijl dat voor die hond ook het eerste incident had kunnen zijn geweest.
Kijk honden die daadwerkelijk kwaad doen dat mag van mij echt keihard worden aangepakt ,en van mij komt er een houdverbod voor sommige eigenaren.
Wat ik zie aan fokproducten met staffords en kruisingen daarvan dat vind ik ook schrikbarend.
Er staan er honderden op mp en ik weet gewoon zeker dat die niet allemaal ,lees weinig, in goede handen terecht gaan komen.
Maar als je zo bang bent voor dat soort honden, zoals jij beschrijft in dit topic, dan zou ik om te beginnen zorgen dat mijn eigen hond niet in de situatie komt waarin ze gebeten kan worden.
Maar goed wellicht was dat een heel klein swiffertje die ze makkelijk hebben kon ,want als het een grote am.bull was had je waarschijnlijk wel al maatregelen getroffen.
Daarmee ben je eigenlijk net zoals die kutjoekelbazen met hun penisverlengers, alleen is de doelgroep die jij kunt laten terroriseren door jouw hond wat kleiner :engel:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

karinajerry schreef:en net een jaar geworden.
een lief hondje en grote honden was gewend. Dus geen 'vervelende keffer'.

Sem werd vanuit het niets meteen door de lucht gesmeten en daarna gegrepen bij zijn rug. En heen er weer geschud.
En niet geloslaten..

.
Ja, en dan houdt het op....
Vroeger hadden wij naast ons tekkeltje Roosje ook nog 3 Epagneuls Français.
Roosje was ook geen keffer en dus ook grote honden gewend.
In het bos is haar, ze was nog geen jaar, hetzelfde overkomen en ze is op tafel bij de da overleden.

Gisteren kwam ik een buurvrouw tegen met haar hondje, een lief, rustig swiffertje.
Hondje had aan zijn koppie een aantal wonden en uit zijn bek stak een soort "frame".
Hij was een paar dagen geleden gegrepen door een herder die zich had losgerukt met als gevolg o.a. een gebroken kaak :(:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
karinajerry
Vaste gebruiker
Contacteer:

Vreselijk Ariane...dit vergeet je toch niet meer..

Ik moet zeggen dat ik best angstig de honden uitlaat. Ze lopen zo ie zo altijd aangelijnd hier in het park..en als ik iets zie wat ik niet vertrouw
ga ik een ander pad in. Ook omdat er hier meerdere honden in de buurt zijn die totaal niet onder appel zijn en wandelende tijdbommen.
Afbeelding
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

karinajerry schreef:Ik vind het wel frapant na het lezen van al de antwoorden in dit topic..dat de baasjes écht op hun hond lijken.. :LOL:

De antwoorden van de (meeste) baasje van 'de agressievere soort' ... zijn ook veel agressiever beladen als de antwoorden van de 'swiffers' ..

Afbeelding
beetje jammer deze. Vooral omdat de kef en swifeigenaren graag met de doodstraf willen smijten. Wie is er nou agressief?! Mijn god zeg! En ik had me zo voorgenomen om er niets meer over te zeggen. Heb je je hier nou speciaal voor aangemeld? Met al je gemiep? En op je laatste in te gaan: we lopen allemaal steeds angstiger. De een vanwege verlies van kleine hond en de ander omdat die een grote hond heeft die altijd e schuldige zal blijven en dan VERLIEST. Wat een kortzichtigheid, gatver.
amber81

tineke schreef:
Lillith schreef:Tineke, dit was een incident en Lillith wordt daar stevig voor aangepakt. :lees:
Net als het incident waarbij ze een herder wegjoeg,ook eenmalig natuurlijk :roll:
Je vraagt je zelf toch of hoe je dit moet gaan begeleiden en of het ooit weer vanzelf overgaat.
Nou tot het zover is heb ik wel de gouden tip voor je hoor ,aanlijnen en bij je houden :E:

Wat voor vergelijk zoek je naar dan ,ik snap eerlijk gezegd niet wat je daarmee bedoeld.

Jij snapt het gewoon niet ,jouw hond die jullie roedel verdedigt heeft dit net zo min te doen als mijn hond.
Daar ligt als eigenaar onze verantwoording ,en ja ik vind dat die verantwoording groter is bij een krachtiger hond.
Ik ga er zomaar vanuit als de hond die werd aangepakt door fluffy zich had omgedraaid en had gebeten dat je moord en brand had gegild.
Kijk honden die daadwerkelijk kwaad doen dat mag van mij echt keihard worden aangepakt ,en van mij komt er een houdverbod voor sommige eigenaren.
Wat ik zie aan fokproducten met staffords en kruisingen daarvan dat vind ik ook schrikbarend.
Er staan er honderden op mp en ik weet gewoon zeker dat die niet allemaal ,lees weinig, in goede handen terecht gaan komen.
Maar als je zo bang bent voor dat soort honden, zoals jij beschrijft in dit topic, dan zou ik om te beginnen zorgen dat mijn eigen hond niet in de situatie komt waarin ze gebeten kan worden.
Maar goed wellicht was dat een heel klein swiffertje die ze makkelijk hebben kon ,want als het een grote am.bull was had je waarschijnlijk wel al maatregelen getroffen.
Daarmee ben je eigenlijk net zoals die kutjoekelbazen met hun penisverlengers, alleen is de doelgroep die jij kunt laten terroriseren door jouw hond wat kleiner :engel:
:E:
karinajerry
Vaste gebruiker
Contacteer:

@ Amber..

Mij hoor je niet praten over de doodstraf... dus waar sláát dit op..

plus weet jij niet voor welke honden ik omloop.. ik noem geen grote of ras,,misschien loop ik wel om voor 10 fanatieke Jack Russels..

Dat plaatje erbij was als grapje bedoeld..maar de mensen in dit topic zijn zo fanatiek dat hier over heen gekeken wordt..

en dan dat woord 'Gemiep'... wie miepen er hier nu... :goeie: :goeie:

maar in elk geval weer leuk dat je weer meedoet in dit topic!!!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

misschien vonden we het geen leuk grapje of hadden we dat plaatje al een keer of 20 gezien?
wie zal het zeggen.... :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
karinajerry
Vaste gebruiker
Contacteer:

renee-uk schreef:misschien vonden we het geen leuk grapje of hadden we dat plaatje al een keer of 20 gezien?

prima!!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tineke schreef: Net als het incident waarbij ze een herder wegjoeg,ook eenmalig natuurlijk :roll:
laat ik het zo zeggen, dat hoop ik maar voor haar en haar hond dat die dit nooit zal proberen bij een van mijn honden...
doodstraf zal het niet worden maar laat ik het maar houden op geen strak plan...
Ook niet met mij als baasje erbij want met mij was je als baas nog lang niet klaar geweest kan ik je vertellen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lillith
Zeer actief

tineke schreef:

:D :D :LOL: :LOL:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
tineke schreef: Net als het incident waarbij ze een herder wegjoeg,ook eenmalig natuurlijk :roll:
laat ik het zo zeggen, dat hoop ik maar voor haar en haar hond dat die dit nooit zal proberen bij een van mijn honden...
doodstraf zal het niet worden maar laat ik het maar houden op geen strak plan...
Ook niet met mij als baasje erbij want met mij was je als baas nog lang niet klaar geweest kan ik je vertellen...
Laatst stond ik met iemand te praten, ze heeft 2 kooikers en de honden blaffen die van mij vaak aan in het voorbijgaan. Of als ze aangelijnt voorbij loopt en ik ben op het veld aan het spelen. Enfin we maakten een praatje, in het voorbijgaan, alle honden waren aan de lijn en er was een heg tussen ons dus de honden hadden geen oogcontact etc. er was ook geen spanning vanuit mijn honden en af en toe een blaf van die van haar waar ze altijd wel op inspeelt.
Nu weet ik dat toen zij er nog 1 had deze heel hard op die van mij aan kwam rennen toen ik echt ver weg op een heel groot stuk bouwgrond liep. Ik zag de hond toen komen en lijnde Finn aan, maar Bluf besloot polshoogte te nemen bij dat aanstormende hondje, blokte het af om te voorkomen dat ze of hij, ik weet het eigenlijk niet, bij Finn zou komen. De hond schrok en zette het op een rennen terug naar de baas, piepend en gillend, wat Bluf dus weer interessant vond en er achteraan wilde gaan, dat ging een paar meter maar gelukkig reageerde ze op stem en staakte die actie.
De mevrouw liet me nu anderhalf jaar later toch wel weten dat na die actie de hond begonnen was met blaffen naar mijn honden. Iets waar ik niet tegenin ging, maar in mijn beleving is dat aanblaffen pas begonnen toen zij de 2de hond erbij kreeg. (Dat heb ik overigens wel aangekaart, en ze beaamde dat ze elkaar toch wel wat opfokten bij bepaalde honden. )Want dagen na dit incident en weken, heb ik haar en de hond vaker gezien en blafte de hond niet. Ze liet ook de hond niet meer los als ze mij zag, maar ze kon erop rekenen dat als ik haar zag komen dat ik van het veld afging als ik toch al lang gespeeld had met jut en jul zodat ze de vrijheid verder had.
Ik vind het soms een beetje "makkelijk" om bepaald gedrag af te schuiven op iets wat gebeurd is in het verleden. Ik heb met deze mevrouw ook gewoon gepraat, maar ervaarde het toch een beetje als verwijt dat omdat Bluf blokte en opjoeg de hond nu zo reageert, terwijl het feit dat haar hond zodra deze destijds werd losgeklikt een behoorlijke afstand aflegde om bij mijn honden te komen. Ik vind dat net zulk verkeerd gedrag. Ik legde haar ook uit dat mijn reu best wel kort door de bocht kon zijn bij drukke honden mede door zij rugklachten (is misschien ook wel een excuus van mij uit om dit gedrag te verklaren, maar dit doe ik gebaseerd op het feit dat als een andere vreemde hond gewoon zijn ding doet en even verderop loopt er gewoon nooit contact komt, ze zijn er niet in geïnteresseerd)

Vandaag kwam de meneer met de jr weer aan 2 velden verder.. grrrr wafwaf waf HIER HIER JIJ HIER.. mag ik me dan eens afvragen waarom die meneer zijn lijntje niet aan de hond doet en passeert ipv dat ik argwanend kijk of de hond echt bij de baas blijft of dat hij de weg oversteekt en op mijn honden afkomt? In het laatste geval klik ik wel weer braaf de lijnen eraan hoor. Maar nogmaals ik word het af en toe goed zat.
tineke

malinois schreef:
Zelfs dat mogen mijn honden niet.
Orson had letterlijk een beagle aan zijn hielen hangen en mocht toch niets doen van mij.
Niet leuk voor hem nee maar Orson /beagle is geen vergelijk vond ik,dus moest hij het maar verduren.
Buitend dat ,zou hij wel iets hebben teruggedaan wie zou dan de zondebok en agressor zijn geweest denk je.
Leuk vond ik het uiteraard niet maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht dat om het op dat hondje ,die het tenslotte niet kan helpen dat hij een oerstom baasje heeft,bot te laten vieren.
tineke

Lillith schreef: :D :D :LOL: :LOL:
Ik zou het inhoudelijk proberen als ik jou was ,je komt nu namelijk nogal dom over.
En domme baasjes met hellevegen van honden ,je eigen woorden overigens ,is in de regel geen goede combinatie om tegen te komen.
Ik vermijd ze in ieder geval als de pest.
amber81

karinajerry schreef:
renee-uk schreef:misschien vonden we het geen leuk grapje of hadden we dat plaatje al een keer of 20 gezien?

prima!!
Idd renee-uk, ik vond m ook absoluut niet lollig. En dan die 'prima!!', wat denk jij eigenlijk wel, meid? Lees nog effe mee:
karinajerry schreef:@ Amber..

Mij hoor je niet praten over de doodstraf... dus waar sláát dit op..

plus weet jij niet voor welke honden ik omloop.. ik noem geen grote of ras,,misschien loop ik wel om voor 10 fanatieke Jack Russels..

Dat plaatje erbij was als grapje bedoeld..maar de mensen in dit topic zijn zo fanatiek dat hier over heen gekeken wordt..

en dan dat woord 'Gemiep'... wie miepen er hier nu... :goeie: :goeie:

maar in elk geval weer leuk dat je weer meedoet in dit topic!!!
Lekker bijdehand, niet tof en erg stompzinnig. Wat wil je hier nou komen doen eigenlijk? Eerst zielig doen, dan zeiken dat iedereen zo ruw met elkaar omgaat en dan weer blaten over agressieve rassen met agressieve bazen met agressieve reacties en dan zo'n dom kletspraatje over het omlopen voor honden en dan zo reageren? Wat had je verwacht dan?! Hilariteit alom? Leuk zeg?! Wij begrijpen allemaal dat jij eigenlijk iets ander zegt dan dat je beweert?Djiesis!

Nogmaals: haatzaaierij. Meer is het niet. Begin ook ernstig aan je zogenaamde persoonlijke betrokkenheid te twijfelen. Ga lekker ergens anders herrie trappen joh, niemand heeft er wat aan! Miep!! En dat jij het 'leuk' vind dat ik 'weer' meedoe vind ik nog het minst interessantst van alles.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mann: Het klopt toch? Keffen buiten bereik en zodra een ander reageert er als de gebeten hond vandoor :mrgreen:

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef: :mann: Het klopt toch? Keffen buiten bereik en zodra een ander reageert er als de gebeten hond vandoor :mrgreen:

:goeie: :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

dagmar88 schreef::mann: Het klopt toch? Keffen buiten bereik en zodra een ander reageert er als de gebeten hond vandoor :mrgreen:

:mrgreen:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

dagmar88 schreef::mann: Het klopt toch? Keffen buiten bereik en zodra een ander reageert er als de gebeten hond vandoor :mrgreen:

:E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”