Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het help ik heb een poedelpup topic
Moderator: moderatorteam
-
m@r@
- Actief
Re: Het help ik heb een poedelpup topic
Ik denk dat even moet vergeten dat je een poedelpup in huis hebt, maar dat het gewoon een pup is. Een pup waar de mens het ras poedel op geplakt heeft.
Mara en Hummer corrigeerde Chloe net zo als dat ze een andere pup corrigeerde, zij hielden er ook geen rekening mee dat Chloe poedel is.
Nou is Chloe niet mijn eerste (poedel) pup.
Met Chloe ga ik net zo om als dat ik deed/doe met Donna, Rick, Mazzel, Mara, Hummer, Anouk en KC.
Ze hadden / hebben allemaal hun eigen karakter en dingen.
Chloe dronk toen ze hier net was ook veel water.
Mara en Hummer corrigeerde Chloe net zo als dat ze een andere pup corrigeerde, zij hielden er ook geen rekening mee dat Chloe poedel is.
Nou is Chloe niet mijn eerste (poedel) pup.
Met Chloe ga ik net zo om als dat ik deed/doe met Donna, Rick, Mazzel, Mara, Hummer, Anouk en KC.
Ze hadden / hebben allemaal hun eigen karakter en dingen.
Chloe dronk toen ze hier net was ook veel water.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik denk dat mensen die meer honden in huis hebben weinig problemen hebben met de honden. de honden "regelen" onderling het zelf wel, is mijn ervaring. ik heb met mijn 6 honden minder problemen dan mijn buren met hun hond.Miezemuis schreef:Maar eh Kees ik begin nu wel nog meer respect te krijgen voor mensen die 17 van die ongeleidde projectielen in huis hebben (of nu nog 14 toch?)
ellen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
tollerlover schreef:ik denk dat mensen die meer honden in huis hebben weinig problemen hebben met de honden. de honden "regelen" onderling het zelf wel, is mijn ervaring. ik heb met mijn 6 honden minder problemen dan mijn buren met hun hond.Miezemuis schreef:Maar eh Kees ik begin nu wel nog meer respect te krijgen voor mensen die 17 van die ongeleidde projectielen in huis hebben (of nu nog 14 toch?)
ellen
Daar doe ik mijn voorddeel mee ,dat mijn honden in een roedel leven en daar ook naar handelen.
Plus dat als je meerdere honden hebt je eigenlijk hoe gek het klinkt makkelijker word.
Of eigenlijk wat meer vertrouwd en weet dat het wel goed komt .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Moet je Larsje flink bewerken of gewoon druk uitoeffenen .Mit schreef:Help ik wil een poedelpup

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil ook een poedelpup 
Kees, daar heb je wel gelijk in. Bij mijn eerste pup was ik heel gespannen van doe ik het wel goed, nu heb ik 8 honden lopen en draaien nieuwe pups gewoon met de routine mee, en leren ze spelenderwijs de regels van de andere honden...
Kees, daar heb je wel gelijk in. Bij mijn eerste pup was ik heel gespannen van doe ik het wel goed, nu heb ik 8 honden lopen en draaien nieuwe pups gewoon met de routine mee, en leren ze spelenderwijs de regels van de andere honden...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Dat verschil in karakter ken ik wel, ook al heb ik Staffords en geen poedels.
Rossi was als pup kneiterhard, die pikte geen enkele correctie, kon haar geen reet schelen.
Als eerste pup was zij best een moeilijke ..
Vinnie was een middenmoter.
Flynn is best gevoelig en had al heel snel door wat NEE! en UH! betekende, hij is nu 7 maanden.
Evo is net zo erg als Rossi was en heeft overal schijt aan, hij is nu 3.5 maand oud ....
Zodra je door hebt wat het karakter van de pup is, wordt het een stuk makkelijker
Rossi was als pup kneiterhard, die pikte geen enkele correctie, kon haar geen reet schelen.
Als eerste pup was zij best een moeilijke ..
Vinnie was een middenmoter.
Flynn is best gevoelig en had al heel snel door wat NEE! en UH! betekende, hij is nu 7 maanden.
Evo is net zo erg als Rossi was en heeft overal schijt aan, hij is nu 3.5 maand oud ....
Zodra je door hebt wat het karakter van de pup is, wordt het een stuk makkelijker

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Nog even een vraagje over het overmatig drinken. Zou het heel erg zijn om haar waterbak nu weg te zetten?
Vannacht had ze namelijk echt heel veel in de bench geplast terwijl ze ook zeker 4 keer in de tuin geplast heeft.
En waarom zou ze zoveel drinken? Stress? Of zelf nog maten moeten leren houden?
Ze is zeker niet ziek, daar is ze echt te actief voor!
Vannacht had ze namelijk echt heel veel in de bench geplast terwijl ze ook zeker 4 keer in de tuin geplast heeft.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Net als sommige kinderen die tegen de klippen opzuipen en nog geen grens hebben.Miezemuis schreef:Nog even een vraagje over het overmatig drinken. Zou het heel erg zijn om haar waterbak nu weg te zetten?
Haal het maar weg s'avonds als ze de bench ingaat .
.

-
Supernova
- Zeer actief
Lizzie is gewoon een stuk stoerder dan Dushi. Voor Lizzie dus gewoon wat strenger zijn want het is Dushi nietMiezemuis schreef: Dat begrijp ik, maar als ik bij Dushi Nee zei (streng) dan had zij zoiets van help baasje is boos, ophouden dus. Terwijl als ik streng tegen Lizzie praat heeft ze zoiets van Ja wat?
Het gaat mij dus niet om het woordje nee, maar om de intonatie. Ze snapt ook dat als ik op blije toon dat ze iets goed doet dat ik dat dus goed keur. Want dat laat ze dan vaker zien (zie ik nu al). De laatste tip die je geeft doe ik nu inderdaad. nee zeggen en haar dan meenemen.
Ik denk dat ik ook wat verpest ben door Dushi. Omdat ze zo onzeker is, moest ik altijd uitkijken omdat die heel gevoelig is voor "straf". Toen een ex-vriend van mijn moeder eens haar voor de grap had laten schrikken is ze hem zolang hij hier kwam uit de weggegaan. Als hij binnenkwam ging zij met haar staart tussen haar benen onder tafel. ik had wel zoiets van niet aanstellen, maar dat is nooit mee goed gekomen.
Ik denk dat ik daarom heel voorzichtig ben.
en misschien zit dat tuttende er ook wel in geef ik ruiterlijk toe.
Wat het veel plassen/drinken betreft, als dat zo blijft zou ik even met een ochtendplas naar de DA want dan zou het een blaasonsteking kunnen zijn. Dat heeft weinig te maken met actief zijn of niet. Water weghalen doe ik nooit, een hond moet kunnen drinken als hij dorst heeft.
- Miezemuis
- Zeer actief
onden bij blaasontsteking dan veel kleine plasjes? Druppels net als mensen?
- Judith
- Zeer actief
Ja, maar pups hebben zowieso hele kleine plasjes, omdat ze het niet goed op kunnen houden.Miezemuis schreef:onden bij blaasontsteking dan veel kleine plasjes? Druppels net als mensen?
de plasjes van Dana zijn ook niet om een huis over te schrijven haha

- Miezemuis
- Zeer actief
Nou Lizzie heeft echt hele sloten hoor. Echt geen kleine plasjes. Ik ben er jaloers op. Ze drinkt veel, maar ze plast ook echt veel (in 3 dagen tijd 2 rollen keukenpapier op).
-
Supernova
- Zeer actief
Nee juist erg grote plassen.Miezemuis schreef:onden bij blaasontsteking dan veel kleine plasjes? Druppels net als mensen?
- Miezemuis
- Zeer actief
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Die van mij dronk in het begin ook erg veel hoor, niks mis mee, veel pups doen dit 

-
Supernova
- Zeer actief
Maar in combinatie met heel veel plassen vind ik wel dat je het in de gaten moet houden->Chanty<- schreef:Die van mij dronk in het begin ook erg veel hoor, niks mis mee, veel pups doen dit
- Miezemuis
- Zeer actief
Denise. schreef:Maar in combinatie met heel veel plassen vind ik wel dat je het in de gaten moet houden->Chanty<- schreef:Die van mij dronk in het begin ook erg veel hoor, niks mis mee, veel pups doen dit
Ik hou het zeker in de gaten. Voorals nog iig geen troebele plasjes of veel persen.
En veel drinken zorgt denk ik ook voor veel plassen of denk ik nu te simpel?
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
Supernova
- Zeer actief
Blaasontstekingplassen zijn vaak juist helder. Het is door het vele drinken niet geconcentreerd dus erg waterig. En inderdaad wat er in gaat moet er ook weer uit, maar als ik hoor hoeveel Lizzie drinkt/plast zou voor mij reden zijn om haar urine even te laten checken.Miezemuis schreef:Denise. schreef:Maar in combinatie met heel veel plassen vind ik wel dat je het in de gaten moet houden->Chanty<- schreef:Die van mij dronk in het begin ook erg veel hoor, niks mis mee, veel pups doen dit
Ik hou het zeker in de gaten. Voorals nog iig geen troebele plasjes of veel persen.
En veel drinken zorgt denk ik ook voor veel plassen of denk ik nu te simpel?
- Miezemuis
- Zeer actief
ja dat had ik ook al gevonden op het net
Troebele of bloederige plasjes, en kleine plasjes met veel persen. Dit heeft ze beide niet.
Ik hou het wel in de gaten hoor, want ge wit oit noit nie...
Troebele of bloederige plasjes, en kleine plasjes met veel persen. Dit heeft ze beide niet.
Ik hou het wel in de gaten hoor, want ge wit oit noit nie...
-
Supernova
- Zeer actief
Dan zullen de 3 pupjes die ik ken die blaasonsteking hebben gehad inderdaad wel de uitzonderingen zijn geweest. Die dronken ontzettend veel en ze plaste ook ontzettend grote plassen.Inge O schreef:de uitzondering bevestigt altijd de regel maar standaard (en ook theorethisch heel logisch) zie je bij een blaasontsteking wel meestal veel en kleine plasje - veel drinken kan maar is zeker niet typisch voor een blaasinfectie.Denise. schreef:Nee juist erg grote plassen.Miezemuis schreef:onden bij blaasontsteking dan veel kleine plasjes? Druppels net als mensen?
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Het kan ook zijn volgens mij dat een hond veel drinkt omdat hij veel plast: dan is het probleem juist dat het lichaam te veel vocht verliest en dat moet aangevuld worden. Bv bij lever of nier problemen/afwijkingen.
Dat gezegd, volgens mij komt het veul vaker voor dat een pup geen rem heeft met drinken of drinken te leuk vindt, dan komt het vanzelf weer goed. Geef je brokken? Dan moet een pup ook meer drinken natuurlijk.
Diem hier dronk ook ontzettend veel. Zelfs mee naar de dierenarts gegaan maar die zag niks verontrustends in de hoeveelheid. Hij dronk meer dan nodig, maar niet zorgwekkend veel. Uiteindelijk (met maand of 6?) is hij gaan minderen. Nu drinkt hij nog ruim voldoende, maar niet meer zo veel dat hij in de problemen komt. 4x per dag uit haalt hij. Bij Nadim zijn we wel de waterbak weg gaan halen 1 a 2 uur voor bedtijd. Op een gegeven moment is 3x per nacht eruit wel klaar
Dat water weghalen was trouwens pas na controle bij dierenarts. En als hij wat dunne poep had deden we het niet uiteraard.
Wat je kan doen als je je zorgen blijft maken is even een paar dagen precies noteren hoeveel ml er gedronken wordt per dag. Dan kan je met de dierenarts overleggen of eventueel onderzoek noodzakelijk is. Blaasontsteking is trouwens ook makkelijk te controleren: beetje urine in een potje langs brengen bij de DA en paar uur later weet je het. Pup hoeft niet eens mee.
Dat gezegd, volgens mij komt het veul vaker voor dat een pup geen rem heeft met drinken of drinken te leuk vindt, dan komt het vanzelf weer goed. Geef je brokken? Dan moet een pup ook meer drinken natuurlijk.
Diem hier dronk ook ontzettend veel. Zelfs mee naar de dierenarts gegaan maar die zag niks verontrustends in de hoeveelheid. Hij dronk meer dan nodig, maar niet zorgwekkend veel. Uiteindelijk (met maand of 6?) is hij gaan minderen. Nu drinkt hij nog ruim voldoende, maar niet meer zo veel dat hij in de problemen komt. 4x per dag uit haalt hij. Bij Nadim zijn we wel de waterbak weg gaan halen 1 a 2 uur voor bedtijd. Op een gegeven moment is 3x per nacht eruit wel klaar
Wat je kan doen als je je zorgen blijft maken is even een paar dagen precies noteren hoeveel ml er gedronken wordt per dag. Dan kan je met de dierenarts overleggen of eventueel onderzoek noodzakelijk is. Blaasontsteking is trouwens ook makkelijk te controleren: beetje urine in een potje langs brengen bij de DA en paar uur later weet je het. Pup hoeft niet eens mee.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Puppen willen nog weleens lekker doorzuipen en dan het er soms gewoon weer uitkotsen.
Ik zie geen verontrustend gedrag in veel zuipen omdat heel veel pupppen dat doen .
Dat stabiliseert wel met ouder worden.
Puppen hebben nog geen grenzen.
En vergeet niet dat het ook behoorlijk warm en broeierig is voor een hond.
Komt allemaal goed.
Ik zie geen verontrustend gedrag in veel zuipen omdat heel veel pupppen dat doen .
Dat stabiliseert wel met ouder worden.
Puppen hebben nog geen grenzen.
En vergeet niet dat het ook behoorlijk warm en broeierig is voor een hond.
Komt allemaal goed.

- Judith
- Zeer actief
Nou ik kom even het plassen verhaal verstoren.
Gister heeft Diesel de eerste speelpoging met Dana gedaan, oftwel hij ging maaien met zijn poten. Dana bijna blauw oog
Maar hij was oprecht geinterreseerd in haar, maar na 2 tikken op haar hoofd was het wel weer klaar
Gister heeft Diesel de eerste speelpoging met Dana gedaan, oftwel hij ging maaien met zijn poten. Dana bijna blauw oog
Maar hij was oprecht geinterreseerd in haar, maar na 2 tikken op haar hoofd was het wel weer klaar

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zo versieren neanderthalers een lekkker wijf natuurlijk.Judith-Diesel schreef:Nou ik kom even het plassen verhaal verstoren.
Gister heeft Diesel de eerste speelpoging met Dana gedaan, oftwel hij ging maaien met zijn poten. Dana bijna blauw oog![]()
![]()
Een blauw oog of een schedelbasis fractuur.??

- Judith
- Zeer actief
Nou bijna schedelbasisfractuur.bouvierpoedel schreef:Zo versieren neanderthalers een lekkker wijf natuurlijk.Judith-Diesel schreef:Nou ik kom even het plassen verhaal verstoren.
Gister heeft Diesel de eerste speelpoging met Dana gedaan, oftwel hij ging maaien met zijn poten. Dana bijna blauw oog![]()
![]()
Maar hij was oprecht geinterreseerd in haar, maar na 2 tikken op haar hoofd was het wel weer klaar![]()
Een blauw oog of een schedelbasis fractuur.??![]()
Ik was met allebei aan het spelen, maar Diesel wil iedere keer de speeltjes van Dana hebben (oftwel wat Dana in haar mond heeft dat moet Diesel hebben
En ik zat op de grond dus Dana komt op mijn schoot zitten en begint aan Diesel te ruiken, Diesel ruikt terug en begint een beetje whoahhoa geluidjes te maken. Hij gaat voor me staan en tilt zijn poot op en echt zo *toktok* op haar voorhoofd.
Toen wilde Dana achter Diesel aan om te spelen, maar nee, die 2 tikken waren voor Diesel meer als genoeg om mee te beginnen

- Judith
- Zeer actief
Ohh en ik heb net even een paar keer een paar seconden/minuut alleen gelaten. Ik dacht die gaat gillen.
Maar nee hoor, ik ging even het afval weg in de container doen en ik kijk via het raam naar binnen en zie dat ze druk bezig is met spelen met een knuffeltje.
Daarna even de tussen deur dicht en even wat in de tuin pakken en in de badkamer. Ze liep achter me aan om door de deur te gaan, ik deed hem voor haar neus dicht. Ze ging zitten kijken, en toen ik na een minuut weer terug liep lag ze lekker naast Diesel (30cm er tussen hoor) in de gang. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Maar nee hoor, ik ging even het afval weg in de container doen en ik kijk via het raam naar binnen en zie dat ze druk bezig is met spelen met een knuffeltje.
Daarna even de tussen deur dicht en even wat in de tuin pakken en in de badkamer. Ze liep achter me aan om door de deur te gaan, ik deed hem voor haar neus dicht. Ze ging zitten kijken, en toen ik na een minuut weer terug liep lag ze lekker naast Diesel (30cm er tussen hoor) in de gang. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

- Miezemuis
- Zeer actief
Judith-Diesel schreef:Ohh en ik heb net even een paar keer een paar seconden/minuut alleen gelaten. Ik dacht die gaat gillen.
Judith-Diesel schreef:Nou bijna schedelbasisfractuur.bouvierpoedel schreef:Zo versieren neanderthalers een lekkker wijf natuurlijk.Judith-Diesel schreef:Nou ik kom even het plassen verhaal verstoren.
![]()
Maar hij was oprecht geinterreseerd in haar, maar na 2 tikken op haar hoofd was het wel weer klaar![]()
Een blauw oog of een schedelbasis fractuur.??![]()
![]()
Ik was met allebei aan het spelen, maar Diesel wil iedere keer de speeltjes van Dana hebben (oftwel wat Dana in haar mond heeft dat moet Diesel hebben)
En ik zat op de grond dus Dana komt op mijn schoot zitten en begint aan Diesel te ruiken, Diesel ruikt terug en begint een beetje whoahhoa geluidjes te maken. Hij gaat voor me staan en tilt zijn poot op en echt zo *toktok* op haar voorhoofd.Dana gelijk verontwaardigd wat er nou weer op haar hoofd was beland.
Toen wilde Dana achter Diesel aan om te spelen, maar nee, die 2 tikken waren voor Diesel meer als genoeg om mee te beginnen
Ik heb Lizzie ook al even allen gelaten (ongeveer 20 minuutjes). vooral om haar rust te gunnen. Ze ging ook meteen slapen.