Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fluit aanleren
Moderator: moderatorteam
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
fluit aanleren
Ik wil met Mchumba de fluit gaan aanleren, dat hij bij me komt als ik fluit..
Maar nu zoek in een fluit die ik zelf ook kan horen..
Ik zag dat veel mensen de Fluit Acme nr. 210.5 of 211.5 hebben.
Maar kan je die zelf ook horen?
Maar nu zoek in een fluit die ik zelf ook kan horen..
Ik zag dat veel mensen de Fluit Acme nr. 210.5 of 211.5 hebben.
Maar kan je die zelf ook horen?
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Re: fluit aanleren
Heb zelf de 210.5. Is ook voor jezelf goed te horen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zo'n fluitje heb ik ook, alleen dan dus een dubbele (jachtfluit). Ik gebruik hem alleen niet.. Wil het nog steeds heel graag wel
gaan doen, maar 4 volwassen honden die de fluit sowieso al niet kennen, ik weet nog even niet hoe ik eraan beginnen moet..
De pups zou ik wel kunnen gaan voeren op de fluit, maar denk dat dát geen zin heeft bij de groten..
gaan doen, maar 4 volwassen honden die de fluit sowieso al niet kennen, ik weet nog even niet hoe ik eraan beginnen moet..
De pups zou ik wel kunnen gaan voeren op de fluit, maar denk dat dát geen zin heeft bij de groten..
- Mojo2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Ik heb de 211.5 en deze is ook voor jezelf goed te horen! Ik vind het een erg fijne fluit!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik kan niet eens gewoon fluitengyanty schreef:4 vingers en een tong volstaan hier..... op 3 km afstand nog duidelijk te horen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Char7 schreef:Ik kan niet eens gewoon fluitengyanty schreef:4 vingers en een tong volstaan hier..... op 3 km afstand nog duidelijk te horen
vroeger zeker je korstjes niet opgegeten!

-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
gyanty schreef:4 vingers en een tong volstaan hier..... op 3 km afstand nog duidelijk te horen
Vriezend weer, stevige wind en ijskoude klauwen: succes
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tuurlijk wel.Linx schreef:Zo'n fluitje heb ik ook, alleen dan dus een dubbele (jachtfluit). Ik gebruik hem alleen niet.. Wil het nog steeds heel graag wel
Ik leer het hier aan vanaf 4 weken maar als hier een hond als pup al binnenkomt leer ik het ook zo.
Gaat prima.
Honden buiten, voerbakken klaar, fluiten, voeren.
Moet ji eens opletten hoe snel ze dat doorhebben
Ik heb hier nu 8 kleuters van 6 weken die gillend en keffend op me af komen stormen in het veld als ik fluit
Ben twee weken geleden begonnen
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik gebruik maar 2 vingers en dat gaat ook goed hoorgyanty schreef:4 vingers en een tong volstaan hier..... op 3 km afstand nog duidelijk te horen

- Maltezers
- Zeer actief
Char7 schreef:Ik kan niet eens gewoon fluitengyanty schreef:4 vingers en een tong volstaan hier..... op 3 km afstand nog duidelijk te horen
- Linx
- Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
- Contacteer:
Met de groten bedoelde ik eigenlijk de volwassen honden.. De pups kan ik het inderdaad alsnog mee oppakken. Lea is nu 13 wekenMarjoleine schreef:Tuurlijk wel.Linx schreef:Zo'n fluitje heb ik ook, alleen dan dus een dubbele (jachtfluit). Ik gebruik hem alleen niet.. Wil het nog steeds heel graag wel
Ik leer het hier aan vanaf 4 weken maar als hier een hond als pup al binnenkomt leer ik het ook zo.
Gaat prima.
Honden buiten, voerbakken klaar, fluiten, voeren.
Moet ji eens opletten hoe snel ze dat doorhebben
Ik heb hier nu 8 kleuters van 6 weken die gillend en keffend op me af komen stormen in het veld als ik fluit
Ben twee weken geleden begonnen
en als Jayden komt is hij net geen 8 weken dus dat moet heus nog wel lukken.. Maar ik denk dat de volwassen honden er niet zo
van onder de indruk zijn om voer te krijgen op de fluit..
-
Sanner
- Zeer actief
Ik heb laatst ook zo'n acme fluitje aangeschaft maar gebruik hem eigenlijk niet. Ze reageert veel eerder/beter als ik zelf fluit. Moet natuurlijk ook wel aangeleerd worden, maarja, ik kan net zo goed zelf fluiten. Ze herkent mijn fluitje van heel ver af.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat snapte ik wel hoorLinx schreef: Met de groten bedoelde ik eigenlijk de volwassen honden.. De pups kan ik het inderdaad alsnog mee oppakken. Lea is nu 13 weken en als Jayden komt is hij net geen 8 weken dus dat moet heus nog wel lukken.. Maar ik denk dat de volwassen honden er niet zo van onder de indruk zijn om voer te krijgen op de fluit..Misschien vergis ik me daar wel in hoor, kan het altijd proberen!
Gewoon net zo aanleren en buiten ook fluiten en altijd belonen dus.
Ik kwam vanmorgen een ree tegen, in eerste instantie gingen ze er achteraan. Ik floot en ze draaiden acuut om en kwamen terug.
Als je het er goed in hebt vind ik het ideaal!
Je emotie klinkt er niet in door en dat is positief want dat kan veel verpesten aan een commando.
Ik ben er groot voorstander van
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Heb jij nooit baggerhanden in het bosgyanty schreef:4 vingers en een tong volstaan hier..... op 3 km afstand nog duidelijk te horen

- gyanty
- Zeer actief
Vrieskouw geen probleem, van die 2 seconden even fluiten bevriezen ze niet met die temperaturen hier in nederland. Meestal handschoenen aan, of opgerold in mijn jas en voor fluiten even uit de mouwen steken. Gelukkig hoef ik niet zo vaak de fluiten op die manier, want Kay is zelden zo ver weg, hoogstens af en toe een oppasser die te ver afwijkt.
Modderhanden? Ik goof wel eens een stok, maar nee ik zit niet met mijn handen in de modder in het bos.....
en anders even afvegen en fluiten maar......
Modderhanden? Ik goof wel eens een stok, maar nee ik zit niet met mijn handen in de modder in het bos.....

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jaap heeft er zo'n mooi en duidelijk stuk geschreven over t aanleren en het gebruik van de fluit.
Zeker de moeite waard om daar even op te zoeken hier
- Rikoy
- Zeer actief
Ik fluit altijd van achter de tanden.
De tong achter de tanden omhoog doen en vervolgens blazen.
Snappen julllie het nog, het werkt wel bij allemaal hier.

- *Esther
- Zeer actief
Rikoy schreef:Ik fluit altijd van achter de tanden.
Als baas en hond elkaar maar begrijpen, toch?
- Rikoy
- Zeer actief
*Esther schreef:Rikoy schreef:Ik fluit altijd van achter de tanden.
Snappen julllie het nog, het werkt wel bij allemaal hier.![]()
Als baas en hond elkaar maar begrijpen, toch?
Ja dat is het belangrijkst hè?

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik leer het ook zo aan als Marjoleine, ze hebben het hier alledrie als volwassen honden pas geleerd en het werkt super!!
Ik heb trouwens een Acme 211,5 en die hoor je wel ja
Me too. Ik had voor Toby eerst een "speciaal" woord maar een woord gebruik je toch eerder als een fluit (want die moet ik bewust uit m'n zak halen) en daarmee heb ik het dus zelf verziekt. Als ik nu het woord zeg kijkt hij nog amper meer opMarjoleine schreef:Je emotie klinkt er niet in door en dat is positief want dat kan veel verpesten aan een commando.
Ik ben er groot voorstander van
Ik heb trouwens een Acme 211,5 en die hoor je wel ja
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Ik kan het niet vinden, weet jij waar het staat? Ik wil het yuna ook graag aanleren, want als je haar nu gewoon roept dan stopt ze haar oren in dr kont en doet ze waar ze zelf zin in heeft. Ik wil het aanleren zodat ze in iedere situatie op de fluit komt, bijv in "nood"gevallen dat ik niet me zorgen hoef te maken. op stem reageert ze gewoon niet goed meer.*Esther schreef:Jaap heeft er zo'n mooi en duidelijk stuk geschreven over t aanleren en het gebruik van de fluit.

- *Esther
- Zeer actief
viewtopic.php?f=11&t=215569&p=4721842&hilit=fluit#p4721842dancingdaydream schreef:Ik kan het niet vinden, weet jij waar het staat? Ik wil het yuna ook graag aanleren, want als je haar nu gewoon roept dan stopt ze haar oren in dr kont en doet ze waar ze zelf zin in heeft. Ik wil het aanleren zodat ze in iedere situatie op de fluit komt, bijv in "nood"gevallen dat ik niet me zorgen hoef te maken. op stem reageert ze gewoon niet goed meer.*Esther schreef:Jaap heeft er zo'n mooi en duidelijk stuk geschreven over t aanleren en het gebruik van de fluit.
Al gevonden!
- Rikoy
- Zeer actief
KLIK HIER FLUIT*Esther schreef:viewtopic.php?f=11&t=215569&p=4721842&hilit=fluit#p4721842dancingdaydream schreef:Ik kan het niet vinden, weet jij waar het staat? Ik wil het yuna ook graag aanleren, want als je haar nu gewoon roept dan stopt ze haar oren in dr kont en doet ze waar ze zelf zin in heeft. Ik wil het aanleren zodat ze in iedere situatie op de fluit komt, bijv in "nood"gevallen dat ik niet me zorgen hoef te maken. op stem reageert ze gewoon niet goed meer.*Esther schreef:Jaap heeft er zo'n mooi en duidelijk stuk geschreven over t aanleren en het gebruik van de fluit.
Al gevonden!

- gyanty
- Zeer actief
Ik denk dat dat met een stukje onvoldoende consequentie in training te maken heeft, waardoor het zelfde gevaar met de fluit ook heel reeel is.....dancingdaydream schreef:Ik kan het niet vinden, weet jij waar het staat? Ik wil het yuna ook graag aanleren, want als je haar nu gewoon roept dan stopt ze haar oren in dr kont en doet ze waar ze zelf zin in heeft. Ik wil het aanleren zodat ze in iedere situatie op de fluit komt, bijv in "nood"gevallen dat ik niet me zorgen hoef te maken. op stem reageert ze gewoon niet goed meer.*Esther schreef:Jaap heeft er zo'n mooi en duidelijk stuk geschreven over t aanleren en het gebruik van de fluit.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Of met verkeerd gebruik van de commando's.gyanty schreef:Ik denk dat dat met een stukje onvoldoende consequentie in training te maken heeft, waardoor het zelfde gevaar met de fluit ook heel reeel is.....dancingdaydream schreef:Ik kan het niet vinden, weet jij waar het staat? Ik wil het yuna ook graag aanleren, want als je haar nu gewoon roept dan stopt ze haar oren in dr kont en doet ze waar ze zelf zin in heeft. Ik wil het aanleren zodat ze in iedere situatie op de fluit komt, bijv in "nood"gevallen dat ik niet me zorgen hoef te maken. op stem reageert ze gewoon niet goed meer.
Als ik met naam roep doe ik dat altijd zacht, vrolijk en het klinkt lief, lokkend zeg maar.
Daarmee krijg ik Orpa terug, ook als ze van zins is een hond te gaan afsnauwen.
Roep ik boos of dringend, dan kan ik het schudden.
Logisch, want daarmee jut je jaar op.
Probeer altijd te bedenken hoe iets klinkt voor de hond, hoe het voor jezelf zou klinken.
Verplaats je in de situatie.
Je wilt bv ergens heen, het is spannend! Het is leuk! Je wilt het nu!!
Je wordt geroepen: Hier!!!
Maar dat wil je niet, dus je voelt je onrustig en misschien geïrriteerd en je komt niet, want dat andere is spannend en leuk.
Nu dezelfde situatie en je wordt geroepen, het klinkt leuk, lief, verleidelijk...
Hmmm, misschien toch eens kijken of er een reden is te komen... En als je dan komt krijg je iets lekkers!
Snap je het verschil?
De timing is ook belangrijk trouwens, op tijd roepen. En vooral zorgen dat het altijd, áltijd leuk is om te komen!
- Linx
- Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
- Contacteer:
Ik ga het toch weer proberen! De pups krijgen nog 3 keer per dag eten waarvan ik 2 keer voer of er in elk geval bij ben, dus
die hebben het hoogstwaarschijnlijk zo door. Bij de groten ben ik erg benieuwd hoe ze erop gaan reageren!!
die hebben het hoogstwaarschijnlijk zo door. Bij de groten ben ik erg benieuwd hoe ze erop gaan reageren!!