Is wel een kwart dan en ook nog modegevoel hebben om een pet te dragen.Nanna schreef:Nou, dan ben ik maar blij dat jij er zo rationeel over bentWil de hond schreef:bijbehorende hysterische gekrakeel en rationeel kunnen denken en praten over een probleem zit een behoorlijk verschil.
Maar dat gaat die halve spliterwt van jou waarschijnlijk boven de pet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moordlustige hond
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Moordlustige hond
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
Nee, die kleine blafratten verdienen niet de doodstraf
maar wel een opvoeding,
die zorgt dat ze niet zo snel in de problemen komen
zou het leven zoveel aangenamer maken
voor heel veel mensen ,niet in de laatste plaats de eigenaar
maar wel een opvoeding,
die zorgt dat ze niet zo snel in de problemen komen
zou het leven zoveel aangenamer maken
- dagmar88
- Zeer actief
Dat denk ik niet.S@ndr@ schreef:Nee, die kleine blafratten verdienen niet de doodstraf
maar wel een opvoeding,
die zorgt dat ze niet zo snel in de problemen komen![]()
zou het leven zoveel aangenamer maken![]()
Verreweg de meeste mensen die ik tegen kom met onopgevoedde irritante keffers vinden dat zelf bijzonder vermakelijk.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, en toch, als ze dan thuis de hele dag tegen alles blaffen, wat langs komt, dan lopen diezelfde eigenaren zich rot te irriteren 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Wil alleen maar even zeggen dat ik het eens ben met het feit dat kleine honden zich ook behoren te gedragen.Tara schreef:Ben jij wel helemaal lekker? Dat er aangelijnde mutmeffers tegen mijn aangelijnde honden staan te kijven zal me inderdaad jeuken, maar vergeet niet dat diezelfde mutmeffers dat ook rustig in het park wel doen, waar alles los loopt.Ilupa schreef: Ik snap het argument trouwens niet dat keffertjes het vaak uitlokken. Wat maakt dat nou voor verschil? Zo lang ze aan de lijn zitten is dat toch geen probleem? Laat ze toch lekker hysterisch worden en houd dan gewoon je eigen hond bij je als je er langs gaat.
Zo'n keffer is bovendien niet in staat om de gemiddelde hond echt te gaan doodbijten en heeft bijgevolg het recht om slechter opgevoed te zijn.
En daar zit wel degelijk een bepaald risico in, er zijn genoeg honden die verhaal komen halen als ze de kans hebben.
Je opmerking over dat zo'n hysterisch krijsgeval door zijn kleinere en ongevaarlijkere formaat het RECHT heeft om slechter opgevoed te zijn, vind ik echt compleet idioot.![]()
Het gaat namelijk om actie-reactie, en daar heeft ook de eigenaar van de kleine en ongevaarlijke mutmeffer zijn aandeel in.
Doet je hond dit niet dan kan die zo maar eens gegrepen worden en dan krijgt de eigenaar van de grote hond natuurlijk
weer de shuld.
Ik heb zelf een klein hondje die goed samen kan met alles gelukkig. heel soms gaat het fout als een ander hondje aan de riem zit , maar dan mag meneer toots lekker aan de riem vertoeven . als hij zich eerst heeft laten besnuffelen.
Ik zie hier zat mensen die hun kleinere hond naar van alles laten blaffen en grommen . en die dan nog doodleuk tegen grote honden eigenaren zeggen dat ze de hond aangelijnd moeten houden . Kan me voorstellen dat dat niet altijd goed vald .
Als jou hond de verkeerde singnalen afgeeft groot of klein , dan moet je zorgen dat daar verandering in komt en anders bij je houden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
amber81
dagmar88 schreef:God, wat wordt dit onderhand een uitgemolken onderwerp.
Hoe iedereen hun hond wel of niet opvoed zal me werkelijk een rotzorg zijn, zolang je maar zorgt dat zo'n onopgevoedde asociale kamikaze beftekkel of kutjoekel niet voor een ander z'n poten loopt.
Doet ie dat wel dan heeft ie pech gehad, want dan zorg ik wel dat hij op minder vriendelijke manier weer bij de baas terecht komt.
Charlie lust ook wel zo'n keffend barfje, en of dat nou ligt aan mijn opvoeding, mijn irritatie grens, haar instinct of het feit dat ze meerdere keren tot bloedens toe door zo'n geval te grazen is genomen terwijl de eigenaren er bij stonden te lachen zal mij en een ander een hele dikke worst wezen.
Er zit een knip en slot op de voordeur en wanneer ik die deur uit ga met haar een tuig en degelijke halsband + riem om mijn hond, muilkorf wanneer ik overdag door druk gebied naar een rustige plek moet lopen.
Ik heb voor dit type hond gekozen en dus is het mijn verantwoordelijkheid dat ze zo'n kuttelikkertje niet stuk maakt en als ik daar niet in staat toe zou zijn moet dat maar bestraft worden![]()
Op irritant en onopgevoed zijn hoeft niet direct de doodstraf te staan.
@amber81, dat je op het uiterlijk/ras van je honden be en veroordeeld wordt weet je van tevoren. Als je daardoor gehinderd wordt staat het je toch vrij om niet dat type hond te nemen?
Ik begin ontiegelijk te balen van al dat overdreven gedoe en zielig doenerij van allebei de kanten.
Pluisje mag ook niet in de buurt komen van een teefje van kennissen, want in het kort is ze gepakt door een argentijn.
Lijkt ook enorm op elkaarmaar bij het tegenkomen van iedere grote hond moeten ze hun drama zegje doen.
Die lichaamshouding en paniek bij dat verhaal doet die hond zoveel jaar later meer kwaad dan de aanval zelf.
Maar eigenaren van 'vechthonden' zijn geen haar beter met hun zielige slachtoffer gedoe.
'niemand vind me hondje leuk, vooroordelen zus en zo![]()
![]()
'
Voor wie heb je die hond eigenlijk?
Ten eerste: dankjewel Sandra en Tinka Luna!
@dagmar88:
je snapt dan duidelijk niet wat ik eigenlijk zeg en wat dit forum betreft kun je dan geen enkel type hond nemen. Boven alles maak ik dat toch altijd zelf nog uit en zegt zeker niet dat ik geen mening over mijn persoonlijke ervaringen mag hebben. Dat is geen zielig gedoe, het weerlegt enkel en zegt dat het twee kanten uitwerkt. En in mijn persoonlijke geval dus op hoe ik het verteld heb. Waarom is dat, in alle redelijkheid, zielig gedoe?
Ik ga met je mee in dat dit jouw ervaringen zijn en daar zal ik niet overheen walsen. Andersom moet je dat dan dus ook niet doen, maakt het niet minder erg of wel? Want je slaat het hele grote belangrijke stuk over wat hierbij hoort. Ook in jouw stukje bemerk ik de 'forumwisdom', want daar is het: generaties, karakter,BaileysbaasjeGeen enkel krantenbericht of forumdiscussie nodig gehad om "hysterisch" te worden over bijtende honden/vechthonden/gevaarlijke hondenrassen, maar helaas puur en alleen uit eigen ervaring een mening gevormd. (2x Pitbullachtige, 1x Saarlooswolfhond/Duitse Herder). En ja: in eerste instantie zijn de eigenaren verantwoordelijk: waarom wil ik zo'n hond, wat ga ik er aan doen om mijn hond NIET aan de vooroordelen te laten beantwoorden maar een prettige sociale hond te maken. Maar toch: deze honden zijn door de generaties heen gewoon genetisch selectief zo gefokt dat er allerlei karakter excessen zijn ontstaan, die misschien steekproefsgewijs niet bij elke hond zullen worden aangetroffen, maar wel degelijk in een hoger percentage bij die rassen dan bij andere rassen voorkomen. Voeg dat bij een grote en/of (super) gespierde fysiek. Dus, al is een baas wel verantwoordelijk en heeft de hond met de beste bedoelingen aangeschaft en goed opgevoed, er is genoeg bewijs geleverd door de jaren heen dat ergens in die rassen een hogere mate van agressie/onvoorspelbaarheid aanwezig is.amber81 schreef:
Hoeft ook niet. Niemand hoeft bang te zijn. Maar waarom doet men hysterisch? Ze lezen te vaak kranten en berichten als dit, incluis de discussies. En dan mag ik niet zeggen dat het dus ook anders is. Ik vertel graag over de chihuahua die in het nieuws kwam nadat hij met maagklachten naar de kliniek moest en er vingers in zijn maag bleken te zitten van een inbreker die in shock nog in de kast verstopt zat. Vond heel de wereld grappig, de chihuahua was een held. Vervolgens dit: De herder die een inbreker verwondt in zijn been, wordt veelal afgespoten.
Je trof zelf die paar kutjoekels. Ik tref steeds de kutkeffer of megafiffy. Is jouw hond dus belangrijker? Ik zeg dus nee. Mijn honden hoeven zich verdorrie toch niet steeds te laten welgevallen dat ze worden gebeten en ik hoef toch niet steeds aan te zien? En als je nog beter gelezen had, had je bemerkt dat een aantal van die voorvallen werd gepraat over honden die zelfs groter waren dan mijn honden. Maar schattig. Wordt dus beweerd dat ze het dan maar lekker mogen doen. Ook al bijten ze wel eens wat dood. Ik ben er zelf namelijk van overtuigd dat de schade groot en dodelijk had kunnen zijn. Ik heb dat zien gebeuren. Dus ik geloof niet in die ongein dat ze minder schade aanrichten. Of minder trauma's veroorzaken. Dat is nu eenmaal mijn ervaring. Punt.
Dat vind ik dus net zo goed gelden voor ieder ras. Groot klein maakt niets uit dus.
Wat de doodstraf betreft voor honden, gaandeweg de discussie: als megafiffy in mijn kind had gehangen had ik hem eigenhandig doodgetrapt.Net als pittbulls. Ook dáár maak ik geen onderscheid in. Als een hond mijn hond te grazen neemt, daar ben ik dus erg in veranderd het laatste jaar, dan krijgtie gewoon een flinke trap. Als het zover zou komen, trap ik de hond dus eigenhandig naar God. In een beweging. gelijk oversteken heet dat, gelijke monniken etc. Gelijke standaard en geen dicriminatie. En ik ga niet staan toekijken hoe een harig schatje mijn honden staat toe te takelen die wel opgevoed zijn. Als mijn Gigi op een goede dag iemand zou bijten en ze krijgt een spuitje, waarom fluffy dan niet? Die verdient het niet?! Mijn Gigi anders ook niet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Amber je kunt net zo goed ophouden
In topics als deze willen mensen niet lezen
Alles wat je zegt wordt omgedraaid zodat het in hun straatje past en ze voor de 789e keer kunnen laten horen hoe hun mening de enige juiste is.
Ik vergelijk het maar met al die mensen die een buurman hebben die weer een nicht heeft en daarvan een achterneef kent van wie de zoon gebeten is door een dh. Ergo: álle dh's zijn onbetrouwbare hufters met ingefokte agressie en ze vallen altijd van achteren aan de lafbekken
En dan mogen we nog blij zijn dat we een herder hebben en geen staf/pit/ambull of aanverwant ras want mocht je daarvoor vallen doe je dat áltijd uit pikverlengingsmotieven, aldus deze hooggeschoolde huiskamer psychologen!
Alles wat je zegt wordt omgedraaid zodat het in hun straatje past en ze voor de 789e keer kunnen laten horen hoe hun mening de enige juiste is.
Ik vergelijk het maar met al die mensen die een buurman hebben die weer een nicht heeft en daarvan een achterneef kent van wie de zoon gebeten is door een dh. Ergo: álle dh's zijn onbetrouwbare hufters met ingefokte agressie en ze vallen altijd van achteren aan de lafbekken
En dan mogen we nog blij zijn dat we een herder hebben en geen staf/pit/ambull of aanverwant ras want mocht je daarvoor vallen doe je dat áltijd uit pikverlengingsmotieven, aldus deze hooggeschoolde huiskamer psychologen!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TinkaLuna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cao de Fila de Sao Miguel (helaas 26 mei 2012 overleden)
Inmiddels een Bull Terrier en een Duitse Dog in huis - Aantal honden: 2
Ik heb zelf zo'n "fluffy" (nu ietwat minder fluffig, hij is geschoren
)
En ik heb deze opgevoed, keft niet en hangt ook niet aan de riem te trekken of te fixeren, hij heeft dezelfde regels als mijn grote hond, gedraag je, anders straf!
En ik ken het gedrag van mijn honden, en gelukkig weet ik ook vrij goed een andere in te schatten door te letten op de signalen die hij/zij afgeeft.
En het zou inderdaad een hele boel ellende schelen als men zich eens zou verdiepen in de hondentaal als men een hond aanschaft.
Daardoor kun je je eigen hond veel beter onder controle houden en een andere hond beter inschatten en sneller reageren als er wat gebeurt en je kunt dan ook beter anticiperen.
Mijn vriend wilt graag een stafford, maar zolang hij onzeker is en niet de taal wilt leren van de hond komt er geen staff in huis.
De opvoeding komt dan op mij terecht en dan zal die hond alsnog niet naar mijn vriend luisteren en dat is dan vragen om problemen, hij heeft zelfs al moeite met mijn herder, ze is niet de makkelijkste, echter met duidelijke taal zal ze echt wel luisteren, maar mijn vriend is zelf nog veel te bang dat er wat voorvalt als hij met haar gaat wandelen, en ook al zeg ik hem hoe en wat luistert hij er maar even naar om vervolgens weer op oude voet verder te gaan, hoe zou het dan met een staff vergaan (of elk ander ras dat groot en sterk is)?
Wat ik wil zeggen, zolang iemand zich de moeite wilt doen om een hond sociaal te krijgen en te houden en zich wilt verdiepen in de lichaamstaal van de hond voorkom je al een hele hoop.
En ik heb deze opgevoed, keft niet en hangt ook niet aan de riem te trekken of te fixeren, hij heeft dezelfde regels als mijn grote hond, gedraag je, anders straf!
En ik ken het gedrag van mijn honden, en gelukkig weet ik ook vrij goed een andere in te schatten door te letten op de signalen die hij/zij afgeeft.
En het zou inderdaad een hele boel ellende schelen als men zich eens zou verdiepen in de hondentaal als men een hond aanschaft.
Daardoor kun je je eigen hond veel beter onder controle houden en een andere hond beter inschatten en sneller reageren als er wat gebeurt en je kunt dan ook beter anticiperen.
Mijn vriend wilt graag een stafford, maar zolang hij onzeker is en niet de taal wilt leren van de hond komt er geen staff in huis.
De opvoeding komt dan op mij terecht en dan zal die hond alsnog niet naar mijn vriend luisteren en dat is dan vragen om problemen, hij heeft zelfs al moeite met mijn herder, ze is niet de makkelijkste, echter met duidelijke taal zal ze echt wel luisteren, maar mijn vriend is zelf nog veel te bang dat er wat voorvalt als hij met haar gaat wandelen, en ook al zeg ik hem hoe en wat luistert hij er maar even naar om vervolgens weer op oude voet verder te gaan, hoe zou het dan met een staff vergaan (of elk ander ras dat groot en sterk is)?
Wat ik wil zeggen, zolang iemand zich de moeite wilt doen om een hond sociaal te krijgen en te houden en zich wilt verdiepen in de lichaamstaal van de hond voorkom je al een hele hoop.

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Sorry dat ik hier niet helemaal inhoudelijk op ga reageren: ik raak tijdens het lezen een paar keer het spoor helemaal bijster.amber81 schreef:
Ik ga met je mee in dat dit jouw ervaringen zijn en daar zal ik niet overheen walsen. Andersom moet je dat dan dus ook niet doen, maakt het niet minder erg of wel? Want je slaat het hele grote belangrijke stuk over wat hierbij hoort. Ook in jouw stukje bemerk ik de 'forumwisdom', want daar is het: generaties, karakter,![]()
agressie
![]()
opvoeding
![]()
maar alsnog zijn ze gevaarlijk. J emag er blind vanuit gaan dat ze eens gek worden. Waarom dan?
Je trof zelf die paar kutjoekels. Ik tref steeds de kutkeffer of megafiffy. Is jouw hond dus belangrijker? Ik zeg dus nee. Mijn honden hoeven zich verdorrie toch niet steeds te laten welgevallen dat ze worden gebeten en ik hoef toch niet steeds aan te zien? En als je nog beter gelezen had, had je bemerkt dat een aantal van die voorvallen werd gepraat over honden die zelfs groter waren dan mijn honden. Maar schattig. Wordt dus beweerd dat ze het dan maar lekker mogen doen. Ook al bijten ze wel eens wat dood. Ik ben er zelf namelijk van overtuigd dat de schade groot en dodelijk had kunnen zijn. Ik heb dat zien gebeuren. Dus ik geloof niet in die ongein dat ze minder schade aanrichten. Of minder trauma's veroorzaken. Dat is nu eenmaal mijn ervaring. Punt.
Dat vind ik dus net zo goed gelden voor ieder ras. Groot klein maakt niets uit dus.
Wat de doodstraf betreft voor honden, gaandeweg de discussie: als megafiffy in mijn kind had gehangen had ik hem eigenhandig doodgetrapt.Net als pittbulls. Ook dáár maak ik geen onderscheid in. Als een hond mijn hond te grazen neemt, daar ben ik dus erg in veranderd het laatste jaar, dan krijgtie gewoon een flinke trap. Als het zover zou komen, trap ik de hond dus eigenhandig naar God. In een beweging. gelijk oversteken heet dat, gelijke monniken etc. Gelijke standaard en geen dicriminatie. En ik ga niet staan toekijken hoe een harig schatje mijn honden staat toe te takelen die wel opgevoed zijn. Als mijn Gigi op een goede dag iemand zou bijten en ze krijgt een spuitje, waarom fluffy dan niet? Die verdient het niet?! Mijn Gigi anders ook niet.
1 ding: ik heb het in ieder geval niet om de doodstraf voor bepaalde hondenrassen gehad. Als een hond een spuitje verdient is het om wat hij misdaan heeft, niet om welk ras hij is, al vind ik de opkomst (terugkeer) van sommige rassen en de bijna parallel daaraan toenemende bijtincidenten wel het overdenken van het toestaan van bepaalde honden waard waarmee ik bedoel: niet doodspuiten, maar misschien niet meer (of beperkter en onder strengere controle) fokken.

-
blondie
- Zeer actief
Er gaat hier bijna geen wandeling voorbij zonder dat een hond ons aanblaft (klein én groot), als de mijne aangelijnt zijn maar ook als we met zijn drieën aan het ballen zijn.lieke schreef:Verder kunnen we hoog en laag springen, het verandert helemaal niks aan het FEIT dat er stomkoppen met pikverlengers en idioten met flufbollen rondlopen (en alles daartussenin). Daar zullen we simpelweg rekening mee moeten houden. En als je weet/aanvoelt dan je méér kennis van honden en gedrag hebt dan je tegenligger, moet je je eigen verantwoording nemen om een confrontatie te voorkomen. Frustrerend, maar het is niet anders.
Dat zal me verder aan de kont roesten, beetje irritant. Frustrerend vind ik het echter als zo'n hond in die modus op ons af komt rennen. Zo is mijn reu op straat toen aangevallen door een loslopende beauceron die absoluut geen appel op die hond had, als hij mij op het veld ziet spelen met de honden doet hij of zijn neus bloed en laat die hond gewoon loslopen en als die hond mijn honden spot zal hij ongetwijfeld weer komen. Het is dat ik gisteren de hond opmerkte omdat hij luid blaffend op een man afrende die een wandelwagen met kind duwde
Net kwam er een JR het veld op waar ik liep, geen probleem, ik steek weer over naar een ander veld waar ik lekker verder dol. Echter dit bleek er dus ook weer 1 van de zoveel hier die het nodig vind alles bij elkaar te blaffen. Deze liep los, prima als het maar bij blaffen blijft. Op het moment dat ik 3x heel hard HIER hoor brullen dan twijfel ik dus al of zo'n hond gaat luisteren of dat die hond beslist zo op mijn honden af te komen. Dus, ik mijn honden maar weer even aan de lijn tot die man zijn rondje veld heeft gemaakt.
Het ís gewoon frustrerend omdat mijn reu zowiezo geen interesse heeft in andere honden en er dus zelf niet op af gaat, en de teef dat voorheen ook deed en ik best wel moeite heb gedaan om dat gedrag er uit te krijgen omdat veel honden en mensen bang zijn voor een grote herder die aan komt rennen
En waarom ik aanlijn moge duidelijk zijn, ik zit met een stel dat behoorlijk aan elkaar optrekt en zou Finn een grauw geven bij een drukke grote hond (uit zelbescherming vaak ook want hij is behoorlijk instabiel vanwege zijn rug) of een dominante hond dan zal madam zich als relnicht ontpoppen en even mee willen doen.
En potenbijtende, grommende, blaffende honden of ze nu klein of groot zijn zullen op hun nummer worden gezet, en daar zit ik niet op te wachten. Dus als ik bij een baas al geen vertrouwen heb of ze de hond(en) bij zich weten te houden dan lijn ik die van mij aan voor de zekerheid.
Maar frustrerend vind ik het zeker want ik vind het vaak wel de omgekeerde wereld die honden van mij lopen in mijn nabijheid, gaan zelf niet herrie trappen maar als ze reageren dan zijn het valse kutherders.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Precies zoals eline zegt we leven op een kluitje bij elkaar en honden beinvloeden elkaars gedrag.
Ik heb gewoon moeite mijn hond sociaal te houden naar andere honden, tegen elke rotontmoeting moet ik 10 positieve tegen overzetten en dat red ik niet altijd.
Kom gewoon niet genoeg neutrale honden tegen.
Als iedereen nu eens begon met de hond aanlijnen waar het moet dan waren we al een heel eind, je hond niet laten ontsnappen zou ook helpen.
Onze buren hebben de airdale van hun kinderen te logeren hun tuin is niet afgezet, telkens als ik erlangs loop komt de hond de tuin uitstormen. Met bane durf ik dus zolang deze hond los loopt niet meer in mijn eigen straat te lopende airdale doet "niks" volgens eigenaar maakt alleen stramme rondjes en gromt,omdat willson en morris niet reageren gebeurt er niets maar het is telkens spannend. Bane zal ook niet reageren maar 100% zeker weet ik het niet.
Ik heb gewoon moeite mijn hond sociaal te houden naar andere honden, tegen elke rotontmoeting moet ik 10 positieve tegen overzetten en dat red ik niet altijd.
Kom gewoon niet genoeg neutrale honden tegen.
Als iedereen nu eens begon met de hond aanlijnen waar het moet dan waren we al een heel eind, je hond niet laten ontsnappen zou ook helpen.
Onze buren hebben de airdale van hun kinderen te logeren hun tuin is niet afgezet, telkens als ik erlangs loop komt de hond de tuin uitstormen. Met bane durf ik dus zolang deze hond los loopt niet meer in mijn eigen straat te lopende airdale doet "niks" volgens eigenaar maakt alleen stramme rondjes en gromt,omdat willson en morris niet reageren gebeurt er niets maar het is telkens spannend. Bane zal ook niet reageren maar 100% zeker weet ik het niet.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Het dikgedrukte: precies, helemaal mee eens. Nu moet ik toegeven dat Bailey, nu net 11 maanden, ook nogal eens bananen in de oren heeft in situaties waarvan je denkt (afgaande op vorige ervaringen) dat ze dan juist wel luistert.blondie schreef:
Net kwam er een JR het veld op waar ik liep, geen probleem, ik steek weer over naar een ander veld waar ik lekker verder dol. Echter dit bleek er dus ook weer 1 van de zoveel hier die het nodig vind alles bij elkaar te blaffen. Deze liep los, prima als het maar bij blaffen blijft. Op het moment dat ik 3x heel hard HIER hoor brullen dan twijfel ik dus al of zo'n hond gaat luisteren of dat die hond beslist zo op mijn honden af te komen. Dus, ik mijn honden maar weer even aan de lijn tot die man zijn rondje veld heeft gemaakt.
Maar frustrerend vind ik het zeker want ik vind het vaak wel de omgekeerde wereld die honden van mij lopen in mijn nabijheid, gaan zelf niet herrie trappen maar als ze reageren dan zijn het valse kutherders.
Een paar weken geleden in 1 van de parkdelen zag ik al van veraf door de doorkijk (waterpartij) een dame met een (enge, haha) herdersoort vanuit het binnenste van het park richting bruggetje naar buiten lopen. Dat was dus ongeveer 200 meter van ons vandaan. Ik schatte de timing in en gelet op het tempo van haar lopen wist ik dat ik gerust het park in kon lopen; dat ze tegen die tijd allang op de stoep aan de buitenkant van het park of misschien zelfs al overgestoken zou zijn. Dus wij dat park in, en halverwege het binnenste veld komt opeens die herder van die vrouw op ons afstormen (zij bleek bij de inham voor het bruggetje wat troep uit de bosjes te halen en in de vuilnisbakken te proppen; heel mooi natuurlijk, maar daar had ik niet op gerekend). Mevrouw had wel gemerkt dat haar hond niet meer bij haar was en riep zijn naam, maar hij bleef op ons afkomen. Toen in een vlaag van "Cesar Millan" mijn hand in een universeel stopteken opgestoken en hard NEE! geroepen. Ging dat prachtige dier meteen in de remmen (gleed op het gras ietwat door) en ging zitten! op een metertje of 5 afstand van ons. Ik was helemaal perplex en die vrouw ook. Hij draaide toen vanzelf weer om en ging met haar mee. Maar ja, niet elke hond zal zo reageren natuurlijk. Als het de herder van dat penopauzale mannetje met sportauto zou zijn geweest, was het heel anders verlopen.

-
amber81
renee-uk schreef:Amber je kunt net zo goed ophouden
En ik ga er in dit topic ook maar over ophouden, ik troost me met die enkeling, zoals jij
Is anders helder NL hoor. Maar goed. Het is misschien wel niet leuk als je zo'n zelfde lap terugkrijgt? Op past niet alles in je straatje? Ik laat het hier verder bij.BAILEYSBAASJE schreef:Sorry dat ik hier niet helemaal inhoudelijk op ga reageren: ik raak tijdens het lezen een paar keer het spoor helemaal bijster.amber81 schreef:
Ik ga met je mee in dat dit jouw ervaringen zijn en daar zal ik niet overheen walsen. Andersom moet je dat dan dus ook niet doen, maakt het niet minder erg of wel? Want je slaat het hele grote belangrijke stuk over wat hierbij hoort. Ook in jouw stukje bemerk ik de 'forumwisdom', want daar is het: generaties, karakter,![]()
agressie
![]()
opvoeding
![]()
maar alsnog zijn ze gevaarlijk. J emag er blind vanuit gaan dat ze eens gek worden. Waarom dan?
1 ding: ik heb het in ieder geval niet om de doodstraf voor bepaalde hondenrassen gehad. Als een hond een spuitje verdient is het om wat hij misdaan heeft, niet om welk ras hij is, al vind ik de opkomst (terugkeer) van sommige rassen en de bijna parallel daaraan toenemende bijtincidenten wel het overdenken van het toestaan van bepaalde honden waard waarmee ik bedoel: niet doodspuiten, maar misschien niet meer (of beperkter en onder strengere controle) fokken.
-
blondie
- Zeer actief
Kijk dit (dikgedrukte) is nu een voorbeeld hoe het ook andersom kan want ik heb in dezelfde situatie gestaan met een grote Keeshond die dus aan kwam stormen op Finn. De bazin had me al eens eerder verteld dat de hond een gruwelijke hekel aan herders had en ze lijnde hem dan ook meestal aan als ze me zag lopen. Dit keer had Kees (zo heette hij ook) ons eerder gezien dan zij.BAILEYSBAASJE schreef:Het dikgedrukte: precies, helemaal mee eens. Nu moet ik toegeven dat Bailey, nu net 11 maanden, ook nogal eens bananen in de oren heeft in situaties waarvan je denkt (afgaande op vorige ervaringen) dat ze dan juist wel luistert.blondie schreef:
Een paar weken geleden in 1 van de parkdelen zag ik al van veraf door de doorkijk (waterpartij) een dame met een (enge, haha) herdersoort vanuit het binnenste van het park richting bruggetje naar buiten lopen. Dat was dus ongeveer 200 meter van ons vandaan. Ik schatte de timing in en gelet op het tempo van haar lopen wist ik dat ik gerust het park in kon lopen; dat ze tegen die tijd allang op de stoep aan de buitenkant van het park of misschien zelfs al overgestoken zou zijn. Dus wij dat park in, en halverwege het binnenste veld komt opeens die herder van die vrouw op ons afstormen (zij bleek bij de inham voor het bruggetje wat troep uit de bosjes te halen en in de vuilnisbakken te proppen; heel mooi natuurlijk, maar daar had ik niet op gerekend). Mevrouw had wel gemerkt dat haar hond niet meer bij haar was en riep zijn naam, maar hij bleef op ons afkomen. Toen in een vlaag van "Cesar Millan" mijn hand in een universeel stopteken opgestoken en hard NEE! geroepen. Ging dat prachtige dier meteen in de remmen (gleed op het gras ietwat door) en ging zitten! op een metertje of 5 afstand van ons. Ik was helemaal perplex en die vrouw ook. Hij draaide toen vanzelf weer om en ging met haar mee. Maar ja, niet elke hond zal zo reageren natuurlijk. Als het de herder van dat penopauzale mannetje met sportauto zou zijn geweest, was het heel anders verlopen.
Ook mijn Nee werkte toen, bazinnetje stond ook verbaasd, en ik was alleen maar heel erg opgelucht
- karinajerry
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Westhighland White Terrier en 2 Engelse Cocker Spaniels
- Contacteer:
Ik zit met verbazing al jullie 'onwetende' reactie's te lezen over de Westie die is verscheurd...
Ik noem de moordende hond maar even X, want voor een niet-kenner van de bull-achtige zal ik geen namen noemen.
Ik vind dat er weinig wordt gesproken over het hondje wat is gedood. Ik heb hier een beetje een 1-0 gevoel voor X.
Ik lees er meer uit dat kleine hondjes alleen maar irritant zijn.
Ik wil even uit de wereld helpen dat ik deze Westie ken, zijn naam was Sem..en net een jaar geworden.
een lief hondje en grote honden was gewend. Dus geen 'vervelende keffer'.
Sem werd vanuit het niets meteen door de lucht gesmeten en daarna gegrepen bij zijn rug. En heen er weer geschud.
En niet geloslaten..
Sem gaf geen kick, waarschijnlijk was hij meteen in shock...
Uiteindelijk, na het rammen met een schep op X, liet X los.. en ging naar zijn volgende slachtofffer..
Sem is in shock naar de dierenarts gebracht en daar geopereerd aan losgescheurde pezen-spieren in zijn rug.
Gescheurde lever en darmen. Helaas heeft dit ventje het niet overleeft.
De eigenaresse die er met haar neus bovenop stond, is helemaal van de kaart. En dit zal ook haar leven lang op haar netvlies gedrukt staan.
Ik vind het jammer dat het moraal van het verhaal een hele andere wending krijgt.
Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd en Sem heeft absoluut niet gefixeerd of ´irritant´ gekeft.. en het zeker niet verdiend.
Ik hoop in elk geval dat jullie nu meer begrijpen dat de X hond die de Westie heeft gedood, echt wilde doden..en dat dit absoluut niet had mogen gebeuren.
Ik noem de moordende hond maar even X, want voor een niet-kenner van de bull-achtige zal ik geen namen noemen.
Ik vind dat er weinig wordt gesproken over het hondje wat is gedood. Ik heb hier een beetje een 1-0 gevoel voor X.
Ik wil even uit de wereld helpen dat ik deze Westie ken, zijn naam was Sem..en net een jaar geworden.
Sem werd vanuit het niets meteen door de lucht gesmeten en daarna gegrepen bij zijn rug. En heen er weer geschud.
En niet geloslaten..
Uiteindelijk, na het rammen met een schep op X, liet X los.. en ging naar zijn volgende slachtofffer..
Sem is in shock naar de dierenarts gebracht en daar geopereerd aan losgescheurde pezen-spieren in zijn rug.
De eigenaresse die er met haar neus bovenop stond, is helemaal van de kaart. En dit zal ook haar leven lang op haar netvlies gedrukt staan.
Ik vind het jammer dat het moraal van het verhaal een hele andere wending krijgt.
Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd en Sem heeft absoluut niet gefixeerd of ´irritant´ gekeft.. en het zeker niet verdiend.
Ik hoop in elk geval dat jullie nu meer begrijpen dat de X hond die de Westie heeft gedood, echt wilde doden..en dat dit absoluut niet had mogen gebeuren.
Laatst gewijzigd door karinajerry op 04 aug 2011 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Als ik al dat heen en weergekaats lees, en al die frustraties over andermans hond die jou en jou hond hindert, dan snap ik soms niet dat mensen nog een hond nemen.
Als het echt zo erg is en je in een omgeving woont waar je zowat dagelijks belaagt wordt door kutkeffers en bijtjoekels en asociale bazen, waarom wil je daar dan in gódsnaam nog tussen lopen? Voor mij is een hond ontspanning.Als het zo moest nam ik wel een cavia.
Als het echt zo erg is en je in een omgeving woont waar je zowat dagelijks belaagt wordt door kutkeffers en bijtjoekels en asociale bazen, waarom wil je daar dan in gódsnaam nog tussen lopen? Voor mij is een hond ontspanning.Als het zo moest nam ik wel een cavia.
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Even puur voor onze situatie sprekend: wij hadden geen idee dat de situatie inmiddels zo is, zoals hij is. Toen wij vroeger voor de hond van de buren en die andere oppashond zorgden hebben we nooit 1 centje last gehad. Terwijl er toch weinig honden naar puppycursus en allerlei vervolgcursussen gingen, waren de hondjes over het algemeen veel rustiger. Shit, de mensen waren ook rustiger. Er waren volgens mij ook veel minder honden, en de honden die er waren waren over het algemeen gewoon stabieler. Voeg daarbij nog dat in onze groene wijk kennelijk een heleboel mensen van buitenaf per auto met daarin "bijtjoekels" komen en klaar ben je. Het zal ook wel met de steeds beperktere ruimtes voor het uitlaten van honden te maken hebben.Marie-Josée schreef:Als ik al dat heen en weergekaats lees, en al die frustraties over andermans hond die jou en jou hond hindert, dan snap ik soms niet dat mensen nog een hond nemen.

-
amber81
Ik denk dat niemand zal tegenspreken wat je vertelt. Het is ook verschrikkelijk.karinajerry schreef:Ik zit met verbazing al jullie 'onwetende' reactie's te lezen over de Westie die is verscheurd...![]()
Ik noem de moordende hond maar even X, want voor een niet-kenner van de bull-achtige zal ik geen namen noemen.![]()
En niet geloslaten..
Ik vind niet dat het 1-0 staat voor de pitbull en dat Sem een kutkeffer is. Zo gaan de meeste topics wat dit onderwerp betreft en de moraal is simpel dat het sowieso niet mag gebeuren; ongeacht de rassen. Heeft niets met onwetend te maken en misschien ook juist wel weer alles, het is maar net hoe je het wilt zien. Niemand spreekt het bericht tegen, het is alleen jammer voor alle andere honden op de wereld die worden doodgebeten en/of (zwaar)gewond en het gaat om totaal ander rassen dat alleen dit soort berichten bekend raakt. Die zijnmelijk ook belangrijk, net als Sem.
Sterkte.
- karinajerry
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Westhighland White Terrier en 2 Engelse Cocker Spaniels
- Contacteer:
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
renee-uk schreef:Amber je kunt net zo goed ophouden
amber81 schreef:renee-uk schreef:Amber je kunt net zo goed ophouden
En dan mogen we nog blij zijn dat we een herder hebben en geen staf/pit/ambull of aanverwant ras want mocht je daarvoor vallen doe je dat áltijd uit pikverlengingsmotieven, aldus deze hooggeschoolde huiskamer psychologen!![]()
En ik ga er in dit topic ook maar over ophouden, ik troost me met die enkeling, zoals jij![]()
Zijn er wel meer hoor
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als ik ergens frustraties mee heb dan is het niet de hond, maar wat er aan de andere kant van de lijn loopt en excuses verzintMarie-Josée schreef:Als ik al dat heen en weergekaats lees, en al die frustraties over andermans hond die jou en jou hond hindert, dan snap ik soms niet dat mensen nog een hond nemen.
Krijg regelmatig de opmerking van ja hij/zij is ooit een gegrepen door een grote hond
dus zeg ik cliché matig dan maar weer, dat het altijd de kleintjes zijn die een grote bek opzetten.
en het lost niets op zolang we excuses blijven verzinnen voor dat gedrag en de hond, en als eigenaren/opvoeders gewoon te kort blijven schieten
- Marie-Josée
- Erelid
Karinajerry, wat een vreselijk verhaal.Ik hoop het nooit mee te maken, ik geloof niet dat ik dan ooit nog een hond durfde nemen.
Het verhaal van Lieke herken ik ook, de vrouw die al eens haar hondje voor haar ogen had zien verscheuren.
Sandra, het maakt niet uit want bij die onverantwoordelijke bazen hoort een hond.Een onverantwoordelijke baas alleen bijt niet.Laten we dan zeggen dat het de combi is maar het blijft een feit dat we allemaal steeds meer moeite krijgen andere honden/bazen te ontwijken.
Het aantal incidenten zal alleen maar toenemen en dan is het net als op de snelweg, de kleinsten worden het eerste geplet.
In een week tijd zijn er hier in het zuiden al twee kleine honden doodgebeten zonder dat ze zelf het gevecht begonnen.
Het verhaal van Lieke herken ik ook, de vrouw die al eens haar hondje voor haar ogen had zien verscheuren.
Sandra, het maakt niet uit want bij die onverantwoordelijke bazen hoort een hond.Een onverantwoordelijke baas alleen bijt niet.Laten we dan zeggen dat het de combi is maar het blijft een feit dat we allemaal steeds meer moeite krijgen andere honden/bazen te ontwijken.
Het aantal incidenten zal alleen maar toenemen en dan is het net als op de snelweg, de kleinsten worden het eerste geplet.
In een week tijd zijn er hier in het zuiden al twee kleine honden doodgebeten zonder dat ze zelf het gevecht begonnen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nee, de baas bijt niet dat doet de hond die de kans en motivatie krijgt,Marie-Josée schreef:Karinajerry, wat een vreselijk verhaal.Ik hoop het nooit mee te maken, ik geloof niet dat ik dan ooit nog een hond durfde nemen.
maar een hond van een verantwoordelijke baas bijt ook niet
die ontsnapt niet en die moord niet.
kan het niet simpeler maken
- Marie-Josée
- Erelid
Je hoeft het niet simpeler te maken, ik ben niet achterlijkS@ndr@ schreef:Nee, de baas bijt niet dat doet de hond die de kans en motivatie krijgt,Marie-Josée schreef:Karinajerry, wat een vreselijk verhaal.Ik hoop het nooit mee te maken, ik geloof niet dat ik dan ooit nog een hond durfde nemen.
maar een hond van een verantwoordelijke baas bijt ook nietdie krijgt gewoon de kans niet
die ontsnapt niet en die moord niet.![]()
kan het niet simpeler maken
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
D'r zijn zoveel oorzaken te vinden waardoor het kan gebeuren dat jouw hond een ander doodbijt.
Honden hebben hun eigen belevingswereld en houden er geen "nette"
omgangsvormen op na zoals een mens ,soms wel duidelijker
.
Sommige mensen zien de signalen gewoon niet die al een poosje aan de gang zijn ,en gaan uit van het feit dat Wodan thuis op de bank ook zo lekker knuffelt en kusjes geeft.
Dus hij wil met iedereen vriendjes maken.
Het kan de naieviteit of de mijn hundtjie is mijn allessie baas zijn ,of gewoon een botte boer die het wel lekker kikken vind dat hij een killer heeft.
En dan kan je wel met excuus aankomen dat kleine hondjes geen grote hond kunnen doden met hun gekutkef en grootheidswaanzin , en dat een grote hond altijd de dader is .
Maar zo werkt het nu eenmaal.
Ongeacht of het slachtoffer nu groot of klein is , die killer heeft het wel gedaan en laten zien wat hij waard is.
Eigenlijk ben ik geen eens verrast dat het gebeurd ,want het zijn geen vriendjes buiten met vreemde honden .
Ze hebben geen relatie tot elkaar.
Maar iedere hond eist wel een gedeelte van het uitlaatgebied op waar ze dagelijks lopen.
Ongeacht of het nu goed te praten is of niet , hij heeft het wel gedaan en van mij mag hij afgespoten worden.
Plezier aan je hond beleven is ook onderdeel van dat hij geen ellende/verdriet aan een andermans plezier geeft.
Net wat Marie zegt dat het steeds vaker gaat gebeuren.
Het aantal GT's wat als paddenstoelen uit de grond schiet geeft al aan dat we niet op de goede weg zitten en dat heel veel honden de weg kwijt zijn ,maar ook heeeeell veeeeelll baasjes.
Honden hebben hun eigen belevingswereld en houden er geen "nette"
Sommige mensen zien de signalen gewoon niet die al een poosje aan de gang zijn ,en gaan uit van het feit dat Wodan thuis op de bank ook zo lekker knuffelt en kusjes geeft.
Dus hij wil met iedereen vriendjes maken.
Het kan de naieviteit of de mijn hundtjie is mijn allessie baas zijn ,of gewoon een botte boer die het wel lekker kikken vind dat hij een killer heeft.
En dan kan je wel met excuus aankomen dat kleine hondjes geen grote hond kunnen doden met hun gekutkef en grootheidswaanzin , en dat een grote hond altijd de dader is .
Maar zo werkt het nu eenmaal.
Ongeacht of het slachtoffer nu groot of klein is , die killer heeft het wel gedaan en laten zien wat hij waard is.
Eigenlijk ben ik geen eens verrast dat het gebeurd ,want het zijn geen vriendjes buiten met vreemde honden .
Ze hebben geen relatie tot elkaar.
Maar iedere hond eist wel een gedeelte van het uitlaatgebied op waar ze dagelijks lopen.
Ongeacht of het nu goed te praten is of niet , hij heeft het wel gedaan en van mij mag hij afgespoten worden.
Plezier aan je hond beleven is ook onderdeel van dat hij geen ellende/verdriet aan een andermans plezier geeft.
Net wat Marie zegt dat het steeds vaker gaat gebeuren.
Het aantal GT's wat als paddenstoelen uit de grond schiet geeft al aan dat we niet op de goede weg zitten en dat heel veel honden de weg kwijt zijn ,maar ook heeeeell veeeeelll baasjes.

-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
Ik lees net dat de baas van de pittbull onwel was geworden en dat de hond ontsnapt is bij het open doen van de voordeur voor de ambulancebroeders, de pitt is inmiddels ingeslapen omdat dit niet het eerste incident was
http://www.limburger.nl/article/2011080 ... 09920/1030
http://www.limburger.nl/article/2011080 ... 09920/1030
life is good
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vind juist de baas de bepalende factor, en niet de combi.Marie-Josée schreef:Je hoeft het niet simpeler te maken, ik ben niet achterlijkDaarom schreef ik ook dat het de combi is.Het ligt niet alleen aan de baas en zeker niet alleen aan de hond.
Ik heb daarin dus een ander idee
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
S@ndr@ schreef:Ik vind juist de baas de bepalende factor, en niet de combi.Marie-Josée schreef:Je hoeft het niet simpeler te maken, ik ben niet achterlijkDaarom schreef ik ook dat het de combi is.Het ligt niet alleen aan de baas en zeker niet alleen aan de hond.
eens.
bij een andere baas had sammy als weet ik hoeveel slachtoffers gehad en was hij er waarschijnlijk al niet meer. ik als eigenaar zorg ervoor dat deze terrorist binnen de lijntjes blijft kleuren.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nee hoor alle 2 bepalend.S@ndr@ schreef:Ik vind juist de baas de bepalende factor, en niet de combi.Marie-Josée schreef:Je hoeft het niet simpeler te maken, ik ben niet achterlijkDaarom schreef ik ook dat het de combi is.Het ligt niet alleen aan de baas en zeker niet alleen aan de hond.
Zonder de 1 heb je de ander ook niet en dan ook dus niets bepalend.

- Moos
- Zeer actief
Nou ja, ik heb er dus wel mijn hondkeuze op aangepast, en zal dat blijven doen zolang ik in redelijk druk bevokt gebied woon. Dan komt er geen reu meer, en al helemaal geen klein reutje. Klein teefje ook niet meer zoals ik er nu over denk, maar ik denk dat dat altijd wel erg zal knagen...Marie-Josée schreef:Als ik al dat heen en weergekaats lees, en al die frustraties over andermans hond die jou en jou hond hindert, dan snap ik soms niet dat mensen nog een hond nemen.
Ik heb nu met die twee teven inderdaad nog maar heel zelden last van andermans hond, en dat komt dan ook weer grotendeels door Vera (redelijk van formaat, en inschikkelijk). Ik maak zeer regelmatig situaties mee dat ik denk, daar had ik echt niet met Moos moeten staan
Dus ik heb het, ook in drukbevolkt gebied, prima naar mijn zin met de honden die ik nu heb. Maar ik zie mezelf er echt niet meer tussen lopen met een heel kwetsbaar reutje.