Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lotgering paard
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Lotgering paard
Ik ga binnenkort voor het eerst Lotgering bestellen en heb contact met iemand in Amersfoort die het me levert.
Zij heeft me de paard variant aangeraden vanwege Shendor zijn kwaaltjes, maar in hoeverre moet ik er andere soorten bij gaan voeren? Alleen paard lijkt me niet voldoende. Hij krijgt nu ook al regelmatig kip en zalmkoppen, en soms pens of hart (smuldier).
Zij heeft me de paard variant aangeraden vanwege Shendor zijn kwaaltjes, maar in hoeverre moet ik er andere soorten bij gaan voeren? Alleen paard lijkt me niet voldoende. Hij krijgt nu ook al regelmatig kip en zalmkoppen, en soms pens of hart (smuldier).

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Lotgering paard
Als je daarnaast kip en vis voert, waarom moet je dan speciaal paard voeren voor zijn kwaaltjes? Dan kan je ook wat andere soorten bestellen. Het zou complete voeding moeten zijn, dus bijvoeren van andere dingen zou niet nodig moeten zijn. Zelf hou ik wel van varieren, gewoon omdat eentonige voeding, ookal is het compleet, me niet goed lijkt. Wij eten ook niet elke dag hetzelfde soort aardappeltjes/groente/vlees.
Ik heb nu een tijdje lotgering totaal gevoerd, maar die vond ik behoorlijk veel kip bevatten, dus ik voerde om de dag lotgering en de andere dag een ander merk, zoals rodi of smuldier. En nu heb ik Lupa gekocht. Ben benieuwd hoe dat bevalt.
Maar ook dat ga ik niet elke dag geven. Lekker afwisselen. Maar als je specifiek tegen allergie paardenvlees wilt gaan voeren, moet je dat niet aanvullen met kip, neem dan liever iets met schaap of geit. Dat zijn ook diersoorten die minder vaak gegeven worden en dus minder snel allergien kunnen opwekken. Maar dat moet je uitproberen denk ik.
Ik heb nu een tijdje lotgering totaal gevoerd, maar die vond ik behoorlijk veel kip bevatten, dus ik voerde om de dag lotgering en de andere dag een ander merk, zoals rodi of smuldier. En nu heb ik Lupa gekocht. Ben benieuwd hoe dat bevalt.
Maar ook dat ga ik niet elke dag geven. Lekker afwisselen. Maar als je specifiek tegen allergie paardenvlees wilt gaan voeren, moet je dat niet aanvullen met kip, neem dan liever iets met schaap of geit. Dat zijn ook diersoorten die minder vaak gegeven worden en dus minder snel allergien kunnen opwekken. Maar dat moet je uitproberen denk ik.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Paard zou het minste vet zijn, en dat zou beter zijn vanwege zijn hart?Roelfien schreef:Als je daarnaast kip en vis voert, waarom moet je dan speciaal paard voeren voor zijn kwaaltjes? Dan kan je ook wat andere soorten bestellen. Het zou complete voeding moeten zijn, dus bijvoeren van andere dingen zou niet nodig moeten zijn. Zelf hou ik wel van varieren, gewoon omdat eentonige voeding, ookal is het compleet, me niet goed lijkt. Wij eten ook niet elke dag hetzelfde soort aardappeltjes/groente/vlees.![]()

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja dat kan heel goed, schaap en geit zijn vaak vetter, dacht ik. Maar daar kunnen de andere, meer doorgewinterde voerkenners/barfers wellicht iets meer over zeggen?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Amber & Lootah
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Jack Russel Terriër - Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Als je minimaal 4 diersoorten (vis niet meegerekend) voert zit je goed. En in sommige mixen van lotgering zitten meerdere diersoorten, en in somige maar 1. Ik heb meestal hun paard en lam/eend variant. Verder voer ik all animal eend, kwartel, konijn, kip en haring. Maar wat voor een kwaaltjes heeft je hond?
If it's not an aussie it's just a dog.

- dagmar88
- Zeer actief
Als hij zo min mogelijk vet moet eten zou ik alleen voor de paard variant gaan.
De rest behoorlijk vet...
Kun je in dit geval niet beter zelf samenstellen?
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
DCM, artrose, HD en Wobbler.Amber & Lootah schreef:Als je minimaal 4 diersoorten (vis niet meegerekend) voert zit je goed. En in sommige mixen van lotgering zitten meerdere diersoorten, en in somige maar 1. Ik heb meestal hun paard en lam/eend variant. Verder voer ik all animal eend, kwartel, konijn, kip en haring. Maar wat voor een kwaaltjes heeft je hond?

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Das best ingewikkeld volgens mij?dagmar88 schreef:Als hij zo min mogelijk vet moet eten zou ik alleen voor de paard variant gaan.

- dagmar88
- Zeer actief
Dat valt eigenlijk heel erg mee, zolang je je vooraf goed in leest op bijvoorbeeld barfplaats.moosje schreef:Das best ingewikkeld volgens mij?dagmar88 schreef:Als hij zo min mogelijk vet moet eten zou ik alleen voor de paard variant gaan.
Het lijkt mij in jouw geval gewoon echt beter omdat je precies weet wat hij binnen krijgt en je magere diersoorten kunt voeren...
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Zelf samenstellen is niet zo heel erg moeilijk.
Vooral gewoon goed inlezen.
Zelf voer ik NRV en raad dan ook iedereen die meer wil weten over rauw of het zelf samenstellen daarvan aan om naar http://www.voernatuurlijk.nl te gaan.
Bij NRV voer je in principe geen groente, wil je dat wel dan ligt Barf je wellicht beter en kan je inderdaad goed terecht op barfplaats e.d. Of je kijkt op beide om te zien wat je het meest aanspreekt.
Teddy komt heel snel aan en krijgt daarom vooral wild en gevogelte, dat is van nature vrij mager.
Groetjes Karen
Vooral gewoon goed inlezen.
Zelf voer ik NRV en raad dan ook iedereen die meer wil weten over rauw of het zelf samenstellen daarvan aan om naar http://www.voernatuurlijk.nl te gaan.
Bij NRV voer je in principe geen groente, wil je dat wel dan ligt Barf je wellicht beter en kan je inderdaad goed terecht op barfplaats e.d. Of je kijkt op beide om te zien wat je het meest aanspreekt.
Teddy komt heel snel aan en krijgt daarom vooral wild en gevogelte, dat is van nature vrij mager.
Groetjes Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn