Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep eten,....! Waarom toch?!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Poep eten,....! Waarom toch?!

Ongelezen bericht door poetin666 »

Mijn vraag is waarom sommige honden elkaars poep eten, verse net gedraaide keutels of met smaak een gedroogde oude,...?
2 van mijn honden, kleine vuilnisbakjes/rattevangers hebben er een handje van.Mijn broer heeft 1 chinees die het doet, de andere 2 doen het niet. Ik had nu een pup te logeer van ik denk een mand of 4 en ook die at graag verse strond en volgens mij zelfs zn eigen keutels!! Dit is zío misselijk makend, gadverrr! Ik heb er ooit een griffon om weg gedaan; super lieve aanhankelijke hond, maar die vrat de drolllen bij voorkeur direct op voor ze de grond raakte, warm en dampig er een stuk afbijten en r mee weghollen,...Kotsssss!
Van alles geprobeerd van KVVen BARF naar saaie brokken,.... ook van degenen waar ze zo graag bij kwam ontbijten,...Bleef het doen. Ook bij de nieuwe eigenaar,......
Die chinees van mn broer komt eind vd maand weer logeren,.. en ik ben nu al vies van m! Hij krijgt vers,.. mn rattevangers krijgen vers én brok, net als de meeste hier,.......................
Wie kent dit en weet het grote WAAROM, en liefst ook een oplossing, want ik ben niet snel ergens vies van, rolllen in dode konijnen of het smakelijk opvreten van met maden bedekte vogels,...maar hiervan ga ik bijna zelf kotsen hoor!
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Poep eten,....! Waarom toch?!

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik denk dat het in 99,95% van de gevallen een gewoonte is.
Ze vinden het lekker.
Voorál die oranje frolicdrollen die stijf staan van de smaakversterkers. En kattendrollen! Die zijn ook overheerlijk!
En wat dacht je van (ja, het kan altijd erger) mensenpoep. Weet je hoeveel smaakversterkers de gemiddelde mens naar binnen werkt? Je hond wel :tongue:

Bij een hond die zijn eigen poep vreet helpt het om ananas te geven. Daar gaat de poep vies van smaken.
Voor alle overige honden is het een kwestie van afleren. En dat kan behoorlijk lastig zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Miranda schreef:Ik denk dat het in 99,95% van de gevallen een gewoonte is.
Ze vinden het lekker.
Voorál die oranje frolicdrollen die stijf staan van de smaakversterkers. En kattendrollen! Die zijn ook overheerlijk!
En wat dacht je van (ja, het kan altijd erger) mensenpoep. Weet je hoeveel smaakversterkers de gemiddelde mens naar binnen werkt? Je hond wel :tongue:

Bij een hond die zijn eigen poep vreet helpt het om ananas te geven. Daar gaat de poep vies van smaken.
Voor alle overige honden is het een kwestie van afleren. En dat kan behoorlijk lastig zijn.
Nee hoor, sommige honden laten zich daardoor niet weerhouden, laten zich nergens door weerhouden zelfs :F:
En ja ik spreek uit ervaring ;)
Zou er echt nooit een hond om wegdoen trouwens, er zijn wel viezere dingen in het leven en ik doe sowieso geen hond weg
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Sybil deed het af en toe als pup, vooral toen we er ons druk om maakte...het is vanzelf overgegaan door het te negeren.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Miranda schreef:

Ananas? Die kende ik nog niet. Eierkoek, daarvan had ik al wel eens van gehoord. Dat ze dan geen poep meer zouden eten. Is dat anders met eigen poep eten? Die paar ongelukjes die we in de puppytijd in huis hadden... hij blafte tegen zijn eigen drolletje :mrgreen:

Hier was het na het uitlaten altijd even snacken in de kattenbak, die toen nog bij de achterdeur stond. Tot ik die boven heb neergezet. Want de eierkoek hielp niet :(:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Mensenpoep vind ik wel echt goor, de rest negeer ik gewoon dat ruik ik niet :mann:

Maar mensenpoep blijft nawalmen en de hele avond komt er dan zo'n walm uit d'r bek, ze mag dan van mij niet bij me liggen :zwaai zoek maar een ander plekkie. En die boeren die ze dan laat, om te kotsen.

Gelukkig poepen de meeste mensen binnen, al moet ik zeggen dat ik het verbazingwekkend vind hoeveel mensenpoep er buiten ligt :19:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

[Sandra] schreef:
Miranda schreef:

Ananas? Die kende ik nog niet. Eierkoek, daarvan had ik al wel eens van gehoord. Dat ze dan geen poep meer zouden eten. Is dat anders met eigen poep eten? Die paar ongelukjes die we in de puppytijd in huis hadden... hij blafte tegen zijn eigen drolletje :mrgreen:

Hier was het na het uitlaten altijd even snacken in de kattenbak, die toen nog bij de achterdeur stond. Tot ik die boven heb neergezet. Want de eierkoek hielp niet :(:
renee-uk schreef:Nee hoor, sommige honden laten zich daardoor niet weerhouden, laten zich nergens door weerhouden zelfs
En ja ik spreek uit ervaring :D
Kattenbak is een koekjestrommel voor hondjes :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

renee-uk schreef:
[Sandra] schreef:
Miranda schreef:

renee-uk schreef:Nee hoor, sommige honden laten zich daardoor niet weerhouden, laten zich nergens door weerhouden zelfs
En ja ik spreek uit ervaring :D
Kattenbak is een koekjestrommel voor hondjes :mrgreen:

Goedkope beloning :E:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Je hebt een hond weggedaan vanwege poep eten? Okee dan...

Onze honden hebben an sich niet zo vaak de neiging poep te eten, en zeker niet van elkaar of andere honden, maar Branco vooral is wél dol op kattenpoep en beiden lusten (zoals elke hond) mensenpoep. Helaas.

Rhodi's neiging om kattenpoep te eten was met het aloude 'voer hem eierkoeken' verhaal gek genoeg écht verholpen. Bij Branco heb ik het nooit geprobeerd, ik geef mijn gebruikelijke ''bah'' reactie, een teken dat ze het moeten laten liggen, dat werkt wel redelijk
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Nakisha schreef:Je hebt een hond weggedaan vanwege poep eten? Okee dan...
Wie bedoel je?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

poetin666 schreef:Mijn vraag is waarom sommige honden elkaars poep eten, verse net gedraaide keutels of met smaak een gedroogde oude,...?
2 van mijn honden, kleine vuilnisbakjes/rattevangers hebben er een handje van.Mijn broer heeft 1 chinees die het doet, de andere 2 doen het niet. Ik had nu een pup te logeer van ik denk een mand of 4 en ook die at graag verse strond en volgens mij zelfs zn eigen keutels!! Dit is zío misselijk makend, gadverrr! Ik heb er ooit een griffon om weg gedaan; super lieve aanhankelijke hond, maar die vrat de drolllen bij voorkeur direct op voor ze de grond raakte, warm en dampig er een stuk afbijten en r mee weghollen,...Kotsssss!
Van alles geprobeerd van KVVen BARF naar saaie brokken,.... ook van degenen waar ze zo graag bij kwam ontbijten,...Bleef het doen. Ook bij de nieuwe eigenaar,......
Die chinees van mn broer komt eind vd maand weer logeren,.. en ik ben nu al vies van m! Hij krijgt vers,.. mn rattevangers krijgen vers én brok, net als de meeste hier,.......................
Wie kent dit en weet het grote WAAROM, en liefst ook een oplossing, want ik ben niet snel ergens vies van, rolllen in dode konijnen of het smakelijk opvreten van met maden bedekte vogels,...maar hiervan ga ik bijna zelf kotsen hoor!
TS, dus.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Niet goed gelezen :oeps:

Ik sloeg aan op de ananas. Maar vanwege poep eten zou ik een hond nooit wegdoen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik ben zelf niet zo'n poep eter.. :pffff:

:engel:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

[Sandra] schreef:Ananas? Die kende ik nog niet. Eierkoek, daarvan had ik al wel eens van gehoord. Dat ze dan geen poep meer zouden eten.
Die eierkoekmythe komt voort uit de theorie dat honden poep eten omdat ze bepaalde tekorten hebben.
Ik geloof daar niks van. Het is een gewoonte, ze vinden het gewoon lekker. Misschien dat het voor 0,05% van de poepeters een tekort is, maar voor de overige honden dus niet.

Die ananas, zo is de theorie, maakt dat de eigen poep vies maakt.
Het werkt dus alleen bij honden die hun eigen poep eten.
En dan dus ook nog niet altijd, volgens Renee ;)

Het eten van de poep van grote grazers is tamelijk natuurlijk en verklaarbaar.
Buiten dat het lekker is, zit er lekker voorverteerd gras en graan e.d. in.
Dat doen ze in het wild ook.

Een hond er om weg doen, tsja. Ik negeerde dat stukje maar even :ugh:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Wat een nare gewoonte zeg! Bah! Onze honden doen dat helemaal niet, ook niet de paardenpoep....maar er ligt hier zoveel stront op het erf. Van paarden, honden, varken! Voor de meeste bezoekershonden een groot feest hier, want die vergrijpen zich graag aan de mesthoop en de varkensdrollen haha. Maar onze eigen honden vinden het niks aan gelukkig.
We hebben wel eens wat paarden gehad die hun eigen mest op aten. Ik vond dat wel handig met uitmesten :D
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Sorry hoor, maar hoe komt jullie hond in vredesnaam aan mensenstront????? :schrik:

Ik heb er helaas ook een die fan is van een warme snack. Het liefst eet ze de frikadellen wanneer ze uit de maker komen en nog niet de grond hebben geraakt. :roll: Ze hangt er dan op de kop onder om hem op te vangen. Maar ach, als ze te laat is en toch op de grond belanden vind ze dat ook niet echt een probleem. Twee minuten later komt ze bij je om je even lekker af te lebberen :kotz: Nee dank je schat, nu even niet :schrik:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

hier eten de honden wel varkenspoep en paardenmest,maar hondenpoep eten ze gelukkig niet op...

mijn eerste rottweiler vrat heel graag kattenpoep,dat heb ik uiteindelijk er wel uitgekregen maar was niet makkelijk....
larissa
Actief
Mijn ras(sen): beagles
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa »

Onze jongste beagle, inmiddels 10 maanden, begon met bevroren drollen. Ik hoorde van meerdere mensen dat hun honden dat deden, dus hoopte dat het over zou gaan, als de vorst uit de grond was. Helaas ging hij er daarna ook mee door, wel geselecteerd hoor (liefst de frolic-uitwerpselen natuurlijk)
Op gegeven moment "anti-ontlasting-etende" kruiden (vloeibaar) van de Dierendrogist gaan proberen en blijven corrigeren natuurlijk en nu doet hij het gelukkig niet meer. De "kruiden" gebruik ik al maanden niet meer. Of het echt helpt of toeval is??
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Shima schreef:Sorry hoor, maar hoe komt jullie hond in vredesnaam aan mensenstront????? :schrik:
Hier in de buurt van vissers, of daklozen (vaak verslaafden). :kotz:

Gelukkig eten mijn honden geen hondenpoep. Rhodin eet een enkele keer kattenpoep, maar gaat er niet echt naar op zoek. Vroeger rolde hij wel veel in poep. Mila had laatst een keer mensenstront in haar bek. Ik riep "Los!" en ze liet het meteen vallen met zo'n bek van "Oh, mag dat niet?" "Nou ja, dan rol ik er wel lekker door heen!! :cheer: " Dus ze zat er onder. En op zo'n moment ruik je het gewoon. Dat is mensenstront. :kotz: :kotz: :kotz:

En ik weet niet hoe ze er af kunnen komen. Met Rhodin zijn we gewoon doorgegaan met corrigeren, door te brullen op het moment dat hij wilde gaan rollen. Het is er bijna helemaal uit gegaan, hij heeft in geen maanden meer gerold. En ook niet meer in poep, maar als hij rolt, rolt hij in dooie vis. Mila rolt gelukkig niet zo vaak, en als ze het doet, rolt ze in dooie dieren. Dat stinkt toch minder dan stront.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Shima schreef:Sorry hoor, maar hoe komt jullie hond in vredesnaam aan mensenstront????? :schrik:
nou buiten gewoon?
Ik loop op een industrieterrein met ze en veel vrachtwagenchauffeurs vinden naast de auto schijten wel makkelijk heb ik af en toe het idee :kotz:
mensen-, kattenstront en konijnenkeutels is het enige wat hier gevreten wordt overignes.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
[Sandra]
Zeer actief

Miranda schreef:
[Sandra] schreef:Ananas? Die kende ik nog niet. Eierkoek, daarvan had ik al wel eens van gehoord. Dat ze dan geen poep meer zouden eten.
Die eierkoekmythe komt voort uit de theorie dat honden poep eten omdat ze bepaalde tekorten hebben.
Ik geloof daar niks van. Het is een gewoonte, ze vinden het gewoon lekker. Misschien dat het voor 0,05% van de poepeters een tekort is, maar voor de overige honden dus niet.

Die ananas, zo is de theorie, maakt dat de eigen poep vies maakt.
Het werkt dus alleen bij honden die hun eigen poep eten.
En dan dus ook nog niet altijd, volgens Renee ;)

Het eten van de poep van grote grazers is tamelijk natuurlijk en verklaarbaar.
Buiten dat het lekker is, zit er lekker voorverteerd gras en graan e.d. in.
Dat doen ze in het wild ook.

Een hond er om weg doen, tsja. Ik negeerde dat stukje maar even :ugh:
Ik lees je reactie nu pas :oeps:

Hier is het snacken uit de kattenbak wel bij een fase gebleven. De bak staat boven, Otto komt ook regelmatig naar boven, maar taalt er niet meer naar. Toch fijn :mrgreen: In de tijd dat hij het nog wel deed maakte het niet uit of ik eierkoek gaf of niet. En inderdaad: ik had begrepen dat hij bepaalde tekorten zou hebben.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Onze hond heeft jaren poep gegeten, hondenpoep en mensenpoep, gelukkig is het nu voorbij.
Is nog nooit in me opgekomen om daarvoor mijn hond weg te doen, het idee alleen al.. :piew:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heb er ook een bij die constant poep eet, een van de andere doet het maar af en toe.

Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om daar mijn hond voor weg te doen.

Heb trouwens liever dat ze het opeten dan dat ze er in gaan liggen rollen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

fout gedrag, afleren.

als je weet dat je hond ontlasting van wat voor dier dan ook eet, aanlijnen en afleren.

ontlasting daar kan van alles en nogwat aan medicijnen of andere troep inzitten. helemaal die van mensen.

en is helemaal geen tekort aan wat voor voer ook, honden vinden het gewoon lekker.
honden weten niet beter.

en denk niet dat sjaak het niet geprobeerd heeft!!!!!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

saskia en sjaak schreef:fout gedrag, afleren.
:LOL: Je meent het, kom jij Pluis schijt eten even afleren?
Zit er echt niet in hoor.
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

dagmar88 schreef:
tja weet niet hoelang je het al toestaat???
maar zie dat je er geen probleem mee hebt dus lekker laten eten toch???

ik zit er niet mee hoor, vind fout gedrag dus is als pup gelijk afgeleerd. klaar.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

saskia en sjaak schreef:
dagmar88 schreef:
tja weet niet hoelang je het al toestaat???
maar zie dat je er geen probleem mee hebt dus lekker laten eten toch???

ik zit er niet mee hoor, vind fout gedrag dus is als pup gelijk afgeleerd. klaar.
Niet. Maar het is niet zo simpel als jij het hier laat voor komen.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Max doet het ook af en toe. Af en toe een tijdje veendrenkstof geven heeft hier goed geholpen! na drie dagen dat spul door zijn eten was het poep eten over..
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Ik heb het poep eten nooit af kunne leren. Mijn vorige hond deed het ook, en alleen bij een duidelijke nee bleef hij er uiteindelijk af.....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”