Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit mogelijk?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: is dit mogelijk?

Ongelezen bericht door Maryanne »

Bovenstaande is dus naar mijn mening zeker niet alleen maar "weggelegd" voor fokkers die er een flutpapier bij "verkopen" hoor. Daarvoor hoef je alleen maar ff je ogen open te gooien. Zowel hier. Als gewoon in het dagelijkse leven. Me dunkt, dat 9 van de 10 fokkers (hier en elders) niet doen aan verbeteren, maar gewoon aan "vermeerderen".
:cry: :cry:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Je kunt ook gewoon slotjes om de benchdeuren doen hoor. Zo is het wel vragen om problemen, die ongelukjes heb ik vaker gehoord "ja mijn dochter deed de benchdeur open en toen zaten ze vast" :roll: dat is dus geen ongeluk want je weet dat het kan gebeuren. Het is erg makkelijk te voorkomen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Maryanne schreef:
Bovenstaande is dus naar mijn mening zeker niet alleen maar "weggelegd" voor fokkers die er een flutpapier bij "verkopen" hoor. Daarvoor hoef je alleen maar ff je ogen open te gooien. Zowel hier. Als gewoon in het dagelijkse leven. Me dunkt, dat 9 van de 10 fokkers (hier en elders) niet doen aan verbeteren, maar gewoon aan "vermeerderen".

:eek: Maryanne toch :J: Je weet wel beter toch :jank:
:flower:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

smoekie schreef:
Maryanne schreef:

:eek: Maryanne toch :J: Je weet wel beter toch :jank:
:flower:
I know :J:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nuyvilaq schreef:
malinois schreef:
(ben toch wel erg benieuwd wat daar voor honden uit zouden komen :engel: )

Ik stiekum toch ook best wel :mann:
een "oeps' nestje :idea: :engel:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Nuyvilaq schreef:
malinois schreef:
(ben toch wel erg benieuwd wat daar voor honden uit zouden komen :engel: )

Ik stiekum toch ook best wel :mann:
een "oeps' nestje :idea: :engel:
stop je ze allebei om beurten in een bench, laat er een paar kinderen bij rondhuppelen en zegt als je oepsnestje er dan is 'ja maar ik kon er écht niks aan doen hoor!'
Succes (en puppen) verzekerd :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

ik laat niet zomaar in een gezonde hond snijden. wat is de andere optie? kinderen of 1 van de honden 3 weken de deur uit? beetje kort door de bocht zo. tuurlijk heb ik een slotje wel overwogen maar om eerlijk te zijn kreeg ik daar dezelfde nacht al nachtmerries over. er brak brand uit en ik kon alleen kayla met bench en al naar buiten tillen. kon door de paniek en rook de sleuteltjes niet vinden van die slotjes. daro stikte nog voor de brandweer er was doordat ik hem niet met bench en al uit huis kreeg omdat dit te zwaar was. tuurlijk kan je zeggen tja het was maar een nachtmerrie maar het zal je maar gebeuren. ik ben nergens zo bang voor als voor brand. heb ook op geen enkele slaapkamer deur een slot zitten.
het moge duidelijk wezen dat ik dus niet met slotjes wil gaan werken. zoals ik al zei, ieder heeft zijn eigen bench en die kan in de slaapkamer staan. dat in combinatie met een chip is hopelijk voldoende
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

aman.en.don schreef:ik laat niet zomaar in een gezonde hond snijden. wat is de andere optie? kinderen of 1 van de honden 3 weken de deur uit? beetje kort door de bocht zo. tuurlijk heb ik een slotje wel overwogen maar om eerlijk te zijn kreeg ik daar dezelfde nacht al nachtmerries over. er brak brand uit en ik kon alleen kayla met bench en al naar buiten tillen. kon door de paniek en rook de sleuteltjes niet vinden van die slotjes. daro stikte nog voor de brandweer er was doordat ik hem niet met bench en al uit huis kreeg omdat dit te zwaar was. tuurlijk kan je zeggen tja het was maar een nachtmerrie maar het zal je maar gebeuren. ik ben nergens zo bang voor als voor brand. heb ook op geen enkele slaapkamer deur een slot zitten.
het moge duidelijk wezen dat ik dus niet met slotjes wil gaan werken. zoals ik al zei, ieder heeft zijn eigen bench en die kan in de slaapkamer staan. dat in combinatie met een chip is hopelijk voldoende
Een operatie is altijd een risico, maar zo verschrikkelijk ingrijpend is een vasectomie niet hoor.
In ieder geval stukken minder ingrijpend dan een teef die oepsie zwanger wordt.
Daar zitten veel risico's aan verbonden en straks heb je 12 border x MH kruisingen, zie daar maar eens 12 goede baasjes voor te vinden :U: Dat is allemaal prima te voorkomen door die vasectomie. Hoef je je nergens zorgen over te maken, geen honden op te sluiten en je ook geen zorgen te maken over kinderen die benches openmaken :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Op slot moet je niet doen, wel heel goed opletten... als ik hier zeg dat het niet gebeurd gaat dat dus ook niet gebeuren wat ik er ook voor moet doen.
Ik heb voorheen met 3 intacte reuen en 1 intacte teef onder 1 dak gewoond en dat ging prima. Om en om los en goed nadenken. 's nachts sliep Xena boven met de kamerdeur zowel boven als beneden dicht.
Ze heeft er nooit over gepiekerd om maar naar beneden te willen gaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief

viewtopic.php?f=16&t=186301&p=
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

Valerie schreef:viewtopic.php?f=16&t=186301&p=
thanx :D
renee-uk
Zeer actief

aman.en.don schreef:ik laat niet zomaar in een gezonde hond snijden. wat is de andere optie? kinderen of 1 van de honden 3 weken de deur uit? beetje kort door de bocht zo. tuurlijk heb ik een slotje wel overwogen maar om eerlijk te zijn kreeg ik daar dezelfde nacht al nachtmerries over. er brak brand uit en ik kon alleen kayla met bench en al naar buiten tillen. kon door de paniek en rook de sleuteltjes niet vinden van die slotjes. daro stikte nog voor de brandweer er was doordat ik hem niet met bench en al uit huis kreeg omdat dit te zwaar was. tuurlijk kan je zeggen tja het was maar een nachtmerrie maar het zal je maar gebeuren. ik ben nergens zo bang voor als voor brand. heb ook op geen enkele slaapkamer deur een slot zitten.
Het is niet zomaar in een gezonde hond snijden, het is ter voorkoming van het oepsnestje dat je, zoals je zelf zegt, niet wil hebben.
Er verandert verder niks voor je reu, hij is alleen onvruchbtbaar geworden.
Als je pech hebt is je teefje met 7 maanden loops, je moet er toch niet aan denken dat ze dan gedekt gaat worden?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Expecting schreef:
Inc schreef:Helaas is het meeste dat hier woont, in dit dorpje, tuig van de bovenste plank. Zelfs de halve familie. Kan er vrij weinig aan doen dat de cultuur hier zo anders is :19:
Inc schreef:Bovendien ben ik iig niet afgezet met een stamboomhond, grof geld betaald en dan heb je alsnog kromme poten ;)
Volgens mij pas je je al aardig aan hoor, aan die cultuur daar.
PROEST!

Lekker scherp, Expecting, en nou ga ik effe mijn toetsenbord schoonmaken. :D

En Inc, ze heeft nog gelijk ook.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Zo scherp dat ze zich een stamboomhond met kromme poten heeft laten aanpraten :cool2:

Oh ja, ik was aan het pakken :mann:
Hanneke2
Zeer actief

aman.en.don schreef:een hond met papier knuffelt vast lekkerder :pffff:

er zijn idd al meer dan genoeg kruisingen overal maar er zijn ook meer dan genoeg stamboomhonden. denk dat als je dus alleen daar naar kijkt, dus wel of geen papier hebben, het dus geen verschil uit maakt wbt fokken. honden zijn er altijd in grote getalen. als je dus gaat kijken naar het niet fokken omdat er al heel veel honden zijn die een bassje zoeken, zou dat ook op moeten gaan voor de fokkers die met papier fokken. :19:
Van mij mag er ook best minder gefokt worden met boom, er zijn simpelweg teveel honden en te weinig bazen. Maar het is wel zo dat een hond met stamboom van een fatsoenlijke fokker veel minder risico loopt ooit in een asiel te belanden dan'de broodfok'ras'honden en de kruisinghondjes.
mits er geen oeps nestje komt, word er niet bewust gefokt met mijn 2 rassen als combi. oeps nestje word ook alles aan gedaan om te voorkomen behalve het 100% zekere, castratie of 1 van de 2 voor 3 weken uit huis plaatsen.
daro krijgt zoals het er nu naar uit ziet een chip om ongelukjes te voorkomen. die duurt een aantal weken eer die werkt, honden zouden per ongeluk bij elkaar kunnen komen(kinderen zijn tenslotte geen robots die per definitie altijd luisteren) en kayla kan ook loops worden als de chip net uit gaat werken. je weet tenslotte niet exact hoe lang een chip werkt want dat verschilt per hond. oepsnestje is dus niet 100% zeker te voorkomen maar zal hier iig zeker niet bewust ter wereld gebracht gaan worden.
Ook een oepsnest na een oepsdekking kan je voorkomen, met de morning-afterpil voor honden of een abortus.
Valerie
Zeer actief

Inc schreef:Zo scherp dat ze zich een stamboomhond met kromme poten heeft laten aanpraten :cool2:

Is het al dinsdag of ben je daar het klokkijken ook al verleerd :denken:
renee-uk
Zeer actief

Inc schreef:Zo scherp dat ze zich een stamboomhond met kromme poten heeft laten aanpraten :cool2:

Kanonne wat laat jij hier je ware aard zien zeg, niet te filmen
Wat een ongelofelijke minkukel ben je, volgens mij is het toch waar dat iedereen krijgt wat hem toekomt!

edit: quote toegevoegd zodat het duidelijk is tegen wie ik het heb!
Afbeelding

*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Aan het pakken, om nooit meer terug te komen???
Great news! :cheer:
Bye!!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

aman.en.don schreef:
kayla is gechipt nog in het nest.

klein stukje tekst van de foksters:
Dat met de stamboom gaat niet zo makkelijk als ik net zei hoor... Je moet min. 3 shows lopen, en dan drie keer een GOED of UITSTEKEND halen op exterieur, en ze moeten verder voldoen aan de ras standaart en het helpt als ze wedstrijden in het een of ander doen (behendigheid ofzo en dan ook heel goed zijn he), dan moeten ze HDA hebben (dat heeft ie) en dan krijgen pups uit de derde generatie een stamboom.
Gezien wij een dochter van hem hebben gehouden is dat voor ons wel interessant.

Als je het via belgie laat lopen heeft Kayla meer kans om een stamboom te krijgen als de vader zelf (en kenners schatten voor hem de kans goed in)
Kayla komt namelijk uit een Stamboom moeder, dus voor de helft de lijnen al bekend. Moet je dan wel via DNA laten testen. maar dat is niet zo'n grote ingreep
En als de vader dan ook nog geacepteerd word heeft ze een grote kans. Maar dat is alleen belangrijk als je ook echt met haar wil fokken denk ik.
De chip die zij gekregen heeft heeft niets van doen met de chipper van de RvB :wink:
Maar je krijgt dus geen stamboom zoals je eerder beweerde, de evt pups die Kayla krijgt krijgen ook geen stamboom.

Nogmaals, het papier is niet van belang als je gewoon een leuke hond heb maar er zo makkelijk over denken is ook in niemands belang.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hanneke2
Zeer actief

aman.en.don schreef:moeder heeft al stamboom en de vader zijn ze mee bezig voor stamboom. kayla gaat hem dan waarschijnlijk ook nog krijgen. maar goed, geloofd word je hier toch niet en voor mij is ze nog net zo dierbaar met of zonder papier.

en dan nogmaals de vraag die hier al door verschillende mensen gesteld is, wanneer draag je dan iets bij als fokker?
Nou, ik denk dat een hoop fokkers vooral iets bijdragen aan hun eigen inkomsten hoor. Ik heb wel rekensommen gezien en ik snap best dat pups met boom niet weg kunnen voor 100 euro, maar het lijkt mij dat de kosten van een nest voor alle rassen gelijk zijn, en als er dan voor het ene ras 700 en voor het andere ras 2000 en alles ertussen wordt gevraagd, zit het verschil echt meer in de nieuwe auto dan in de gezondheidstesten.

Tuurlijk zijn er ook prima fokkers die er niet steenrijk van worden en gewoon heerlijk bezig zijn met hun ras, en die gun ik de lol van hun hobby absoluut. Maar de wereld wordt niet beter van een nest gezonde stamboompups.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Laat je Daro's heupen niet röntgenen? Ik wil het met Pluisje tegelijk plannen.
Ik heb namelijk ook nachtmerries wanneer Charlie loops is (letterlijk); ik sta 's nachts ladingen pups zonder kans op een normaal leven hun nek om te draaien 30 nachten lang :Q:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Heb jij een communicatiestoornis of zo!? Ik zie jou zelden volzinnen maken en als je dan eindelijk eens volzinnen maakt zijn het gemene en lage opmerkingen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Denise. schreef:
Een operatie is altijd een risico, maar zo verschrikkelijk ingrijpend is een vasectomie niet hoor.
In ieder geval stukken minder ingrijpend dan een teef die oepsie zwanger wordt.
Daar zitten veel risico's aan verbonden en straks heb je 12 border x MH kruisingen, zie daar maar eens 12 goede baasjes voor te vinden :U: Dat is allemaal prima te voorkomen door die vasectomie. Hoef je je nergens zorgen over te maken, geen honden op te sluiten en je ook geen zorgen te maken over kinderen die benches openmaken :ok:
Wat Denise zegt. Ik zou dat bij een leuke probleemloze reu ook zeker overwegen als ik een volle teef in huis had. Het is gewoon dezelfde operatie die ze doen bij mensen, het 'steriliseren' van een man dus.

Als je de boel dan los in huis laat, zitten ze uiteraard binnen no-time bovenop elkaar, maar ook met een echt gecastreerde reu loop je dat risico. Veel gecastreerde reuen weten precies hoe het werkt met een loopse teef en kunnen ook daadwerkelijk dekken.

Dus als je karakter en gedrag en vacht van je reu in tact wil houden, is een vasectomie echt geen gekke keus.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Je dacht: ik herhaal het nog maar eens? Vind je het vervelend dat ik niet huilend van verontwaardiging reageer? Komt, zoals ik al zei, omdat ík het niet nodig heb om onder de gordel te gaan. Kan wel natuurlijk, als je het écht graag wil, maar eigenlijk vind ik dat alweer teveel moeite.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Tesslys
Zeer actief
Mijn ras(sen): BC's.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tesslys »

aman.en.don schreef: klein stukje tekst van de foksters:
Dat met de stamboom gaat niet zo makkelijk als ik net zei hoor... Je moet min. 3 shows lopen, en dan drie keer een GOED of UITSTEKEND halen op exterieur, en ze moeten verder voldoen aan de ras standaart en het helpt als ze wedstrijden in het een of ander doen (behendigheid ofzo en dan ook heel goed zijn he), dan moeten ze HDA hebben (dat heeft ie) en dan krijgen pups uit de derde generatie een stamboom.
Gezien wij een dochter van hem hebben gehouden is dat voor ons wel interessant.

Als je het via belgie laat lopen heeft Kayla meer kans om een stamboom te krijgen als de vader zelf (en kenners schatten voor hem de kans goed in)
Kayla komt namelijk uit een Stamboom moeder, dus voor de helft de lijnen al bekend. Moet je dan wel via DNA laten testen. maar dat is niet zo'n grote ingreep
En als de vader dan ook nog geacepteerd word heeft ze een grote kans. Maar dat is alleen belangrijk als je ook echt met haar wil fokken denk ik.
Ik heb de topic wat gevolgd, af en toe dan toch en dan hier toch ook mijn mening.
Je hebt nu een jonge hond die je vast erg leuk vind. Ik zou de combinatie niet maken, mede door de risico van de dan aanstaande moeder en de onkosten voor jullie die daaruit voortvloeien. Daarnaast zijn er echt heel veel van zulk soort kruisingen, de meeste komen uiteindelijk weer terecht in het asiel, juist omdat ze zulke temperamentvolle hondjes niet aan kunnen.

Ook bij jouw teefje komt geen stamboom. Ook al zou moeders een echte stamboom hebben, vader heeft dat niet..en achteraf kan dat voor jou teefje niet teruggedraaid worden.
Overigens zal vader in NL nooit een stamboom kunnen krijgen als die nu al geen stamboom heeft. Kom jij of de fokker van je teefje uit België? Dan is het misschien mogelijk om voor de vader..of voor jouw teefje aan een rish stamboom te komen.
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat de fokster bedoeld in de bovenste alinea...want de vader kan gewoon niet aan een stamboom komen (in NL) als hij dat niet heeft. Heeft hij soms een ISDS registratie?

Groetjes Johanna
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Dat is altijd nog beter dan naar het andere eind van de wereld te reizen om als een hond behandeld te worden.
Pak je je laptop wel goed in ,voor je het weet is hij stuk :mrgreen: :engel:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
aman.en.don schreef:moeder heeft al stamboom en de vader zijn ze mee bezig voor stamboom. kayla gaat hem dan waarschijnlijk ook nog krijgen. maar goed, geloofd word je hier toch niet en voor mij is ze nog net zo dierbaar met of zonder papier.

en dan nogmaals de vraag die hier al door verschillende mensen gesteld is, wanneer draag je dan iets bij als fokker?
Nou, ik denk dat een hoop fokkers vooral iets bijdragen aan hun eigen inkomsten hoor. Ik heb wel rekensommen gezien en ik snap best dat pups met boom niet weg kunnen voor 100 euro, maar het lijkt mij dat de kosten van een nest voor alle rassen gelijk zijn, en als er dan voor het ene ras 700 en voor het andere ras 2000 en alles ertussen wordt gevraagd, zit het verschil echt meer in de nieuwe auto dan in de gezondheidstesten.

Tuurlijk zijn er ook prima fokkers die er niet steenrijk van worden en gewoon heerlijk bezig zijn met hun ras, en die gun ik de lol van hun hobby absoluut. Maar de wereld wordt niet beter van een nest gezonde stamboompups.
Het dekgeld etc. ligt ook dubbel zo hoog, pupprijs over het algemeen... betaal je voor een mechel bijv. 500 euro dekgeld, voor een dober is dat 1000-1500 euro. (boom heb ik het dan over he)
Daarnaast is bijv. de dober een veel ongezonder ras, dus hebben veel meer onderzoeken nodig bij de ouderdieren dan bijv. de mechel.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, vind het ook soms de pan uitrijzen hoor, maar je bent er als pupkoper zelf bij, dan koop je het niet als je het te duur vind.
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

dagmar88 schreef:
Laat je Daro's heupen niet röntgenen? Ik wil het met Pluisje tegelijk plannen.
Ik heb namelijk ook nachtmerries wanneer Charlie loops is (letterlijk); ik sta 's nachts ladingen pups zonder kans op een normaal leven hun nek om te draaien 30 nachten lang :Q:
van beide honden worden de heupen getest. daro is al hard onderweg naar zijn eerste verjaardag dus die is veel eerder als kayla aan de beurt. lang leven proteq hihihihi. mijn da rade heupfoto's etc aan toen hij op sterven na dood was omdat hij pijn in zijn gewrichten aan geeft als hij echt hele hoge koorts heeft. hij zij er ook duidelijk bij dat de koorts hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is en ik me geen zorgen hoefte te maken over hd maar gewoon voor de zekerheid. dat was nog ver voor kayla erbij kwam. staat dus los van fokken maar voor de sport en uberhaubt voor zijn eigen gezondheid
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik rontgen pas met 18 maanden, vind 12 nog te vroeg.
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

bedankt voor de adviesen. we willen zoals het er nu naar uit ziet eerst een chip laten plaatsen. ook om te kijken wat dit met zijn gedrag doet. bevalt alles goed dan zal hij waarschijnlijk echt gecastreerd gaan worden. bevalt het ons niet dan zal een vasectomie volgen. een chip geeft naar onze mening een goed beeld wat tijdelijk is over hoe eventuele gedragsveranderingen etc. daro is voor een mechelaar zeker heel erg mild en soft nog steeds. zit wel pit in zo is het niet maar stukken minder als bij de gemiddelde mechel als ik de verhalen hier zo lees. ik ben vooral benieuwd naar de gewichtstoename. daro is heel erg schaal. volgens de da ziet hij er gewoon erg netjes uit en ook volgens medeforumers met belgische herders die we irl hebben ontmoet maar toch zou ik er graag net iets meer vlees aan zien zitten aangezien hij totaal geen reserves heeft. zijn heupbotten steken naar maar wil te ver uit. hij weigert alleen om meer te eten. als ik hem meer geef dan laat hij gewoon zijn bak staan. hij krijgt farmfood en smuldier. meer smuldier voeren komt hij niet van aan en meer brok laat hij staan. ze krijgen hier zat tussendoortjes dus daar ligt het ook niet aan. maar goed, zodoende willen we dus door middel van de chip kijken wat een castratie met hem uit zou halen.

met die chip is daro ook onvruchtbaar. dat in combi met ieder een eigen bench en 1 van de 2 in de slaapkamer zetten lijkt ons voldoende om oeps te voorkomen. (komen om de beurt uit de bench). <--- vind dit wel minder prettig maar het zou maar voor 1 hooguit 2 x loopsheden zijn. dat overleven ze vast wel. overigens zijn ze zoiezo gedoemt tot een gescheide periode tijdens loopsheden levenslang wanneer daro er continu op wil duiken want ik heb er weinig behoefte aan continu getuigen te zijn van 2 wippende honden hihi. duikt hij er niet continu bovenop mogen ze wel bij elkaar na (castratie of vasectomie)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”